PDA

Bekijk Volledige Versie : Incassobureau of Deurwaarder



binkie1979
30/10/06, 20:25
Oké je leest zo veel verschillen..
nu wil ik wel eens weten wat jullie info erop is.

PatS
30/10/06, 20:46
Met google kun je al een hele hoop vinden, denk niet dat je daar een poll over hoeft te maken.

Stewie
30/10/06, 20:48
Fabeltje: De deurwaarder kan gelijk beslag leggen 1 9,09%
Onzin: Ze kunnen allebei even veel 0 0%
Correct: Ze moeten allebei naar de rechter om beslag te leggen 4 36,36%
Nog beter dan voorgaand antwoord: Het vervolg traject na de rechter is korter dan bij een incassobureau 6 54,55%

veenman
30/10/06, 21:01
Een deurwaarder kan beslag leggen, maar moet daarvoor toestemming hebben van de rechter-commissaris, na het beslag dient er binnen een redelijke termijn (ik dacht 3 weken) ook een kortgeding plaats te vinden. Het beslag is namelijk enkel bedoeld om te verzekeren dat in de tijd totaan de rechterlijke beslissing er iets met de goederen of gelden gebeurt. Overigens is het ook zo dat als er onterecht beslag wordt gelegt, de opdrachtgever ertoe de volledige verantwoordelijkheid draagt voor de gevolgen die daaruit voortvloeien.

Zodra er een kortgeding is geweest, met voorafgaand beslag of niet, en je krijgt gelijk en de gedaagde wordt veroordeeld tot betaling van een bepaald bedrag, dan is een deurwaarder belast met de uitvoering van het vonnis en kan deze de bank bijvoorbeeld opdracht geven om geld over te boeken van de gedaagde naar de rekening van de eiser of zaken van de gedaagde confisqueren.

Vaxon Networks
30/10/06, 22:40
Wat dacht je van aanzien, meer macht die een deurwaarder uitstraald ipv een incassobureau?

t.bloo
31/10/06, 01:51
Een deurwaarder kan ook meer fout doen. Als deze niet binnen een betaalde periode iets voor elkaar krijgt (volgens bepaalde maatstaven) dan heeft hij een probleem. Een incasso bureau werkt op basis van "we zien wel of we iets voor elkaar krijgen", toch?

crazycoder
31/10/06, 09:08
Verkooppraatje van KBvG:
http://www.kbvg.nl/index.php?id=131

binkie1979
01/11/06, 22:52
een deurwaarder kan geen beslag leggen moet altijd eerst naar de rechtbank. een incassobureau kan ook een verzoek indienen bij de rechter net zoals de deurwaarder worden zij in hun gelijk gesteld dan hoeven zij alleen een deurwaarder te benaderen tot het overgaan van de daadwerkelijke beslag.

crazycoder
01/11/06, 23:12
een deurwaarder kan geen beslag leggen moet altijd eerst naar de rechtbank. een incassobureau kan ook een verzoek indienen bij de rechter net zoals de deurwaarder worden zij in hun gelijk gesteld dan hoeven zij alleen een deurwaarder te benaderen tot het overgaan van de daadwerkelijke beslag.
De deurwaarder doet dat gelijk. Dus geen extra en onnodige stappen of kosten.

Enjoygaming
01/11/06, 23:18
Volgens mij moeten ze beide naar de rechter, maar zeker weten doe ik dat niet. Heb wel met incasso te maken in een negative manier maar ik weet eigenlijk niet hoe het zit.

crazycoder
01/11/06, 23:22
Volgens mij moeten ze beide naar de rechter, maar zeker weten doe ik dat niet. Heb wel met incasso te maken in een negative manier maar ik weet eigenlijk niet hoe het zit.
Ook een deurwaarder moet gewoon naar de rechter. Met dat verschil dat zij veel sneller en efficienter stappen kunnen nemen omdat een incassokantoor uiteindelijk met een vonnis naar een deurwaarder moet.

Een incassokantoor kan eigenlijk niet veel meer dan hard BOE roepen.

remotehands
01/11/06, 23:24
Waarom zou je beslag willen leggen? Je moet toch eerst eisen bij de rechter dat de klant betaalt en als hij dat niet doet... dan kun je toch pas, na een volgende rechtzaak beslag leggen?

Henky!
01/11/06, 23:53
Dat eisen doe je dus (in ons geval) via de deurwaarder. Die verstuurt de boze brieven. We hebben één keer beslag laten leggen op een bedrijf. Pas dan komt er een rechter aan te pas. Handig is dan dat onze deurwaarder (Nijmegen) zijn collega in Rotterdam verzoekt de 'in naam der koningin' plakaten op de deuren van dat bedrijf te spijkeren.

Ik was al bezig een mooie auto uit te zoeken en mijn vriendin wilde wel een nieuwe computer uit de boedel, maar helaas gingen de dieven toen over tot betaling:-)

binkie1979
02/11/06, 08:02
een incassobureau werkt nauw samen met een deurwaarder en de lijnen zijn korter dan dat je denkt. en kan net zo effectief werken als een deurwaarder

crazycoder
02/11/06, 09:01
een incassobureau werkt nauw samen met een deurwaarder en de lijnen zijn korter dan dat je denkt. en kan net zo effectief werken als een deurwaarder
Als je daar zo overtuigd van bent is dit hele topic zinloos :)

Ik heb bij kennissen soms brieven gezien van een incassobureau waar jij als leverancier nooit mee te maken wil hebben.
Met deurwaarders heb ik dat nog nooit meegemaakt. Terwijl ik daar, als eisende partij, toch ook een redelijk aantal brieven van heb gezien..

Wij werken nooit samen met een incassobureau juist omdat zij niets kunnen behalve kosten in rekening brengen en dreigen. Dreigen kan ik ook :)

swedendedicated
02/11/06, 11:25
Incasso noch deurwaarder gereiken het resultaat binnen de gewenste termijn. Daarom moet je altijd, incasso buro binnen zonder kloppen nemen, AKA knokploeg.