PDA

Bekijk Volledige Versie : Server voor cod2



Andreas
13/10/06, 16:16
Hallo,

ik weet niet of ik op deze manier een beroep 'mag' doen op jullie, ik ben al tijdje bezig met een eventuele eigen gameserver, hierop wou ik dan cod2 laten draaien.

Vraag 1: Kunnen jullie als het ware een server samenstellen met een budget van max. 650 euro, die cod2 kan draaien (1U server)?

Vraag 2: Is de colocatie bij http://www.sity.nl goedkoop? Zo nee, welke colocation met een snel en goed netwerk is wel goedkoop?

Groeten,

Andreas

P.S.: Alvast bedankt :)

3j3ct
13/10/06, 16:33
hoeveel slots cod2 server zat je aan te denken?

Andreas
13/10/06, 18:49
hoeveel slots cod2 server zat je aan te denken?

16 Slots warserver cod2

Gomer
13/10/06, 18:52
Ik zou dan echt een gameserver huren bij een of andere GSP aanraden... scheelt je ENORM veel in kosten en ellende die met zich meebrengt.

Linds
13/10/06, 18:53
op de site staat


Onze servers zijn hier aangesloten op ons eigen netwerk, bestaande uit een 3Com Superstack 3 3848 hoofdswitch met 48 gigabit poorten en een 3Com Superstack 3 4226T. Hierdoor zijn wij in staat zelf de netwerkverbinding naar iedere afzonderlijke server te beheren en te monitoren. Ons netwerk is op zijn beurt weer gekoppeld aan het in het datacentrum aanwezige Leaseweb netwerk

Ik zou hier nooit mee in zee gaan, Ik ben zowiezo al geen fan van Leaseweb en ze kopen waarschijnlijk ook Volume verkeer in waardoor je niet echt een optimale ping krijgt. ik zou eerder kijken naar netwerken als Euroacces etc.
Doordat zn "hun eigen netwerk" hebben is de kans op downtime ook alleen maar groter.

just my 2 cents

NWO
13/10/06, 21:36
Als je gameservers wil gaan aanbieden kijk dan goed naar de connecties van het DC. + budget wil perfect. Maar verwacht er niet te veel van kwa gameservers. Kijk anders als je ergens geen server kunt huur-kopen.

swedendedicated
13/10/06, 21:46
Als je 1 warserver wilt kun je beter bij een gamehosting bedrijv terecht. Dit scheelt in kosten en degene weten wat ze doen. Wij kunnen je hierbij eventueel helpen, alleen is dit niet het geschikte forum om aanbiedingen in te plaatsen.

Andreas
13/10/06, 22:43
Als je gameservers wil gaan aanbieden kijk dan goed naar de connecties van het DC. + budget wil perfect. Maar verwacht er niet te veel van kwa gameservers. Kijk anders als je ergens geen server kunt huur-kopen.


Nope ik wou hem gewoon voor privégebruik, later kan ik er dan nog altijd webserver e.d. van maken :)


Als je 1 warserver wilt kun je beter bij een gamehosting bedrijv terecht. Dit scheelt in kosten en degene weten wat ze doen. Wij kunnen je hierbij eventueel helpen, alleen is dit niet het geschikte forum om aanbiedingen in te plaatsen.


Hmm achja, dus jouw advies is dan toch maar gamehosting bij een bedrijf.. Dan stel ik dat plannetje voor een eigen server wel uit :), bedankt voor de info

santema
13/10/06, 23:26
Sity is niks mis mee, evenals leaseweb volume traffic. Voor zo ver ik weet gebruikt Sity het eigen netwerk al enige tijd alleen voor test doeleinden.

rayden
13/10/06, 23:29
Wel typisch dat natuurlijk dat iedereen die een gamehoster is hier reageert dat hij beter kan huren. Lekker objectief :).Vraag me af wie de regels al verbroken heeft en al stiekem PM's heeft verstuurt met aanbiedingen ;)

Daarbij is het natuurlijk weer lekker kortzichtig van Linds om te schreeuwen dat we Volume traffic hebben, doe je huiswerk en kom dan terug.

Just my 50 cents :-)

OT: Je kunt inderdaad het beste een server huren, mijn ervaringen is dat www.clanhost.nl een goeie kwaliteit bied, echter is de prijs daar ook naar. Wil je een gulden middenklasse kun je terecht bij www.i3d.nl

Linds
13/10/06, 23:58
jij bent hier nog de gene die blaat :O er staat "waarschijnlijk" helemaal niet zeker...



Wel typisch dat natuurlijk dat iedereen die een gamehoster is hier reageert dat hij beter kan huren. Lekker objectief :).Vraag me af wie de regels al verbroken heeft en al stiekem PM's heeft verstuurt met aanbiedingen ;)

Daarbij is het natuurlijk weer lekker kortzichtig van Linds om te schreeuwen dat we Volume traffic hebben, doe je huiswerk en kom dan terug.

Just my 50 cents :-)

OT: Je kunt inderdaad het beste een server huren, mijn ervaringen is dat www.clanhost.nl een goeie kwaliteit bied, echter is de prijs daar ook naar. Wil je een gulden middenklasse kun je terecht bij www.i3d.nl

rayden
14/10/06, 00:13
jij bent hier nog de gene die blaat :O er staat "waarschijnlijk" helemaal niet zeker...

Ok.. het is jou dag, ik blaat vandaag. Jep. its true ;)

Maar we gaan teveel offtopic.. TS heeft zn vraag al beantwoord gekregen. Veel success met het uitzoeken van een goede host!