PDA

Bekijk Volledige Versie : Hoe kom ik aan klanten ? stomme vraag maar wil graag hulp



zakariae
17/10/06, 22:56
beste mensen,

ik ben een 16-17 jarige jongen met veel interesse voor webhosting wereld.
ik ben van plan om later een kleine hosting bedrijfje te oprichten, maar ik heb eerst ervaring nodig.
ik wil nu graag een resellet account kopen bij een hostingbedrijf, en dan voor mensen hosten. is dat wel legaal om te doen als een persoon of moet je een bedrijf daarvoor hebben ? en wat heb ik daarovoor allemaal nodig, een bankrekening, een e-mail adres natuurlijk voor support, veel tijd insteken.... ??
en de belangrijste vraag is hoe kom ik aan klanten ? ik bedoel niet dat jullie mij details moeten vertellen over het winnen van klanten(want dat wilt niemand denk ik, anders wil het graag weten), maar gewoon informatie hoe je aan de eerste klanten komt, ik heb maar een paar klanten nodig( gewoon een getal onder de 10) want ik doe het voor ervaring.


met vriendelijke groet
zakariae

nzyme
17/10/06, 23:01
kijk eerst maar eens in eenzelfde topic bij "webhosting" (de eerste van de lijst onderwerpen hier op wht)
Daar staat een verhaaltje van iemand van 13 die hosting wil(de) gaan doen plus 4+ bladzijden over waarom hij dat eigelijk toch maar snel uit zn hoofd moest zetten :)

als je het slechts voor de ervaring wil doen zou ik je familie eens raadplegen, want iedere andere serieuze figuur zal toch echt niet bij jou komen als hij niet de zekerheid/kwaliteit krijgt die hij verwacht....

zakariae
17/10/06, 23:05
kijk eerst maar eens in eenzelfde topic bij "webhosting" (de eerste van de lijst onderwerpen hier op wht)
Daar staat een verhaaltje van iemand van 13 die hosting wil(de) gaan doen plus 4+ bladzijden over waarom hij dat eigelijk toch maar snel uit zn hoofd moest zetten :)

als je het slechts voor de ervaring wil doen zou ik je familie eens raadplegen, want iedere andere serieuze figuur zal toch echt niet bij jou komen als hij niet de zekerheid/kwaliteit krijgt die hij verwacht....


ik ben eigenlijk 16, ik word in april 17.
messchien heeft de leeftijd wel een grote effect.
mvg

Stefan Mensink
17/10/06, 23:09
Sorry, typefout
ik ben eigenlijk 16, ik word in april 17.
messchien heeft de leeftijd wel een grote effect.
mvg
Op de spelling bedoelt u?

Les 1: Zoek op Internet naar informatie. Alle gestelde vragen worden zelfs hier op dit forum zeker 20x beantwoord.

Luuc
17/10/06, 23:14
Als je een bedrijf start moet je wel een beetje ondernemersgeest hebben en zelf dingen uitzoeken ;) Start bij vrienden/kennis/familie/voorbijgangers en bouw het uit, je kan hier (http://www.webhostingtalk.nl/search.php) al veel vinden :)

dopi84
17/10/06, 23:15
Ik zou zeggen: Groot slot op dit topic, elke keer hetzelfde gezeik met mensen die NIKS maar dan ook NIKS zelf kunnen uitzoeken / ondernemen en die willen dan 'ondernemer' worden....

Edit #1// typefoutje


Edit #2// Een wijze raad aan TS: Wellicht kan het geen kwaad éérst hier eens te kijken en dan verder te denken: http://www.google.nl/search?hl=nl&q=taalcursus+Nederlands&meta=lr%3Dlang_nl
Just a tip.

zakariae
17/10/06, 23:20
Ik zou zeggen: Groot slot op dit topic, elke keer hetzelfde gezeik met mensen die NIKS maar dan ook NIKS zelf kunnen uitzoeken / ondernemen en die willen dan 'ondernemer' worden....

Edit// typefoutje

ik zei niet dat ik ondernemer wil worden, maar een beetje ervaring opbouwen, winst speelt geen rol voor mij.
aangezien jullie hoesters zeker meer ervaring hebben kunnen jullie mij toch wel wat vertellen, tenzij je geen zin hebt om te reageren.

alvast bedankt

dopi84
17/10/06, 23:26
ik ben een 16-17 jarige jongen met veel interesse voor webhosting wereld.
ik ben van plan om later een kleine hosting bedrijfje te oprichten, maar ik heb eerst ervaring nodig.



ik zei niet dat ik ondernemer wil worden, maar een beetje ervaring opbouwen

Wat wil je nu?

----------------
Je weet niks van ICT af, van hosting, van marketing, niks zeg je zelf.
En nu verwacht je dat mensen die zelf een BEDRIJF hebben, jou gaan
helpen en voorkauwen hoe jij het wel niet moet doen en aanpakken in de
toch al verzadigde markt.



Tip: Ga niet verder in dit topic maar gebruik fijn de zoekfunctie in WHT.
Derde linkje van rechts bovenin.

:lovewht:

Edit #1// http://www.webhostingtalk.nl/691471-post1.html
Edit #2// http://www.webhostingtalk.nl/690974-post1.html

zakariae
17/10/06, 23:36
ik weet best wel genoeg over hosting enzo..
maar ik weet niet of het legaal is om met een reseller account te hosten zonder bij de kvk ingeschrijven te zijn.

als daarop een antwoord kunt geven is dat heel fijn .

dopi84
17/10/06, 23:39
Dat kan ik wel.

www.kvk.nl
www.belastingdienst.nl
www.google.nl
www.webhostigntalk.nl/search.php

Bullcat
17/10/06, 23:57
Ik zou de mensen niet de kost willen geven die zonder een bedrijf te zijn een reseller account hebben. Het is ook niet het probleem van degene die het pakket verhuurt, maar van de belasting die misschien wel enige centen misloopt omdat je waarschijnlijk alleen aan kennisen of vrienden doorverhuurt !

Hans

Remigius
18/10/06, 02:43
Bekijk dit maar:
http://www.albinoblacksheep.com/flash/posting.php
Sorry, ik kon het niet laten :)

Zoals iedereen aangaf, gebruik de zoekfunctie want deze vragen zijn al zeer vaak voorbij gekomen. Succes!

Geoffrey
18/10/06, 04:53
ik weet best wel genoeg over hosting enzo..
maar ik weet niet of het legaal is om met een reseller account te hosten zonder bij de kvk ingeschrijven te zijn.

als daarop een antwoord kunt geven is dat heel fijn .

Je mag mensen hosten op een reseller account, maar dan mag je er heel strikt gezien geen geld voor vragen, althans je mag geen winst maken. Stel dat het reseller pakket je € 10,00 per maand kost, dan mag je aan je familie, etc. in totaal maar € 10,00 max. vragen en je kan er natuurlijk geen factuur voor uitschrijven.

Bij de KVK zat het volgens mij zo dat je onder een bepaald bedrag winst per jaar geen KVK nummer moest hebben, maar daarvoor zou je eens moeten kijken op de website van kvk zelf (kvk.nl).

Veel succes!

XBL
18/10/06, 07:57
Gewoon niet enorm promoten en als bijverdiensten op je aangifte zetten. Voor zover je ooit aangifte doet.

En hoe oud ben je nou? Je weet niet eens zeker hoe oud je bent, als je 16 of 17 bent?

Zoals anderen zeggen: ga even lekker zoeken. Ga langs de KvK, ga bij de belastingdienst vragen. Ik ben ook op m'n 16e begonnen, onmogelijk is het absoluut niet (maar ik heb nooit een topic als deze geopend en al helemaal niet de bekende weg gevraagd).

Wat Geoffrey zegt is overigens niet geheel waar, aangezien er voorwaarden zijn wanneer je bij de belastingdienst een bedrijf bent. En ook voor een inschrijving bij de KvK is gebonden aan voorwaarden. Aangezien ik zelf ook benieuwd was wat deze waren, staan ze hieronder (deze heb ik in een minuutje op de kvk site gevonden en had TS dus ook makkelijk kunnen doen):


de ondernemer verricht een 'regelmatige maatschappelijke werkzaamheid';

de werkzaamheden worden tegen betaling verricht;

de ondernemer treedt zelfstandig op, voor eigen rekening en risico;

de ondernemer treedt openlijk op, in concurrentie met andere ondernemers;

de ondernemer neemt deel aan het economisch verkeer in een georganiseerd verband. Dit verband is gericht op samenwerking van mensen, kapitaal en/of goederen;

er wordt winst of kostenbesparing beoogd. Dit is ruimer dan het gebruikelijke begrip winst. Het gaat hier niet om of de ondernemer daadwerkelijk winst heeft gemaakt of kosten heeft bespaard, maar of hij/zij dit als doel heeft.

Met name met het vierde puntje zou je 'iets' kunnen doen. Dat zou bijvoorbeeld betekenen dat je _nergens_ je producten aanbied (enkel 'even' wat klantjes scoren onder familie, bijv). Zo leer je natuurlijk verder niets van het ondernemen zelf (enkel hoe je klanten tevreden houd).

Succes!

Jochem

Apoc
18/10/06, 08:22
Je mag mensen hosten op een reseller account, maar dan mag je er heel strikt gezien geen geld voor vragen, althans je mag geen winst maken. Stel dat het reseller pakket je € 10,00 per maand kost, dan mag je aan je familie, etc. in totaal maar € 10,00 max. vragen en je kan er natuurlijk geen factuur voor uitschrijven.

Bij de KVK zat het volgens mij zo dat je onder een bepaald bedrag winst per jaar geen KVK nummer moest hebben, maar daarvoor zou je eens moeten kijken op de website van kvk zelf (kvk.nl).

Veel succes!

Als het om kleine bedragen gaat mag je weldegelijk winst maken, zo lang het niet om al te grote bedragen gaat en het als "hobby" beschouwd kan worden. Dat houdt overigens wel in dat je dus niet aan bedrijven zult kunnen verkopen en je vooral zult moeten richten op familie en vrienden. Overigens is dat naar mijn mening wel de beste manier om (in eerste instantie) ervaring op te doen. Ben je daarnaast ook van plan om in de toekomst een bedrijf op te zetten, doe dan inderdaad eens navraag bij de KvK.

nzyme
18/10/06, 11:14
ik ben eigenlijk 16, ik word in april 17.
messchien heeft de leeftijd wel een grote effect.
mvg
in feite maakt leeftijd geen drol uit, echter zou ik niet graag in zee gaan met iemand van 13 puur omdat je die niet serieus kan nemen. En dan maakt het me niets uit of die persoon al sinds z'n 4e met linux bezig is ofzo :)

Waarom geen ervaring opbouwen met een server thuis? Denk maar niet dat je familie (als ze uberhaupt al een site willen) een echte datacentre server verwachten...

Maargoed, er zijn zat topics hier te vinden.

EWS
18/10/06, 12:17
En besteed wat tijd aan het typen van teksten. Lees ze nog eens een keer na voordat je ze opstuurt/submit. Momenteel komt je schrijfgedrag bij mij echt over als dat van iemand met een leeftijd van 12.

Henky!
18/10/06, 12:34
Wat is eigenlijk het verschil tussen 'vraag het zelf eens aan de KvK' of de vraag gewoon hier stellen? Ik vind sommige reacties hier ver beneden de maat zo niet van een laag, bedenkelijk niveau.

Tuurlijk had TS wat meer kunnen zoeken. Dat mag je hem ook vertellen maar laat dat schoolplein gescheld dan wel achterwege graag.

Met complimenten aan de andere posters die hun hormonen wel in bedwang wisten te houden.

Magus
18/10/06, 12:59
Het verschil is dat bij de kvk en de belastingdienst heel erg waarschijnlijk het juiste antwoord gegeven wordt. Face to face of via de telefoon kan er gemakkelijk op de specifieke situatie ingegaan worden van TS en via vraag en antwoord of wedervraag naar een bevredigende oplossing gewerkt worden. Dat laatste gaat TS hier vrijwel zeker niet lukken. Ofwel hij wordt het bos ingestuurd ofwel hij krijgt de antwoorden die in een later stadium wel precies op de situatie van de raadgever hier passen maar eigenlijk totaal niet op zijn eigen situatie past...

crazycoder
18/10/06, 13:05
Wat is eigenlijk het verschil tussen 'vraag het zelf eens aan de KvK' of de vraag gewoon hier stellen? Ik vind sommige reacties hier ver beneden de maat zo niet van een laag, bedenkelijk niveau.

Dat een forum nu niet bepaald als gezaghebbend of betrouwbare bron van informatie gezien moet en mag worden.

Waar wil je eigenlijk op terugvallen als er achteraf problemen komen? "ja maar op WHT hebben ze gezegd"...

Als je naam e.d. van een persoon noteer die je bij bijv de KvK heb gesproken kan je altijd aangeven wie je wanneer precies heb geproken. Zelfde geldt voor de belastingdienst..
Vermeld daar zowel je vraag als het antwoord en je heb in ieder geval iets meer in handen. In ieder geval kan je desnoods met de nota van KPN in de hand aantonen dat je op dat tijdstip inderdaad telefonisch contact heb gehad.. Je kan daarmee aannemelijk maken dat JIJ er alles aan heb gedaan om de juiste informatie te verkrijgen.

Verder mag je van een ondernemer verwachten dat deze in staat is om zelf zaken uit te zoeken in plaats van het met de paplepel hier ingegoten te krijgen.

Henky!
18/10/06, 13:29
Een ondernemer stelt vragen. Dat moet sowieso als pluspunt worden beschouwd. Maar het ging me meer om de makkelijke, denigrerende antwoorden die hier werden gegeven.

Overigens. De belastingsdienst heeft mij ook wel eens verkeerde antwoorden gegeven die me achteraf geld hebben gekost (had die vragen beter hier kunnen stellen denk ik:-).

Wat dat betreft heb je gelijk. Als het om belangrijke zaken gaat altijd het antwoord op papier laten zetten.

Luuc
18/10/06, 13:42
Een ondernemer stelt vragen. Dat moet sowieso als pluspunt worden beschouwd. Maar het ging me meer om de makkelijke, denigrerende antwoorden die hier werden gegeven.

Overigens. De belastingsdienst heeft mij ook wel eens verkeerde antwoorden gegeven die me achteraf geld hebben gekost (had die vragen beter hier kunnen stellen denk ik:-).

Wat dat betreft heb je gelijk. Als het om belangrijke zaken gaat altijd het antwoord op papier laten zetten.Een ondernemer stelt vragen als hij het antwoord na lang zoeken niet kan vinden. Je moet wel wat ondernemen en niet al je vragen gewoon dumpen op een forum :)

(Meer in het algemeen bedoelt overigens) ;)

crazycoder
18/10/06, 13:47
Overigens. De belastingsdienst heeft mij ook wel eens verkeerde antwoorden gegeven die me achteraf geld hebben gekost (had die vragen beter hier kunnen stellen denk ik:-).

Als je genoteerd heb wie je wanneer heb gesproken, wat jouw vraag was en wat het antwoord was had je gemakkelijker bezwaar kunnen maken. Jij moet erop kunnen vertrouwen dat men jou de juiste gegevens verstrekt.

Ik verwacht dan ook dat een goed onderbouwd bezwaar zeker kans zou moeten maken. De verdediging dat je een keer telefonisch contact heb gehad zal niet voldoende zijn..

Geoffrey
18/10/06, 14:00
Als het om kleine bedragen gaat mag je weldegelijk winst maken, zo lang het niet om al te grote bedragen gaat en het als "hobby" beschouwd kan worden. Dat houdt overigens wel in dat je dus niet aan bedrijven zult kunnen verkopen en je vooral zult moeten richten op familie en vrienden. Overigens is dat naar mijn mening wel de beste manier om (in eerste instantie) ervaring op te doen. Ben je daarnaast ook van plan om in de toekomst een bedrijf op te zetten, doe dan inderdaad eens navraag bij de KvK.

Aha. Nou ja ik blijf een belg natuurlijk :D Maar ik ken de gang van zaken van de KVK wel een beetje ondertussen, had het voorzichtig gepost omdat ik wist dat het wel eens van het inkomen kon afhangen. Nou goed weet ik dit ook weer! :)

dopi84
18/10/06, 20:02
Wat is eigenlijk het verschil tussen 'vraag het zelf eens aan de KvK' of de vraag gewoon hier stellen? Ik vind sommige reacties hier ver beneden de maat zo niet van een laag, bedenkelijk niveau.

Tuurlijk had TS wat meer kunnen zoeken. Dat mag je hem ook vertellen maar laat dat schoolplein gescheld dan wel achterwege graag.

Met complimenten aan de andere posters die hun hormonen wel in bedwang wisten te houden.

Belachelijke reactie.


Een ondernemer stelt vragen. Dat moet sowieso als pluspunt worden beschouwd.

P.A.R.D.O.N????? Een ondernemer??????

zakariae
18/10/06, 20:09
Belachelijke reactie.



P.A.R.D.O.N????? Een ondernemer??????


Heey dopi84, zo te zien heb ik een aardige aantal antwoorden gekregen.
u bent tot nu toe 1 van de weinige mensen die negativie opmerkingen posten.
ik zou maar zeggen : laat deze topic met rust, want er zijn gelukkige genoeg mensen die serieuse antwoorden willen geven !!!

Alvast Bedankt Voor andere Mensen.

FSCJasper
18/10/06, 20:23
Zonder lullig over te willen komen: je weet dat een goede beheersing van de Nederlandse taal cruciaal is?

EWS
18/10/06, 20:55
Zonder lullig over te willen komen: je weet dat een goede beheersing van de Nederlandse taal cruciaal is?

Dat heb ik hem dus ook al gezegt.

Hij moet eens leren schrijven als een 17-jarige. Dat is inderdaad cruciaal om klanten aan je te binden, en om professioneel over te komen.

Maargoed, als hij niet de tijd neemt om zijn zinnen eens na te lezen... dan maar niet. Wie niet luisteren wil....:lovewht:

Apoc
19/10/06, 08:00
Zonder lullig over te willen komen: je weet dat een goede beheersing van de Nederlandse taal cruciaal is?

Dat is natuurlijk weer de grootste onzin. Je kunt mij niet vertellen dat iemand die bijvoorbeeld dyslectisch is, geen succesvol bedrijf kan voeren (daarmee wil ik overigens niet zeggen dat dat bij TS het geval is, het is slechts een voorbeeld). Uiteraard dient een ondernemer ervoor te zorgen dat officiele brieven en website content foutloze gramatica en spelling bevatten, maar op een forum als hier maakt dat vrij weinig uit. Het grote verschil zit 'm in het feit dat men op een forum simpelweg snel een bericht wil plaatsen, terwijl je voor officiele brieven uiteraard meer de tijd zult nemen, en desnoods kan een familielid hem daar bij kan helpen.


Maargoed, als hij niet de tijd neemt om zijn zinnen eens na te lezen... dan maar niet. Wie niet luisteren wil...

Ik denk dat je zelf maar eens naar TS moet luisteren en on-topic moet blijven. Commentaar leveren op gramaticale- en spellingsfouten heeft hij niets aan, hij is op zoek naar advies over bedrijfsvoering, niets meer en niets minder.


Ik zou zeggen: Groot slot op dit topic, elke keer hetzelfde gezeik met mensen die NIKS maar dan ook NIKS zelf kunnen uitzoeken / ondernemen en die willen dan 'ondernemer' worden....

Ik zou eerder zeggen: Groot slot op jouw mond. TS is overduidelijk nog erg jong, heeft weinig ervaring en is juist van plan om ervaring op te doen. In tegenstelling tot de meeste anderen van zijn leeftijd (wie veelal zomaar iets beginnen om een "quick buck" te verdienen) kan ik hem alleen maar prijzen voor het feit dat hij vragen stelt, al zijn die vragen te algemeen om een goed antwoord op te geven. Refereer hem dan naar bronnen waar hij informatie kan vinden, of negeer het topic en ga wat nuttigs doen.

snaaps
19/10/06, 08:44
Ik vindt jou aantallen in de poll nogal matig.
voordat wij begonnen dacht ik niet hoe kom ik aan 1000 klanten, maar hoe bereik ik de 10.000?

begin alvast met het verleggen van je grensen...

zakariae
19/10/06, 11:00
Dat is natuurlijk weer de grootste onzin. Je kunt mij niet vertellen dat iemand die bijvoorbeeld dyslectisch is, geen succesvol bedrijf kan voeren (daarmee wil ik overigens niet zeggen dat dat bij TS het geval is, het is slechts een voorbeeld). Uiteraard dient een ondernemer ervoor te zorgen dat officiele brieven en website content foutloze gramatica en spelling bevatten, maar op een forum als hier maakt dat vrij weinig uit. Het grote verschil zit 'm in het feit dat men op een forum simpelweg snel een bericht wil plaatsen, terwijl je voor officiele brieven uiteraard meer de tijd zult nemen, en desnoods kan een familielid hem daar bij kan helpen.



Ik denk dat je zelf maar eens naar TS moet luisteren en on-topic moet blijven. Commentaar leveren op gramaticale- en spellingsfouten heeft hij niets aan, hij is op zoek naar advies over bedrijfsvoering, niets meer en niets minder.



Ik zou eerder zeggen: Groot slot op jouw mond. TS is overduidelijk nog erg jong, heeft weinig ervaring en is juist van plan om ervaring op te doen. In tegenstelling tot de meeste anderen van zijn leeftijd (wie veelal zomaar iets beginnen om een "quick buck" te verdienen) kan ik hem alleen maar prijzen voor het feit dat hij vragen stelt, al zijn die vragen te algemeen om een goed antwoord op te geven. Refereer hem dan naar bronnen waar hij informatie kan vinden, of negeer het topic en ga wat nuttigs doen.

Een mooie opmerking.
Mijn broer en zus kunnen mij zeker helpen met het schrijven van een foutloos brief, en op een forum neem ik geen tijd om foutloos te schrijven.

Alvast bedankt

Spyder01
19/10/06, 11:20
Ik denk juist dat het ook zaak is om op forums zo foutloos mogelijk te schrijven. Iedereen maakt schrijffouten, dat is het probleem niet zo zeer.

Als je "ik wil klant worden"-klanten toevallig door wat ge-google hier komen en al die fouten in je schrijven zien, dan is het ze meestal wel over. Zoeken ze iemand die beter onderlegd is. Van iemand die beter schrijft (en zakelijker) overkomt verwachten mensen sneller dat de dingen goed zijn, dan wanneer jou het niet boeit dat je topics vol schrijffouten zitten.

But that are my 2 cents.

Apoc
19/10/06, 11:53
Als je "ik wil klant worden"-klanten toevallig door wat ge-google hier komen en al die fouten in je schrijven zien, dan is het ze meestal wel over. Zoeken ze iemand die beter onderlegd is. Van iemand die beter schrijft (en zakelijker) overkomt verwachten mensen sneller dat de dingen goed zijn, dan wanneer jou het niet boeit dat je topics vol schrijffouten zitten.

Hoe zouden zijn toekomstige klanten hier terecht moeten komen? Hij heeft nog niet eens een bedrijfsnaam (of althans hier niet vermeld).

Edit: nog even wat toevoegen: Als iemand bijvoorbeeld dyslectisch is, heeft dat totaal niets te maken met het feit of hij/zij al dan niet goed onderlegd is. Op universiteiten zul je genoeg dyslectische studenten zien rondlopen.

Tuurlijk, goed Nederlands komt professioneler over, maar het zegt totaal niets over de bedrijfsvoering.

IT-worX
19/10/06, 14:26
Ik zou dit niet zomaar op slot gooien. Er zijn honderden jongeren die via een reselleraccountje dit uit de grond stampen zonder zelfs te denken hoe ze aan klanten gaan raken!

dopi84
19/10/06, 18:21
Ik zou eerder zeggen: Groot slot op jouw mond. TS is overduidelijk nog erg jong, heeft weinig ervaring en is juist van plan om ervaring op te doen. In tegenstelling tot de meeste anderen van zijn leeftijd (wie veelal zomaar iets beginnen om een "quick buck" te verdienen) kan ik hem alleen maar prijzen voor het feit dat hij vragen stelt, al zijn die vragen te algemeen om een goed antwoord op te geven. Refereer hem dan naar bronnen waar hij informatie kan vinden, of negeer het topic en ga wat nuttigs doen.

Prima joh, ik maar me verder écht niet druk, ergerde me alleen eraan.
Ik hoor jouw wel weer janken als straks een zolderkamerbedrijfje jouw
klantjes pikt, en het vervolgens helemaal fout gaat, en iedereen weer
lekker kan kank*ren hier op de budgethosters met een reselleraccountje..

Zeau, zegje gedaan. Geluk verder!

Henky!
19/10/06, 22:09
Ik hoor jouw wel weer janken als straks een zolderkamerbedrijfje jouw
klantjes pikt, en het vervolgens helemaal fout gaat!

Dus je bent gewoon bang?

Het gaat namelijk ook wel eens goed op die zolderkamers. We zijn er namelijk allemaal ooit begonnen.


Er zijn honderden jongeren die via een reselleraccountje dit uit de grond stampen zonder zelfs te denken hoe ze aan klanten gaan raken!

Precies. Je moet toch ergens beginnen. En eenmaal begonnen blijven de vragen komen. Zoals de vraag hoe je aan klanten komt. Een vraag die ons toch dagelijks bezig houdt als het goed is.

snaaps
19/10/06, 22:21
Ik heb er nog 1:

Je moet niet vragen:
hoe jij aan je klanten komt:
maar:
Hoe komen de klanten bij jou?

Jeroentje
19/10/06, 23:00
Idd. (hoi allemaal :P )

Op de markt zie je ook al die mensen hun kraampjes opzetten met vlees, kaas, eiereren etc. Om het aantrekkelijker te maken gaan ze dingen roepen van Mevrouwtjuhhh 20 eieren voor de prijs van 10! , Als voorbeeld dan he :P

Zo moet je het ook op internet zien. Het is op het moment heel erg groot geworden met de hosting, en de meeste willen kwaliteit icm goedkope prijs, hoewel dat laatste heel erg moeilijk is, want kwaliteit vereist geleerd personeel die ook betaald moeten worden.

Op het moment van schrijven ben ik nog bezig een website af te bouwen, en die later te gaan gebruiken als Dochteronderneming van -een bedrijf dat ik nog niet zeg- en wil het een leuke onderneming van gaan maken. Geduld en ervaring EN kennis van zaken zijn nummer 1 van een goede start. Je wilt natuurlijk niet hebben dat je net het datacenter verlaat en je telefoon roodgloeiend staat en men verteld dat z'n website platligt, terwijl je er net nog vanaf komt! Dat zijn de dingen die onverwacht gebeuren en ook het meest vervelendste kunnen zijn. Weet daarom ook wat je doet & kan doen voor niet alleen jou maar ook je klanten.

-Jeroen

zakariae
19/10/06, 23:23
Vriendelijk Bedankt voor iedereen die adviesen geeft.

Ik heb vandaag een idee gekregen : Binnen een maand of twee ga ik een reseller account nemen met ongeveer 6gb webruimte en iets met 30 gb dataverkeer, dat gaat me ongeveer 20 euro per maand kosten. een contract van 6 maanden vind ik wel genoeg.
Dan zoek ik ongeveer 6 klanten/testers die ik gratis zal hosten, inclusief gratis support.
Als het dan allemaal goed gaat, dan heb ik meer ervaring opgebouwd voor 150
euro, en dan weet ik dat ik later toch iets met webhosting kan doen. "dat hoop ik graag" .

Alvast bedankt voor jullie hulp en uitleg.

santema
20/10/06, 06:55
Met reseller zul je van server beheer weinig ervaring opdoen.

Ook als je mensen gratis host, zul je stukken minder van administratie/belasting(dienst) afweten.

jvdheuvel
20/10/06, 08:57
Maar je kan dan wel leren om te gaan met een Control Panel op een hoger niveau dan alleen maar als een gebruiker. Na die 6 maanden kan je verder gaan door wellicht wel een factuur te sturen aan je klanten. Op die manier kan je ook je administratie geleidelijk aan opzetten. Neem hiervoor ook contact op met de belastingdienst. Je facturen en je administratie/boekhouding dienen aan een aantal voorwaarden te voldoen.

Verder zou ik zeggen: succes ermee en laat je niet uit het veld slaan door de negatieve posts!

Spyder01
20/10/06, 09:35
Hoe zouden zijn toekomstige klanten hier terecht moeten komen? Hij heeft nog niet eens een bedrijfsnaam (of althans hier niet vermeld).

Edit: nog even wat toevoegen: Als iemand bijvoorbeeld dyslectisch is, heeft dat totaal niets te maken met het feit of hij/zij al dan niet goed onderlegd is. Op universiteiten zul je genoeg dyslectische studenten zien rondlopen.

Tuurlijk, goed Nederlands komt professioneler over, maar het zegt totaal niets over de bedrijfsvoering.

Je zult je erover verbazen op wat voor manier mensen toch nog via Google op bijvoorbeeld een weblog o.i.d. van je komen terwijl je daar nooit je bedrijfsnaam op noemt.

Het gaat er hier niet om, of iemand goed onderlegd is of niet. Puur om het feit dat mensen toch wat huiverig zijn voor ondernemingen waar nog geen zin foutloos geschreven kan worden. Ieder mens kan fouten maken, maar zeker in een bedrijf is precisie belangrijk. Ik irriteer me ook dood aan mensen die msn taal op forums gebruiken, vaak zie je dit ook in hun leven buiten msn en forums verschijnen.

snaaps
20/10/06, 10:37
Met reseller zul je van server beheer weinig ervaring opdoen.

Ook als je mensen gratis host, zul je stukken minder van administratie/belasting(dienst) afweten.

hmm, het lijkt mij verstandig om met een reseller pakket te beginnen.
Op deze manier kan je ervaring op doen met dns en dat soort zaken.
Zodra je 100 klanten heb kan je een dedicated machine afnemen bij een hosting provider.

Jouw eerste klanten zullen afkomstig zijn uit jouw fammilie en vrienden kring.
In de tussen tijd probeer je je website zoveel mogelijk te promoten via google, marktplaats, webhostingtalk, startpagina's etc etc.
Nogmaals, de klanten moeten jij vinden, dit geld voor elke website.

Als je eenmaal ervaren ben met de servers, technieken en genoeg klanten hebt kan jij op zoek gaan naar klanten.
Denk hierbij aan grotere zakelijke klanten, deze vindt je door je producten te verkopen via een beurs, via geadreseerde reclame.


onthoud dat een eigen bedrijf opzetten niet makelijk is, zeker niet voor iemand die 17 jaar is.
Jongeren hebben de slechte eigenschappen om niet zakelijk genoeg te denken, zich verstoppen waneer er probelemen zijn, geen veel geld willen investeren, etc etc.
Je zal voor veel problemen komen te staan en in de komende 2 jaar zoal je de gedachtens hebben om bij problemen het bedrijf te verkopen.
Zaak is om vol te houden en een doel te hebben, bijvoorbeeld 10.000 klanten.

Verder is het belangrijk om te bepalen in welk sygment je wilt gaan ziten.
Wees duidelijk tegen je klanten wat ze moeten betalen en wat ze terug kunnen verwachten.

Er zijn zeer veel aanbieders in nederland die half werk leveren en geen doelen hebben.
een bedrijf met 50,000 omzet en een winstmarge van 10% na 2 jaar zullen het nooit redden.
Hou rekening met belastingen, en andere bijkomende financieele aspecten.

nou heb er genoeg van dat getype

offtopic: dat je niet kan schrijven of dat het hier vol met spelfouten staat, lekker belangrijk!
Alle office pakketten kunnen gebruik maken van de F7 toets...

Technotop
20/10/06, 11:23
Zaak is om vol te houden en een doel te hebben, bijvoorbeeld 10.000 klanten.

.


Beter een winst van 350.000 euro met 200 cliënten dan 100.000 euro met 10.000 cliënten.

eMiz0r
20/10/06, 12:05
Beter een winst van 350.000 euro met 200 cliënten dan 100.000 euro met 10.000 cliënten.

Zodat wanneer 20 cliënten vertrekken door een stroomstoring, je failliet bent? ;) Trouwens beetje kromme vergelijking he, maak er dan ook 350k bij 10.000 klanten van (en dan kies ik toch liever voor de laatste optie).

deeltje
20/10/06, 15:08
Beter een winst van 350.000 euro met 200 cliënten dan 100.000 euro met 10.000 cliënten.

Fantastische opmerking; het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit, ik heb liever 200 goed betalende klanten (meestal nemen deze klanten meerdere diensten/producten af) dan 10.000 domeinhappertjes (welke vaak ook de meeste onderhoud nodig hebben betreffende onuitgezochte vragen).

eMiz0r
20/10/06, 15:41
Fantastische opmerking; het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit, ik heb liever 200 goed betalende klanten (meestal nemen deze klanten meerdere diensten/producten af) dan 10.000 domeinhappertjes (welke vaak ook de meeste onderhoud nodig hebben betreffende onuitgezochte vragen).

Waarom zou je een groter risico willen lopen? Stel dat een paar van die "goed betalende" klanten zich terugtrekken? Dan loop je toch grote omzet mis en kom je sneller in de problemen dan wanneer een paar domeinhappertjes vertrekken.

deeltje
20/10/06, 15:49
Waarom zou je een groter risico willen lopen? Stel dat een paar van die "goed betalende" klanten zich terugtrekken? Dan loop je toch grote omzet mis en kom je sneller in de problemen dan wanneer een paar domeinhappertjes vertrekken.

Klanten die tevreden zijn met de kwaliteit van hun provider stappen niet zo snel over. Je bouwt een relatie op met deze klanten die je niet zo snel zal opbouwen met de zogenaamde 'domeinhappertjes', daardoor behoudt je ze ook langer.

eMiz0r
20/10/06, 15:57
Dus is het zaak dat je als domeinhappertjehoster er voor zorgt dat je kwaliteit levert, zodat er niemand overstapt. De vergelijking die je nu trekt is scheef.

De "serieuze" klanten zijn nog harder gebaat bij kwaliteit dat de "minder serieuze" klanten. Als je met een stroomstoring komt te zitten zullen die 200 klanten sneller denken aan overstappen dan de mensen die wat met hun site knutselen en meer niet. Vooral omdat die serieuze klanten vaak afhankelijk zijn van inkomsten via de site.

Welke soort groep klanten verlies je sneller bij problemen? (oftewel: slechte kwaliteit leveren, kan tijdelijk zijn). Juist, de serieuze hostingklanten.

Edit: verlies nooit en te nimmer uit het oog dat "zaken" gewoon "zaken" zijn. De relatie die je met je klanten hebt gaat per direct over boord wanneer je het eens laat afweten en zij (grote) omzet mislopen.

deeltje
20/10/06, 16:01
Dus is het zaak dat je als domeinhappertjehoster er voor zorgt dat je kwaliteit levert, zodat er niemand overstapt. De vergelijking die je nu trekt is scheef.

De "serieuze" klanten zijn nog harder gebaat bij kwaliteit dat de "minder serieuze" klanten. Als je met een stroomstoring komt te zitten zullen die 200 klanten sneller denken aan overstappen dan de mensen die wat met hun site knutselen en meer niet. Vooral omdat die serieuze klanten vaak afhankelijk zijn van inkomsten via de site.

Welke soort groep klanten verlies je sneller bij problemen? (oftewel: slechte kwaliteit leveren, kan tijdelijk zijn). Juist, de serieuze hostingklanten.

Mijn ervaring is toch anders, mijn klantenkring zal minder snel opstappen bij een storing omdat ik persoonlijk contact met ze heb. Persoonlijk contact op dat niveau lijkt me erg moeilijk haalbaar bij 10.000 klanten.

eMiz0r
20/10/06, 16:06
Als je een relatie opbouwt met je klanten zullen ze eerder begrijpen waarom ze eventueel niet bereikbaar zijn, als dat contact met je klanten minder is (wat mij het geval lijkt bij 10.000 klanten), dan zullen deze klanten minder begrip hebben voor het feit dat ze onbereikbaar zijn. De laatste groep hebben geen tastbaar contact met je en voelen zich dan ook geenzins aangetrokken tot je bedrijf. Uiteraard is dit slechts een theorie aangezien ik niet beschik over 10.000 klanten.

Dat is echt puur een kwestie van informeren en dat kan je via de website of via een mailing doen.

Een belangrijke, zakelijke klant zal wel begrip kunnen opbrengen voor problemen, maar als hij zijn eigen omzet ziet kelderen zal hij toch echt vertrekken, hoe aardige gozer je ook bent.

En das mijn punt nou juist: als een aantal van die klanten door problemen vertrekken kun je inpakken, terwijl je bij een groot aantal klanten minder snel de kans loopt om in de problemen te komen.

eweps
21/10/06, 16:59
Nu trek jij de verhoudingen scheef volgens mij, bekijk het in procenten:

Gaat er van de serieuze klanten 20% weg, dan gaat dezelfde 20% ook bij de "domeinenhappertjes" weg.

20% van 200 klanten = 40 klanten kwijt = 70.000 euro kwijt
20% van 10.000 klanten = 2000 klanten kwijt = 70.000 euro kwijt

Bij beiden gaat het om (ongeveer) hetzelfde bedrag, afhankelijk van wat je aanbied en dergelijke.

Nou heb je bij "domeinenhappertjes" het volgende voordeel: Bij een succesvolle onderneming zonder problemen is er veel positieve mond op mond reclame.

Je hebt echter ook het volgende nadeel: Zodra er iets verkeerd gaat zijn er 2000 klanten die klagen.. tegen 40 klanten serieuze klanten(die meestal toch minder te koop lopen met negatieve meningen).

Voor beiden is dus iets te zeggen en hangt geheel af van de persoonlijke voorkeur.

Lijkt me verstandig als er nu weer ontopic gereageerd wordt?;)

Sander-
21/10/06, 17:17
Nu trek jij de verhoudingen scheef volgens mij, bekijk het in procenten:

Gaat er van de serieuze klanten 20% weg, dan gaat dezelfde 20% ook bij de "domeinenhappertjes" weg.

20% van 200 klanten = 40 klanten kwijt = 70.000 euro kwijt
20% van 10.000 klanten = 2000 klanten kwijt = 70.000 euro kwijt

Bij beiden gaat het om (ongeveer) hetzelfde bedrag, afhankelijk van wat je aanbied en dergelijke.

Nou heb je bij "domeinenhappertjes" het volgende voordeel: Bij een succesvolle onderneming zonder problemen is er veel positieve mond op mond reclame.

Je hebt echter ook het volgende nadeel: Zodra er iets verkeerd gaat zijn er 2000 klanten die klagen.. tegen 40 klanten serieuze klanten(die meestal toch minder te koop lopen met negatieve meningen).

Voor beiden is dus iets te zeggen en hangt geheel af van de persoonlijke voorkeur.

Lijkt me verstandig als er nu weer ontopic gereageerd wordt?;)

En als laatste: Vergeet ook niet dat veel domeinhappertjes na een jaar weer vertrekken omdat een andere partij weer net 2 euro goedkoper is...

Serve-xs
21/10/06, 17:18
Zulke informatie zullen niet veel bedrijven vrijgeven, u bent tenslotte een opkomend concurent van deze personen ;)

Henky!
22/10/06, 00:10
Jullie vergeten wel iets. Als je 100.000 klanten hebt kun je wel degelijk een persoonlijke service bieden. De denkfout hier is dat je dat allemaal zelf gaat doen. Maar de betere volume hoster heeft daar natuurlijk bekwaam personeel voor in dienst genomen.

Mikej0h
22/10/06, 11:05
Juist omdat je aangeeft dat het voor je ervaring is, is het een goed idee te kijken naar de volgende punten:
- Ondernemingsplan (Wat is dat? (http://nl.wikipedia.org/wiki/Ondernemingsplan))
- Bedenk en maak een logo en briefpapier.
- Mooie website met duidelijk informatie voor de klanten.
- Vergis je niet in de administratie dat een bedrijf met zich mee brengt en probeer dat juist vanaf het begin af aan goed bij te houden! Programma's of websites welke je zou kunnen gebruiken om te factureren zijn Afas Small Business, Unit4 Multivers Lite, WeFact!, SnelStart, Davilex Account, of Exact Compact.

eMiz0r
22/10/06, 11:14
Nu trek jij de verhoudingen scheef volgens mij, bekijk het in procenten:

Gaat er van de serieuze klanten 20% weg, dan gaat dezelfde 20% ook bij de "domeinenhappertjes" weg.

20% van 200 klanten = 40 klanten kwijt = 70.000 euro kwijt
20% van 10.000 klanten = 2000 klanten kwijt = 70.000 euro kwijt

En hoe realistisch is het dat 2000 klanten in een klap vertrekken? 20% van 10 miljoen klanten zijn er 2 miljoen die per direct opstappen. Puur vergelijken in percentages staat ver weg van de praktijk.


En als laatste: Vergeet ook niet dat veel domeinhappertjes na een jaar weer vertrekken omdat een andere partij weer net 2 euro goedkoper is...

Een zeer klein aantal klanten wel. Maar zeg nou zelf.. als jij tevreden bent bij je huidige hoster en je kunt bij een onbekende partij 2 euro per jaar goedkoper zitten. Stap jij dan over? Daar kun je maar 1 fatsoenlijk antwoord op geven en dat is "nee".

Daarnaast ben ik het ook volledig eens met Henkie natuurlijk. Gewoon zorgen dat je altijd voldoende personeel achter de hand hebt. Dan kan er weinig mis gaan met die persoonlijke benadering (behalve dat de klant niet meer direct contact heeft met de "directie").

zakariae
22/10/06, 13:39
ik wil iedereen bedanken voor alle antwoorden.

Ik wou vragen of iemand een advies kan geven over een bestelsysteem, het liefste met de volgende eigenschappen :
Taal // Nederlands
Admin gedeelte // kijken wat klanten hebben besteld, facturen opsturen, klanten bewerken/verwijderen enz..
Klant gedeelte // gegevens wijzigen, facturen bekijken en downloaden, upgraden enz..
Website gedeelte // mogelijkheid om webhosting, domeinnamen enz.. te bestellen, bestellen als bestaande klant of registreren als nieuwe klant, betaaltermijn kiezen enz..

Alvast Bedankt
Zakariae

eweps
22/10/06, 14:02
Dat is het punt waar ik afhaak, je kunt zelf toch ook wel iets uitzoeken?

Op dit forum zijn genoeg topics te vinden over bestelsystemen etc. Hierboven staat zelfs nog een reactie met een aantal administratiesystemen, waarbij bij sommigen zelfs een bestelsysteem in zit.

Daarbij denk ik als je zoiets zelf niet opzoekt, je bijna alles hier gaat vragen en je nu blijkbaar ineens op het punt staat toch een bedrijf te beginnen(met bestelsysteem en alles), je toch dingen overhaast doet.

eMiz0r
22/10/06, 14:04
Advies? Zelf maken of laten maken naar eigen wens :p

zakariae
22/10/06, 14:06
U heeft wel gelijk Eweps,

eMiz0r, ik denk dat laten maken veel geld gaat kosten, en zelf maken kan ik ook niet.
Maar alvast bedankt, ik ga verder zoeken.

mvg
Zakariae

mwmeijer
06/11/06, 17:39
Inderdaad je kan op een makkelijk manier dit invullen, er zijn bedrijven die een complete website voor je neerzetten v.a. 7,95 per maand.
Kijk je bent dan wel gebonden aan hun, want ga je bij hun weg dan is je site ook weg waar je klanten aan gewend zijn/waren.

Dus blijven er 2 oplossingen over.

Of je laat een website maken door een bedrijf en die kan je op je eigen server zetten. Maar deze kost wel even iets.

Als laatste oplossing is het zelf gaan maken van je website, met een beetje creativiteit en tijd kom je heel ver. PHP en Mysql is niet overdreven moeilijk, maar vergis je er niet in. Ik heb zelf voor de laatste mogelijkheid gekozen het enige wat het je dan kost is tijd.

blackdragon
06/11/06, 17:52
kijk eerst maar eens in eenzelfde topic bij "webhosting" (de eerste van de lijst onderwerpen hier op wht)
Daar staat een verhaaltje van iemand van 13 die hosting wil(de) gaan doen plus 4+ bladzijden over waarom hij dat eigelijk toch maar snel uit zn hoofd moest zetten :)

als je het slechts voor de ervaring wil doen zou ik je familie eens raadplegen, want iedere andere serieuze figuur zal toch echt niet bij jou komen als hij niet de zekerheid/kwaliteit krijgt die hij verwacht....

was ik dat niet ? ik ben btw 15.. en word dus in maart 16.
Ik ben waarschijnlijk wel van plan om het door te zetten naar een bedrijf.
heb al veel informatie gelezen en ben er klaar voor.
heb administratie systeem alles klaar.

ikzelf kan je alleen aanraden om veel te lezen in dit subforum want er word veel verteld wat je allemaal moet doen

dit was het topic btw: http://www.webhostingtalk.nl/het-runnen-van-een-web-hosting-bedrijf/87584-wij-willen-webhosting-aanbieden.html