PDA

Bekijk Volledige Versie : 4 weken nodig voor verhuizing adsl ?



snaaps
20/10/06, 14:40
We gaan verhuizen naar een groter kantoor. We nemen het KPN-telefoonnummer mee (zelfde netnummergebied) en nemen de Tiscali diensten mee ( adsl-internet en 2 telefoonnummers ).

KPN stuurt een monteur en regelt de omzetting met behoud van nummer binnen 2 weken. Kosten: 100 euro.

Tiscali hoeft geen monteur te sturen, en verhuist de internet/telefoondiensten voor 60 euro. Maar doet daar 4 weken over!

Nu heb ik gehoord, dat het overzetten door Tiscali in feite in 1 dag te regelen is, als je de juiste gegevens hebt.

Wie weet daar meer over?

phreak
20/10/06, 14:57
Zou inderdaad anders moeten zijn, aangezien Tiscali ADSL Nederland voortaan van KPN is. Maar helaas gaat het er zo heel vaak aan toe, en dan is tiscali de slechtste nog niet.

Bhai
20/10/06, 14:57
als je iemand kent van de directie kan het binnen een paar minuten geregeld worden.

KPN moet mensen sturen om de lijn te verhuizen, tiscali kan pas nadat KPN alles verhuist heeft zn DSL dingetjes verhuizen [slopen op de oude lokatie en weer aanzetten op de huidige]. Waar je nu mee bezig bent is in princiepe gewoon een nieuwe aanvraag en zo moet je het ook zien.

Het is dus echt niet zo dat alles zo over te zetten is want je verhuist fysiek van lokatie.

Intention
20/10/06, 14:58
Ja, welkom bij de ADSL wereld!
Ik zou als ik jou was de lijn opzeggen en opnieuw aanvragen, is meestal sneller.

Bij xs4all is het me ooit eens gelukt binnen 1 dag, maar dat was de eerste en de laatste keer, rest 2 weken (of langer)

warlock
20/10/06, 15:09
Vanuit het versatel oogpunt deed KPN in het verleden nog wel eens lastig met telco-telco migratie en nummer porteringen (van vast naar voip met nummer behoud), de procedure kon in een dag gefixed zijn, maar helaas hebben vele klanten maanden moeten wachten..... thats life :(

phreak
20/10/06, 15:54
Versatel is erger..

Str@nger
20/10/06, 16:11
Komt bij iedere internetaanbieder voor (ADSL en KABEL)-- zit naast de werkelijke omschakeling (knopje uit, knopje aan), ook een volledige aanpassing van al je gegevens op alle servers... en ook administratief moet alles omgezet worden.

Even een tip: laat even in de eerste week nadat je een verhuizing hebt doorgegeven, controleren of deze werkelijk in behandeling is genomen. Het gaat daar nog wel eens mis...en dan bel je na 5 weken omdat het nog niet actief is, blijkt dat je wéér 4wkn moet wachten...
(Spreek helaas uit ervaring...)