PDA

Bekijk Volledige Versie : 28 domeinnamen, 1 site: resellen of onderbrengen?



rooky
30/10/06, 12:54
Hallo

Een bekende heeft ergens 28 namen geregistreerd en betaald.
Hij heeft slechts 1 naam actief als site.
Nu moet hij weer teveel betalen voor dit geheel, dus wil ik andere optie zoeken...

Kan ik beter collectief deze domeinnamen verhuizen naar een andere webhosting die veel goedkoper is?
(meer dan php, mysql en mail is niet nodig)

Of is het misschien zinvol om ergens een reseller account te nemen en dan zelf deze namen te registreren (en er zo dus ook nog wat aan te verdienen terwijl hij stuk goedkoper uit is)?

het is wel de bedoeling dat een aantal namen tzt een site gaan worden

groet

hires
30/10/06, 13:04
Als het goedkoper kan lijkt me dat het beste; het ligt er alleen ook een beetje aan wat hij in de toekomst met de website wil en waar de domeinnamen voor bedoeld zijn. Als de domeinnamen puur voor verkoop zijn bedoeld dan is het uiteraard het beste om de inkoopsprijs zo goedkoop mogelijk te houden.

Verder denk ik dat het belangrijk is in hoeverre jij hier zelf het beheer van wil gaan doen. Wil jij als tussenpersoon (of bedrijfje) tussen gaan zitten en er wat aan verdienen en hem de diensten goedkoper aanbieden? Dan is een reselleraccount misschien interresant. Dan is het ook belangrijk wat hij nu voor zijn webhosting betaald; kan jij een reseller vinden (misschien in het aanbiedingen gedeelte op deze site?) waarmee jij hem een leuke aanbieding kan doen? Zo ja, gewoon doen.

Bedenk dan wel wat jij in de toekomst hiermee wil. Wil je uberhaupt de verantwoordelijkheid dragen voor de komende jaren? Wil je een hostingbedrijf beginnen? Dan zal je ook bij de Kvk moeten gaan aankloppen.

Wis
30/10/06, 13:56
ik mag zelf nog niet verkopen omdat ik nog geen kvk nummer heb. maar ik heb een tijdje lang samengewerkt mer www.serververhuur.com erg goedkoop een een goede support.

rooky
30/10/06, 15:40
dank voor de snelle reacties

Hij heeft een hoop namen voor zichzelf geregistreerd (zijn eigen naam [hij is arts nml] etc). Verkoop is niet de bedoeling. Misschien ooit een site erbij. Belangrijker is dat niemand zijn adressen in kan pikken.
1 site moet binnenkort draaien. Die maak ik nu af. Websites zijn gewoon hobby bijbaan voor me [ook arts].

Als ik reseller doe, kan ik tenminste ook mijn eigen adressen bij mezelf registreren -> dubbel voordeel :-)

ik ga eens kijken in de 'aanbiedingen' sectie