PDA

Bekijk Volledige Versie : Algemene voorwaarden



Gaia
12/10/06, 00:54
Hey beste mensen,

Daar ben ik weer eens van weggeweest. Mijn hostingbedrijfje staat bijna op het punt gelanceerd te worden, maar ben iets cruciaals vergeten. De algemene voorwaarden.

Ik heb een beetje op verschillende hostingsite gekeken en zag meer dan 3 keer dezelfde algemene voorwaaarden bij verschillende bedrijven.

Is hiervoor een standaard? zoja, waar kan ik die vinden?

zonee, heb ik nog wel wat schrijfwerk te doen.

Alvast vriendelijk bedankt,

Gaia

VinceSTM
12/10/06, 01:02
fenit alg. vw?

FSCJasper
12/10/06, 01:06
Veel hostingbedrijven gebruiken de algemene voorwaarden van hun concullega's, na het vragen van toestemming. Over het algemeen is dit nooit een probleem. De meeste AV zeggen hetzelfde, me hier en daar een kleine verandering.

Als je een bedrijf een nette mail stuurt met de vraag of je hun algemene voorwaarden zou mogen gebruiken, bespaar je jezelf een hoop schrijfwerk. :)

Overigens zal niet ieder bedrijf toestemming geven. Enkelen hebben hun AV laten opstellen door juristen voor een aardig bedrag. Zij staan er niet om te trappelen om gratis hun AV beschikbaar te stellen. Toch zou het geen probleem moeten zijn om ergens correcte en volledige AV te verkrijgen.

Gaia
12/10/06, 01:09
Ah ok. Dan kan je morgen een mailtje van me verwachten FSCJasper :)

gegroet en truste iedereen.

Gaia

NWO
12/10/06, 01:14
Wat je ook kunt doen is ictrecht even contacteren.
Deze mensen maken voor een relatief laag bedrag een unieke AV en 100% waterdicht. Wat ook erg belangrijk is. Mensen onderschatten de ernst van een AV vaak namelijk. Terwijl dit één van de belangrijkste dingen is!

XBL
12/10/06, 07:29
Terwijl dit één van de belangrijkste dingen is!Ik weet wel dingen die vele malen belangrijker zijn binnen een bedrijf. De Algemene Voorwaarden zijn er omdat zo zowel het bedrijf als de klant weet wat ze aan elkaar hebben. Veel van deze zaken zijn (als het goed is), normaal in het maatschappelijke verkeer en hebben dus in principe geen AV nodig. Het is alleen makkelijk om even te verwijzen naar de AV, dan naar de rechter te stappen die vervolgens zal zeggen 'inderdaad, die-en-die heeft gelijk want het is normaal in het maatschappelijke verkeer om zus-en-zo te handelen'.

Overschat ook niet de AV. Zodra een AV niet redelijk blijkt of zelfs tegenstrijdig met de wet, kan de AV (deels) niet geldig blijken. En bedenk ook dat een AV er niet is om jezelf te beschermen tegen allerhande zaken, maar ook om de klant bepaalde zekerheden te geven (je kan bijvoorbeeld je SLA opnemen in je AV).

Jochem

nopzolder
12/10/06, 10:46
Ik zeg, ICT Recht, zojuist een concept mogen ontvangen. Strak werk.
Zij passen de AV aan zodat hij op jouw bedrijfslijf is geschreven. (Op maat dus ;) )

Edoo[Media]
12/10/06, 11:00
Bij de KVK kan je een cdrom krigjen met een voorbeeld AV, die heb ik hier liggen in ieder geval...

EWS
12/10/06, 11:09
En ook ik zeg ICTrecht, heb ik zelf goede ervaringen mee.

FSCJasper
12/10/06, 12:55
Ah ok. Dan kan je morgen een mailtje van me verwachten FSCJasper :)


Je weet me te bereiken. :)

AlfaHosting
12/10/06, 13:02
Je weet me te bereiken. :)

Hoi, Punt 18: '18. Reclame' .. moet daar geen ander woord staan ?

FSCJasper
12/10/06, 13:11
Klopt Mario. Inmiddels is de fout verbeterd. Bedankt voor de melding.

AlfaHosting
12/10/06, 13:27
Klopt Mario. Inmiddels is de fout verbeterd. Bedankt voor de melding.

Geen probleem, vond het al een vreemde woordkeuze.

Wis
12/10/06, 14:58
ik ben ook aan dubben om goede algemene voorwaarden in elkaar te zetten maar ik zit met een punt wat is er verplicht om een must om in je voorwaarden op te nemen.

Gaia
12/10/06, 16:13
Dat het mij niet beschermd tegen sommige situaties begrijp ik. zover was ik ookal. Maar inderdaad zoals jullie laten zien, het laat zien wat de klant aan ons heeft. Ik vind dat wel een vrij belangrijk punt.

Komto
12/10/06, 16:15
Ik kan ICTRecht zeker aanbevelen.. Zetten het prima in elkaar..
Hebben alles voor ons in elkaar gezet :)

Technotop
12/10/06, 18:31
Wij gebruiken de ICT algemenevoorwaarden van de FNV, hier zijn wij ook lid van en mogen we ook gebruiken. Hierin staat alles waar een bedrijf aan dient te voldoen, ongeacht wat voor gedrijf. Onze eigen eisen zijn uiteraard aangepast.

In een contract kunnen wij dit verder naar wens aanvullen.

ICTRecht
12/10/06, 21:50
@ FSCJasper:
Je hebt de opmerking van Mario nu wel verwerkt, maar dat was niet nodig. Reclame komt van "reclameren" => klagen. Reclame => bezwaar, beklag, terugvordering.

Let tevens op de juiste terhandstelling van de algemene voorwaarden.

@Gaia:

Ik kan geen artikelen verstrekken die vrij te gebruiken zijn. Wel kan ik een kleine opsomming geven van belangrijke artikelen:

-Definities
-Toepasselijkheid van de algemene voorwaardn
-Verplichtingen gebruiker
-Verplichtingen wederpartij
-Betaling /prijzen
-Duur
-Ontbinding
-Intellectuele rechten
-Aansprakelijkheid
-Garantie
-Wijzigingen
-Forumkeuze (bevoegde rechter)

AlfaHosting
12/10/06, 21:56
@ FSCJasper:
Je hebt de opmerking van Mario nu wel verwerkt, maar dat was niet nodig. Reclame komt van "reclameren" => klagen. Reclame => bezwaar, beklag, terugvordering.

Let tevens op de juiste terhandstelling van de algemene voorwaarden.



Inderdaad, mijn fout. Woord komt wel vreemd over :)

1 openbare aanprijzing om de afzet van goederen of diensten te bevorderen => promotie, promoting, salespromotion, verkoopbevordering
2 bezwaar, beklag
3 terugvordering

ICTRecht
12/10/06, 22:04
Juridisch taalgebruik komt inderdaad soms vreemd over...