PDA

Bekijk Volledige Versie : Voor niets gescript?



Maxhost
21/10/06, 17:02
Hallo,

Ik heb een script gebouwd voor iemand laten we hem piet noemen. Het gaat hier om een nieuwssysteem die ik ook heb ingebouwd.
In ruil zal hij gameservers bij mij huren. (3 stuks van rond de 24 slots per stuk). Ik heb van hem een jpg file waarin getypt staat dat hij dat zal doen met zijn handtekening (moet ff zoeken waar). iemand anders (niels) heeft bij hem gesponsorde hosting. Bij mij heeft "niels" de domeinnaam. Nu zegt die jongen voor wie ik dat nieuwssysteem gemaakt (piet) dat niels bij mij weg moet met zijn domein omdat het niet werkt. ik zeg: het werkt wel. want de domein loopt al 1 jaar goed, sinds hij bij jouw zit werkt het niet meer. nu is die jongen boos (piet) en wil hij bij mij geen server meer huren en maakt hij maxhost belachelijk door tegen al mijn klanten te zegge dat ze bij mij weg moeten. Nu heb ik dus een script voor hem gemaakt en ingebouwd (3 en half uur werk) en in plaats van dat ik er iets voor terug krijg, wordt ik er minder van. Hoe moet ik dit verder doen? (btw, ik heb de ftp nog wel van zijn website)

Sander-
21/10/06, 17:13
Ik snap sowieso niet dat je je bedrijf wilt bouwen op dit soort maffe constructies...

Daarnaast snap ik maar half hoe je verhaal in elkaar steekt. En op basis van die jpeg kun je wel gaan claimen, maar dan zul je er een jurist bij moeten halen etc en die zal zich waarschijnlijk rot lachen om je manier van zakendoen.

Dan, ik zou het gemaakte werk direct terughalen als je dat nog kan en dan gewoon hem aanbieden om het tegen betaling opnieuw erin te zetten en dan gewoon 3,5 uur factureren. Dat is namelijk een normale gang van zaken...

Serve-xs
21/10/06, 17:14
Gelieve iets duidelijker en overzichtelijker te typen d.m.v enters e.d

Het is natuurlijk zonden dat je werk niet word betaald, maar ik vind dit ook een vreemd iets om aan klanten te komen op deze manier.

Ik ben bang dat er niet tegen kan worden gedaan in dit geval, als persoon 'niels' aangeeft bij u te huren is dit nog geen officiele bestelling, dat is pas zodra de handtekening/digitale bestelling is voldaan (heb ik dit goed?)

Over het script kan ik niet veel zeggen, misschien dat hier iets tegen te doen is mocht u copyrights hebben maar dat weet ik niet zeker.

Maxhost
21/10/06, 17:15
Bedankt, ik zal dat denk ik ook gaan doen.
Verder graag geen commentaar over mijn manier van doen...
Ben niet altijd even handig bezig. Daar kom ik pas achteraf achter...->|

CharlieRoot
21/10/06, 18:52
Bedankt, ik zal dat denk ik ook gaan doen.
Verder graag geen commentaar over mijn manier van doen...
Ben niet altijd even handig bezig. Daar kom ik pas achteraf achter...->|
en dan maar hopen dat je een ezel bent, die stoot zich niet twee keer aan de zelfde steen.

ErikKosters
21/10/06, 19:48
http://www.max-host.nl/index.php

En dat heeft een bladeserver? Of gewoon lekkermakertje :D haha.. Hier krijg jij vast niets van terug. Net als een online handtekening, het is niet rechtsgeldig. Alleen fax en schriftelijk.

AlfaHosting
21/10/06, 21:02
Hallo,

Ik heb een script gebouwd voor iemand laten we hem piet noemen. Het gaat hier om een nieuwssysteem die ik ook heb ingebouwd.
In ruil zal hij gameservers bij mij huren. (3 stuks van rond de 24 slots per stuk). Ik heb van hem een jpg file waarin getypt staat dat hij dat zal doen met zijn handtekening (moet ff zoeken waar). iemand anders (niels) heeft bij hem gesponsorde hosting. Bij mij heeft "niels" de domeinnaam. Nu zegt die jongen voor wie ik dat nieuwssysteem gemaakt (piet) dat niels bij mij weg moet met zijn domein omdat het niet werkt. ik zeg: het werkt wel. want de domein loopt al 1 jaar goed, sinds hij bij jouw zit werkt het niet meer. nu is die jongen boos (piet) en wil hij bij mij geen server meer huren en maakt hij maxhost belachelijk door tegen al mijn klanten te zegge dat ze bij mij weg moeten. Nu heb ik dus een script voor hem gemaakt en ingebouwd (3 en half uur werk) en in plaats van dat ik er iets voor terug krijg, wordt ik er minder van. Hoe moet ik dit verder doen? (btw, ik heb de ftp nog wel van zijn website)

Lijkt me meer een aflevering van sesamstraat.

In elk geval ... beschouw het als een wijze les voor de toekomst.

HY5
22/10/06, 14:33
Vind het zelf nog niet eens zoeen gekke deal. Ik kom zulke deals wel vaker tegen bij kleine bedrijfjes. Ik bedoel als iemand 2 servers wilt afnemen als wij 4programmeer uren moet maken, dat zie ik als een eenmalige korting van 150euro. Goede deal toch?

Alleen je had je beter moeten indekken.

Maxhost
23/10/06, 15:52
Klopt, Eigenlijk zelfs een contract ofzo.
Sowieso ben ik nu opzoek naar contract voor het maken van website(s)
Heeft iemand een vorbeeld missschien??

Sander-
23/10/06, 15:56
Hoef je geen contract voor te hebben hoor.

Gewoon een Functioneel Ontwerp (FO) opstellen en op basis van FO een offerte maken en die door klanten laten ondertekenen voor acceptatie. Dan ben je compleet gedekt en kun je zonder problemen aan de slag.

Maxhost
23/10/06, 17:07
Mooi!
wat is een FO dan precies?:P

Sander-
23/10/06, 17:43
Mooi!
wat is een FO dan precies?:P

Kom op zeg, je hebt een bedrijf dat websites en scripts maakt en weet dan niet wat een Functioneel ontwerp is...

Swiftway-UK
23/10/06, 18:20
BTW gebruik je dat type bladeserver? indien dat niet het geval is en je hebt geen toestemming van de producent voor het plaatsen van die foto op je website, dan maak je inbreuk op hun merkrecht.

Tevens noem je Redbus als colocatieplaats, terwijl dat in werkelijkheid het Eweka DC aan de Westhavenweg is.

SmilieBG
23/10/06, 19:19
Mooi!
wat is een FO dan precies?:P

Sommige mensen begrijp ik dus echt niet... :(

Anyway, FO is niks meer dan wat de naam zegt: functioneel ontwerp.

Alex

Ospito
23/10/06, 19:43
@Maxhost,

Door deze post op WHT en je manier van schrijven maak je jezelf en Maxhost nog meer belachelijk dan dat persoon 'piet' ooit had kunnen doen. Mijn advies: ga terug naar de legobox en de zandbak, blijf daar nog een jaartje of 5, ga dan eens een opleiding afronden en kom dan nog eens kijken! Zorg in iedergeval dat je volwassen bent voordat je terug komt in hostingland.

Maxhost
23/10/06, 19:46
Ik geloof niet dat ik jullie gevraagd heb commentaar te geven op mijn website...?? Verder ben ik een jonge ondernemer die dit bedrijf runt om ervaring op te doen. dan vind ik het wel een hele idiote en belachelijke opmerking om te zeggen dat het raar is dat ik neit weet wat een FO is. Ik vraag het tog niet voor niets? Daar is wht tog voor?? Voor je vragen ja! Precies! dus kom niet aan met die domme K.. opmerkingen:mad:

Ospito
23/10/06, 19:51
Ik geloof niet dat ik jullie gevraagd heb commentaar te geven op mijn website...?? Verder ben ik een jonge ondernemer die dit bedrijf runt om ervaring op te doen. dan vind ik het wel een hele idiote en belachelijke opmerking om te zeggen dat het raar is dat ik neit weet wat een FO is. Ik vraag het tog niet voor niets? Daar is wht tog voor?? Voor je vragen ja! Precies! dus kom niet aan met die domme K.. opmerkingen:mad:

Marijn, ga met je 14 jaar alsjeblieft wat anders doen. Je maakt jezelf volkomen belachelijk!

Sander-
23/10/06, 20:17
Marijn, ga met je 14 jaar alsjeblieft wat anders doen. Je maakt jezelf volkomen belachelijk!


Wowww 14, ik zal m'n zusje ook es vertellen dat ze gewoon een kapsalon moet beginnen in de avonduren...

Maxhost
23/10/06, 20:20
Bang voor concurentie?:cool:
Laatmaar, dit soort discussies zijn er al vaker geweest.
De conclusie was dat het juist GOED is dat er jonge ondernemers zijn.
Als ik niet weet wat een FO is houd dat niet in dat ik me zelf belachelijk maak...
Jij maakt jezelf belachelijk door te zeggen dat ik iets anders moet gaan doen.
Je weet totaal NIETS maar dan ook NIETS van mij. Dus houd je commentaar voor je... Het gaat hier niet om of ik wel of geen bedrijf kan runnen. hoe mijn website er uit ziet of wat dan ook!

Ospito
23/10/06, 20:26
Bang voor concurentie?:cool:
Laatmaar, dit soort discussies zijn er al vaker geweest.
De conclusie was dat het juist GOED is dat er jonge ondernemers zijn.
Als ik niet weet wat een FO is houd dat niet in dat ik me zelf belachelijk maak...
Jij maakt jezelf belachelijk door te zeggen dat ik iets anders moet gaan doen.
Je weet totaal NIETS maar dan ook NIETS van mij. Dus houd je commentaar voor je... Het gaat hier niet om of ik wel of geen bedrijf kan runnen. hoe mijn website er uit ziet of wat dan ook!

Bang voor concurentie van Maxhost? Nee hoor. Wij richten ons op een hele andere markt (wij leveren kwaliteit aan voornamelijk MKB en niet een beetje hobbyen en ervaring opdoen voor scholieren e.d.).

Maxhost
23/10/06, 20:47
Wil je hiermee zeggen dat ik GEEN kwaliteit lever?

ol4pro
23/10/06, 20:49
Zeg zoek lekker een motel op ofzo..

Ospito
23/10/06, 20:50
Wil je hiermee zeggen dat ik GEEN kwaliteit lever?

Aan je manier van schrijven (MSN-taal), leeftijd en eigen woorden


Verder ben ik een jonge ondernemer die dit bedrijf runt om ervaring op te doen.

te zien durf ik rustig te zeggen dat je niet weet waar je mee bezig bent, dus ja...

Je runt geen bedrijf om ervaring op te doen, je volgt een opleiding, gaat ergens in loondienst werken om ervaring op te doen en gaat dan wellicht eens voor jezelf beginnen!

Maxhost
23/10/06, 20:53
Dit is tog een forum? lijkt op msn;) brieven en dergelijke gaan gewoon anders hoor;) verder leer je meer van zelf doen dan bij iemand in dienst;)

Komto
23/10/06, 20:56
Het is toch ;)
Ga voor de rest even ergens anders spelen?

WI-Hosting
23/10/06, 20:58
Dit is tog een forum? lijkt op msn;) brieven en dergelijke gaan gewoon anders hoor;) verder leer je meer van zelf doen dan bij iemand in dienst;)

Alweer de zoveelste topic die deze richting op gaat.
Even mijn commentaar op hierboven:

Forum lijkt op msn? Nee, een forum kan gezien worden door google, dus alles wat jij hier intikt, zien jouw klanten. Denk je dat je daarmee populaider wordt?

Je leert misschien meer van zelf doen, dat geef ik toe.
Echter, ben je bereid om honderden (als je die hebt) klanten om zeep te helpen omdat jij even niet wist dat je geen rm -rf / moest doen?

Ervaring opdoen moet je tijdens een opleiding, waar er niemand gedupeerd wordt behalve jezelf door je fouten.
Sorry hoor, maar als ik lees wat jij hier allemaal zegt, moet je even snel een opleiding afmaken, wat ervaring opdoen en vooral goed nederland leren spellen. MSN of niet, je houding en taalgebruik zegt iets over jezelf.

Aan de mods: Excuses voor offtopic, maar moest dit even kwijt :(

Maxhost
23/10/06, 21:04
Even duidelijk: Ik kan prima nederlands hoor...;)
Als je eens rond kijkt op dit forum zijn er mensen die nog veeel erger typen dan dit. Verder host ik niet aan 100en klanten. Het zijn over het algemeen vrienden/kennisen en ook jongen mensen met websites. Ik ben reseller dus heb verder geen problemen dat de server er uit ligt;)

WI-Hosting
23/10/06, 21:07
Even duidelijk: Ik kan prima nederlands hoor...;)
Als je eens rond kijkt op dit forum zijn er mensen die nog veeel erger typen dan dit. Verder host ik niet aan 100en klanten. Het zijn over het algemeen vrienden/kennisen en ook jongen mensen met websites. Ik ben reseller dus heb verder geen problemen dat de server er uit ligt;)

Hoe host jij games op een reseller accountje?

Sinds wanneer heb je geen problemen als een server eruit ligt? Als reseller kan je alsnog genoeg schade doen aan je klanten hoor.
Foute boekhouding, geen boekhouding, geen administratie, niet betalende klanten etc.
Kan je dat allemaal oplossen?

Maxhost
23/10/06, 21:09
Ik host games via reseller ja:)
Ik krijg korting op gameservers en ik verhuur ze weer duurder.
Dus ja, reseller. Server er uit? Tuurlijk. Bedrijf waar ik reseller ben lost dat wel op. Zij zijn groot met veel klanten dus moeten wel. Boekhouding krijg ik hulp bij en kan ik prima aan.

Ospito
23/10/06, 21:10
Even duidelijk: Ik kan prima nederlands hoor...;)
Als je eens rond kijkt op dit forum zijn er mensen die nog veeel erger typen dan dit. Verder host ik niet aan 100en klanten. Het zijn over het algemeen vrienden/kennisen en ook jongen mensen met websites. Ik ben reseller dus heb verder geen problemen dat de server er uit ligt;)

Nou, en nu naar bad, pyjama aan en naar bed toe! Het is weer mooi geweest.

Aar
23/10/06, 21:15
Ik wil niet lullig zijn, maar gaan we ons niet allemaal als een kleuter gedragen.?

Ok, die jongen heeft een webhostingbedrijf opgestart wat an sich geen verstandig idee was, maar om meteen die knul te gaan bashen met Bedtijd, pyama aan, zandbak spelen met de lego....

Jongens, hoe oud zijn jullie?

ol4pro
23/10/06, 21:17
[locken] ?????

Maxhost
23/10/06, 21:18
:) En dat zegt dat ik niet proffesioneel ben...
Nee, dit is lekker zeg...
[Mod, zet er maar slotje op, het wordt hier steeds kinderachtiger]

hanzeman
23/10/06, 21:31
Ik wil niet lullig zijn, maar gaan we ons niet allemaal als een kleuter gedragen.?

Ok, die jongen heeft een webhostingbedrijf opgestart wat an sich geen verstandig idee was, maar om meteen die knul te gaan bashen met Bedtijd, pyama aan, zandbak spelen met de lego....

Jongens, hoe oud zijn jullie?

Ben het met je eens Aart, sommigen in dit topic gedragen/uiten zich nog jonger dan de topicstarter zelf.

Wat de topicstarter betreft, wellicht kun je eens op google het een en ander zelf uitzoeken.

Klik hier voor meer info over functioneel ontwerp (http://www.google.nl/search?hl=nl&q=functioneel+ontwerp&meta=)

mitedo
23/10/06, 21:38
als hij zich niet aan zijn afspraken houdt en er is iets als een ondertekende overeenkomst (ook al digitaal), gewoon af laten kopen.

3 servers * looptijd * prijs - reeds betaald/reeds afgenomen = afkoopsom

Ospito
23/10/06, 22:02
Sorry hoor, dat ik ook wat kinderachtig reageer.
Maar ik word zo moe van dit soort figuren, blijft volhouden dat die zo professioneel is terwijl het er vanaf straalt dat dit niet zo is. Ik zal me verder stil houden in dit topic.

hanzeman
23/10/06, 22:17
Sorry hoor, dat ik ook wat kinderachtig reageer.
Maar ik word zo moe van dit soort figuren, blijft volhouden dat die zo professioneel is terwijl het er vanaf straalt dat dit niet zo is. Ik zal me verder stil houden in dit topic.

Doe je wijs aan ;)
Zoals het gezegde luidt... wijsheid komt met de jaren :p

IT-worX
23/10/06, 23:23
Mensen wat zijn we weer goed bezig.
Dit heeft NIETS te maken met wat de TS vroeg! Gaan we nu ophouden met elkaar als een bende kleine kindertjes te pesten? Als je geen zin hebt om uit te leggen wat een FO is en wat er aan die gast zijn zaak gedaan kan worden, klik dan op dat rode kuisje rechts boven en opgelost!

Waarom moeten er hier eerst mensen afgebroken worden om een oplossing te bekomen?????

Spyder01
23/10/06, 23:33
Hallo,

Ik heb een script gebouwd voor iemand laten we hem piet noemen. Het gaat hier om een nieuwssysteem die ik ook heb ingebouwd.
In ruil zal hij gameservers bij mij huren. (3 stuks van rond de 24 slots per stuk). Ik heb van hem een jpg file waarin getypt staat dat hij dat zal doen met zijn handtekening (moet ff zoeken waar). iemand anders (niels) heeft bij hem gesponsorde hosting. Bij mij heeft "niels" de domeinnaam. Nu zegt die jongen voor wie ik dat nieuwssysteem gemaakt (piet) dat niels bij mij weg moet met zijn domein omdat het niet werkt. ik zeg: het werkt wel. want de domein loopt al 1 jaar goed, sinds hij bij jouw zit werkt het niet meer. nu is die jongen boos (piet) en wil hij bij mij geen server meer huren en maakt hij maxhost belachelijk door tegen al mijn klanten te zegge dat ze bij mij weg moeten. Nu heb ik dus een script voor hem gemaakt en ingebouwd (3 en half uur werk) en in plaats van dat ik er iets voor terug krijg, wordt ik er minder van. Hoe moet ik dit verder doen?

Ja, jammer maar helaas. Als je niets op papier hebt staan, wat ondertekend is, kun je er al weinig aan doen. Heel jammer dit gejeuzel. Dat hij zulke acties richting je klanten onderneemt is laag bij de grond en laf, het enigste wat je "eventueel" zou kunnen doen, is je klanten netjes en op een zakelijke manier de situatie uitleggen.



(btw, ik heb de ftp nog wel van zijn website)

En? Je bent pas echt fout aan het denken als je daarmee het script van zijn site af wilt halen. Dit kan ver gespeeld worden en voordat je het weet zit je diep in de shit.

Probeer dit op een andere, goede manier (nogmaals) met de andere partij(en) te overleggen en dingen te regelen / uit te praten.

Zet de volgende keer dingen op papier, het hoeft echt geen pagina's lang juridisch gel*l te zijn, dat is ook onzin.

Overigens, ik las dat je 14 bent? Dan ben je dus zelf niet teken bevoegd, en als die Piet en Niels ook die leeftijd hebben, zijn zij ook niet teken bevoegd, dan heeft het dus nog steeds geen zin... want dat is naar mijn weten dan gewoon een stuk papier met wat tekst, en geen geldig document.

Serve-xs
23/10/06, 23:33
Daar is wht tog voor??

Daar is wht tog niet voor?


Ervaring opdoen moet je tijdens een opleiding.

Op vmbo heb je nog geen ict gerichte vakken :P

cwf
23/10/06, 23:37
Sorry hoor, dat ik ook wat kinderachtig reageer.
Maar ik word zo moe van dit soort figuren, blijft volhouden dat die zo professioneel is terwijl het er vanaf straalt dat dit niet zo is. Ik zal me verder stil houden in dit topic.

Geeft dan tenminste opbouwende kritiek! Ben met je eens dat deze persoon zich niet professioneel gedraagt, maar met belachelijk maken ben je zelf geen haar beter....

14 jaar? Leuk dat je het 'ondernemerschap' in je hebt ;)! Probeer je alleen beter voor te bereiden, zo kom je niet voor verrassingen te staan.

Op 15 jarige leeftijd ben ik zelf begonnen. Geloof me; een goede voorbereiding is het halve werk.


Daar is wht tog niet voor?



Op vmbo heb je nog geen ict gerichte vakken :P

Lees je bericht eens na. Voegt dit een meerwaarde toe aan dit topic....?? Vrij kansloos wat mij betreft.


Ik wil niet lullig zijn, maar gaan we ons niet allemaal als een kleuter gedragen.?

Ok, die jongen heeft een webhostingbedrijf opgestart wat an sich geen verstandig idee was, maar om meteen die knul te gaan bashen met Bedtijd, pyama aan, zandbak spelen met de lego....

Jongens, hoe oud zijn jullie?

Volledig mee eens!

Ik adviseer een SLOTJE. Dit gaat nergens over.

Serve-xs
23/10/06, 23:45
Geeft dan tenminste opbouwende kritiek! Ben met je eens dat deze persoon zich niet professioneel gedraagt, maar met belachelijk maken ben je zelf geen haar beter....

14 jaar? Leuk dat je het 'ondernemerschap' in je hebt ;)! Probeer je alleen beter voor te bereiden, zo kom je niet voor verrassingen te staan.

Op 15 jarige leeftijd ben ik zelf begonnen. Geloof me; een goede voorbereiding is het halve werk.

Ik adviseer een SLOTJE. Dit gaat nergens over.



Lees je bericht eens na. Voegt dit een meerwaarde toe aan dit topic....?? Vrij kansloos wat mij betreft.



Volledig mee eens!

Excuses, moest even.

cwf
23/10/06, 23:53
Excuses, moest even.

Ik heb geen excuses nodig, maar vind het belachelijk dat mensen met z'n alleen één persoon belachelijk gaan maken i.p.v. hem te helpen d.m.v. opbouwende kritiek. Hier is WHT niet voor bedoeld!

IT-worX
24/10/06, 00:00
Wanted : slotje...

Randy
24/10/06, 01:22
http://www.max-host.nl/index.php

En dat heeft een bladeserver? Of gewoon lekkermakertje :D haha.. Hier krijg jij vast niets van terug. Net als een online handtekening, het is niet rechtsgeldig. Alleen fax en schriftelijk.

Neem 'bedrijven' met onderstaande dingen toch al niet serieus;


Maxhost heeft een nieuw servicenummer waarop nieuw aanbiedingen te horen zijn en u doorverbonden kunt worden. Het nummer is 0900-6644123.(0,50 cent p/m) Er wordt gevraagt om een toestelnummer. Het toestelnummer is 2507.


Ontopic:
Ik hoop dat je nu geleerd hebt hoe het niet moet. Investeer in goede overeenkomsten, algemene voorwaarden en doe geen zaken met minderjarigen zonder schriftelijke toestemming van de ouders/verzorgers, zoals wettelijk ook verplicht is. Als jij je al niet aan de basisregeld houdt, hoe kun je van je 'klanten' verwachten dat zij dit wel doen.

Misschien dat een gesprek met bijvoorbeeld ICT-Recht je goed zou doen?

En van de mensen die zich wel volwassen presenteren hier, gedraag je ook zo. Je kunt ook eens een keer niet reageren in plaats van collectief te gaan bashen.

Randy
(Wordt al grijs als ik dit lees en hekelt smileys in 'serieuze' draadjes op het forum)

Ber|Art
24/10/06, 09:11
Kan dit nu echt niet anders :(