PDA

Bekijk Volledige Versie : Simpel bellen/faxen.. Wat is de beste oplossing?



VantilborgICT
22/10/06, 18:16
Hallo,
Ik ben op zoek naar een simpel systeem/dienst waarmee ik mijn bestaande, analoge fax en telefoon mee kan gebruiken.
Ik heb dus geen zin om me te verdiepen in centrales, Asterisk of wat dan ook. Ik wil gewoon de telefoon op kunnen pakken om te bellen/faxen.
Dit voor 1 telefoon en 1 fax met apparte nummers (heb hier nu 1 nummer voor)

Extra functies als doorschakelen na bepaalde uren e.d. zouden leuk zijn, maar geen must.

De reden dat ik aan het kijken ben naar voip is dus eigenlijk puur op het punt van kostenbesparing.

Is voip voor mij een goede oplossing? Of kan ik het maar beter bij KPN laten?

Ryan Kalkhoven
22/10/06, 18:19
Volgens mij, als ik jouw bericht zo lees, dan wil je eigenlijk helemaal geen VoIP....
De handige features etc zijn niet belangrijk en de mogelijkheden van een centrale heb je niet nodig. Dan zou ik het bij het bellen en faxen via KPN houden. Als je daar kosten wil besparen kun je beter bij verschillende providers kijken of je daar wat mee kan besparen. Kijk bijv. eens naar wat Verizon/MCI kan bieden op het gebied van telefonie (gewoon over je bestaande KPN lijn)

Voys.nl
23/10/06, 10:38
Een overstap naar VoIP moet je alleen maken indien je daar grote voordelen (http://www.voys.nl/voordelen-van-voip/) bij ziet, of indien je apparatuur vervangen dient te worden.

Belangrijke voordelen zijn schaalbaarheid en flexibiliteit. Indien je huidige telecomsituatie voldoet, dan moet je niet veranderen.

Mocht je nou goede apparatuur hebben en toch de overstap maken, dan zijn er goede 'vertaal' kastjes waarme je analoge apparatuur kunt blijven gebruiken. Deze zijn er van 1 PSTN tot tig ISDN lijnen.