PDA

Bekijk Volledige Versie : Directe links en google spiders, bots ?



Enjoygaming
31/10/06, 15:37
Hallo,

Ik denk dat ik een probleem heb maar ik ben er niet zeker van.
Ik heb een website http://www.enjoygaming.info/ en daarop staan directe links op naar een andere site zoals die onder de knop Games.
Nou hoorde ik dat als je dat doet dat de google spiders en bots niet meer komen. (btw het forum en chat werken nog niet, weet ik).
Klopt dat? Ik heb er niks van kunnen vinden met google.
Moet ik dan naar die andere site verwijzen via een indirecte link.
Dat als je op Games klikt bv eerst naar onze forums gaat om vanaf daar pas naar die andere site te gaan.

Weet iemand misschien wat de regels zijn op dit gebied?

JanSmit
31/10/06, 16:55
volgens mij is dat onzin.

Gr

Jan

Stewie
31/10/06, 17:09
Ik heb gehoord dat je webserver ontploft als je indirecte links maakt !
Kan je dus beter direct linken :lovewht:

Maar serieus: ik denk dat je verhaal als oorsprong heeft dat als je directe links naar andere sites plaatst, de googlebot sneller van jouw website af gaat met als gevolg dat de bot minder vaak langskomt en je site die wordt aangezien als linksite ipv website. Je site krijgt dus een lagere interne ranking bij google. Bots blijven dus komen, alleen door een lagere ranking komen ze minder vaak.

Enjoygaming
31/10/06, 17:21
Ik heb gehoord dat je webserver ontploft als je indirecte links maakt !
Kan je dus beter direct linken :lovewht:

Maar serieus: ik denk dat je verhaal als oorsprong heeft dat als je directe links naar andere sites plaatst, de googlebot sneller van jouw website af gaat met als gevolg dat de bot minder vaak langskomt en je site die wordt aangezien als linksite ipv website. Je site krijgt dus een lagere interne ranking bij google. Bots blijven dus komen, alleen door een lagere ranking komen ze minder vaak.

Hardstikke bedankt voor uw antwoorden, hier ga ik zeker wat mee doen :lovewht:

Hier mag een {xx} op.

Thijssss
31/10/06, 17:41
Ik heb gehoord dat je webserver ontploft als je indirecte links maakt !
Kan je dus beter direct linken :lovewht:

Maar serieus: ik denk dat je verhaal als oorsprong heeft dat als je directe links naar andere sites plaatst, de googlebot sneller van jouw website af gaat met als gevolg dat de bot minder vaak langskomt en je site die wordt aangezien als linksite ipv website. Je site krijgt dus een lagere interne ranking bij google. Bots blijven dus komen, alleen door een lagere ranking komen ze minder vaak.

Lijkt me dat die google bot toch echt wel weet dat een bepaalde link naar een ander domein verwijst en rustig verder kijkt op het domein waar die begon om zo alles netjes te indexen...
Bovendien kun je een hoop info vinden over hoe die google bots werken en via google kun je (na inloggen) je website zelfs opgeven om statestieken te bekijken van wat er bij google bekend is van je website etc'.
Daar naast is er nog een optie op een sitemap te versturen voor betere indexering van je site.

Affijn, het gaat weer helemaal nergens over deze topic :O

Stewie
31/10/06, 18:16
Lijkt me dat die google bot toch echt wel weet dat een bepaalde link naar een ander domein verwijst en rustig verder kijkt op het domein waar die begon om zo alles netjes te indexen...
Bovendien kun je een hoop info vinden over hoe die google bots werken en via google kun je (na inloggen) je website zelfs opgeven om statestieken te bekijken van wat er bij google bekend is van je website etc'.
Daar naast is er nog een optie op een sitemap te versturen voor betere indexering van je site.

Affijn, het gaat weer helemaal nergens over deze topic :O
Verdiep je eens in de Googlebot...

Je website krijgt een interne googlerank en een externe googlerank (die laatste zie je in je googlebar). Die rank bepaald tevens hoevaak jouw site wordt bezocht door Google.
Heb je veel links naar externe sites, dan is je rank lager en wordt je minder vaak bezocht.

Waar jouw post mee begint is sowieso bullshit gezien de gehele pagina door Google wordt opgehaald waarna de links daaruit worden gehaald welke in de queue komen om door de bot bezocht te worden.

Aessence
31/10/06, 19:02
Nou hoorde ik dat als je dat doet dat de google spiders en bots niet meer komen. [...] Klopt dat?

Nee, dat klopt niet, MAAR als je een flashy menu hebt of andere niet direct leesbare methode die de GoogleBot niet kan parsen, dan is het zo dat ie sommige links/pagina's van je site niet kan vinden.

Al geloof ik dat Google inmiddels ook Flash (deels) kan lezen en ook (soms?) tekst eruit kan indexeren.

Waar het om gaat is dat je lekker leesbaar menuutje wilt maken, b.v een CSS menu. Die worden vaak als 'google friendly' aan de man gebracht.

George/

Enjoygaming
31/10/06, 19:27
Dank u wel voor uw antwoorden, hier leer ik nog eens wat. :W:

Thijssss
31/10/06, 20:48
Verdiep je eens in de Googlebot...

Je website krijgt een interne googlerank en een externe googlerank (die laatste zie je in je googlebar). Die rank bepaald tevens hoevaak jouw site wordt bezocht door Google.
Heb je veel links naar externe sites, dan is je rank lager en wordt je minder vaak bezocht.

Waar jouw post mee begint is sowieso bullshit gezien de gehele pagina door Google wordt opgehaald waarna de links daaruit worden gehaald welke in de queue komen om door de bot bezocht te worden.

Rustig maar hoor :p
Ik probeerde het enkel nog extra duidelijk te maken.


Lijkt me dat die google bot toch echt wel weet dat een bepaalde link naar een ander domein verwijst en rustig verder kijkt op het domein waar die begon om zo alles netjes te indexen...

---

Waar jouw post mee begint is sowieso bullshit gezien de gehele pagina door Google wordt opgehaald waarna de links daaruit worden gehaald welke in de queue komen om door de bot bezocht te worden.


Of die het nou in 1x ophaalt en dan parsed of niet maakt toch niks uit?
Naja ik ga er verder niet op in, je mag best wat relaxter zijn hoor.