PDA

Bekijk Volledige Versie : [Gezocht] webserver



headache
20/10/06, 18:25
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goedkope webserver, ik heb nog nooit een webserver of iets gehad daarom zoek ik een goedkope webserver maarmee ik thuis kan klote om alles een bietje te leren.

Heeft iemand iets liggen contacteer mij dan even met een prijs en specificaties.

Groetjes jeroen

Sander-
20/10/06, 18:30
Wil je hem op een later moment ook in het Datacenter onderbrengen? Of wil je gewoon lekker spelen? Want dan kun je gewoon elke willekeurige PC pakken die je nog hebt staan alles vanaf een P2/P3 voldoet prima om eens Linux op te zetten en zo een webservertje te bouwen...

Wil je echt gelijk een rackmountable machine van 1 a 2u dan zul je beduidend dieper in de buidel moeten tasten

Trans-IX B.V.
20/10/06, 18:31
Je wilt thuis een 19" server? En dan eentje die compleet geïnstalleerd is ofzo?

:huh:

Anders installeer je toch VMware op je PC en installeer je een Linux distro en de hele mikmak?

Misschien dat je wat beter uit kunt leggen wat je wilt hebben?

headache
20/10/06, 18:38
Ik wil wel echt zo'n rack server om thuis te spelen. Kwa specificaties van de server heb ik nog niet veel verstand, het hoeft geen super snelle te zijn ofzo en hij hoeft ook niet compleet geinstalleerd te zijn.

Sander-
20/10/06, 18:40
Ik wil wel echt zo'n rack server om thuis te spelen. Kwa specificaties van de server heb ik nog niet veel verstand, het hoeft geen super snelle te zijn ofzo en hij hoeft ook niet compleet geinstalleerd te zijn.

Houd er dan ook even rekening mee dat die dingen HEEL veel herrie maken en ook aardige stroomvreters zijn. Als je niet het directe doel hebt het ding naar het DC te brengen dan zou ik je echt willen adviseren om gewoon een simpele desktopmachine te pakken.

Trans-IX B.V.
20/10/06, 18:45
Misschien dat je uit kunt leggen waarom je een 19" server wilt hebben?

Ik zou zo'n ding namelijk niet thuis willen hebben (dj)

headache
20/10/06, 18:46
Maar ik heb al een goede plek waar percies een 19" server in past, de herrie en stroom maakt me niet veel uit.

izdesign
20/10/06, 19:08
Ik heb hier een dell bakkie staan en geloof me het is niet relax kwa geluid en stroom, heb je niet oud pc'tje thuis staan, zo'n server is leuk voor 2 dagen daarna ook niet meer geloof me..

Ramon Fincken
20/10/06, 20:25
ga naar een 2e hands pagina, koop een P2 of P3

en pak usbwebserver.nl als je zelf denkt problemen te hebben met installeren van apache, php etc....