PDA

Bekijk Volledige Versie : Naamserver probleem



Enjoygaming
02/11/06, 00:00
Een klant van mij heeft een probleem, hij kan het domein wat hij wil kopen niet kopellen aan mijn naamservers.
HOT1.HOTWEBHOSTINGTALK.COM IP: 65.254.35.2
HOT2.HOTWEBHOSTINGTALK.COM IP: 65.254.35.3

** Summary: REJECTED koekabee.nl.



Some problems need to be fixed:

- In total, 4 configuration errors where found.



** Full check report:



* general reports

Warning: all specified name servers are on sub-net 65.254.35.0/24



* primary name server "hot1.hotwebhostingtalk.com."

Error: specified name server is not listed as NS record.

Error: specified name server is not listed as NS record.

Warning: "localhost.koekabee.nl." not defined.



koekabee.nl. 86400 IN SOA ns.koekabee.nl.

CLIENT.nl.

(1162419753 3H 1H 7D 3H)

Error: the MNAME in SOA says "ns.koekabee.nl." is the primary name server.

Warning: refresh of 3H in SOA is quite short, better at least 4H.

Hint: serial in SOA often formatted as YYYYMMDDnn.



koekabee.nl. 86400 IN NS ns.koekabee.nl.

Warning: hidden name server "ns.koekabee.nl." never used for first contact.



* secondary name server "hot2.hotwebhostingtalk.com."

Info: name server looks correctly configured.



* secondary name server "ns.koekabee.nl." [HIDDEN]

Error: name server and "hot1.hotwebhostingtalk.com." resolve both into 65.254.35.2

Wat kan ik hier aandoen? Ik bevind me op Plesk 8.0.1. Reloaded

gjtje
02/11/06, 00:02
De rfc nog eens lezen en zorgen dat je nameserver instellingen kloppen. Het staat er vrij duidelijk.

Enjoygaming
02/11/06, 00:17
De rfc nog eens lezen en zorgen dat je nameserver instellingen kloppen. Het staat er vrij duidelijk.

De server instellingen kloppen, volgens mij zou het moeten werken. Ik heb nog nooit een .nl gehost.

Dillard
02/11/06, 00:44
De server instellingen kloppen, volgens mij zou het moeten werken. Ik heb nog nooit een .nl gehost.

Er klopt (volgens de RFC) nogal het e.e.a. niet aan je instellingen, dat staat ook duidelijk in de foutmelding.

a) Beiden nameservers zijn in hetzelfde subnet (niet te adviseren)
b) NS-records van je nameservers komen niet voor in de zone
c) Je krijgt het advies om de serial conform het gebruik in te stellen en je refresh-tijd in je SOA iets langer te zetten
d) Je hebt andere nameservers in je zonefile staan (die dus niet worden gebruikt)

Kortom: dit klopt van geen kanten, je moet echt even je zone-file handmatig aanpassen.

Enjoygaming
02/11/06, 01:11
Er klopt (volgens de RFC) nogal het e.e.a. niet aan je instellingen, dat staat ook duidelijk in de foutmelding.

a) Beiden nameservers zijn in hetzelfde subnet (niet te adviseren)
b) NS-records van je nameservers komen niet voor in de zone
c) Je krijgt het advies om de serial conform het gebruik in te stellen en je refresh-tijd in je SOA iets langer te zetten
d) Je hebt andere nameservers in je zonefile staan (die dus niet worden gebruikt)

Kortom: dit klopt van geen kanten, je moet echt even je zone-file handmatig aanpassen.

Eh bedankt denk ik.
Zou u dit misschien in het NL kunnen uitleggen op n00b niveau ik snap er namelijk vrij weinig van, sorry :(

Dillard
02/11/06, 02:00
http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,2892,,,,Bijlage_1_bij_het_reglement_voor_reg istratie_Technische_eisen.html

Daar staat het hopenlijk duidelijker uitgelegd. Mocht dit nog steeds vraagtekens oproepen dan zou ik iemand dit voor je laten oplossen/beheren, rommelen met DNS als je niet weet hoe het exact werkt is vrij gevaarlijk, immers, je kan nog zo'n mooie uptime halen met je server, als surfers niet bij je server kunnen komen omdat je DNS het niet doet heb je er nog weinig aan. Het belang van DNS wordt nog al eens (ten onrechte) onderschat.

remotehands
02/11/06, 02:23
Oke, laat ik 't eenvoudig uitleggen. In je Control Panel, bij DNS voor dat domein. Staat daar het volgende?
hot1.hotwebhostingtalk.com
hot2.hotwebhostingtalk.comZo nee... voeg deze dns-records toe en verwijder de overige/huidige. Hierna even een service named reload (eventueel gewoon Named/Bind service restarten via Server->Service Management in Plesk) en de SIDN DNS check zou goed moeten gaan.

dreamhost_nl
02/11/06, 09:38
Oké, het ziet er naar uit je een en ander uiteindelijk werkend heb gekregen :

http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,778,4,0,,Nameserver_check.html?domain=koekab ee.nl&primary=hot1.hotwebhostingtalk.com&primary_ip=&second1=hot2.hotwebhostingtalk.com&second1_ip=&second2=&second2_ip=&submit=Verzend

http://www.dnsreport.com/tools/dnsreport.ch?domain=koekabee.nl&server=hot1.hotwebhostingtalk.com

Zorg er nog wel even voor dat je geen "recursive lookups" meer toelaat en (evt.) de serials van de NS servers nog aanpast.

Enjoygaming
02/11/06, 12:25
Oké, het ziet er naar uit je een en ander uiteindelijk werkend heb gekregen :

http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,778,4,0,,Nameserver_check.html?domain=koekab ee.nl&primary=hot1.hotwebhostingtalk.com&primary_ip=&second1=hot2.hotwebhostingtalk.com&second1_ip=&second2=&second2_ip=&submit=Verzend

http://www.dnsreport.com/tools/dnsreport.ch?domain=koekabee.nl&server=hot1.hotwebhostingtalk.com

Zorg er nog wel even voor dat je geen "recursive lookups" meer toelaat en (evt.) de serials van de NS servers nog aanpast.

Ik wil jullie allemaal danken voor jullie snelle hulp :W:

Hier mag een {xx} op!