PDA

Bekijk Volledige Versie : Administrator account uitgeschakeld in windows 2003



Daantjees
01/11/06, 11:58
hee, ik draai op mijn server windows server 2003 enterprise edition...
maar nu is mijn administrator account uitgeschakeld in de "active directory" onder veilig modus kan ik nog wel op mijn administrator account inloggen, maar daar kan ik niet in de active directory komen waar ik mijn users/accounts/emails kan wijzigen, en nu is het probleem, ik heb geen andere accounts waarmee ik op de computer kan inloggen, hoe kan ik nu mijn administrator account activeren of hoe kan ik een account aanmaken in het register en dan met die account inloggen en de administrator account weer activeren?

mv.g. Daantjees.
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

GlobalServe
01/11/06, 12:04
Boot in AD recovery mode...

Daantjees
01/11/06, 12:07
Heb ik ook al gedaan, en dan kan ik nog steeds niet mijn administrator account activeren.......

GlobalServe
01/11/06, 12:16
Boot into safemode with command prompt, press Ctrl-Alt-Del twice, login with admin account (it should let you) and there you have a command prompt.
Type control to bring up command prompt.

Daantjees
01/11/06, 12:29
Oke die ga ik ff proberen, ik laat het weten als het gelukt is of niet gelukt is...

m.v.g. Daantjees.

Daantjees
01/11/06, 13:05
? ik begrijp het niet helemaal, ik heb dan command promt daar heb ik control ingetikt maar er gebeurt niet echt veel?

RichardF
01/11/06, 13:36
dat krijg je met copy-paste oplossingen he..

ik heb 't net geprobeerd, op me ent. edition in virtuele omgeving, maar ik kom niet verder.

het zal wellicht ook wel schelen of je AD al hebt draaien of niet.

Ik ben ook wel benieuwd naar een oplossing (als die er is.)

Phu
01/11/06, 13:38
download ff een recovery cd zoals BartPE, DUB
Bootable Live *windows* daarop staat een tooltje in daarme kan je wachtwoorden wijzigen en Users aanmaken voor windows

Technotop
01/11/06, 13:48
win 2003 werkt ook met de SAM?

Anders even SAM file (je mag zelf zoeken waar die staat :-) ) met bootdisk copy pasten naar een floppy of USB en cracken op een andere pc met saminside..

Hiermee kan je hem cracken en het password achterhalen. Echter na het overschrijven van de hash is het al moeilijker om de SAM te kraken.


[Editje]

Als ik dit niet mag posten kan hij direct worden verwijderd.

Aessence
01/11/06, 13:48
De (Domain/Enterprise) Administrator kan niet uitgeschakeld zijn, wel hernoemd of je kan het wachtwoord kwijt zijn... Enfin, je kan er niet in.

De enige methode is om een hack te gebruiken :cool:

Niemand kan zonder Petri: http://www.petri.co.il/reset_domain_admin_password_in_windows_server_2003 _ad.htm

Step by step volgen en binnen 10 min heb je weer een werkend systeem.

George/

RichardF
01/11/06, 15:15
als je nog geen dcpromo hebt uitgevoerd of voor andere redenen nog geen AD gebruikt, kan je admin account goed disablen.

resetten van het password zal niet helpen

en petri rocks idd.

Daantjees
01/11/06, 18:52
Het password heb ik al gereset, geen hulp...?
en als ik me in normale modus van windows probeer aan te melden dan staat er, de account is uitgeschakeld neem contact op met uw systeembeheerder, aangezien ik zelf de systeembeheerder ben,...? hoe moet ik dit oplossen? please help me...

Aessence
01/11/06, 19:29
Het password heb ik al gereset, geen hulp...?
en als ik me in normale modus van windows probeer aan te melden dan staat er, de account is uitgeschakeld neem contact op met uw systeembeheerder, aangezien ik zelf de systeembeheerder ben,...? hoe moet ik dit oplossen? please help me...

Op een DC heb je geen (actieve/werkende) SAM en kan je alleen op het (AD) domein aanmelden. De SAM (pre DCPROMO) is er echter nog wel, en die gebruik je in de DSRM (Directory Service Restore Mode).

Mocht je op een of ander mannier toch de Enterprise Administrator van je AD disabled hebben, kan je dezefde truuk jebruiken als eerder vernoemd (van Petri.co.il) en in Step 2 aan het NET USER commando de volgende tekens toevoegen (zonder quotes) " /active:yes".

Dat enabled de admin weer.

Dit gaat er steeds van uit dat je je inderdaad op een Domain Controller bezig bent... zoals je aangaf in je eerste post.

George/

nopzolder
01/11/06, 20:40
grappig dat je het voor elkaar krijgt om het enige account wat niet gelocked kan worden toch te locken :)

Toevallig een backupje gemaakt de laatste tijd? gister ofzo? ff booten in active directory restore mode en je systemstate terugzetten.

Kahil
01/11/06, 21:27
Zoals hier reeds gezegd lijkt mij de meest eenvoudige oplossing om password renew te gebruiken mbv een boot cd of diskette (staat standaard bij bartpe en minipe). Dit programma laat u ook toe om een nieuwe administrator aan te maken. Je kan natuurlijk ook het wachtwoord gewoon resetten.

Ik ben er zeker van dat dit moet lukken ;)

Good luck !

Aessence
01/11/06, 23:03
Ik ben er zeker van dat dit moet lukken ;)

Dat werkt niet op een Domain Controller omdat die geen gebruik maakt van een lokaal benaderbare SAM (user account database), behalve in DSRM mode.

Het DSRM (lokale) administrator account kan wel zo gereset worden, maar daar heb je nix aan als je niet meer kan inloggen als DOMAIN administrator.

George/

Daantjees
02/11/06, 15:11
Hoe kan ik dit dan toch oplossen?

ik moet namelijk van het weekend de server kunnen configureren, en om windows nou opnieuw te installeren......

Aessence
02/11/06, 15:18
Hoe kan ik dit dan toch oplossen?......

Garandeer je dat mijn oplossing werkt, als je het probleem correct omschreven hebt natuurlijk. :D

Om het DOMAIN Administrator account te enabelen gebruik je deze (http://www.webhostingtalk.nl/784784-post13.html)post in combinatie met de Step-by-Step van Petri.co.il uit m'n post van iets daarvoor.

Ik kan je bellen als je d'r niet uitkomt. Stuur me dan een PM met je nr.

George/

Daantjees
03/11/06, 10:28
Let's try it, ik ga het proberen, ik heb nu tijd om te kijken en dan probeer ik de optie van petri.co.il wel.. als dat niet gaat lukken dan installeer ik windows opnieuw denk ik... omdat ik van het weekend de server nodig heb.

Aessence
03/11/06, 20:06
Hmm.. tjees, ik begrijp dat je nu al dagen aan het roepen bent om een oplossing, maar de enige echte nog niet had 'uitgeprobeerd'.

Dat stelt me wel teleur. Uitgeprobeert staat ook tussen ' ' vanwege het feit dat deze gegarandeerd werkt voor het door jouw omschreven probleem.

Ben wel benieuwd of het je nou uiteindelijk gelukt is om het account te herstellen.

George/

nopzolder
03/11/06, 20:45
schijnbaar is het niet zo heel erg belangrijk. Maar Petri heeft idd erg leuke tips :D

RichardF
08/11/06, 09:47
zou wel leuk zijn te weten wat 't resultaat van zijn gefreubel is geworden.