PDA

Bekijk Volledige Versie : Kleuren laser printer



snaaps
06/11/06, 01:09
Ik wil een kleuren laser printer kopen.
maar nu zie ik dat er diverse toners bij geleverd kunnen worden.

nu zie ik ook de kleuren geel, cyaan en magenta.
Wat houd dat eigelijk in?
Moet ik al deze dingen gaan kopen/vervangen?

wordt er geen gebruik gemaakt van 1 kleuren toner?

link: http://www.pixmania.nl/nl/nl/188720/art/canon/laserkleurenprinter-laser.html

Nesta
06/11/06, 01:23
Uw veronderstelling klopt geheel.

Het is heel normaal bij kleurenlaserprinters, dat er gewerkt wordt met deze -voor kleurenlaserprinters-primaire kleuren in aparte tonercartridges.

snaaps
06/11/06, 01:28
ok maar wat ik dan niet snap is bij bij geleverde producten staat:
1x zwart toner en 1x kleuren toner.
Dit zijn naar mijn idee 2 toners en niet 4 toners...

Stefan Mensink
06/11/06, 01:31
Printers printen in CMYK, dus Cyan/Magenta/Yellow/blacK. Inkjets trouwens ook. Dat is vanwege de subtractieve kleurmenging (van wit naar donkerder, je neemt kleuren weg, ipv additieve kleurmeninging waar je van zwart naar wit mengt met licht zoals bij monitoren).

We hebben hier ook een kleurenlaser, en ik vind het een groot voordeel dat je niet ineens alle kleuren hoeft te vervangen, maar elke keer alleen welke op is, dat scheelt een berg, gezien de ene toner vaak een stuk langer meegaat dan de andere.

Doorgaans zitten alle kleuren gewoon in de doos als je een nieuwe printer koopt. Qua vervanging kan je vaak ook pakketjes kopen. Wij iig wel voor de Epson CX11NF (da's een multifunction), of losse tonercartridges.

Edit: Als er gesproken wordt over 2 toners, dan zitten de kleuren C, M en Y vaak in 1 cartridge. Dat kan wat onvoordelig zijn, zoals ik net uit heb gelegd.

Edit2: Bij laserprinters mag je uiteindelijk ook nog de fuser gaan vervangen, bij heel professionele ook nog de drum. Afijn, als je er op print in de hoeveelheid die je gewend was van een inkjet kom je daar waarschijnlijk nooit toe ;-)

snaaps
06/11/06, 02:03
OK, wij zijn overstag.

Wij gaan volgende week de canon kopen.
maar wou het toch wel even weten betreft die kleuren.

Randy
06/11/06, 04:13
OK, wij zijn overstag.

Wij gaan volgende week de canon kopen.
maar wou het toch wel even weten betreft die kleuren.

Marcel, nu lees ik:
Sponsoring Streamserver, eigen server max 5Mbit traffic. stuur uw sponsor aanvraag naar info@ccchosting.nl (alleen 24/7 radio)

Ken nog wel een omroep die ik misschien blij kan maken. Windows server ook mogelijk voor on-demand en live-content? Net namelijk een verzoek afgewezen omdat het een bekende van me is (En wil geen vrienden als klant, dan kan het soms raar lopen)

Geef maar een shout op MSN/IRC.