PDA

Bekijk Volledige Versie : Axon + Express Talk



williamvdh
17/10/06, 22:20
Hallo,

Ik heb een probleem.

Ik heb Axon geinstalleerd en gekozen voor poort 5555 als poort hiervoor naar VoipBuster. Ik heb in het modem poort 5555 opengezet en hij maakt nu netjes verbinding met VoipBuster. Als ik bel naar mijn VoipIn nummer registreert Axon netjes dat er een telefoontje binnenkomt. (naam Server1 IP 10.0.0.23). Extension aangemaakt en de setup hiervoor uitgeprint.

Nu heb ik ook Express Talk gedownload op mijn laptop die is aangesloten op ons draadloze netwerk. Ik heb de instellingen overgenomen (gebruikersnaam, wachtwoord, server: server1.lan) maar hij wil maar niet connecten naar de server. Het IP adres van de laptop is 192.168.1.100, een andere range dus als de server. Ligt het hier misschien aan? Moet ik iets openzetten op de draadloze router of het modem? Ik heb ook geprobeerd gebruikersnaam@10.0.0.23 maar ook dit werkt niet. Hij zegt steeds dat hij niet kan registreren op de server.

Alvast bedankt voor het antwoord ;)

Stefan Mensink
17/10/06, 22:24
Je moet inderdaad zorgen dat je in hetzelfde subnet zit. Sommige routers kunnen intern meerdere subnetten routeren, maar dan heb je al aardig meer technische kennis (en een knappe router) nodig.

Kortom, zet die apparaten gewoon in hetzelfde subnet.

williamvdh
18/10/06, 14:39
Als ik Express Talk op de server zelf installeer en instel kan hij ook geen verbinding maken... niet met server1.lan, niet met localhost, niet met server en niet met localhost.lan en niet met 10.0.0.23... Iemand een idee?