PDA

Bekijk Volledige Versie : Afzeiken



Enjoygaming
03/11/06, 00:43
Beste,

waarom zie ik hier zovaak dat mensen hun posts (met goeie bedoelingen) worden afgezeken door andere leden?
Het is echt te belachelijk voor worden.
geef je eigen mening en laat die van een ander met rust !
Ik ben lid van diverse engels talige sites die het zelfde doen als deze.
Maar wat ik hier zie, heb ik nog nergens gezien.
Word eens volwassen zeg, we zijn toch geen stel kinderen?
Ik hoop dat andere gebruikers het met mij eens zijn... ik denk van wel.
Toch?

Sphere
03/11/06, 01:03
Nogal duidelijk dat je hier nieuw bent.
Wen er maar vast aan :)

Deimos
03/11/06, 01:09
En naar de lounge.

Enjoygaming
03/11/06, 01:13
Nogal duidelijk dat je hier nieuw bent.
Wen er maar vast aan :)

Ik ben niet zo nieuw als mijn lidmaatschapsdatum aangeeft.
Ik had eerst een andere naam, maar was het paswoord vergeten.
En het email adres wat er aangekoppeld was daarvan was het domein verlopen.

Edit: Mijn gebruikers naam was eerst Keuzeserver Geregistreerd: 3 februari 2006 en ja maar 4 posts.

vjeeke
03/11/06, 01:15
Wees blij dat iedereen zijn gedacht mag zeggen ipv dat iedereen moet zwijgen. Kritiek moet je ook een beetje kunnen verdragen vind ik ook al wordt het in het belachelijke getrokken.

Kahil
03/11/06, 02:05
Enjoygaming heeft het volgens mij niet over uw gedacht zeggen want dat is natuurlijk geen probleem. Maar er is een verschil tussen uw gedacht zeggen en uw gedacht zeggen, als je begrijpt wat ik bedoel :).

Enjoygaming
03/11/06, 03:09
Enjoygaming heeft het volgens mij niet over uw gedacht zeggen want dat is natuurlijk geen probleem. Maar er is een verschil tussen uw gedacht zeggen en uw gedacht zeggen, als je begrijpt wat ik bedoel :).

Bedankt date u voor me op komt... denk ik..
Sorry maar ik begrijp uw algehele zins opbouw niet.

Kahil
03/11/06, 03:32
Wel, ik begrijp wat je bedoelt en dat is ook waar. Er wordt hier soms nogal vlug gebashed en weet ik veel. Met mijn rare zin :D bedoelde ik dat je kan uitkomen voor je mening, maar als deze verschilt met iemand anders z'n mening, dat je die niet moet afbreken ;). Hoop dat het nu wat duidelijker is, want het is al laat :p

Enjoygaming
03/11/06, 03:34
Wel, ik begrijp wat je bedoelt en dat is ook waar. Er wordt hier soms nogal vlug gebashed en weet ik veel. Met mijn rare zin :D bedoelde ik dat je kan uitkomen van je mening, maar als deze verschilt met iemand anders z'n mening, dat je die niet moet afbreken ;). Hoop dat het nu wat duidelijker is, want het is al laat :p

Ja, helemaal, dank u wel, en ja het is vroeg :p

JayvD
03/11/06, 07:43
Sommige mensen vragen er gewoon om, om het grofweg te zeggen. :)

bijv.
Zijn bepaalde mensen die hun hele toko groter zijn dan dat hij is en dan onzin lullen, dan wordt je finaal afgezeikt :)

OF
Je zeurt om spelfouten en dag later maak je zelf post met spelfouten

:)

jopedope
03/11/06, 08:44
ja spelvauten :-) wie maakd se nied?

Ber|Art
03/11/06, 09:59
Ik kan iig alvast zeggen dat er regels in de maak zijn waarbij WHT dit harder en strenger gaan aanpakken, bashen, zeiken, zeuren, schelden, etc. etc. zullen hier niet meer getolereerd worden en zwaar bestraft worden. TS hoeft er dus niet aan te wennen want het hoort gewoon NIET thuis op WHT. Het bewust in een kwaad daglicht zetten van ander heeft niets maar dan ook niets met het uiten van je mening te maken! En het lijkt me ook zeer sterk dat er gebruikers zijn die “er om vragen” om afgezeken te worden, dit wil niemand.

MediaServe
03/11/06, 10:04
Dat zie je altijd met indirecte communicatie. Dingen worden 10x sneller gezegd dan dat je het iemand in het gezicht moet zeggen. :)

VantilborgICT
03/11/06, 10:28
Ik vind het eigenlijk best wel mevallen eerlijk gezegd (Zelf nooit last van gehad :rolleyes: ), je hebt dit op ieder groot forum wel zo nu en dan.

En ja, als er een 14-jarige hier vol spellingsvouten, zonder de search te gebruiken, zonder de regels te lezen bijvoorbeeld aanbiedingen gaat doen, dan vraagt hij er toch ook om :p

Het is internet, daar wordt nou eenmaal wat meer afgezeikt dan "in real life", met name door de mensen die het "in real life" niet recht in iemand zijn gezicht durft te zeggen.

W3SERVE
03/11/06, 10:41
Ik vind het ook wel meevallen eigenlijk... Er zijn forums waar dit 10x erger is!

Erik
03/11/06, 12:09
Het is wel iets dat me altijd erg is opgevallen hier.
Het valt me ook op dat de mods vaak de sfeer erger maken. Het geven van "waarschuwingspunten" terwijl je mensen gewoon eerlijk probeert te adviseren. Niet beantwoorden van PM's als je iets vraagt. Als je je ergens verweert krijg je er rustig nog een paar punten bij, etc. Mijn ervaring is dat dat keer op keer averechts werkt op forums. Als ik naar WHT ga heb ik altijd al direct zo'n naar onderbuikgevoel. Dat heb ik nog nooit bij andere community sites gehad. Je kan gewoon wachten tot iemand je afzeikt op iets, bij voorkeur iets dat totaal niet met je post te maken heeft.

The_cobra666
03/11/06, 13:02
Amen, dat zeggen wij ook. We zien duidelijk het verschil tussen de engelse / nederlandse forums! Richtlijnen volgen kunnen ze ook precies niet. Toch niet bij ons. Je moet er non stop achter lopen en men is snel op hun tenen getrapt. Op engelse site's zie ik dat niet eens. Die gedragen hun al hoe het moet !

Nuja bewijst maar weer dat de mentaliteit sterk anders is!

Apoc
03/11/06, 13:15
Ik weet niet op welke forums je dan komt, maar op de engelstalige WHT wordt er veel meer afgezeken dan hier.

ShowU
03/11/06, 13:23
Ik hoop dat andere gebruikers het met mij eens zijn... ik denk van wel.
Toch?

geef je eigen mening en laat die van een ander met rust !
verder geen commentaar ;)

sander
03/11/06, 13:56
tsja in al die jaren dat ik hier op zit is was het eerder wel erger dan nu toch?

dreamhost_nl
03/11/06, 16:38
Precies... was vroeger stukkie erger...
Zijn tenslotte ook al een tijd geen members meer "banned"...

Dillard
03/11/06, 19:29
Het e.e.a. heeft ook te maken met de omvang van een forum. In een stad vind meer criminaliteit plaats als in een klein dorp, niet zozeer procentueel, maar wel in absolute aantallen. Met bijna 13.000 leden heb je dus meer kans op onenigheid, conflicten en ingrijpen van mods dan toen WHT nog maar 250 leden had. En zoals Berrie zegt, laten wij dit niet passeren en grijpen we in indien nodig en ja dat valt op een groot actief forum dus eerder op dan ook een klein forum.

Om de vraag van TS te beantwoorden: met 13.000 leden is er dus een grotere kans dat iemand je kritiek geeft. Soms is kritiek terecht (maar dient wel altijd correct gebracht te worden), soms niet, dat is inherent aan het bovenstaande en daar zijn dan weer mods voor :)

DutchTSE
03/11/06, 19:48
Het e.e.a. heeft ook te maken met de omvang van een forum. In een stad vind meer criminaliteit plaats als in een klein dorp, niet zozeer procentueel, maar wel in absolute aantallen. Met bijna 13.000 leden heb je dus meer kans op onenigheid, conflicten en ingrijpen van mods dan toen WHT nog maar 250 leden had. En zoals Berrie zegt, laten wij dit niet passeren en grijpen we in indien nodig en ja dat valt op een groot actief forum dus eerder op dan ook een klein forum.

Om de vraag van TS te beantwoorden: met 13.000 leden is er dus een grotere kans dat iemand je kritiek geeft. Soms is kritiek terecht (maar dient wel altijd correct gebracht te worden), soms niet, dat is inherent aan het bovenstaande en daar zijn dan weer mods voor :)

Aan de andere kant: hoeveel van die 13000 leden is werkelijk 1x per week actief op het forum? ;) Ik gok zo maar dat er 40% over blijft :)

Ik ontken uiteraard niet dat je niet gelijk hebt!

MikeN
03/11/06, 21:29
Aan de andere kant: hoeveel van die 13000 leden is werkelijk 1x per week actief op het forum? ;) Ik gok zo maar dat er 40% over blijft :)
40%? Denk dat je met 10% al op een vrij hoge schatting zit (van ingelogde leden dan hè, niet unieke bezoekers)

En sommige mensen zijn gewoon complete idioten en verdienen het om daarop gewezen te worden.

Bento
03/11/06, 21:57
Er word idd veel afgezeken hier, maar niet te vergelijken met www.gamelux.nl waar ik vroeger wel eens kwam. Dat is echt 100% negativiteit van de gamerts

Deimos
03/11/06, 22:46
Het leuke vind ik wel dat er wordt aangegeven dat een deel komt door de Mods. Maar helaas heeft de praktijk meer dan eens uitgewezen dat het een chaos wordt zodra wij geen puntjes e.d. uitdelen. Dan vind ik het toch jammer dat er nog altijd mensen zijn die, de hand niet eerst in eigen boezem steken maar direct andere mensen / zaken aanwijzen als oorzaak.

AlfaHosting
03/11/06, 23:05
Ik weet niet op welke forums je dan komt, maar op de engelstalige WHT wordt er veel meer afgezeken dan hier.

Ik heb het idee dat het daar nogal meevalt, dat er minder regels zijn maar dat men op de regels die er zijn wel strenger toekijkt. Hier heb je tientallen regels en die worden niet altijd voor iedereen op dezelfde manier toegepast. Geen verwijt, gewoon een vaststelling. Het is trouwens al sterk verbeterd tegen een tijd geleden dus .. verminder het aantal regels, pas ze voor iedereen toe en alles komt in orde :)

crazycoder
04/11/06, 08:08
Ik kan iig alvast zeggen dat er regels in de maak zijn waarbij WHT dit harder en strenger gaan aanpakken, bashen, zeiken, zeuren, schelden, etc. etc. zullen hier niet meer getolereerd worden en zwaar bestraft worden.
Dat verzin je toch niet.. Op een enkel punt na zo subjectief als het maar kan. Hoe kan je nu ooit regels opstellen die je niet objectief naast een posting kan leggen.

Meer regels is geen oplossing...

Ber|Art
04/11/06, 08:20
Niemand heeft het over meer regels gehad? waar haal je dat vandaan? Ik zeg dat er regels in de maak zijn! En jij mag het subjectief noemen :)

crazycoder
04/11/06, 08:46
Niemand heeft het over meer regels gehad? waar haal je dat vandaan? Ik zeg dat er regels in de maak zijn! En jij mag het subjectief noemen :)
Ervaring met hoe het in dit kikkerlandje werkt als iemand het over regels heeft.. maar misschien was die conclusie te snel :)

Ik wacht het maar af... ben in ieder geval blij dat ik een andere mening mag hebben :)

Ber|Art
04/11/06, 09:00
Eigenlijk zouden deze regels niet moeten hoeven, dit soort zaken zouden voor zich moeten spreken en dat is ook voor het overgrote deel het geval, helaas wijst de praktijk uit dat voor "de rest" deze regels wel degelijk nodig zijn.