PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosten van een grote internationale site - waar?



Sennia
24/10/06, 17:30
Hi all,

ik vroeg me af of het wel zo verstandig is om een grote internationale site, die traffic genereerd vanuit heel de wereld, te hosten in NL.
Zijn de Nederlandse backbones hier wel goed voor ingericht, of richten zij zich meer op NL en Europa?

Daarnaast vroeg ik me af of de kosten van Mbits die je bij de verschillende NL providers ziet gebaseerd zijn op een bepaalde NL/INT dataverkeer verhouding.
Oftwel, zou het zo zijn als je bij een NL partij gaat hosten en dus mer INT traffic heb, je dus een hogere prijs per Mbit hebt?

Graag jullie feedback.

Thnx

Sennia

phreak
24/10/06, 17:52
Ik neem aan dat je bij je ISP gewoon betaald voor mixed verkeer, op wat voor marge dat dat berekend is, dat is aan de ISP (bepaald ook grotendeels de prijs).

En je kunt hier prima Internationale sites hosten..

Sennia
24/10/06, 17:54
Ik neem aan dat je bij je ISP gewoon betaald voor mixed verkeer, op wat voor marge dat dat berekend is, dat is aan de ISP (bepaald ook grotendeels de prijs).

En je kunt hier prima Internationale sites hosten..

Ook als het verkeer 95% Internationaal zou zijn?
Ook wanneer het om 50 Mbit of meer gaat?

WI-Hosting
24/10/06, 18:00
Als je provider niks zegt over percentage verkeer NL en INT, mag je zelfs 100% internationaal verkeer doen, ook over de 10 gbit. ;)

roelp
24/10/06, 18:01
Ik denk dat de transit capaciteit van de meeste aanbieders hier 50Mbit ruimschoots overschrijdt. Zoveel is dit nu ook weer niet.

leon-ams
24/10/06, 18:47
wat voor aantallen hebben we het hier?

200 Mbps, 500 Mbps, 1 Gbps?

phreak
24/10/06, 21:48
Ook als het verkeer 95% Internationaal zou zijn?
Ook wanneer het om 50 Mbit of meer gaat?

Maakt toch niet uit, jij koopt in bij je leverancier, hoe dat het verkeer verder zijn beloop neemt, is niet aan de orde.

Sennia
25/10/06, 10:36
wat voor aantallen hebben we het hier?

200 Mbps, 500 Mbps, 1 Gbps?

'Mogelijkheid' tot het laatste.

santema
26/10/06, 00:59
Lijkt me geen probleem, denk dat je in Nederland vrij goed zit kwa hosting. Misschien is spreiden een optie (deel in USA, NL, etc).

leon-ams
26/10/06, 02:32
er zijn genoeg partijen in nederland die dit kunnen hosten

ARPhost
26/10/06, 12:40
In Nederland zit je wel goed, alleen de prijzen zijn hier iets duurdere voor een internationale site, dan in bijvoorbeeld duidsland.

Het voordeel van Nederland is dus dat je snel kunt ingrijpen mocht er een storing op de server optreden. Als je een server in DE of usa hebt staan, dan ben je afhankelijk van de engineers daaro.

Elmosfire
30/10/06, 23:50
yup, als je zelf je systeem kunt beheren en fysiek toegang hebt tot het datacenter is dat leuk.
Maar dan moet je wel je gehele server zelf willen managen.
En als je het toch laat doen dan maakt het niet zo veel uit of je te maken hebt met je NL of buitenlandse beheerders, tenzij taal een belemmering is

MediaServe
31/10/06, 02:03
Vooral voor Europa, maar ook voor de USA is Nederland een hele goede locatie om je website te hosten. Verbinding naar Azië is wat minder, maar dat geldt ook vanuit de USA.

Bullcat
31/10/06, 02:08
Ik heb hier een site draaien, die zelfs sneller was voor Canada en de US als die server die eerst in de us stond.

Hopelijk is dat nog zo ondertussen.

JayvD
31/10/06, 02:13
Vooral voor Europa, maar ook voor de USA is Nederland een hele goede locatie om je website te hosten. Verbinding naar Azië is wat minder, maar dat geldt ook vanuit de USA.
Vrijwel nergens heb je een goede verbinding naar Azië buiten Azië.

Denk dat goede lokaties zijn:
Nederland (veel variatie aan netwerken)
England (goede doorvoer richting USA)
USA (Redelijk voor NL en redelijk/slecht Azië)
Canada (Ietsje minder dan USA, voor de rest zelfde)

XF-RICK
31/10/06, 12:33
Je kan ook op meerdere locaties draaien, bijvoorbeeld:

1) Amsterdam
2) New York
3) Los Angeles

Met deze setup kan je in principe zonder al teveel problemen de gehele wereld snel en betrouwbaar "serveren".

Zijn aantal partijen die dit zonder problemen kunnen aanbieden, denk bijvoorbeeld aan Akamai, LimeLightNetworks en nog andere partijen. Daarnaast zijn ook kleinere partijen (zoals wij EA, Eweka en anderen) actief in meerdere landen en kunnen daar dus ook diensten aanbieden.

In combinatie met een geo redirector (reflector) worden de clients (bezoekers) naar de dichtsbijzijnde mirror gestuurd.