PDA

Bekijk Volledige Versie : Groothandel



xgunx
22/10/06, 01:06
Welke groothandel ed halen jullie je hardware vandaan, graag namen en websites.

Eventuele overige handige websites..

Mischien ook handig jullie ervaringen er bij te vermelden.

Groet,

swedendedicated
22/10/06, 02:35
Wil je grote afnames plegen of slechts 1 server? een bulk 1u servers kost stukken minder dan 12 stuks apart bestellen

eMiz0r
22/10/06, 11:10
Naja "groothandel"

www.twp.nl

Nielsvk
22/10/06, 11:50
Mcdos :d

WI-Hosting
22/10/06, 12:21
Mcdos :d

Let wel dat je daarvoor een afzet van XX.XXX moet hebben per jaar bij hun. EN een startaanschaf van 3k ofzo.
Is niet al te fijn voor paar kleine servers, alleen als je groot inkoopt.

Nielsvk
22/10/06, 12:23
Ik koop er niet in, m'n broer.. Hij heeft eigen bedrijf etc. Toevallig weet ik waar die inkoopt :)

HY5
22/10/06, 13:58
Voorheen overal!, Nu alleen Dell.

Serve-xs
22/10/06, 16:23
Let wel dat je daarvoor een afzet van XX.XXX moet hebben per jaar bij hun. EN een startaanschaf van 3k ofzo.
Is niet al te fijn voor paar kleine servers, alleen als je groot inkoopt.

Hoe kom je daar dan bij? Daar hebben wij nog nooit iets over gehoord of gelezen.

WI-Hosting
22/10/06, 16:37
Hoe kom je daar dan bij? Daar hebben wij nog nooit iets over gehoord of gelezen.

Dit stond op hun site, kan het zo even niet vinden, alleen wist ik het bijna zeker..
Kijk maar bij mijn groothandel topic van een tijdje terug.
Misschien dat dit net veranderd is.

Thomas.R
22/10/06, 19:00
Bij Mcdos moest je, iig 1 jaar geleden, min. voor 10.000 spullen inkopen bij hun.
Heb trouwens niks vernomen over een startaanschaf of iets dergelijks..

snaaps
22/10/06, 19:11
Bij Mcdos moest je, iig 1 jaar geleden, min. voor 10.000 spullen inkopen bij hun.
Heb trouwens niks vernomen over een startaanschaf of iets dergelijks..

Als je niet eens die 10,000 euro haalt heeft het geen zin om bij een groothandel in te kopen.
Vrijwel alle groothandels hebben een minimale afname van 10K a 20K, hierna worden de prijzen iets intesanter.

Minimale afnamens zijn niet nodig, je kan ook bijvoorbeeld ook maar 3K per jaar inkopen.
Echter dan betaal je wel veel geld voor je spullen.

Als je onder de 10K zit kan je net zo goed je spullen uit een webshop halen.

Groothandels: www.mcdos.nl en www.s3s.be

jvdheuvel
23/10/06, 07:39
Wij zijn toch al een tijdje dealer via McDos, maar we hebben destijds gewoon gebeld en aangegeven dat die omzetten voor beginnende bedrijven niet haalbaar waren. We hebben toen aangegeven dat we minstens 5K bij de zouden afnemen en dat haal je al snel als je een paar PC's verkoopt nietwaar?

Van aantrekkelijkere prijzen hebben wij nog niet gehoord, maar misschien dat je daarvoor met Inkoop moet gaan babbelen als je inderdaad grotere afnames kan garanderen....

phreak
23/10/06, 07:46
Siem-IT (www.siem-it.nl) voor de parts
AVNet (www.avnet.com) voor hele grote order (min. afname 1K)
Dell (www.dell.nl) voor de servers.

eMiz0r
23/10/06, 09:14
Is het bij McDOS niet de bedoeling dat je actief bent in de verkoop van hard- en software? In weze zou een hostingbedrijf voor inkoop hier niet terecht kunnen of zijn ze daar soepel(er) in?

crazycoder
23/10/06, 09:34
Is het bij McDOS niet de bedoeling dat je actief bent in de verkoop van hard- en software? In weze zou een hostingbedrijf voor inkoop hier niet terecht kunnen of zijn ze daar soepel(er) in?
Dat is inderdaad de eis.

Als het om enkele servers gaat ben je veel beter uit als je een goede relatie op kan bouwen met een lokale, bij voorkeur voorraad houdende, reseller..

Zelfs al kan je bij een groothandel inkopen heb je al snel met verzendkosten, kleine orderkosten etc etc te maken. Koop je meerdere servers etc in bij een lokale reseller kan je daar waarschijnlijk ook een deal mee maken.
Hoef je zelf ook geen voorraadje hardware aan te leggen.

rensariens
23/10/06, 10:05
Veel mensen kopen ook bij ahead-it volgens mij, geen groothandel maar volgens mij wel een prima/ niet te dure shop. Iemand die nog meer shops als ahead-it weet ? :)

NIS3
23/10/06, 10:09
Veel mensen kopen ook bij ahead-it volgens mij, geen groothandel maar volgens mij wel een prima/ niet te dure shop. Iemand die nog meer shops als ahead-it weet ? :)

Rackserver.nl en Dell, of telt die niet? :D

JayvD
23/10/06, 10:44
Veel mensen kopen ook bij ahead-it volgens mij, geen groothandel maar volgens mij wel een prima/ niet te dure shop. Iemand die nog meer shops als ahead-it weet ? :)
Heb ook weleens bij hun gekocht, goede service etc maar zou liever voor Dell of dergelijk gaan dan.

Ahead-IT is gunstig voor Nederlanders ivm belasting maar als je die bij bijv. Dell koopt kom je op hetzelfde uit uiteindelijk.

(oftewel Ahead-IT is redelijk prijzig :))

Tevens, als je bij een groothandel koopt wil je vrijwel altijd losse onderdelen niet complete systemen. Dat is over het algemeen al prijzig.

rensariens
23/10/06, 10:49
Mijn laatst geprobeerde config was bij dell 1300 excl en bij ahead-it 1150 excl, toeval misschien ? Meer mensen die van mening zijn dat dell goedkoper is :p ?

NIS3
23/10/06, 10:51
Mijn laatst geprobeerde config was bij dell 1300 excl en bij ahead-it 1150 excl, toeval misschien ? Meer mensen die van mening zijn dat dell goedkoper is :p ?

Ja, mail gewoon een account manager ;).

VantilborgICT
23/10/06, 11:58
Ja, mail gewoon een account manager ;).

Dat heb ik wel vaker gehoord. Welke omvang moet je order dan hebben en aan wat voor kortingen moet je dan denken??

Vaxon Networks
23/10/06, 12:23
Heb ook weleens bij hun gekocht, goede service etc maar zou liever voor Dell of dergelijk gaan dan.

Ahead-IT is gunstig voor Nederlanders ivm belasting maar als je die bij bijv. Dell koopt kom je op hetzelfde uit uiteindelijk.

(oftewel Ahead-IT is redelijk prijzig :))

Tevens, als je bij een groothandel koopt wil je vrijwel altijd losse onderdelen niet complete systemen. Dat is over het algemeen al prijzig.

Hoezo is Ahead-It gunstiger ivm met belasting? Volgens mij betaal je evenveel belasting bij ahead-IT als een bedrijf in nederland.

voor btw geldt dat: 0%

??

remotehands
23/10/06, 12:58
Als je hardware koopt in Nederland, moet je hier als bedrijf eerst btw over betalen welke je achteraf pas terug kunt vorderen (krijgen).

Als je hardware koopt in België, dan hoef je hier vooraf al geen btw over te betalen. Dit kan weleens prettig zijn.

Wij hebben dit jaar overigens alleen bij groothandels McDOS en NCS in Nederland gekocht.

Vaxon Networks
23/10/06, 13:02
remotehands:

Wat er dus op neer komt dat je geen BTW betaald, dat je het een maandje moet voorschieten is niet echt een groot probleem.

remotehands
25/10/06, 20:00
remotehands:

Wat er dus op neer komt dat je geen BTW betaald, dat je het een maandje moet voorschieten is niet echt een groot probleem.Je kunt het toch pas terugvorderen bij de belastingaangifte van het jaar erop? Dus moet je soms toch een jaar wachten voordat je die btw terug zult zien?

leon-ams
25/10/06, 20:18
er is geen btw voordeel, als je bij ahead-it koopt in belgië is dat een intracommunaire levering en moet je apart opgeven bij je aangifte en bij dell moet je gewoon btw betalen aangezien dell factureerd uit NL. Enige voordeel wat je hebt is een cashflow voordeel maar lijkt me voor de meeste bedrijven toch geen probleem?

rensariens
25/10/06, 20:20
maar om weer even ontopic te gaan, kent er iemand nog meer bedrijven zoals rackserver.nl & ahead-it :)

xSeries
25/10/06, 20:42
Wij kopen bij Copaco en IngramMicro in; wij werken uitsluitend met HP en IBM...

Vaxon Networks
25/10/06, 21:09
Je kunt het toch pas terugvorderen bij de belastingaangifte van het jaar erop? Dus moet je soms toch een jaar wachten voordat je die btw terug zult zien?

BTW aangifte is niet per jaar hoor, eerder per maand.
Of per kwartaal doen sommige bedrijven ook.

Sander-
25/10/06, 21:20
BTW aangifte is niet per jaar hoor, eerder per maand.
Of per kwartaal doen sommige bedrijven ook.

Belastingdienst bepaald dit. Meeste beginnende ondernemers doen de BTW-aangifte per jaar. Wordt je wat groter per kwartaal en nog groter per maand...

Mijn gok is dat de meeste hier per jaar of per kwartaal zullen doen :P

Vaxon Networks
25/10/06, 22:47
Belastingdienst bepaald dit. Meeste beginnende ondernemers doen de BTW-aangifte per jaar. Wordt je wat groter per kwartaal en nog groter per maand...

Mijn gok is dat de meeste hier per jaar of per kwartaal zullen doen :P

Per kwartaal scheeld wel een hoop werk elke maand, is het mogelijk om dit over te laten zetten door de BD. (zal het eens vragen).

santema
25/10/06, 23:56
Je kunt dit inderdaad om laten zetten.

ARPhost
26/10/06, 15:08
Bascomputers is ook lekker goedkoop.

WI-Hosting
26/10/06, 15:28
Bascomputers is ook lekker goedkoop.

Bas computers was het idd met die voorwaarden:
BAS Computers asks for an initial order of € 1.250,- and a yearly turnover at BAS Computers of at least € 30.000,-.

Aessence
29/10/06, 18:05
D'r zijn er een berg (distri's). Tech Data (.nl) is wat wij gebruiken. Doet van alles (net als Ingram) en is dus een Broadliner.

Voor de meeste distris geldt dat ze eisen stellen aan je eerste bestellingen (rembours e.d.) en dat ze een omzetverwachting van je willen en moeilijk doen over krediet (aan starters). Dat kan lastig zijn als je begint.

Meestal helpt een goed gesprek. Als er business voor hen inzit, dan is dat het beste uitgangspunt.

Als je niet weet wat je gaat omzetten, en je geen webshop (in hard/software) begint, kan je wellicht beter inkopen bij een online webshop. De meeste distri's zetten hun voorraadposities en prijzen 'bijna direct' door naar deze shops (via ICE). Een doorn in het oog van MKB ICT winkels natuurlijk (en recent weer in het nieuws geweest). Wil je wel een webshop kijk dan direct bij een broadliner en begin er meteen over.

Stebis is een kleinere distri, met een beperkt aanbod, maar deze richt zicj specifiek op kleinere relaties, dus misschien ook interessant.

Ik mag McDOS niet zo, maar dat is persoonlijk. Ik vindt het meer een lokale distri (Nijmegen). Stebis is dat ook wel een beetje (Tiel meen ik).

Korting, als het je daar om te doen is, die kan je overal krijgen mits het degene die korting weggeeft ook wat oplevert (over het algemeen meer business). Dat geldt ook voor plaatsen waat je het niet verwacht(zoals DELL).

Zelf bouwen van servers is in het algemeen en naar mijn bescheiden mening zelden een goede zaak, met name uit het oogpunt van kosten, beheer en beschikbaarheid van onderdelen na het eerste jaar (en dus betrouwbaarheid en continuiteit).

Als je de resellerkant uit wilt, kijk dan ook eens naar vakbladen als Dealer Info (van Luc Sala, voor retailers) en Computer Partner (van IDG, non retail zal ik maar zeggen).

Success,

George/