PDA

Bekijk Volledige Versie : Datacenter in Utrecht



bvankuik
11/10/06, 15:35
Hoi allemaal,

Het laatste topic met deze vraag is alweer wat ouder... Mijn vraag: zijn er datacenters in Utrecht?

phreak
11/10/06, 15:41
InterXion

jan post
11/10/06, 15:59
Volgens mij heeft surfnet ook een locatie in Utrecht.

bvankuik
11/10/06, 16:02
Kun je bij een van beide als (kleine) colo klant terecht? Ik kan dit niet direct goed vinden

jan post
11/10/06, 16:03
Surfnet helaas niet.

InterXion vermoet ik wel, maar verwacht vooral geen lage prijzen.

phreak
11/10/06, 16:14
InterXion is behoorlijk prijzig idd, en alleen maar space te huren via een Reseller

joriz
11/10/06, 16:49
Misschien toch maar is kijken in Amsterdam? Is maar 25-40 minuten rijden.

ShowU
11/10/06, 16:53
Misschien toch maar is kijken in Amsterdam? Is maar 25-40 minuten rijden.
niet als je op de fiets moet ;-)

swedendedicated
11/10/06, 17:09
Je hoeft maar 1 keer naar Amsterdam (als alles gaat gaat) daarna hoef je er niet meer heen.

SmilieBG
11/10/06, 17:25
Je hoeft maar 1 keer naar Amsterdam (als alles gaat gaat) daarna hoef je er niet meer heen.

Ik zie het kop op e.e.a. nieuws site al: "Fietser op A1 om 4:23 AM van de snelweg gehaald..." :)

FSCJasper
11/10/06, 17:28
Je hoeft maar 1 keer naar Amsterdam (als alles gaat gaat) daarna hoef je er niet meer heen.

En hoeveel webhosters hier hebben 'alles goed' gehad? :) Er zijn zoveel situaties waarvoor men fysiek in het datacenter aanwezig moet zijn om het probleem op te lossen. Dan is het zo handig dat je snel op locatie kan zijn.

NIS3
11/10/06, 17:32
En hoeveel webhosters hier hebben 'alles goed' gehad? :) Er zijn zoveel situaties waarvoor men fysiek in het datacenter aanwezig moet zijn om het probleem op te lossen. Dan is het zo handig dat je snel op locatie kan zijn.

Ben er eigenlijk alleen maar voor plaatsingen van nieuwe servers. Rest remote (wel aantal keer KVM over IP nodig gehad en APC :))

FSCJasper
11/10/06, 17:40
Tenzij een harddisk of een ander fragiel serveronderdeel vreemde trekjes begint te vertonen. Dan kan je zoveel werken met KVM over IP als je wilt, maar daar red je het echt niet mee. ;)

Randy
11/10/06, 19:32
Ede geen optie voor je, het BIT datacentrum?

crazycoder
11/10/06, 19:35
Ede geen optie voor je, het BIT datacentrum?
Hij vraagt -> Utrecht.

Zelfs als je een alternatief ga noemen denk ik eerder aan Amsterdam dan Ede.

xgunx
11/10/06, 20:10
Deimos edit OT geflame verwijderd + punten

Hoe oud ben je, er rijden ook nog treinen, bussen, trams, metro, taxi, helikopter...

t.bloo
11/10/06, 20:31
@xgunx:
en wat wil je nu eigenlijk zeggen? iedereen mag toch z'n eigen prijs bepalen?

rvingen
11/10/06, 20:44
In Utrecht zijn zeker 3 datacentra;
1e is van De UU
2e is van KPN
3e is van LBXnet

De Dc's van KPN en UU zijn niet beschikbaar voor ons als webhosters maar wel voor in het geval van het uu dc voor studenten, LBXnet dc is wel voor ons maar is erg hoog denk aan z'n 1000 Euro p/rack en alleen uplinks van BIT.

Roy

FSCJasper
11/10/06, 20:46
Ik begrijp het probleem niet xgunx. Sommige webhosters zouden daarvoor nog €200,00 vragen. Jij kunt niet in hun organisatie kijken, laat staan bepalen of de prijzen correct zijn.

Guess what; er zijn ook hosters die daar €6,00 per jaar voor vragen.

[Excuses voor offtopic]

rvingen
11/10/06, 22:23
Casema & Planet (kpn-is) heeft ook nog een dc in Amersfoort dit is even van Utrecht !!

Dus keuze genoeg...

Sander-
11/10/06, 22:32
Casema & Planet (kpn-is) heeft ook nog een dc in Amersfoort dit is even van Utrecht !!

Dus keuze genoeg...

Zijn al deze dc's ook toegankelijk voor MKB'ers?

Persoonlijk zou ik een DC in utrecht ook zeer handig vinden, amsterdam en rotterdam liggen voor mij net wat minder op de route (nee niet voor groningen ;))

rvingen
12/10/06, 02:28
weet ik niet ik dacht die van Casema wel, moet je ff mailen naar peering@casema.nl je mensen kunnen je ook helpen naar de juiste persoon.

LBXnet heeft alleen maar Gameserver's en hebben zelf de beschikking over 200 Mbit dus is geen optie.

bvankuik
12/10/06, 08:56
LBXnet heeft alleen maar Gameserver's en hebben zelf de beschikking over 200 Mbit dus is geen optie.

Doen zij zelf rackspace rechtstreeks verkopen of gaat het via resellers? (Welke?) Ik kan geen info vinden via Google...

Ijsbox
12/10/06, 09:59
stuur eens een mailtje naar info<at>fiberring.com die zeggen al een tijdje dat Utrecht een future location is.


In Utrecht zijn zeker 3 datacentra;
1e is van De UU
2e is van KPN
3e is van LBXnet

De Dc's van KPN en UU zijn niet beschikbaar voor ons als webhosters maar wel voor in het geval van het uu dc voor studenten, LBXnet dc is wel voor ons maar is erg hoog denk aan z'n 1000 Euro p/rack en alleen uplinks van BIT.

Roy

Die lelijke kubus van KPN weet ik wel te vinden, de UU zit vast wel op de uithof, maar waar zit LBXnet en hebben die een site??