PDA

Bekijk Volledige Versie : data call



hostb
17/10/06, 22:06
Hallo,

Omdat ik op een lokatie enkel beschik over een kabel internet verbinding wil ik graag mijn voip account gebruiken om verbinding te kunnen maken met de postbank (girotel zakelijk).
Hiervoor moet ik volgens mij een software matige modem installeren en deze moet het voip account gebruiken als verbinding.
Wie heeft hier ervaring mee? of met iets soortgelijks?

Alvast bedankt.

Weet iemand of dit mogelijk is?

hostb
22/10/06, 19:44
Zou een reactie wel op prijs stellen in elk geval. Ook indien het niet mogelijk is.

jurrian
22/10/06, 21:46
Ik hab alleen ervaring met een hardware-modem die aangesloten was op zo'n speciaal VoIP-apparaat (met een analoge uitgang, zodat je je oude telefoontoestel aansluit op een VoIP-verbinding). Dit werkte zonder problemen.

hostb
23/10/06, 00:04
Ik heb dit ook geprobeerd, echter leek dit niet te lukken..
Moet je dan met iets rekening houden? instelling van de hardware bijv.


Ik hab alleen ervaring met een hardware-modem die aangesloten was op zo'n speciaal VoIP-apparaat (met een analoge uitgang, zodat je je oude telefoontoestel aansluit op een VoIP-verbinding). Dit werkte zonder problemen.

groenleer
23/10/06, 09:16
Alles is natuurlijk mede afhankelijk van de filtering die je voip provider in heeft gesteld.

Het is mogelijk om alle tonen, anders dan DTMF en menselijk spraak-range weg te filteren.

Kortom het is moielijk om te zeggen of je een data-call over jouw voip-lijn kunt sturen. In theorie zou het mogelijk moeten zijn.

Voys.nl
23/10/06, 10:14
Dit is technisch mogelijk moeten, echter, de ATA en overige hardware moet dit ondersteuen. Je VoIP provider moet dit ondersteunen en je moet de juiste codecs gebruiken.

Omdat het dermate complex zie je op weblogs en sites vaak de mededeling 'dat het niet kan'.

hostb
24/10/06, 22:47
Dit is technisch mogelijk moeten, echter, de ATA en overige hardware moet dit ondersteuen. Je VoIP provider moet dit ondersteunen en je moet de juiste codecs gebruiken.

Omdat het dermate complex zie je op weblogs en sites vaak de mededeling 'dat het niet kan'.

En softwarematig? Ik kan me voorstellen dat je een soort virtueelmodem kan gebruiken welke de voipverbinding kan gebruiken. Of bestaat dit helemaal niet?

-pj-
08/11/06, 22:51
Pas een testcase mee gehad, gaat prima met een Patton SmartNode en de provider 12connect

DennisWijnberg
09/11/06, 09:35
Wij hebben het hier werkend met een Fritzbox maar dan wel over een ADSL lijn.

We gebruiken het zelf voor de automatische incasso die er uit moet via de Postbank.