PDA

Bekijk Volledige Versie : Inside reclame op de servers? Wie doet het al ?



jan post
19/10/06, 14:06
Beste Wht’ers,

Op het moment vroeg ik mij af of er wel eens bepaalde webhosters / personen zijn die game-servers runnen wel eens aan inside reclame op de game-servers hebben gedacht.

Een tijd geleden kwam ik op een Engelse server waar erg veel inside reclame was van een aantal grote franchisegevers. Nu vroeg ik mij dus af of het bij grote partijen waar meer dan een paar duizend unieke gamers per dag connecten het niet aantrekkelijk is om inside reclame te implementeren.

Geen idee wat jullie ervan vinden en of jullie er eventueel al mee experimenteren, maar het lijkt mij dat dit nog wel sterk zal gaan toenemen in de toekomst.

Laat jullie antwoorden maar horen.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Jan Post

Serve-xs
19/10/06, 16:57
Ik neem aan dat je het hier over de Half-Life based games hebt?
Hier heb ik namelijk ook eens aan gedacht, maar ik heb geen idee hoe je zulke reclame's nou in die levels krijgt gebouwd.

Voor de doelgerichte consument zou dit best wel eens een goeie reclame actie kunnen zijn.

Stewie
19/10/06, 17:15
Dit doen wij bij de 'sponsor' gameservers. Het is meer een testcase maar per 1 december zullen wij dit verder uitrollen over diverse games en diverse andere servers. Te zijner tijd zal ik in dit topic enkele ervaringen posten.

jan post
19/10/06, 17:23
Dit doen wij bij de 'sponsor' gameservers. Het is meer een testcase maar per 1 december zullen wij dit verder uitrollen over diverse games en diverse andere servers. Te zijner tijd zal ik in dit topic enkele ervaringen posten.

Is dat een soort tekst door het beeld of echt een soort grafische banners inside bij Counterstrike 1.6 en Counterstrike Source ‘’bijvoorbeeld’’?

Domenico
19/10/06, 17:30
Dit doen wij bij de 'sponsor' gameservers. Het is meer een testcase maar per 1 december zullen wij dit verder uitrollen over diverse games en diverse andere servers. Te zijner tijd zal ik in dit topic enkele ervaringen posten.

Pas maar op dat je gebruikers niet gaan klagen over de advertenties! ;)
Ik vind het een goed initiatief en ik ben dan ook benieuwd naar de resultaten. keep us posted!

Thijssss
19/10/06, 18:05
Pas maar op dat je gebruikers niet gaan klagen over de advertenties! ;)
Ik vind het een goed initiatief en ik ben dan ook benieuwd naar de resultaten. keep us posted!

Ach, als ze het niks vinden dan schiet men er wel een raket op ofzo zodat er een mooie donkere vlek overheen hangt :p
Ik denk dat gamers pas gaan klagen als de reclame bv een groot wit vlak bevat waardoor men op die plek erg opvalt.
Verder ben ik wel eens dingen tegen gekomen zoals grote cola blikjes die voor de lol in een level gezet waren.. en eigenlijk maakte het dat enkel leuker imho :cool: (Dat was met CS geloof ik)

Bento
19/10/06, 20:37
Je kan met source op cs_office bijv, de voorkanten van de cola automaten veranderen :D

Hollanda
19/10/06, 20:48
Je kan gewoon banners ingame gebruiken, iemand nog interesse om te adverteren voor enkele source gameservers (zeer populair) :P

gasemans
20/10/06, 00:21
Dit is iets wat wij gaan doen maar dan voor een aantal sites die bij de games horen

Momenteel wordt er gewerkt aan een MOD voor Black Hawk Down
Deze bevat billboards met daarop onder andere de logo's en website adressen van de clans die er aan mee gewerkt hebben

en tevens komen er billboards in te hangen van sites die met het spel te maken hebben.

Gomer
20/10/06, 01:10
Hier ook ingame reclame op onze publics, en kan niet echt iets positiefs over zeggen.. wel is de naamsbekendheid gestegen.

Bewegende animatie of storende reclame (zoals EA van plan is voor in BF2142) kan negatieve invloed uitoefenen op spelers, en dat is uiteraard niet de bedoeling!

Jeroentje
20/10/06, 02:24
Op een gesponserde server kan ik me voorstellen Graphics / Textures als in reclame te gaan gebruiken. Hoewel ik niet echt vermoedt dat je er meer mensen mee trekt met reclame in gameservers zelf. Ik vind reclame maken zowiezo de laatste tijd maar niets meer.. omdat mensen het gewend zijn, wegzappen, wegklikken, popup killers, de zoveelste google-ads pagina.. noem het maar op :)

Ik vind het belangrijkste mondelinge-reclame nog altijd het beste ;)

XBL
20/10/06, 08:48
Veel reclame die bedrijven maken is dan ook niet gericht om direct klanten te trekken (tenzij je bijvoorbeeld een aantrekkelijk aanbod in je campagne doet, het woordje gratisch werkt dan goed ;)). Maar eerder om naamsbekendheid op te bouwen. Zo zal iemand die jouw reclames heeft gezien, eerder jou onthouden dan een aanbieder die geen reclame maakt (en dat werkt goed in ondoorzichtige markten als webhosting en gameservers).

Ik hoop graag wat meer te horen over bevindingen van mensen die deze manier van adverteren toe passen of hebben toegepast.

Jochem

Triloxigen
20/10/06, 11:44
Op een gesponserde server kan ik me voorstellen Graphics / Textures als in reclame te gaan gebruiken. Hoewel ik niet echt vermoedt dat je er meer mensen mee trekt met reclame in gameservers zelf. Ik vind reclame maken zowiezo de laatste tijd maar niets meer.. omdat mensen het gewend zijn, wegzappen, wegklikken, popup killers, de zoveelste google-ads pagina.. noem het maar op :)

Ik vind het belangrijkste mondelinge-reclame nog altijd het beste ;)

het kan ook toevoegen aan de waarde van het game dooradt het realistischer word op bepaalde punten.

eagl0r
20/10/06, 18:03
In HL1/2 based games is het niet moeilijk te doen, de reclame zelf zit volgens mij ook in een los filetje en niet in de .bsp mapfile geperst dus het is nog "legaal" ook om op een server met ads officiele league's spelen. (correct me if im wrong)

Jammer alleen dat je er nooit een aantal vieuws of kliks uit kunt halen :D

http://img188.imageshack.us/img188/7291/reclamerl1.jpg

ErikKosters
21/10/06, 12:02
Wij doen dit ook bij gameservers welke wij sponsoren (niet al teveel maargoed). En mocht het ze niet bevallen, gaan ze maar naar een ander. We mogen er best wat voor terug hebben niet?

Serve-xs
21/10/06, 18:06
Hoe zet je zulke banners in die map's eagl0r?

rensariens
20/11/06, 15:39
Vraag ik me ook af, weet hoe het met CSS servers moet, echter nog niet voor CS1.6 servers. Iemand ? :)

Bento
21/11/06, 14:54
Met een AMXX plugin. Ben de naam even kwijt: http://forums.alliedmods.net

rensariens
22/11/06, 14:18
die mod ken ik natuurlijk, bedankt ik zal eens rondneuzen

Bento
22/11/06, 17:56
Als je de link hebt post hem even ;) Ik wil er ook nog even mee spelen.

Ywa
13/12/06, 16:54
Voor Counterstrike 1.6 in AMXX kan je voor tekst reclame het bestand "amxx.cfg" aanpassen in config map van AMXModX. Scrollende tekst onderaan beeldscherm. Of tekst in midden van beeldscherm voor aantal seconden.

Bento
13/12/06, 22:52
Dat is iets anders als echte grafische reclame. Text kun je in elke game wel erin mieteren.

Gomer
13/12/06, 23:03
Vergeet het maar, er komt ingame reclame vanuit reclamebedrijf ingehuurd door Valve zelf... dus ingame reclame van GSP's kunnen de spelers NIET bij hebben..


Heb het over CS1.6, en vermoeidelijk komt dit er ook aan voor CSS.

e-visionz
13/12/06, 23:10
Wij hebben 3 24 slots public WolfET servers draaien met aardig wat reclame erin maar zo ver ik weet hebben we er nog niets aan overgehouden ;)

mondelinge reclame is volgens ons toch het beste

Ywa
14/12/06, 08:03
Je kan ook tijdens het laden ervoor zorgen dat er een banner komt i.p.v. die standaard Valve Content Server ** banner (In CS 1.6 dan).

Bento
15/01/07, 20:15
Je kan ook tijdens het laden ervoor zorgen dat er een banner komt i.p.v. die standaard Valve Content Server ** banner (In CS 1.6 dan).
Nee dat kan niet. Al like 1.5 a 2 jaar niet meer.

Ywa
15/01/07, 22:19
Nee dat kan niet. Al like 1.5 a 2 jaar niet meer.

Oh... Vandaar dat het in mijn server niet wil werken :o .

Soul
16/01/07, 11:14
In Counter strike source kan dit wel..
Met Mani Admin plugin is dit ook mogelijk... als er iemand hulp nodig heeft even melden dan zal ik het uitleggen

BeneluxGaming
16/01/07, 14:23
Inderdaad, dit kan met mani admin. Heb het verleden week nog gedaan bij een server. Wel moet het plaatje omgezet worden naar .vdf

dennis0162
18/01/07, 01:42
Ik vind het niet egt storend iets van reclame onder het gamen :p

JelleD
20/02/07, 20:58
Valve deed het zelf al een poosje.

De content hosting provided by:.... banners, jammer alleen dat het niet echt van de grond is gekomen