PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosted Asterisk of TrixBox



BBP
04/11/06, 20:58
Beste mensen,

Wie kan mij een aanbieding doen voor Hosted Asterisk of TrixBox! (of vergelijkbaar)
Mag ook een shared account zijn, als het maar gehost is.

We beschikken zelf over DID's & Trunk.


PS: test accounts zijn welkom via PM





.

WilloW
05/11/06, 03:38
Wat zijn de eisen? Wil je een control panel hebben?

BBP
05/11/06, 16:00
Wat zijn de eisen? Wil je een control panel hebben?

Wat Zijn de Eisen:

- Alle functies moeten aanwezig zijn
- Wij regelen zelf nummers en trunk
- Controlpanel > JA!

Dillard
06/11/06, 03:41
En hoe wil je deze nummers dan koppelen aan de IP-Centrix ? Heb je zelf al een Voip-provider-account die de nummers voor je routeert en welke je als trunk wilt in laten stellen in de PBX?

Om hoeveel toestellen gaat het?

groenleer
06/11/06, 10:52
Wat Zijn de Eisen:

- Alle functies moeten aanwezig zijn
- Wij regelen zelf nummers en trunk
- Controlpanel > JA!

Definieer: 'Alle functies'

Dit is een ruim begrip, en kan per persoon verschillen.

BBP
06/11/06, 19:41
En hoe wil je deze nummers dan koppelen aan de IP-Centrix ? Heb je zelf al een Voip-provider-account die de nummers voor je routeert en welke je als trunk wilt in laten stellen in de PBX?

Om hoeveel toestellen gaat het?


De bestaande nummers worden gerouteert vanuit MCI via SIP.
Ik heb geen minimaal of maximaal aantal toestellen, ik wil deze zelf kunnen aanmaken als dat nodig is.


Definieer: 'Alle functies'

Dit is een ruim begrip, en kan per persoon verschillen.

Alle Asterisk/TrixBox functies zoals IVR.

Dillard
07/11/06, 00:46
De bestaande nummers worden gerouteert vanuit MCI via SIP.
Ik heb geen minimaal of maximaal aantal toestellen, ik wil deze zelf kunnen aanmaken als dat nodig is.



Bij de meeste IP-Centrix oplossingen betaal je per extension (toestel in dit geval). Waarom overweeg je niet een eigen Trixbox server te coloceren?

BBP
07/11/06, 01:11
Bij de meeste IP-Centrix oplossingen betaal je per extension (toestel in dit geval). Waarom overweeg je niet een eigen Trixbox server te coloceren?

eigen Trixbox server is ook een optie, maar wij kunnen deze niet zelf beheren
(tribox wel, maar de server niet)

Randy
07/11/06, 01:22
Serverbeheer kun je uitbesteden aan je coloboer. Doen wij ook voor een 40-tal klanten, waarvan enkele incluis Asterisk-management. Dit is mogelijk vanaf € 45,- per maand excl. colokosten.
Andere optie is Hosted Asterisk. Dit kunnen we geheel geconfigureerd afleveren op een van onze gestaande, al dan niet geclusterde, machines.

ITrends-Deamon
07/11/06, 14:57
Ik zou hier ook wel een offerte voor willen, ben benieuwd wat kosten zijn voor het onderhouden van een Asterisk server (dus niet het OS)

Randy
07/11/06, 14:59
Het is geen aanvraagforum hier. Maar een mail (http://www.eliveldnetworks.nl) naar een van de partijen zou kunnen helpen.

BBP
07/11/06, 17:30
Als wij Asterisk of TrixBox afnemen op een eigen server

Waar moeten wij dan rekening mee houden?
Zoals: welk datacenter kan het beste voip verwerken zonder problemen?

Dillard
07/11/06, 20:36
Als wij Asterisk of TrixBox afnemen op een eigen server

Waar moeten wij dan rekening mee houden?
Zoals: welk datacenter kan het beste voip verwerken zonder problemen?

a) Kies voor een kwalitatief goede server (Dell/IBM/HP). Je wilt de kans dat je server offline raakt zoveel mogelijk beperken omdat je telcom er dan uitligt

b) Zorg voor een goed onderhoudscontract op de server met een extra SLA zodat evt. problemen gegarandeerd snel verholpen zijn (afhankelijk hoeveel mensen er werken met je PBX is dit al snel de moeite waard)

c) datacenter is niet direct een belangrijke keuze, de meeste DC's in Nederland voldoen aan de belangrijke criteria, zoals noodstroom voorzieningen, brandmeld en blusinstallaties, beveiliging etc. Op www.hostmerk.nl vind je een lijst met door Hostmerk geaccrediteerde datacenters. Overigens zijn er recentelijk bij meerdere DC's met name stroomproblemen geweest dus zelfs met alle voorzieningen kunnen overziene zaken gebeuren, maar het zal duidelijk dat je bij een DC met voorzieningen minder risico loopt dan bij een DC zonder deze voorzieningen.

d) netwerk: dit is wel belangrijk. Je hebt als je trunks al over VOIP komen geen ISDN-gateway meer nodig, maar het netwerk moet goede verbindingen hebben en zo min mogelijk storingen. Kijk voor een eerste indruk eens in de storingssectie hier, namen die te vaak verschijnen (met terechte klachten) zijn misschien een minder goede eerste keus.

W3SERVE
08/11/06, 01:19
Ik denk dat je beter een aanvrag kunt doen in het aanvrag subforum?

BBP
08/11/06, 02:16
Ik denk dat je beter een aanvrag kunt doen in het aanvrag subforum?

Terug van vakantie?

Aan gezien W3SERVE niet reageert op e-mail meld ik het even hier.

Ik heb vorige week een bestelling bij (jullie) W3SERVE gedaan, een server om Trixbox op te testen.
Krijg ik vrijdag een mail waar in staat dat W3SERVE de bestelling niet kan verwerken omdat ze geen ip's meer hebben, maar maandag zou het allemaal geregeld worden.

Maandag niks gezien, Dinsdag ook niet, dus ik mailen... Komt er een mailtje retour dat W3SERVE op vakantie is. Dat blijkt ook wel want het is ondertussen al woensdag en ik heb nog steeds niks!
(ook geen reactie op de e-mail)

Ik vind dit echt een vreemde gang van zaken. Niet professioneel!
Dit soort dingen moet je mij niet flikken!!

Dus ik wil even melden: W3SERVE een prettige vakantie, mail mij maar niet meer terug.

W3SERVE
08/11/06, 11:28
Erg prettig om dit zo te melden, een e-mail zou netter geweest zijn.

Overigens heb ik toch je probeeraccount aangemaakt, zie maar wat je ermee doet.

BBP
08/11/06, 17:12
Weet iemand of je Asterisk/TrixBox kan combineren met andere applicaties op 1 server?
Zoals CRM systemen.. Plesk etc..

Dillard
08/11/06, 17:33
Volgens mij zit er al een CMS in Trixbox.

BBP
08/11/06, 17:46
Volgens mij zit er al een CMS in Trixbox.

Wat ik bedoel:

Als je Asterisk/TrixBox op een server zet.
Kunnen er dan nog meer applicaties bij zoals Plesk.
Of is de server dan alleen als PBX te gebruiken?

Dillard
08/11/06, 18:24
Als je alleen Asterisk gebruikt, dan moet je dit in theorie kunnen combineren met andere software, Trixbox installeert een eigen Apache, MySQL, PHP e.d. en heeft poort 80 nodig, dat wordt dus een lastige klus om dat in elkaar gesleuteld te krijgen omdat de meeste CP-systemen (zoals Plesk) een eigen installatie willen neerzetten.

Ik zou het in combinatie met Trixbox niet aanraden.

W3SERVE
08/11/06, 18:58
Inderdaad. Trixbox installeert zelf extra applicaties als a2billing, sugarcrm etcetera. Ook in verband met veiligheid en dataverkeer raad ik je niet aan om dit soort zaken samen op 1 server te draaien.