PDA

Bekijk Volledige Versie : acces gebruiken voor administratie



Wis
11/10/06, 13:07
ik ben een beetje aan het knutselen in acces (ik heb er weinig ervaring in) om een administratie programma te maken om mijn administratie van een hostingbedrijf te vergemakkelijken.

ik ben al zover dat ik klanten kan invoeren en facturen kan maken.De facturen kunnen dan direct via email verzonden worden of geprint worden.

maar wat kan ik nog meer in dit programma opnemen. en is het mogelijk dat acces automatisch rekent.

nip
11/10/06, 13:11
Deel je creatie met anderen zodat ze kunnen kijken :W: .

crazycoder
11/10/06, 13:13
Er staat ergens op het forum iets wat in access is gemaakt. Moet je even naar zoeken..

comto
11/10/06, 13:28
is het mogelijk om 'dit programma' op internet te plaatsen zodat er online klanten ingevoerd kunnen worden.
via website

Wis
11/10/06, 13:29
het allemaal nog erg simpel in elkaar gezet maar als het werkt zal dat mij een smak geld schelen.

ensermo
11/10/06, 13:51
Met MS Access kan je veel. En inderdaad kan je het op internet zetten (via bijvoorbeeld een Windows hoster kan je via ASP ermeee "praten").

Heb heel heel erg veel ervaring met Access en je kan (al is het vaak via VB) min of meer alles bereken en programmeren. Een hele nuttige site voor basic stuff is http://www.mvps.org/access/

Wij halen bijvoorbeeld zo nu en dan onze MySQL database binnen naar een MSAccess database via ODBC en daarmee kan ik hele leuke berekeningne, quiries en vooral rapporten maken.

Wis
11/10/06, 14:24
wat als je linux servers gebruikt met msql dan kun je het niet zo gemakkelijk uploaden de informatie

crazycoder
11/10/06, 14:30
het allemaal nog erg simpel in elkaar gezet maar als het werkt zal dat mij een smak geld schelen.
Als je tijd gratis is wel ja. Anders kan je ook iets als wefact oid kopen. Kan je naar men zegt ook mee factureren.

Wis
11/10/06, 16:05
ik heb al wat vorderingen gemaakt zie hier