PDA

Bekijk Volledige Versie : Sun DC



blaaat
17/10/06, 17:33
zag net dit op tweakers:

http://tweakers.net/nieuws/44822/Sun-stopt-kant-en-klaar-datacentrum-in-zeecontainer.html

lijkt me wel leuk zoiets, redbus heeft toch nog wel wat parkeerplaatsjes vrij?
+ je kan containers vrij makkelijk stapelen. Wanneer komt de eerste?

xYnta
17/10/06, 17:39
Ik lag het vannochtend inderdaad al op ISPam.nl, ik moet zeggen het is wel creatief en het zal misschien ook wel voor enkele bedrijven intressanter worden om zo'n container neer te plaatsen dan een heel eigen datacenter pand te kopen etc. Maar is het wel veilig (beveiliging)?

Keenondots
17/10/06, 17:58
Met een beetje vuurwerk krijg je ze wel kapot (denkt aan Roombeek, Enschede)

Triloxigen
17/10/06, 18:16
Wel een beetje diefstal gevoelig :p

Rob77
17/10/06, 18:46
Ik denk dat we die dingen gaan zien bij grote evenementen enz . . .

Ryan Kalkhoven
17/10/06, 18:53
Ik ken dergelijke oplossingen van IBM en andere serverleveranciers die grote klanten de mogelijkheid bieden om gebruik te maken van serverruimte in een trailer. Eigenlijk dezelfde oplossing alleen dan op wielen en dat bestaat al zeker een jaar of 6.

Remigius
18/10/06, 14:03
Op zich een logische stap om het in zeecontainers te doen. Standaard maten, zeer stevig en voordelig (ook transport e.d.). Mijn oude werkgever heeft ook gebruik gemaakt van een zeecontainer, maar dan tot de nok vol met aan-elkaar-geknoopte accu's.

Triloxigen
18/10/06, 21:08
Nou ja, zeer stevig.
Ze zijn stevig maar er word ook rekening gehouden met het gewicht.
Het is stevig zolang er verticale druk op staat, maar een deuk in de zijkant heb je snel.

InterNetjes
19/10/06, 12:08
ideaal voor evementen enzo, als er ook in gewerkt moet worden zou er natuurlijk wel een senseo moeten zitten!

Ryan Kalkhoven
19/10/06, 12:11
Wat mij opvalt dat ze naast de witte container ook een zwarte gebruiken. Als die vol in de zon staat lijkt me dat toch niet bevoordelijk voor je cooling.
Hopelijk hebben ze daar toch de airco/cooling op aangepast

Jeroentje
24/10/06, 00:54
Ja daar hebben ze echtwel aan gedacht hoor ;) Dat ding dat kost behoorlijk wat, en dan mag er ook een professionele koelings-installatie aan hangen.

leon-ams
24/10/06, 02:07
het is een leuke marketingsactie, ik vraag me af of ze ook daadwerkelijk gebruikt gaan worden

Sander-
24/10/06, 09:07
Maar waarom zou je dit ding buiten neerzetten? Als productiebedrijf laat je zo'n ding zo naar binnen rijden, in een hoek neerzetten. Paar wandjes eromheen trekken en klaar.

Verder denk ik dat het ook heel goed ingezet kan worden op grote beurzen zoals de HCC.

En ik denk dat als je alles door gaat rekenen dat je hiermee misschien nog wel goedkoper uit bent dan wanneer je een compleet dc met dezelfde eisen gaat inrichten in een bestaand gebouw. (Denk ook even aan dat ie tegen schokken tot 4G kan ed)

leon-ams
24/10/06, 12:22
En waarom zou iemand een DC van ruim een miljoen euro op een beurs zetten als HCC?

flashbanger
24/10/06, 12:34
Google is ook met dit project bezig geweest. (tenminst het gerucht was er)

Het fabriceren van zo'n container zou zeker 500.000 dollar zijn en het zou ook ongeveer de de jaarprijs zijn om 1 container te kunnen onderhouden, incl stroomverbruik.

Het voordeel met deze dingen is dat je de data dichter bij de klant en of gebruiker neer kan zetten. Het zou goed aan sluiten op Google's "project" om mega veel darkfiber op te kopen en een eigen "internet" op te zetten.

Ik heb de bron van dit gerucht niet bij de hand, zal het thuis even op zoeken

leon-ams
24/10/06, 13:06
500k USD ben je alleen al kwijt voor de container, dan moet je hem nog vullen met servers

Serve-xs
24/10/06, 13:42
Leuk..

Verhuur datacontainer :p

flashbanger
24/10/06, 15:21
500k USD ben je alleen al kwijt voor de container, dan moet je hem nog vullen met servers

zal dat het zijn, maar zoals ik al zei, ik ga de link als ik thuis ben nog even opzoeken.