PDA

Bekijk Volledige Versie : Plesk 8 Vs Directadmin



ARPhost
14/10/06, 21:03
Welke CP is beter in operationeel gebruik? Graag ook waarom jullie keuze voor Plesk 8 of Directadmin?

FSCJasper
14/10/06, 21:15
Mijn persoonlijke voorkeur is al jaren Direct Admin. Plesk heeft me nooit weten te overtuigen. Veel te lastig voor beginnende internetgebruikers, terwijl ik over Direct Admin nog nooit vragen heb gekregen van mijn klanten.

BeneluxGaming
14/10/06, 22:02
Ik kies ook al jaren voor Directadmin, is tevens ook veel overzichtelijker dan Plesk.

brinkie
14/10/06, 22:10
Mijn persoonlijke voorkeur is al jaren Direct Admin. Plesk heeft me nooit weten te overtuigen. Veel te lastig voor beginnende internetgebruikers, terwijl ik over Direct Admin nog nooit vragen heb gekregen van mijn klanten.

DirectAdmin is heel intuïtief en daardoor gebruikersvriendelijker dan Plesk, in mijn optiek. Voor mij is dat hét meest belangrijke. Ook al zou Plesk bijvoorbeeld veel krachtiger tools bieden, dan nog.. Gebruikersvriendelijkheid gaat bij mij boven alles!

Ik heb twee keer andere hosters geholpen hun dedicated servers gaande te krijgen waar Plesk op stond (en ook eens een keer cPanel als ik mij goed herinner). Daarnaast heb ik op mijn oude servers een ander pakketje staan (door leverancier van de dedicateds gebrouwen geval voorzover ik weet). DirectAdmin is, vergeleken met waar ik tot nu toe mee bekend ben -ook al heeft dat in de beheerskant ook weer zijn eigenaardigheden- mijn absolute favoriet.

Het gebeurt mij niet vaak dat ik op de helpsite hoef te kijken (heel af en toe gebruik ik het, overigens uitstekende, forum) hoe ik iets in moet stellen. M'n resellers hebben eigenlijk ook nooit vragen er over. En het gebeurt slechs af dat ik klant-vragen er over krijg (meestal omdat ze bang zijn iets fout te doen en daarom voor de zekerheid even checken of mij vragen iets te doen voor ze).

Ramon Fincken
15/10/06, 00:19
ik ben fervent plesk gebruiker, daarnaast cpanel.
Het is een hierarchische doorklik manier, maar dan heb je ook precies overzicht over wat je nu aan het doen bent.

Heb er nog nooit iemand over horen klagen.

Spyder01
15/10/06, 00:29
Zelf ga ik voor cPanel en niets anders. Maar als ik kiezen moet tussen Plesk en DirectAdmin, zou ik geen keuze kunnen maken.

Beide vind ik in mijn ogen goed en duidelijk. De eerste keer is het bij bijna alle CP's zo, dat je moet zoeken. Ik zou dan ook niet kunnen helpen door te zeggen dat vind ik wel/niet goed aan Plesk/DirectAdmin en daarom zou ik kiezen voor...

Volgens mij helpt het nog altijd het meeste door het zelf te testen en desnoods een aantal klanten er mee te laten werken (via een online demo bijvoorbeeld).

Henky!
15/10/06, 00:32
Hier ook een Plesk fan, hoewel ik daarnaast alleen Cpanel ken (DA een klein beetje). Zeer overzichtelijk, duidelijke hulp functies, mooi van lay out en niemand die het niet snapt.

FSCJasper
15/10/06, 00:51
Uiteindelijk is het gebruikersgemak het grootste voordeel van een control panel. DA wordt inderdaad door iedereen begrepen. Liever een simpel panel zoals DA, dan een uitgebreidt en ingewikkelder panel zoals Cpanel en Plesk. Uiteindelijk moeten mijn klanten er goed mee kunnen werken, daar gaat het om.

localh
15/10/06, 01:02
en als de topicstarter met operationeel gebruik ook de load op de server bedoelt dan is DA zeker een goeie keuze imho. Draait snel en soepel (ook voor de klanten). Bij Plesk duurt het allemaal net iets langer.

RichardF
16/10/06, 11:16
We hebben alleen windows hosting, maar een paar klanten zouden bij ons weggaan omdat hun nieuwe webbouwers op linux wilde werken. Dus hebben we een Compaq neergezet, Fedora erop, een licentie gekocht bij DA en DA de gegevens gegeven en toegang via de vuurmuur om bij de server te komen. Zij hebben DA erop gezet en sindsdien heb ik alleen wat updates gedraait. Werkt als een zonnetje.

607
16/10/06, 11:51
wij gebruiken op dit moment zowel Plesk als DA. Mijn voorkeur gaat uit naar DA, nooit problemen mee gehad, in tegenstelling tot Plesk. Vooral de Windows versie is bagger.

GlobalServe
16/10/06, 12:20
Wij gebruiken alleen maar plesk.

Zowel voor windows als voor linux.

Heel tevreden over.
Alsook onze klanten zijn goed te vinden voor plesk.

t.bloo
16/10/06, 12:48
DirectAdmin met de mooie "enhanced" skin is erg makkelijk in het gebruik en erg overzichtelijk. Mijn gebruikers hebben nooit vragen.

Bij Plesk klik je je suf om iets te vinden, met als resultaat dat ik in ieder geval nooit kan vinden wat ik zoek :-) Daarnaast heeft Plesk z'n eigen ideeen over de invulling van de server. DirectAdmin laat de standaard indeling van de server veel meer staan. En dat is ook fijn als je veel zelf wil instellen of aanpassen. Ik heb ook de indruk dat het sneller draait en minder de server belast. Het forum heeft meestal wel een antwoord als je toch eens iets moet weten en de support reageert goed op emails en heeft ook al enkele suggesties in updates verwerkt.

bigall
16/10/06, 13:43
Ik ben ook een DirectAdmin fan, vanwege de snelheid en stabiliteit.
Maar de belangrijkste reden dat wij het gebruiken is (zoals t.bloo ook al aangeeft) dat het zich niet te veel met de configuratie van je server bemoeid.

Triloxigen
16/10/06, 13:44
Plesk, het ziet er omt e beginnen veel beter uit dan DirectAdmin.
Darnaast is alles in categorien verdeeld waardoor het eenvoudig te beheren is voor beherder en gebruiker.
Daarnaast is het wat eenvoudiger als je meerdere servers hebt, ze zijn dan namelijk in 1x te beheren.