PDA

Bekijk Volledige Versie : VZW bedrijf



soulplayer
29/10/06, 14:07
Jullie gaan mij waarschijnlijk allemaal doodschieten, maar ik zit met een idee in mijn hoofd en het wil er niet uit.

Contextschets:
Ik run nu al 3jaar een community voor het Spel counter-strike. Nu is dit ook een forum geworden voor GW, hattrick, ....

Idee:
Ik betaal per maand €39 voor een dedicated server in Duitsland (sorry maar ik ben een student en in NL & België zijn de prijzen toch wel te duur). Nu ben ik het beu om te spelen met 20duitsers op mijn server en zou ik graag terug naar NL gaan. Jammer genoeg heb ik daar het kapitaal niet voor en daarom hadden wij zoiets van, waarom richten we geen VZW op en verhuren we webhosting ZUIVER en ALLEEN om onze kost van een server in NL te kunnen betalen.
----

Nu vroeg ik mij af of dit een goed idee is... Jullie hebben natuurlijk allemaal commerciele ervaringen en het is niet de bedoeling om illegaal & onder de prijs etc te verhuren, maar gewoon de kosten te kunnen delen met anderen.

Ook had ik zoiets van alles automatisch te laten verlopen door middel van Auto factuur scripts, Ticketssuport, ... Ik heb volgend jaar genoeg tijd om het op te starten en er zijn genoeg actievelingen in onze community waardoor we het werk makkelijk eens kunnen doorschuiven tussen 3-5mensen die Informatica studeren of die dat al hebben gedaan.


Wat vinden jullie hiervan? Wat kan ik anders doen? Wat vind je slecht en wat vind je goed?
Ik sta open voor héél veel kritiek, maar het moet wel geargumenteerd zijn..

gjtje
29/10/06, 14:17
Er was hier al eens een partij die dacht bijna gratis hosting te kunnen aanbieden omdat het een stichting was. Is een keer een flinke discussie overgeweest en vervolgens nooit meer wat van die persoon vernomen.

Volgens mij komt het er op neer dat de kosten moeten worden opgebracht door de leden, niet door de exploitatie van een commercieel product.

soulplayer
29/10/06, 14:48