PDA

Bekijk Volledige Versie : acces gebruiken voor administratie



Wis
11/10/06, 13:07
ik ben een beetje aan het knutselen in acces (ik heb er weinig ervaring in) om een administratie programma te maken om mijn administratie van een hostingbedrijf te vergemakkelijken.

ik ben al zover dat ik klanten kan invoeren en facturen kan maken.De facturen kunnen dan direct via email verzonden worden of geprint worden.

maar wat kan ik nog meer in dit programma opnemen. en is het mogelijk dat acces automatisch rekent.

nip
11/10/06, 13:11
Deel je creatie met anderen zodat ze kunnen kijken :W: .

crazycoder
11/10/06, 13:13
Er staat ergens op het forum iets wat in access is gemaakt. Moet je even naar zoeken..

comto
11/10/06, 13:28
is het mogelijk om 'dit programma' op internet te plaatsen zodat er online klanten ingevoerd kunnen worden.
via website

Wis
11/10/06, 13:29
het allemaal nog erg simpel in elkaar gezet maar als het werkt zal dat mij een smak geld schelen.

ensermo
11/10/06, 13:51
Met MS Access kan je veel. En inderdaad kan je het op internet zetten (via bijvoorbeeld een Windows hoster kan je via ASP ermeee "praten").

Heb heel heel erg veel ervaring met Access en je kan (al is het vaak via VB) min of meer alles bereken en programmeren. Een hele nuttige site voor basic stuff is http://www.mvps.org/access/

Wij halen bijvoorbeeld zo nu en dan onze MySQL database binnen naar een MSAccess database via ODBC en daarmee kan ik hele leuke berekeningne, quiries en vooral rapporten maken.

Wis
11/10/06, 14:24
wat als je linux servers gebruikt met msql dan kun je het niet zo gemakkelijk uploaden de informatie

crazycoder
11/10/06, 14:30
het allemaal nog erg simpel in elkaar gezet maar als het werkt zal dat mij een smak geld schelen.
Als je tijd gratis is wel ja. Anders kan je ook iets als wefact oid kopen. Kan je naar men zegt ook mee factureren.

Wis
11/10/06, 16:05
ik heb al wat vorderingen gemaakt zie hier



Hier is het beginscherm van het progje (http://www.weesenbeek.nl/acces/acces.png)

mitedo
11/10/06, 21:56
liever een gewoon administratiepakket. Vind dit wel erg minimaal.

crazycoder
11/10/06, 22:23
Ziet er op het eerste gezicht ook niet uit als iets wat helemaal goed in elkaar steekt.

Ga jezelf eerst eens verdiepen in normalisatie van databases.

Wis
11/10/06, 22:51
ik ben ook een beetje aan het puzzelen en aan het kijken wat je met acces allemaal kan doen. ben nog alles aan het opzetten en de layout en functies komen later wel eerst erachter zien te komen wat en hoe een database in elkaar steekt.

robblok
12/10/06, 18:32
Dit soort dingen kan je alleen maar maken als je veel van administraties afweet. Je moet namelijk wel weten wat je aan het doen bent. Ik oordeel niet want ik heb het niet gezien. Een simpel boekhoudpakket is best te maken. Maar hetmoet wel voldoen aan wat eisen. Tot op heden zeg ik je kan beter wat kopen, of het werk uitbesteden.

VantilborgICT
12/10/06, 21:16
het allemaal nog erg simpel in elkaar gezet maar als het werkt zal dat mij een smak geld schelen.

Zie dat je Office 2007 gebruikt. Wil je deze legaal kopen ben je ook een smak geld kwijt omdat je de Pro versie van office nodig gaat hebben. Tenzij je sowieso MS Access nodig hebt natuurlijk...

Designer m-x-m
26/10/06, 17:45
Ik vind het zoiezo erg raar dat je met illigale software van MS. programma's gaat maken voor jouw/ of andermans bedrijf.

hostb
26/10/06, 18:10
Ik vind het zoiezo erg raar dat je met illigale software van MS. programma's gaat maken voor jouw/ of andermans bedrijf.
Huh de beta is toch gewoon vrij te downloaden?
http://www.microsoft.com/office/preview/beta/getthebeta.mspx