PDA

Bekijk Volledige Versie : Archiveren documenten



binkie1979
22/10/06, 14:07
Hoi,

ik heb een vraag al mijn documtenen sla ik op in pfd bestand. ook ingekomen brieven.
Wie werkt er met een zelf gemaakt programma of gekocht product waarmee de documenten snel gezocht kunnen worden op onderwerp, tekst inhoud?

evt. een andere vraag ik wil documenten van onze vereniging online zetten en makkelijk terug laten zoeken wie heeft hier een oplossing voor

HK Productions
22/10/06, 14:15
http://www.docmoto.com/ mischien?

Google: Document manager

Deimos
22/10/06, 14:32
@binkie, mocht je een goed product vinden. Zou je dta dan hier kunnen plaatsen? Ben ook nog opzoek naar een goed systeem.

Proxio
22/10/06, 14:47
Microsoft SharePoint niets? :)

webster
22/10/06, 16:18
ik gebruik paperport,

starfix
22/10/06, 18:57
Starmin => www.starmin.nl

WI-Hosting
22/10/06, 19:59
Starmin => www.starmin.nl

uhm, ze hebben het over documenten kunnen documenteren en vinden op hun hdd. Ze willen geen administratie pakket.

Beetje zelfreclame? :)

VantilborgICT
22/10/06, 21:15
Starmin => www.starmin.nl (http://www.starmin.nl)
Offtopic: Ik vind dit verdacht veel lijken op wefact, voor mij doet het zelfs aan als een exacte kopie met hier en daar wat aanpassingen.

Ontopic:
Docmoto en sharepoint zijn redelijk prijzig. Je zou zoiets toch met relatief weinig werk toch ook zelf kunnen (laten) scripten?

santema
22/10/06, 23:49
WeFact heeft ook zo'n functie, alleen voor facturen van crediteuren, je kunt hier natuurlijk simpel ook andere dingen in opslaan.

Deimos
23/10/06, 00:14
Denk dat veel mensen niet precies weten wat een document management systeem is. Maar het is toch werkelijk iets heel anders dan de functies die bijv wefact biedt.

santema
23/10/06, 00:15
Vertel...

Opslaan, zoeken, indelen in groepen, wat wil je er precies mee dan?

Deimos
23/10/06, 00:38
http://en.wikipedia.org/wiki/Document_management_system

Apoc
23/10/06, 01:47
Ik denk niet dat er voor pdf bestanden een geautomatiseerde (betrouwbare) oplossing bestaat, omdat PDF readers gebruik maken van tekstherkennings-software, welke niet altijd even betrouwbaar is. Er is dus als het ware sprake van een soort plaatje.

Het makkelijkste zou zijn om een systeem te gebruiken waarbij je de bestandsnaam ingeeft en een datum/titel/omschrijving. Zoiets zou je vrij makkelijk zelf kunnen maken, mocht het nog niet bestaan.

ol4pro
23/10/06, 02:16
Ben ik het wel een beetje eens met Apoc,
backup titel ect.. in je DB
pdf creeren en wegschrijven.

Wat betreft niet betrouwbaar vind ik dat nog wel een beetje meevallen.
En inderdaad een pdf reader is aardig simpel te doen...

Apoc
23/10/06, 16:16
Wat betreft niet betrouwbaar vind ik dat nog wel een beetje meevallen.
En inderdaad een pdf reader is aardig simpel te doen...

Als je een brief scant dan ben je afhankelijk van tekstherkennings-software, welke niet altijd even feilloos werkt.

NIS3
23/10/06, 16:30
Offtopic: Ik vind dit verdacht veel lijken op wefact, voor mij doet het zelfs aan als een exacte kopie met hier en daar wat aanpassingen.

Ontopic:
Docmoto en sharepoint zijn redelijk prijzig. Je zou zoiets toch met relatief weinig werk toch ook zelf kunnen (laten) scripten?

SharePoint valt mee. Hosted is het er al vanaf zo'n 15 EUR/Maand, en 't zit ook in Small Business Server, mocht je dat toevallig al draaien.