PDA

Bekijk Volledige Versie : Welke webhosting moet ik kiezen!?



Pr1me
25/10/06, 18:34
Gegroet allen,

Ik ben binnenkort van plan een nieuwe website in de spreekwoordelijke lucht te gooien.
Nu ben ik vanzelfsprekend op zoek naar het juiste webhosting-pakket dat aan mijn wensen voldoet.

Na mijn welke-host-moet-ik-hebben-google-zoektocht werd al snel duidelijk dat door de wederom spreekwoordelijke bomen het bos haast niet meer zichtbaar was.

Daarom heb ik jullie advies nodig!

Dit zijn mijn wensen/vereisten:

De website zal streaming video(s) bevatten (d.m.v. een flash-based player)
Ik heb (nog) geen idee wat dit voor de bandbreedte zal betekenen maar daar moet ik natuurlijk wel rekening mee houden.
Het liefst flink wat ruimte (500 mb of meer?)
voor test-doeleinden/mail/video/geluid/etc
Min. 3 Mysql-Database's
(Unlimited?) Subdomeinen
bijvoorbeeld d.m.v. wildcard
Handige Controlpanel (liefst Cpanel of DirectAdmin)
(POP3)Emailboxen/Webmail/Catch-all(Optioneel Spam Filtering)
Ftp/Ftp accounts aanmaken
PHP
Ik zou er graag 2 website's op hosten (in totaal 3 domeinnamen)
En de dingen die eigenlijk vanzelfsprekend moeten zijn: Goede bereikbare support/goede uptime/en ook snelheid is belangrijk.
En er zullen vast wel dingen zijn die ik ben vergeten..

Ik had o.a. Servage.net op het oog, klinkt haast te mooi om waar te zijn.
Is dat wat?

Zouden jullie mij kunnen helpen om een goede keuze te maken?
Aanbiedingen/tips/etc kunnen natuurlijk allemaal.

Alvast bedankt!

Deimos
25/10/06, 18:52
Ik zou zeggen, kies een aantal hosts uit waarvan jij het idee hebt dat die goed zijn. Bel en mail ze vervolgens en bekijk hoe ze reageren. Voldoet dit allemaal aan je verwachtingen kies er gewoon eentje.

Waarschuwing: Het is niet de bedoeling dat hosters hier hun bedrijven gaan promoten! Een ieder die dat wel doet kan direct rekenen op een aantal puntjes. Kortom hou het op objectief advies waarmee de Topic starter zelf zijn keuze kan maken.

tvm
25/10/06, 18:53
Beste,

moest ik van u zijn zou ik even een aanbieding aanvragen op het gepaste onderdeel op wht.
Mijn raad: ga niet voor de goedkoopste maar bezint eer ge begint. Bel de hoster eens op verscheidene tijdstippen om te kijken als ze inderdaad 24/24 bereikbaar zijn. Vraag eventueel een testaccount aan, bijna geen enkele hoster zal dit weigeren.

mvg,

Tim

maikelg
25/10/06, 19:04
Ik zou geen host in de vs nemen (Servage.net). Er zijn genoeg hosts in nederland die voor redelijke prijzen kunnen bieden wat je wilt.

Kijk is een beetje rond op http://www.ispgids.com, je kan ook de ISPWizard volgen, nav je criteria zal die dan een paar ISP's selecteren die aan jouw eisen voldoen >> http://www.ispwizard.nl

Succes! :)

Ber|Art
25/10/06, 19:14
Of op www.webhosters.nl of gewoon de search van WHT (www.webhostingtalk.nl) ;)

Swiftway-UK
25/10/06, 19:20
Kijk is een beetje rond op http://www.ispgids.com, je kan ook de ISPWizard volgen, nav je criteria zal die dan een paar ISP's selecteren die aan jouw eisen voldoen >> http://www.ispwizard.nl


Paar nadelen die ik zie aan ISPgids

1. De eigenaar is goed bevriend met de hosters en spreekt ze dagelijks.

Hoewel dat niet alles zegt, kan het zijn objectiviteit (en die van de site) beinvloeden

2. Slechts een kleine groep hosters zijn actief op ISPgids, namelijk WHT hosters die dagelijks spreken met de eigenaar van de pagina.

Je hebt dus onvoldoende overzicht op de markt.

3. Hosters die nog maar net paar maanden met hosting bezig zijn staan in top10, beetje vreemd vind ik persoonlijk.

Anyway met deze uitspraak maak ik geen vrienden op WHT vrees ik ;) maar je kunt altijd nog beter afgaan op zoiets als http://www.webhosters.nl en http://www.hostmerk.nl dan ISPgids.nl met haar vreemde gedragscode zoals

"1. De ISP bestaat minimaal 6 maanden, is binnen de Benelux gevestigd en heeft een geldig BTW nummer; indien gevestigd in Nederland beschikt de ISP over een geldige inschrijving bij de Kamer van Koophandel en Fabrieken."

De beperking daarin gesteld is in strijd met
TREATY ESTABLISHING THE EUROPEAN COMMUNITY
Artikel 81 t/m 86 waar vertikale marktprotectie binnen EU lidstaten niet is toegestaan. Met andere woorden er mag geen gedragscode gemaakt worden en al helemaal niet aanvaard worden door hosters waarbij bedrijven uit andere EU landen geen kans hebben om erin te participeren, dit is in strijd met de wetgevingen op eerlijke marktwerkingen en mededinging.

BsHosting
25/10/06, 19:27
@ swiftway-uk


1. De eigenaar is goed bevriend met de hosters en spreekt ze dagelijks.

was dit voor onzin ik sta er ook maar heb hem nog nooit gesproken dus waar je die onzin vandaan haalt is mij een raadsel.

Ts kan overal kijken ispgids.com webhosters.nl etc etc en idd wat al geopperd was bel eens wat hosters op.

Pr1me
25/10/06, 19:28
Deimos: Dat is het nou juist, het is moeilijk te bepalen welke goed zijn. Daarom ga ik vooral af op ervaringen/tips (bijvoorbeeld webhosters.nl en dit forumbericht).

TVM: Bedankt voor je reply, inderdaad slim om te bellen of ze inderdaad 24/24bereikbaar zijn. En zal inderdaad proberen een test-account te bemachtigen.
Ben het vergeten aan te geven maar let idd meer op kwaliteit dan op de prijs in dit geval. Zolang het maar niet te gek word natuurlijk.
Wat is het gepaste onderdeel op wht om te vragen naar een aanbieding?

Maikelg: Wat zijn de minpunten van een host zoals servage.net in de vs/ het buitenland? En zijn er vergelijkbare aanbiedingen in nederland?

Voor de rest keek ik voor de grap ook eens rond naar de aanbiedingen omtrent (virtual) private servers (omdat ik wellicht eigen applicaties wil testen). Maar dit valt ook meteen in een hele andere prijsklasse etc.
Iemand daar nog meningen/tips over?

Vooralsnog zal het de komende maanden flink gaan om testen e.d.
Ik neem aan dat het bij de meeste webhosters ook mogelijk is om het pakket tussentijds op te hogen mocht ik toch meer space/traffic etc nodig hebben toch?

Swiftway-UK
25/10/06, 19:28
was dit voor onzin ik sta er ook maar heb hem nog nooit gesproken dus waar je die onzin vandaan haalt is mij een raadsel.

Nou goed, Arnoud spreek met 90% van de hosters op IRC dan, er zijn wel wat uitzonderingen vast en zeker.

Komto
25/10/06, 19:30
1. De eigenaar is goed bevriend met de hosters en spreekt ze dagelijks.
Weer regelrechte onzin, als ik hem spreek, is het voor iets wat met ISPGids of andere te maken heeft. Typisch weer iets voor jou..

Ber|Art
25/10/06, 19:32
Nu weer ontopic graag!

Pr1me
25/10/06, 19:34
Bij bezoek van dergelijke websites (webhosters.nl) heb ik altijd het gevoel dat het goed mogelijk is dat de host zelf goede ervaringen toevoegd. (ook menige discussie's daarover gelezen).
En dat maakt het voor mij natuurlijk alleen maar moelijker.

En kan ik misschien ook niet die 90% van de hosters op IRC vragen om een aanbieding?;-)

Komto
25/10/06, 19:35
Dat mag niet hier Pr1me ;)
Moet je een topic openen in het juiste forum

Swiftway-UK
25/10/06, 19:36
Probeer anders je keuze, Servage.net eens uit voor niet commerciele en een niet belangrijke site, dan zie je gelijk of het is wat je zoekt.

Dit vind ik wel nuttige site:
http://www.websitesource.com/articles/selecting_a_web_hosting_company.shtml

maikelg
25/10/06, 19:47
Maikelg: Wat zijn de minpunten van een host zoals servage.net in de vs/ het buitenland? En zijn er vergelijkbare aanbiedingen in nederland?



Geen host in de vs omdat het veel minder snel is. Zeker als je streaming media gaat doen, zul je dat merken. En nee, het lompe pakket wat servage op hun site heeft staan, is hier nergens tegen vergelijkbare prijzen te vinden. Sowizo moet je je afvragen hoe ze zo'n pakket kunnen realiseren. Data verkeer is in de VS veel goedkoper dan hier in Nederland, maar harddisks kosten net zoveel.

Overgens zul je ook niet veel providers vinden die zonder flink meer te betalen 24/7 support leveren.

Offtopic:
Waarom verdwijnt de edit button zo snel? :huh:

Pr1me
25/10/06, 19:50
Komto: Welk forum? Aanbiedingen en Registraties?

Swiftway-UK: Ik wil na het testen etc juist wel gaan voor een commerciele/belangrijke site. Ik krijg dus te horen dat het niet slim is om het dan daar te hosten, maar graag zou ik een wrm horen?!:-)
Bedankt voor de handige site, die ga ik even doorlezen!

Komto
25/10/06, 19:53
Ja Pr1me, die moet je hebben :)

Swiftway-UK
25/10/06, 19:59
Ik krijg dus te horen dat het niet slim is om het dan daar te hosten, maar graag zou ik een wrm horen?!:-)

Heel eenvoudig, zij geven je hier het advies om niet daar te hosten, omdat anders een potentiele klant verloren gaat.

Let op de quote:

"d) What will they recommend?

A business that is desperate to sell is never a good sign. Having said that, let me add that there is a big difference between a desperate business and an aggressive business. " lees dat deel goed door;)


Google op naam van die host naar ervaring en/of neem een testaccount daar, ik denk dat niemand over die host wat moet zeggen als ze geen directe ervaringen ermee hebben. En qua snelheid US -- NL valt het echt reuze mee, je hebt het over een vertraging van 80 - 120 MS ofwel 120/1000 ste van een seconde, lijkt me een acceptabele vertraging ;)

Pr1me
25/10/06, 20:19
Maikelg:
Kijk dat is nou onderbouwde informatie, daar kan ik wat mee!:W:
Verder vind ik het inderdaad nogal vreemd dat ze dergelijke space/traffic kunnen aanbieden. En ook 24/7 support was niet iets wat ik verwachtte en ook zeker geen vereiste

Komto: Dan zal ik straks even vrolijk een aangepast kopieetje maken van de topicstart en die ook daar plaatsen. Ben benieuwd! --- !Bij nader inzien is dit niet mogelijk, ik heb een postcount van 100 nodig en ik heb er welgeteld wel 5!


Swiftway-UK:
Ik ga proberen om ook bij Servage.net om een testaccount te vragen, ben benieuwd.
Maar heb jij een goede verklaringen waarom zijn als enigste of in ieder geval 1 van de weinige een dergelijk supergroot-pakket kunnen aanbieden?

Komto
25/10/06, 20:28
Heb je geen 100 posts voor nodig hoor?
Je moet deze hebben:

http://www.webhostingtalk.nl/shared-colocated-dedicated-reseller-registratie-aanvragen/

Pr1me
25/10/06, 20:36
25-10-2006 18:50
Pr1me Komto: Welk forum? Aanbiedingen en Registraties?|
25-10-2006 18:53
Komto Ja Pr1me, die moet je hebben

Die moest ik dus NIET hebben?:p

Ik zal het daar proberen;-)

WI-Hosting
25/10/06, 22:07
Allereerst, excuses aan de mods voor offtopic als dit zo gezien wordt.
Ik vind dit van belang aangezien Swiftway-UK hier een opmerking maakt die nergens op slaat, waardoor de TS in de war zou kunnen raken.


Paar nadelen die ik zie aan ISPgids

1. De eigenaar is goed bevriend met de hosters en spreekt ze dagelijks.


Jij wilt dus zeggen, dat je liever een organisatie hebt, zoals www.hostmerk.nl, waar het merendeel van de bestuurders een eigen bedrijf heeft?
dhr. Veenman heeft daar tegenin geen eigen hosting bedrijf, dus kan hij zichzelf geen voordelen/naamsbekendheid geven.


Hoewel dat niet alles zegt, kan het zijn objectiviteit (en die van de site) beinvloeden

En jouw bewijs hiervoor is?
Dit soort opmerkingen zijn gewoon zwartmakerij, en slaan nergens op.
Tenzij je hier duidelijk bewijs voor hebt, hoor je dit soort statements niet te maken.



2. Slechts een kleine groep hosters zijn actief op ISPgids, namelijk WHT hosters die dagelijks spreken met de eigenaar van de pagina.

Dat is relatief, het is onmogelijk om alle hosters van nederland op 1 pagina te hebben.
Denk je dat webhosters.nl compleet is?
Het voordeel van ISPgids zit hem daar juist in, omdat het merendeel via WHT actief is, kan je er meer over vinden, en zie je de mensen erachter.
Tenzij jij natuurlijk zaken doet met mensen waarvan je niks weet.


Je hebt dus onvoldoende overzicht op de markt.

Lees boven, geen enkele markt heeft een simpele overzicht. ISPgids is in zoverre een goed overzicht dat je een grote groep actieve hosters ziet.



3. Hosters die nog maar net paar maanden met hosting bezig zijn staan in top10, beetje vreemd vind ik persoonlijk.

Hoelang je bestaat heeft niks te maken over je kwaliteit. Als dat wel zo is, hoe wil je dan ooit groot worden?
Het zegt wat over de continuiteit van je bedrijf, maar ervaringen gepost daar zijn vooral kwaliteits ervaringen, als je kwaliteit levert sinds een maand, en je hebt 10 zeer tevreden klanten die bereid zijn daar te posten, ben ik het er helemaal mee eens dat je dan in de top 10 kan komen.


Anyway met deze uitspraak maak ik geen vrienden op WHT vrees ik ;) maar je kunt altijd nog beter afgaan op zoiets als http://www.webhosters.nl en http://www.hostmerk.nl dan ISPgids.nl met haar vreemde gedragscode zoals

"1. De ISP bestaat minimaal 6 maanden, is binnen de Benelux gevestigd en heeft een geldig BTW nummer; indien gevestigd in Nederland beschikt de ISP over een geldige inschrijving bij de Kamer van Koophandel en Fabrieken."

De beperking daarin gesteld is in strijd met
TREATY ESTABLISHING THE EUROPEAN COMMUNITY
Artikel 81 t/m 86 waar vertikale marktprotectie binnen EU lidstaten niet is toegestaan. Met andere woorden er mag geen gedragscode gemaakt worden en al helemaal niet aanvaard worden door hosters waarbij bedrijven uit andere EU landen geen kans hebben om erin te participeren, dit is in strijd met de wetgevingen op eerlijke marktwerkingen en mededinging.

Waarom vind jij hostmerk betrouwbaarder dan gedragscode.com?

Je zegt eerder dat je ispgids.com onbetrouwbaar vindt, daar bied je geen feiten voor. Waarom zou ik webhosters.nl wel betrouwbaar vinden? 3/4 van de hosters daar post ervaringen voor hunzelf. Dit is ook niet ondersteund door feiten.
Dat is hetzelfde als rondlopen en schreeuwen: SWIFTWAY FRAUDEERT!
Heb ik daar feiten voor? Nee, dus schreeuw ik dat ook niet.

Vreemde gedragscode?
Het leukste van jouw opmerking, is dat hostmerk precies dezelfde eis heeft. Dus je hele opmerking slaat nergens op.

Ik vind de gedragscode aanzienlijk betrouwbaarder en om eerlijk te zijn, ben ik niet te enigste (op het moment van schrijven ondersteunen maarliefst 76 bedrijven de gedragscode).
Hoeveel deelnemers heeft "HostEthics"? Owh wacht, dat is er wel 14. (Waarvan er 13 maarliefst Hostmerk lid zijn).

Swiftway-UK: Met dit soort statements maak jij niet minder vrienden op WHT, het laat zien hoe jij je "professioneel" opstelt tegenover zaken.
Ik zie dit al een tijd aan je posts.
3/4 van je posts zijn flameposts, of haalt een ander weer neer.
Je komt hier met vergelijkingen en statements die niet ondergrond zijn en nergens op slaan. Dus aub, volgende keer niet meer.

@ MODS: Is dit teveel offtopic, aub deze post splitsen in een aparte thread.

tdw
25/10/06, 22:14
Helemaal mee eens. Goed verwoord :)

Pr1me
25/10/06, 22:24
Woei!

:-D

Deimos
26/10/06, 06:48
Al het verweer richting Swiftway-Uk kan op dezelfde manier worden teruggekoppeld. Ik zie nergens feiten en beide stellen enkel de mogelijkheid voor. Kortom weinig inhoud, dus topic gaat dicht. Verder mogen mensen voortaan reacties als Woei! Achterwege laten aangezien dit 0,0 toevoegd aan een thread. Wil je je steun betuigen aan een posten op deze manier, dan is ook daar de PM module voor bedoeld.