PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke processor in Chieftec 1u met mb P5MT-M



Plez
29/10/06, 13:27
Hoi,

ik ben op zoek naar een geschikte processor voor een moederbord van Asus: P5MT-M.

Ik heb een Chieftec 1u kast... moederbord wil ik dus de P5MT-M van Asus.

Actieve koeling, zoiets als een Cooljag... maar nu de CPU nog...

Wie heeft er ervaring met deze kast en moederbord? Vorige moederbord (een socket A) gaf problemen met de koeling (in combinatie met Athlon XP 3000+ en Cooljag).

Alvast bedankt!!

Sphere
29/10/06, 15:58
Ik zou gaan voor een gewone Pentium 4 of een Pentium D 9xx (65nm Presler core). Bij je vorige moederbord blokkeren waarschijnlijk je DIMM sloten de airflow wat hier niet het geval is.

Sander-
29/10/06, 16:03
Uiteraard is het plaatsen van case-fans ook een logische stap...

Plez
29/10/06, 16:49
Dank voor jullie reacties.

Idd blokkeerden de DIMM Banks de airflow. Met dit moederbord dus niet.

Echter heb ik gelezen dat de Prescott kernen erg veel warme ontwikkelen. Kan iemand hier iets over zeggen?

gjtje
29/10/06, 16:54
Dat klopt, maar een goede airflow zou daar prima mee overweg moeten kunnen.

Je zou ook een Pentium D 8xx kunnen nemen, die hebben speedstep ondersteuning. Aangezien de meeste cpu's niet 100% belast worden scheelt het stroom en warmte.

Bolk
30/10/06, 16:17
Let op bij je kast. Ik heb de 110S case van Chieftec gekocht, en ze leveren daar zo'n leuk verlengkabeltje van je powerconnector bij. Bij mij, door een productiefout, hadden ze geel aan rood en rood aan geel aangesloten.

2 Dode hdd's was het resultaat. Controleer het dus goed.

santema
30/10/06, 16:57
Lijkt me raar dat je hdd's daar van stuk zijn, neem aan dat je aardlek schakelaars etc hebt...