PDA

Bekijk Volledige Versie : Klein webhosting bedrijf ter overname aangeboven



Anoniem
16/10/06, 14:54
Geachte webhostingtalk bezoekers,

In verband met een wisseling van baan heb ik weinig tot geen tijd meer om mijn webhosting bedrijf draaiende te houden en/of uit te breiden.

Het betreft een relatief klein webhosting bedrijf met +/- 150 klanten. Tussen deze klanten zitten ongeveer 8 resellers. Aangezien sommige klanten over meerdere webhosting pakketten en/of domeinnamen beschikken komt het totaal aantal gehostte domeinnamen op +/- 350. Al deze domeinnamen zijn ondergebracht bij ODR. (opendomainregistry). Het ODR account dient ook over genomen te worden, zo kunnen de domeinnamen eventueel onder eigen beheer verhuisd worden.

In totaal zijn er drie webservers actief om alles online te houden. Een webserver voor de bedrijfs website en twee webservers voor de klanten. Het gehele klantenbestand is opgeslagen in Wefact Standard. Facturen etc. worden allemaal automatisch gegenereerd.

Ook niet geheel onbelangrijk is dat vrijwel de meeste klanten tevreden zijn. Ik ben dus op zoek naar een betrouwbare en professionele overname kandidaat.

De gemiddelde omzet per kwartaal ligt tussen de 2500 en 3500 euro.

Indien er belangstelling bestaat verzoek ik u te email naar verkoophosting@gmail.com

Met vriendelijke groet,
*****

RayManZ
16/10/06, 15:06
Welk controlpanel word er gebruikt?

swedendedicated
16/10/06, 15:19
Graag zou ik tevens willen weten hoeveel je betaald voor colo en wanneer dit contract afloopt. Ook zou ik graag willen weten om welke servers het gaat, merk? zelfbouw? en welke specs.

Anoniem
16/10/06, 15:25
RayManZ:
Op alle drie de servers wordt er gebruik gemaakt van DirectAdmin (lifetime). De licenties zijn netwerk gebonden.

chrish:
Het gaat om 3 1U servers.
2 daarvan zijn zelfbouw servers.

De server die de eigen website host heeft de volgende specificaties: IBM DUAL XEON 1GHZ, 1GB RAM, 2x SCSI 16GB.
Webserver 1: P4 3GHZ, 1GB ram, 2x 80GB 3WARE RAID1, ASUS mATX moederbord.
Webserver 2: CeleronD 3GHZ, 1GB ram, 1x 250GB HDD

Er wordt per maand +/- 75 euro aan colocation betaald. Het contract is per kwartaal op te zeggen.

Extra informatie: Er wordt gemiddeld 4Mbit verstookt...

FSCJasper
16/10/06, 15:28
Welke prijzen worden gehanteerd?

swedendedicated
16/10/06, 15:32
Nog 1 ding vergeten, vraagprijs of indicatie?

Anoniem
16/10/06, 15:50
FSCJasper:
Het bedrijf bestaat uit twee delen. Een niet budget deel en een budget deel.

Het "niet budget" deel heeft jaarprijzen va. 45 euro p/j
Het "budget" deel heeft jaarprijzen va. 30 euro p/j

4 reseller klanten betalen +/- 25 euro per maand. Daarnaast bestellen ze zo nu en dan domeinnamen...

chrish:
Om eerlijk te zijn heb ik niet echt een idee wat het geheel waard is...

Na wat rond gekeken te hebben lijkt 7500 me een redelijke vraagprijs.

FSCJasper
16/10/06, 15:58
Wenst u het bedrijf in één geheel te verkopen, of is overname van de reseller en/of niet-budget klanten een optie?

Anoniem
16/10/06, 16:01
Het bedrijf dient in z'n geheel overgenomen te worden...

Swiftway-UK
16/10/06, 16:56
Indien een buy out mogelijk is, dan bieden wij 75% van de webhosting jaaromzet, exclusief omzet domeinnamen, tenzij daar een redelijke winstmarge op zit.

Anoniem
16/10/06, 18:45
Een boy out constructie is niet mogelijk, gelieve doe ik alles in één keer van de hand...

Triloxigen
16/10/06, 20:31
Gaat het om een EMZ, BV, VOF, etc?

snaaps
16/10/06, 21:21
Geachte,

wij zijn wellicht geintreseerd in de overname.
Gelieve ons meer informatie sturen

marcel@ccchosting.nl

Anoniem
16/10/06, 22:55
Gaat het om een EMZ, BV, VOF, etc?

Het betreft een eenmanszaak.

stuventure
17/10/06, 10:03
Wat is het bod tot nu toe?

Anoniem
17/10/06, 10:41
Er is nog geen concreet bod gekomen.

Wel zijn we in overleg...

De vraagprijs staat op +/- 7500 euro excl. btw.

V v Zuydewijn
17/10/06, 21:59
Indien een buy out mogelijk is, dan bieden wij 75% van de webhosting jaaromzet, exclusief omzet domeinnamen, tenzij daar een redelijke winstmarge op zit.

Wat bedoel je met buy out?

Best4U
17/10/06, 22:37
http://www.abnamro.nl/nl/zakelijk/grootzakelijk_financiering/management_buy_out/mbo.html
;)

Google is uw beste vriend en een wijze raadsman in een.

Anoniem
17/10/06, 22:54
Bedankt voor de aanvulling.

Back on-topic please!

Triloxigen
17/10/06, 23:59
We hebben intresse, maar aangezien het om een EMZ gaat dienen alle klanten een nieuwe contract aan te gaan (wat gelijk zal zijn aan hun huidige contract uiteraard).
Maar hoe is er de garantie dat ze blijven?

Anoniem
18/10/06, 12:39
Tot nu toe hebben we zeer tevreden klanten en weinig opzeggingen ontvangen.

Ik verwacht dus dat het geen problemen zal opleveren...

rayden
18/10/06, 14:15
Beste,

Wij hebben serieuze intresse, kunt u meer informatie sturen svp naar gijs@aleto.nl ?

Anoniem
18/10/06, 21:46
Dit topic kan gesloten worden.

:lovewht:

shaun
19/10/06, 16:45
DMA is al tien jaar een betrouwbare partner voor hosting. Voor meer kijk op: DMA.nl
Eerder dit jaar hebben we het besluit genomen om te groeien, deels door autonome groei deels ook door overnames van kleinere hosting bedrijven.
We hebben zowel tijd, geld en 19” rackspace gereserveerd in onze eigen serverruimtes en zijn op zoek naar kandidaten om over te nemen.
In principe hebben we interesse om te praten.

rayden
19/10/06, 16:50
ehm, zoals TS al aangeeft is het topic dicht en is de koop al gesloten (denk ik)..

Ber|Art
19/10/06, 16:55
Op verzoek van TS gesloten.