PDA

Bekijk Volledige Versie : Network Operations Center



ErikKosters
24/10/06, 00:44
Beste WHT-ers,

Ik weet dat er hier al meerdere scripts van zijn. Toch heb ik de tijd genomen om er ook 1 te schrijven. Het complete script is in PHP en HTML (w3c valid) opgebouwd en bevat admin functies.

Voor live view van dit script:
http://www.ek-hosting.eu/noc/
http://www.ek-hosting.eu/noc/admin/

Het script is te koop voor slechts € 15,- eenmalig per gebruiker. Het script is compleet opensource. Dit geeft u echter niet het recht om dit script elders aan te bieden en/of te verkopen aan derden.

Indien u interesse heeft in dit script kunt u een e-mail sturen naar erik@ek-hosting.nl met uw gegevens. Uiteraard kan bestellen via dit Topic ook, echter heeft dit niet onze voorkeur. Ook eventuele andere vragen/opmerkingen stel ik op prijs.

liber!
24/10/06, 00:50
Beste WHT-ers,

Ik weet dat er hier al meerdere scripts van zijn. Toch heb ik de tijd genomen om er ook 1 te schrijven. Het complete script is in PHP en HTML (w3c valid) opgebouwd en bevat admin functies.

Voor live view van dit script:
http://www.ek-hosting.eu/noc/
http://www.ek-hosting.eu/noc/admin/

Het script is te koop voor slechts € 15,- eenmalig per gebruiker. Het script is compleet opensource. Dit geeft u echter niet het recht om dit script elders aan te bieden en/of te verkopen aan derden.

Indien u interesse heeft in dit script kunt u een e-mail sturen naar erik@ek-hosting.nl met uw gegevens. Uiteraard kan bestellen via dit Topic ook, echter heeft dit niet onze voorkeur. Ook eventuele andere vragen/opmerkingen stel ik op prijs.

Parse error: syntax error, unexpected '}' bij de admin, altijd alles goed nakijken voor je iets aanbiedt. Mooie prijs overigens.

ErikKosters
24/10/06, 00:52
Zojuist gefixed al, wou even wat wijzigen. Toch niet gedaan. Bekijk het nogmaals.
Excuses voor dit ongemak :).

Bullcat
24/10/06, 01:03
is het niet een klein beetje kaal als ik zo kijk , alleen hhtp en ftp ? geen mysql, ssh, imap en dergelijk ?

ErikKosters
24/10/06, 01:05
Bullcat: Die services kan je zelf toevoegen in de admin. Kijk even verder dat je neus lang is :). Je kan elke service je wilt toevoegen, zolang deze zich op een open poort bevindt. Niet alleen op de server zelf, ook andere servers.

HY5
24/10/06, 01:14
Zit de functie in dat er gemailed wordt als iets down gaat? Dat is wel van belang voor een zoeen script.

BeneluxGaming
24/10/06, 01:16
Zover ik weet, nog niet.

leon-ams
24/10/06, 02:02
is er enkel support voor tcp of ook udp?

liber!
24/10/06, 02:26
Je moet iets meer checks nog inbouwen.

Bij het toevoegen van een nieuwe server kon ik ongeldig gestructureerde ip's opgeven. bvb 85.12.61.1565

IT-worX
24/10/06, 07:56
Ziet er wel mooi uit, maar kan dit uitgebreid worden naar een "echt" noc script? Met bvb ping/tracert tool, Nieuwspagina (voor storingen), ...

Allesinds een mooie prijs :)

VinceSTM
24/10/06, 09:20
Wordt er gebruik gemaakt van nmap, of van fsockopen?

ErikKosters
24/10/06, 09:22
Zulke upgrades zullen wij in de loop v/d tijd inderdaad toevoegen. En liber; dit gaan wij inderdaad nog extra beveiligen.

@Leon-ams: Zover ik weet worden beiden ondersteund.
@VinceSTM: Er wordt gebruik gemaakt van fsockopen.

DhoTjai
24/10/06, 09:25
Krijg je ook een mail als een service down is?

ErikKosters
24/10/06, 09:39
Nee in deze versie nog niet. Ik ben wel van plan dit vandaag of morgen erin te maken. Momenteel is dit script dus alleen om even snel alle servers na te kijken of alles up is.

IT-worX
24/10/06, 09:46
Ik vermoed dat na verloop van tijd, als alle andere services die hier genoemd worden, er zal moeten bijbetaald worden?

ErikKosters
24/10/06, 09:50
Nee ik hoef er niet grof aan te verdienen, we gebruiken het zelf ook. En als ik er anderen mee blij kan maken voor paar euro, dan heb ik dat ervoor over. Het betaald zich al terug doordat ik het zelf gebruik.

Hier zal dus geen sprake van zijn.

eweps
24/10/06, 10:21
Erik, ik heb hier zeker interesse in. Is het geheel opgebouwd uit classes?

En hoe zit het wanneer er een systeem down is, wordt dit dan opgeslagen in een database?

Ik zal je straks even een PM sturen met mijn email adres, zodat je de factuur kunt sturen.

Updates zitten gewoon bij de prijs inbegrepen?

Groetjes, Nick

ErikKosters
24/10/06, 10:35
@eweps: Het is niet opgebouwd uit classes, de check word aangeroepen via een function welke in een apart bestand staat vermeld. Zoals eerder gezegd zal het systeem tot nu toe nog niet aangeven wanneer iets down is of dergelijke.

We zijn momenteel nog aan het bedenken wat we er allemaal aan toevoegen. En wat u daar vermeld (opslaan in DB wanneer er iets down is) gaat zeer zeer zeker erin gemaakt worden.

eweps
24/10/06, 12:38
Oke dan wacht ik nog even, stuur maar een PM wanneer hij gereed is.

Bedankt alvast.

Serve-xs
24/10/06, 14:01
Hou ons op de hoogte a.u.b

Wij hebben interesse.

ErikKosters
24/10/06, 14:15
Mensen die op de hoogte willen gehouden worden graag even mailen naar erik@ek-hosting.nl, met uw naam en e-mail adres. Zo is het makkelijker voor ons.

eweps
24/10/06, 14:55
Aan wat voor tijdsbestek zit je zelf te denken bij de realisatie van een systeem met de basisfuncties?

Mail is overigens onderweg.

Swiftway-UK
24/10/06, 14:56
Wat doet dit script anders dan bijvoorbeeld Nagios?
een NOC script zou ook bijvoorbeeld netwerk performce moeten meten, dit is volgens mij meer een script om te kijken of services op de servers nog actief zijn, dat doet nagios ook.

eweps
24/10/06, 15:02
Verschil met Nagios is denk ik dat deze volledig PHP is, al heb ik geen idee hoe Nagios precies werkt...

Serve-xs
24/10/06, 15:06
Email is zojuist verzonden.


Verschil met Nagios is denk ik dat deze volledig PHP is, al heb ik geen idee hoe Nagios precies werkt...

Hier hetzelfde, Nagios heeft een moeilijke installatie wat ik niet volledig werkend krijg.

DutchTSE
24/10/06, 15:28
vind het beetje goedkoop om dit soort scripts te verkopen. Werk zit er niet in.
Bovendien zijn dit soort scripts met tientallen tegelijkertijd te downloaden vanaf heel veel sites.

Denk dat ik het NOC script dat ik 2 maanden geleden gratis verspreidde maar offline haal en ga verkopen voor 10 euro per stuk :rolleyes:

GlobalServe
24/10/06, 15:33
Dit vind ik een nutteloze reactie.
Als de maker/verkoper zin heeft voor de software te verkopen voor een kleine prijs, dan is het toch zijn zaak.

Niemand houd niemand tegen om dingen te maken en te verkopen.

bart_
24/10/06, 15:38
Ik zie dat je addslashes() oid gebruikt, maar om je moet de user input ALTIJD goed sanitizen om (xss) bugs te voorkomen, dus zorg dat je hier nog even htmlspecialchars() of htmlentities() overheen gooit.

Nog een tip: gebruik voor et invoeren van IP adresen een regular expression die alleen een geldig IP toelaat. Is wel zo netjes.

ErikKosters
24/10/06, 15:50
Zoals eerder gezegd, moeten wij inderdaad nog dingen wijzigen aan de invoer. Echter is dit voor nu eerlijk gezegd eerst genoeg. Aangezien alleen de admin dit te zien krijgt normaal en er dus geen externe users aan te pas komen. Daarom staat dit niet op eerste prioriteit.

Ik zal vanavond in mijn vrije uren ermee verder gaan en een check file maken welke eventuele downtime opslaat in een Database en ook direct een e-mail/sms stuurt.

Serve-xs
24/10/06, 17:03
vind het beetje goedkoop om dit soort scripts te verkopen. Werk zit er niet in.
Bovendien zijn dit soort scripts met tientallen tegelijkertijd te downloaden vanaf heel veel sites.

Denk dat ik het NOC script dat ik 2 maanden geleden gratis verspreidde maar offline haal en ga verkopen voor 10 euro per stuk :rolleyes:

Welke is dit dan? :W:

Sorcer
24/10/06, 17:25
Dit vind ik een nutteloze reactie.
Als de maker/verkoper zin heeft voor de software te verkopen voor een kleine prijs, dan is het toch zijn zaak.

Niemand houd niemand tegen om dingen te maken en te verkopen.

Ben het volledig ben je eens GlobalServe, als mensen graag iets aanbieden en het netjes doen, is dat perfect!


vind het beetje goedkoop om dit soort scripts te verkopen. Werk zit er niet in.
Bovendien zijn dit soort scripts met tientallen tegelijkertijd te downloaden vanaf heel veel sites.

Denk dat ik het NOC script dat ik 2 maanden geleden gratis verspreidde maar offline haal en ga verkopen voor 10 euro per stuk :rolleyes:

Goedkoop? Als mensen graag hun werk willen delen met anderen die er profeit mee uit willen halen is dat toch mooi meegenomen? En zeker voor z'n net prijsje! Goed werk :)

Dus mensen in het hoekje drukken omdat je je eigen dan beter voelt is niet de oplossing. Nutteloze post van je.

DutchTSE
24/10/06, 20:36
Ben het volledig ben je eens GlobalServe, als mensen graag iets aanbieden en het netjes doen, is dat perfect!



Goedkoop? Als mensen graag hun werk willen delen met anderen die er profeit mee uit willen halen is dat toch mooi meegenomen? En zeker voor z'n net prijsje! Goed werk :)

Dus mensen in het hoekje drukken omdat je je eigen dan beter voelt is niet de oplossing. Nutteloze post van je.
Gaat me er meer om dat mensen blijkbaar hun concurrent (concullega mag je het in dit geval zeker niet noemen!) niks gunnen en overal geld voor moeten vragen.

Om maar voorbeeld erbij te pakken: bij WeFact zie je een aantal mensen die scripts en uitbereidingen maken en dit met de rest delen, die vragen hier ook geen geld voor ondanks dat er vaak meer tijd in zit dan in dit soort lullige scriptjes :).

Verder hou ik me mond maar, blijkbaar denken jullie er anders over :) Ga me script database eens doorzoeken, misschien heb ik nog wat leuke dingen die ik voor 10 euro kan verkopen :rolleyes:

Sorcer
24/10/06, 20:50
Gaat me er meer om dat mensen blijkbaar hun concurrent (concullega mag je het in dit geval zeker niet noemen!) niks gunnen en overal geld voor moeten vragen.

Om maar voorbeeld erbij te pakken: bij WeFact zie je een aantal mensen die scripts en uitbereidingen maken en dit met de rest delen, die vragen hier ook geen geld voor ondanks dat er vaak meer tijd in zit dan in dit soort lullige scriptjes :).

Verder hou ik me mond maar, blijkbaar denken jullie er anders over :) Ga me script database eens doorzoeken, misschien heb ik nog wat leuke dingen die ik voor 10 euro kan verkopen :rolleyes:

Als mensen er tijd insteken hoeven ze dit toch niet gratis weg te doen? Dus het bedrag wat de TS hier geeft is toch niet verkeerd? Daarbij krijg je waarschijnlijk ook nog updates. Ik zie hier niets verkeerds in, hij/zij haalt gewoon zijn uren eruit, niets aan op te merken.

Jij mag natuurlijk je eigen scripts verkopen.. daar zeggen wij totaal niets van maar die opmerkingen hoeven niet in mijn ogen. :)

eweps
24/10/06, 22:44
Beste Erik,

Ik ben inmiddels al voorzien van een script, welke door meerdere webhosters op WHT is gemaakt.

Mocht jouw script zo uitgebreid worden dat hij dit script gaat overtreffen dan verneem ik dat natuurlijk graag. Je hebt daarvoor vanmiddag al een email ontvangen.

Gegroet, Nick

ErikKosters
25/10/06, 00:32
Ik heb vandaag helaas weinig tijd gehad om het script verder te ontwikkelen. Morgen staat het volgende op het programma wat ik wil gaan doen:

Servers om de 2min checken (alle services)
E-Mail zenden indien iets down is
Log database maken

crazycoder
25/10/06, 07:46
Ik heb vandaag helaas weinig tijd gehad om het script verder te ontwikkelen. Morgen staat het volgende op het programma wat ik wil gaan doen:

Servers om de 2min checken (alle services)
E-Mail zenden indien iets down is
Log database maken
TIP: maak dit soort scripts helemaal af voordat je het naar buiten breng. Dan krijg je er ook geen gezeur over.

ErikKosters
25/10/06, 11:09
Ik was niet van plan dit er normaal gesproken bij te maken. Maar ik zie dat er aardige interesse voor is dus ben ik van plan dit toch te doen.

k?

IT-worX
25/10/06, 11:22
*ZUCHT*

Waarom mag een persoon hier voor €10 niets aan te bieden hebben??? Als het script dat je zelf hebt gemaakt zoveel beter is, gebruik dit dan en laat andere bedrijven/personen zelf beslissen of ze iets aan het script hebben dat hier te koop word aangeboden. I mean waar zijn wij hier in godsnaam mee bezig?????

Bang dat de concurrentie met die €10/script te groot gaat worden?????

Ohja het zijn ook altijd dezelfden die commentaar hebben, just ignore ;)

Domenico
25/10/06, 11:36
Geen discussie over de prijs aub en gewoon ontopic blijven. Offtopic berichten vanaf hier worden gewist en poster word verbannen uit de thread.

ErikKosters
26/10/06, 01:27
Ben weer even bezig geweest. Het check gedeelte is op paar kleine puntjes na, af. Ik zal vandaag deze puntjes afmaken, maar ik ga nu pitten :).

Morgen zal het script wellicht klaar zijn.

Oke dit gedeelte is af. Ik ben momenteel niet van plan meer functie's erin te maken. Wel uiteraard nog een paar punten verbeteren waar nodig. Het complete script is vooralsnog voor dezelfde prijs te verkrijgen, namelijk € 15,- (excl. BTW).

Hierbij ontvangt u alle files (niet gecodeerd, volkomen open-source). Voor auto-check dient u even een cronjob in te stellen. Dit staat allemaal beschreven in de readme.

Voor bestellingen kunt u een e-mail sturen naar erik@ek-hosting.nl.

Even vergeten te vermelden, diegene die interesse hebben getoont echter wouden wachten op deze versie (met auto-check) dienen ook even opnieuw een e-mail te sturen.

Voor de mensen met Mollie als SMS-Gateway; Dit hebben we nu ingebouwd!

BeneluxGaming
27/10/06, 09:49
Ik gebruik het nu ook al weer een tijdje en ben er zeer tevreden over! Zeker een aanrader dit script, er zit nu ook meldingen via SMS ingebouwd welke zeer snel werken.