PDA

Bekijk Volledige Versie : Faillissementsaanvraag: Dsus Internet / Dennis B.



FransVanNispen
04/11/06, 15:20
Beste WHT’ers,

Zoals velen, hebben ook wij regelmatig last van wanbetalers. In sommige gevallen echter, blijkt dat er meer aan de hand is. Zo ook bij dsus.

Deze partij heeft bij ons geruime tijd een aantal diensten afgenomen, en betaalde prima op tijd in het begin. De betalingen werden beetje bij beetje later, te laat en uiteindelijk werd er niet meer betaald.

Onder het motto “Net op tijd je klanten verhuizen, dan heeft afsluiten geen zin”, host deze partij inmiddels weer vrolijk op andere servers verder. Bellen heeft geen zin, omdat zijn nummers uitkomen bij een call center.

Dat we hier te maken hebben met een partij die doelbewust niet wil betalen, blijkt o.a. uit een eerdere post door MijnSleutel op dit forum en uit het onderzoek van ons incasso bureau, Intrum Justitia.

Er lopen meerdere zaken tegen deze persoon bij Intrum Justitia, en dagvaarden heeft volgens hen geen zin omdat er alleen schulden zijn, geen activa te halen is en hij bij eerdere dagvaardigingen niet is komen opdagen. Dit wordt tevens bevestigd door een eerdere dagvaardiging die door MijnSleutel werd gedaan.

In overleg met collega hoster MijnSleutel, hebben wij besloten om de praktijken van de heer B. te stoppen en over te gaan tot het aanvragen van zijn faillissement.

Wij zijn daarom op zoek naar ander partijen die ook gedupeerd zijn, die mee willen werken aan deze aanvraag. Uit dossiers van Intrum Justitia blijkt dat deze partijen er volop moeten zijn.

Omdat we al met de vereiste 2 partijen zijn, zal de aanvraag in ieder geval doorgang vinden, maar het zou natuurlijk prettig zijn als de gemoeide kosten van € 850,00 voor de aanvraag over meerdere partijen verdeeld zouden kunnen worden.

Gedupeerden kunnen contact opnemen met mij via PM, of via de contact gegevens op onze website, of met MijnSleutel.

Mvg,
Frans van Nispen

Swiftway-UK
04/11/06, 15:44
Ik denk dat Dennis B., wie het ook is, snel tot betalen zal overgaan indien zijn faillisement aangevraagd word hoor ;)

Peuk
04/11/06, 15:48
Ik denk dat Dennis B., wie het ook is, snel tot betalen zal overgaan indien zijn faillisement aangevraagd word hoor ;)Of het kan hem geen reet schalen, pakt zijn spullen en word binnenkort je buurman ;)

Swiftway-UK
04/11/06, 16:02
Of het kan hem geen reet schalen, pakt zijn spullen en word binnenkort je buurman ;)

Ik schat dat niet, de curator heeft mogelijkheden om hem terug te halen, vrijheid te beroven, etc. Faillissement is geen grapje ;)

Ber|Art
04/11/06, 16:05
TS vraag om mede gedupeerde, niet om een discussie hierover, graag ontopic!

webtown
11/09/07, 10:35
Beste mensen wij zijn op 10-9-2007 ook de dupe geworden van dhr B.. Deze meneer had een VPS staan bij de provider Hostnet en omdat hij zijn rekeningen niet betaalde werden wij dus afgesloten door Hostnet. Wij hebben 10/9 zelf contact opgenomen met Hostnet en dus zijn rekening maar betaald van 1904,05 euro om zo onze domeinen niet kwijt te raken.

ik wil vriendelijk vragen of iemand een adres of iets heeft waar hij te bereiken is. Wij hebben op de telefoongids een adres in Velp gevonden met telefoonnr maar dat nr geeft geen gehoor.

Is langsgaan een optie? Bedankt voor jullie reactie alvast.

groetjes jayant Kasi

Webtown Automatisering

RikkiLake
11/09/07, 11:18
Middels deurwaarders kantoor De Klerk en Vis hebben wij ons geld alsnog binnengekregen, ging maar om 400 euro maar toch. Maar het heeft wel 6 maanden geduurd, voordat DSUs betaalde.

Martijn Koot
11/09/07, 20:50
En dat soort klanten verzieken het voor de rest. Aan het begin van deze topic dacht ik nog dat dit een kwestie van incasso no-cure-no-pay. Maar aangezien er nog wel meer gedupeerde zijn denk ik dat het het beste is om de krachten te bundelen en juridische stappen tegen deze persoon cq. bedrijf te nemen.

Groeten Martijn
En mogen de gedupeerde schadeloos worden gesteld

EsMa
11/09/07, 22:36
Onderstaande is het enige wat ik kan vinden tot nu toe op zijn nummer.

http://gevonden.cc/telefoon.php?phonenumber=026-3616683&maxrows=100&sort=lastname&search=Zoeken&x=76&y=10

h4f
12/09/07, 02:28
Ik schat dat niet, de curator heeft mogelijkheden om hem terug te halen, vrijheid te beroven, etc. Faillissement is geen grapje ;)


Maar wel een hobby van sommigen, de macht van de curator word vaak overdreven, ja hij heeft bepaalde mogelijkheden.

Echter de curator ziet liefst faillissementen waar hij zelf zijn zakken bij kan vullen, indien hij een lege BV aantreft zal hij er alles aan doen om zo snel mogelijk "formeel correct" de zaak af te sluiten, zodat hij er geen tijd (geld) aan kwijt is.

Zelfs indien een curator kan aantonen dat er sprake is van wanbeleid (kost veel werk waaronder gehele boekhouding doorspitten) zal hij alleen in de gevallen dat er prive iets te halen valt hier achteraan gaan.


Beste mensen wij zijn op 10-9-2007 ook de dupe geworden van dhr Dennis B. Deze meneer had een VPS staan bij de provider Hostnet en omdat hij zijn rekeningen niet betaalde werden wij dus afgesloten door Hostnet. Wij hebben 10/9 zelf contact opgenomen met Hostnet en dus zijn rekening maar betaald van 1904,05 euro om zo onze domeinen niet kwijt te raken.


Kan jij iets vertellen over hoe je in deze situatie terecht bent gekomen?

Ik snap niet dat iemand een VPS heeft en dat jullie hiervan de dupe kunnen worden.

Of waren jullie een klant van deze meneer en stonden de domeinen niet op jullie naam?

Hoe dan ook is het een raar verhaal.

webtown
12/09/07, 08:09
Beste,

Wij waren inderdaad klant van dhr Dennis B. En doordat hij dus de rekening niet betaalde waren wij indirect de dupe van zijn acties. DE domeinen van dhr Dennis B. staan ergens anders. Al weten we niet waar. Het vreemde is het domein Dsus.nl is nog steeds bereikbaar. ik ga vandaag aangifte doen bij de Politie en heb dit hele verhaal uitgeprint van webhostingtalk als bewijs van de acties van deze meneer.

Serveo
12/09/07, 11:30
Misschien handig om de belastingdienst in te schakelen als 3de party?

Vaak helpen die zonder problemen mee bij een faillissementsaanvraag. (als er bij hun wat open staat natuurlijk)

Als bij de bv / vof niks te halen valt wordt de zaak meestal gesloten (ben het formelewoordt daarvan vergeten sorry)

(verder vraag ik me af of we nu niet echt bezig zijn met het kicken van een oude topic of dat er nog steeds sprake is van wanbetaling)

webtown
12/09/07, 11:51
Yep, er is nog steeds sprake van wanbetaling. Zoals we al eerder schreven, wij hebben zijn rekeningen betaald zodat onze domeinen weer online gingen.

Wij wilden een eigen VPS maar om niet duidelijke reden ging dat steeds niet. Uiteindelijk wel, deze VPS staat fysiek in Berijn en ik houd mijn hart vast als ik alles zo lees hier! Nu begrijp ik dus ook waarom al mijn domeinen ineens verhuisd werden toen ze nog op 83.149.108.176 stonden. En 88.80.198.191 verdween ook spontaan en het terug halen was onmogelijk!

Nu willen we dus met Hostnet regelen dat de domeinen die nog onder dennis zijn vps stonden, dat die nu bij een eigen vps komen direct bij hostnet.

Wel jammer allemaal want het contact met Dennis was altijd goed! en over zijn ddrs systeem was ik zeer te spreken!

H4J, We zijn de dupe geworden omdat deze 88.80.198.191 server uitviel en in een noodsprong heeft dennis diverse domeinen van die server verhuisd naar zijn eigen waar wij verder geen toegang hadden. het idee was dat al die noodsprong domeinen naar een andere vps zou gaan maar zover is het nooit gekomen.

MMaI
12/09/07, 11:52
-knip op verzoek-

Interconnect
12/09/07, 12:17
Let op: dsus is niet hetzelfde als gsus. Het domein dsus.nl van Dhr. B. staat niet bij ons. Het modemerk gsus (gsus.nl) is wel bij ons ondergebracht.

dreamhost_nl
12/09/07, 13:20
Ter informatie : De web site met de domeinnaam dsus.nl staat nog steeds op een server (91.184.3.6) in het HostNet network.

electric
12/09/07, 18:36
Als bij de bv / vof niks te halen valt wordt de zaak meestal gesloten (ben het formelewoordt daarvan vergeten sorry)



Wat dacht je van: Van een kale kip kan je niet plukken? Lijkt me formeel genoeg :W:

Wynand
12/09/07, 19:15
Kan er in zo'n gevallen geen beslag gelegd worden op een prive rekening?

Inmeso
12/09/07, 20:08
Bij een VOF wel, bij een BV moet wanbeleid worden bewezen alvorens er beslag gelegd kan worden op prive eigendom...

Al lijkt het soms dat Nederland voor chronische wanbetalers een ideaal rechtensysteem heeft....

crazycoder
13/09/07, 00:05
Misschien handig om de belastingdienst in te schakelen als 3de party?

Vaak helpen die zonder problemen mee bij een faillissementsaanvraag. (als er bij hun wat open staat natuurlijk)

Ben jij gek, belastingdienst is preferente schuldeiser. Kortom, als er iets te halen valt dan slaan die als eerste hun slag.

Swiftway-UK
13/09/07, 10:04
Wat dacht je van: Van een kale kip kan je niet plukken? Lijkt me formeel genoeg :W:

De officiele term is: opheffing wegens gebrek aan baten
Komt op hetzelfde neer ;)

Trans-IT
15/09/07, 11:40
Inmiddels zijn we alweer een ruime tijd verder, en vraag ik mij af hoe de zaak van de TS is afgelopen?

peter8
02/08/08, 01:13
<knip>

Apoc edit: Laster doen we hier niet aan.