PDA

Bekijk Volledige Versie : [TKG] Foundry BigIron 8000



xgunx
26/10/06, 00:44
Weet iemand hier wat een Foundry BigIron 8000 kost,

en waar deze word aangeboden (website's)

Heb al op gezocht maar kan er niet veel over vinden.

Edit: kan de topic name veranderd worden...?

ErikKosters
26/10/06, 01:26
Kan je zelf bij 'Ga Advanced'.

santema
26/10/06, 10:30
e-bay.com?

Er worden op dit forum ook diverse netwerk leveranciers genoemd, even zoeken.

NIS3
26/10/06, 10:42
Contact infradata eens.

phreak
26/10/06, 10:52
Heb nog wel een BigIron 4k staan

XFX
26/10/06, 11:52
Ik heb je ge-PMd

Jefke
26/10/06, 12:38
Ik heb een BigIron 8000 staan die eventueel weg mag:

- 1 x B8000: BigIron 8000 8-slot chassis
- 1 x B8GMR3-A-8LX: BigIron Mgmt III Module with 8-port Gig Optics
- 2 x AC Power supply
- 2 x B24E: 24-port 10/100BaseTX(RJ45) Ethernet Module

Graag PM met prijs indien interesse.

wonko
26/10/06, 17:46
Als je een foundry koopt, zorg ervoor dat je een goeie managementkaart hebt (MGR4), als je die als router wil inzetten.

Je kan altijd eens proberen bij hollandhardware. Jochem heeft meestal wel fijn speelgoed in de aanbieding.

phreak
26/10/06, 20:17
Als je een foundry koopt, zorg ervoor dat je een goeie managementkaart hebt (MGR4), als je die als router wil inzetten.

Je kan altijd eens proberen bij hollandhardware. Jochem heeft meestal wel fijn speelgoed in de aanbieding.

Ach, een BIMGRIII is nice als je wilt beginnen met routeren, BIMGR4 betaal je ook voor, maar dat is een kwestie van keuze ;-)

Savvas
26/10/06, 20:35
waarom denk je dat die wil gaan routeren terwijl die naar een "switch" vraagt, vind ik wel komisch, is het zo allendaags geworden dat mensen netwerkjes uit de grond stampen met soortgelijke foundries :)?

wonko
26/10/06, 21:14
Die dozen zijn zeker niet slecht om routering te doen, zolang je maar de goede manament blade hebt zitten, en genoeg geheugen...

phreak
26/10/06, 21:47
waarom denk je dat die wil gaan routeren terwijl die naar een "switch" vraagt, vind ik wel komisch, is het zo allendaags geworden dat mensen netwerkjes uit de grond stampen met soortgelijke foundries :)?

Waarom zou je denken dat een Foundry BigIron een switch is? Spreek je nu uit eigen ervaring of de mening van sommige mensen?

leon-ams
27/10/06, 01:01
Force10 is ook een switch, is toch zeker geen speelgoed ;)

Savvas
27/10/06, 08:05
Waarom zou je denken dat een Foundry BigIron een switch is? Spreek je nu uit eigen ervaring of de mening van sommige mensen?

Jep, kan nou niet zeggen dat ik het apparaat uitgebreid heb lopen testen destijds, heb het na een maand weer verkocht (BI 4k), maar er moesten wel wat upgrades aan verricht worden wilde die er uberhaupt geschikt voor zijn.

Proxio
27/10/06, 09:49
Force10 is ook een switch, is toch zeker geen speelgoed ;)

Niet echt te vergelijken met elkaar, vind je wel?

Swiftway-UK
27/10/06, 10:23
Om alle misverstanden weg te nemen:

Foundry Bigiron is een Switch ook volgens specs van Foundry:
BigIron RX Series Switches
en
Bigiron series Switches

Dat zij ook kunnen routeren dat klopt, verschil in mgmt III en IV is voornamelijk de kracht van de CPU, belangrijk aangezien Foundry Bigiron alles over 1 CPU mikt, deze switches zijn niet bedoeld als router maar kunnen routing prima verzorgen binnen bepaalde grenzen. De RX series doet dat natuurlijk een stuk beter dan de oude Bigiron series en van de oude Bigiron series is de Jetcore het meest geschikt voor hedendaagse routing.

Foundry MLX series zijn de routers.

Als we het over Force10 hebben, spreken we denk ik over de E series.
Deze worden verkocht als:
E-Series
Core Switch/Routers

En zijn dus vanuit de fabrikant geschikt verklaart voor core switching en core routing.

Savvas
27/10/06, 10:39
Bedankt voor de bevestiging Remon, dat is ook slechtst het enige waar ik op doelde, dat het gewoon een switch is en daarvoor gemaakt is, waar die verder toe in staat is laat ik open.

MediaServe
27/10/06, 21:37
Wat een bullshit gezeur weer. Je kunt aan de hand van hardware niet bepalen of iets een switch of een router is. Dat zit hem namelijk puur in de software. Foundry M4R4G Management IV kaart is een routing engine en maakt zelfs van een BI4000 een BGP router. Goh, je kunt met een stukje software, namelijk Zebra, zelfs een lullige IBM PC omtoveren tot router.


Een router (uitspraak: rauter Amerikaans of roeter Engels) is een apparaat of software op een computer, dat twee of meer verschillende computernetwerken aan elkaar verbindt, bijvoorbeeld internet en een bedrijfsnetwerk. Een router kan gezien worden als een schakelapparaat voor datapakketten dat actief is op OSI laag 3.

Aan de topicstarter:
Probeer het eens bij Euroaccess, die hebben de laatst tijd veel geupgrade en misschien hebben ze nog wel iets over voor de verkoop. En anders kun je natuurlijk altijd via eBay genoeg vinden.

phreak
27/10/06, 22:24
Om alle misverstanden weg te nemen:

Foundry Bigiron is een Switch ook volgens specs van Foundry:
BigIron RX Series Switches
en
Bigiron series Switches

Dat zij ook kunnen routeren dat klopt, verschil in mgmt III en IV is voornamelijk de kracht van de CPU, belangrijk aangezien Foundry Bigiron alles over 1 CPU mikt, deze switches zijn niet bedoeld als router maar kunnen routing prima verzorgen binnen bepaalde grenzen. De RX series doet dat natuurlijk een stuk beter dan de oude Bigiron series en van de oude Bigiron series is de Jetcore het meest geschikt voor hedendaagse routing.

Foundry MLX series zijn de routers.

Als we het over Force10 hebben, spreken we denk ik over de E series.
Deze worden verkocht als:
E-Series
Core Switch/Routers

En zijn dus vanuit de fabrikant geschikt verklaart voor core switching en core routing.

Wat een gigantische bullshit van iemand die spreekt over Foundries en F10's terwijl hij zelf op Quagga dozen routeerd, wij Routeren op 3 Foundry BigIron routers, 2 x met MGR3 en 1 x met MGR4, deze zijn volwaardige Routers die volledig BGP draaien, en de performance is er niet minder om.

Proxio
27/10/06, 22:38
Dat mensen hierover nog door gaan :p. Dit is al wel 1000x besproken. Met zowel meningen tegen als voor.

phreak
27/10/06, 22:39
Dat mensen hierover nog door gaan :p. Dit is al wel 1000x besproken. Met zowel meningen tegen als voor.

Waarom, heel simpel, een BigIron kan routeren, full BGP, hoe kun je dan überhaubt zeggen dat het geen router is.

leon-ams
28/10/06, 01:42
hij doet layer3 ja, maakt dat hem een router?

begrijp me niet verkeerd, wij hebben lange tijd foundry gebruikt maar ik vind een bigiron geen "router"

euro-access
28/10/06, 02:24
Sweex heeft ook routers

het gaat er om wat je er mee wilt doen.

Foundry kan switchen en routen.
F10 kan switch en routen.

Iedereen mag zijn eigen mening hebben maar het gaat om de omschrijving routen. Zoek anders op google wat routen betekend.

ONTOPIC

Ik heb nog een Foundry Bigiron Management 4 blade liggen waar origineel ROUTER opstaat.

indien er intresse is hoor ik het wel

Ber|Art
28/10/06, 09:00
Idd ontopic nu, de eerste die weer offtopic gaat krijgt punten, stop nu eens met het bashen naar elkaar elke keer!

Swiftway-UK
28/10/06, 14:18
Anyway, aan de TS:

Wat wil je exact doen met die foundry? ik heb er nog een aantal liggen (zowel fastiron als bigiron), zowel 4000 als 8000 als fastiron II

xgunx
29/10/06, 19:26
Oke bedankt voor de info mensen

De bedoeling hiervan was om hem te gebruiken als switch..

Weet iemand goede bijpassende kaarten voor 10 gbit en 1 gbit aansluitingen? (en de prijs hiervan)

euro-access
29/10/06, 19:48
Bigiron 10G 1 port blade kost zonder Xenpak ongeveer Euro 6300,- excl btw

2 ports kost Euro 9100,- excl btw en excl xenpak

xenpak SR 500meter Euro 2300,- excl btw
xenpak LR 10km Euro 3200,- excl btw
xenpak ER 40km Euro 9100,- excl btw

xgunx
29/10/06, 21:53
Wat bedoel je precies met xenpak?

MediaServe
29/10/06, 22:36
Wat bedoel je precies met xenpak?
http://en.wikipedia.org/wiki/XENPAK

xgunx
30/10/06, 01:34
bedankt,

Waar is glasvezel kabel (fiber) te krijgen, webshop / groothandel?

Wat kost het gemiddeld per meter, 100 meter, 1 km.

Welke verschillende soorten zijn er en wat is het verschil?

swedendedicated
30/10/06, 01:55
per meter 50 cent? Weet niet de dikte daarvan, zie google.nl ;-)

Ecatel
30/10/06, 06:05
Heb een xenpak LR voor je liggen, doe maar leuk bod indien interesse.