PDA

Bekijk Volledige Versie : Force10 spreads the 10Gig goodness



Domenico
10/10/06, 22:45
Switch kopen?
http://www.theregister.co.uk/2006/10/10/force10_edge_switches/

Ie er iemand buiten True in nederland die ook iets gaat doen met Force10 ?

djalken
10/10/06, 22:50
Ik hoorde pas een partij zeggen dat ze ook met force10 gaan werken, ben alleen de naam kwijt :x Maar het lijkt me dat True niet de enige blijft

Ecatel
10/10/06, 23:07
http://www.webhostingtalk.nl/772216-post7.html

Swiftway-UK zegt dat ze force10 gaan gebruiken.

MikeN
10/10/06, 23:17
Mja, volgens mij bieden andere leveranciers al langer edgeswitches met 10GE. Iig HP heeft de 3400 serie, dus de nieuwswaarde is niet echt geweldig groot.
Als ik zo rondkijk en hier en daar wat hoor heb ik het idee dat de software op de Force10 spullen nog niet de meest volwassene is, dus het is niet zo vreemd dat er nog niet zoveel partijen voor Force10 hebben gekozen.

gjtje
10/10/06, 23:58
Ik denk dat de prijs ook een reden is waarom nog niet zo veel partijen er voor hebben gekozen. ;)
Zeker als je die 10Gb lang niet nodig hebt is trunken van enkele losse Gb poorten een stuk voordeliger.

MikeN
11/10/06, 14:02
Ik denk dat de prijs ook een reden is waarom nog niet zo veel partijen er voor hebben gekozen. ;)
Zeker als je die 10Gb lang niet nodig hebt is trunken van enkele losse Gb poorten een stuk voordeliger.
Er zijn inmiddels wel een stuk of 70 10GE poorten actief op de AMS-IX, dus er zijn al zat partijen die 10GE nodig hebben, maar weinig draaien op Force10 :)

Swiftway-UK
11/10/06, 17:02
London Internet Exchange draait tegenwoordig ook op Force10 heb ik vernomen, dat weet ik echter niet zeker, we hebben toevallig morgen drie personen van Force10 op bezoek voor verdere besprekingen mbt inzetten van Force10 in ons netwerk.

Force10 is niet goedkoop, dat is de reden waarom het niet massaal gekocht word, het is echter qua hardware echt het aller mooiste wat je kunt hebben staan, met de software hebben wij al intensief mogen testen en dat is zeker zo volwassen als Juniper.

True gebruikt niet voor niets Force10 E600 routers, voorheen werkten ze op Juniper.

lifeforms
11/10/06, 18:31
Hehe, als ik moet geloven wat ik hoor gebruikten ze die wel voor niets, dat was nou juist de hele grap. ;) Uiteindelijk heeft True prima marketing gedaan ook hoor, mijn complimenten. Het is ondanks de technische problemen met de routers een geslaagde imago-zet gebleken. Meesterlijk neergezet. En daar heb ik veel respect voor.

Force10 is ook prima betaalbaar hoor, zeker niet duur. Zelf zou ik Force10 liever niet inzetten tenzij het financieel niet anders kan. Van werkelijk iedereen horen we dat de software op het onbruikbare af is. Een bevriende network operator die sommigen wel kennen schreef het volgende :')


I think Force10 took their VC money and spent it on researching powerful
new mind control drugs, because they certainly didn't spend it developing
good L3 switches. They're primarily marketing to a class of people who
know just enough to be interested in a new cheap product, but who don't
know enough to know why their products suck. Their boxes are one giant
design flaw after another. No v6, no MPLS, no hw control-plane filtering
(making it trivial to knock he boxes over with a directed DoS), limited
subinterface counters, no uRPF support, poor graceful restart
implementation (use lacp? want a hitless restart? bzzzzt all your linkagg
trunks will go down when the mgmt does), etc, etc, etc. The software shows
very little to no innovation, routing protocols and implementation are
very immature, it's like a flashback to Cisco or Foundry circa 1999-2000.

The claims of superiority in other areas are vastly exaggerated too.
"Highest density box", well sure but only if you use the 4x oversubscribed
cards, at line rate Foundry MLX16s are over twice as dense, MLX32s are 3x
as dense, even 6509s are better. "Oh but they're so cheap", yes they will
give you an 80% discount if you're a strategic customer but the price
starts out 2-4x higher than even Cisco (and MUCH higher than Foundry) so
that in real dollars the cost is higher. Their only customer base seems to
be people who are bad at math. :)

Wie een voorproefje wil van Force10 kwaliteit moet eens het rapport van EANTC downloaden, of de filmpjes hier, je wordt er gewoon depressief van.

Volledig rapport - http://www.eantc.com/fileadmin/eantc/downloads/test_reports/2006-2008/Cisco-Force10/EANTC_Full_Report.pdf
Korte samenvatting - http://www.eantc.com/fileadmin/eantc/downloads/test_reports/2006-2008/Cisco-Force10/EANTC-Exec-Summary-F10_Cisco.pdf
Filmpjes! - http://www.eantc.de/en/test_reports_presentations/test_reports/force_10_sfm_failover_video_ftos_6211.html

Geen van de conclusies uit het rapport zijn nog weersproken door Force10, ook zie ik nog geen aanklachten van Force10 rondvliegen, dus misschien hebben ze er weinig tegenin te brengen? Natuurlijk is het onderzoek gesponsord door Cisco en moet daarom met enige skepsis gelezen worden. Maar zelfs al is 10% van de conclusies waar dan is dat al verpletterend.

Momenteel hebben we de Cisco 6509 op proef; dat zou hem wel kunnen worden denk ik. Ik heb nog niet veel ermee gespeeld zelf moet ik zeggen. De Cisco CLI is ook verschrikkelijk als je de Juniper goodness gewend bent, maar je kan tenminste verwachten dat het blijft draaien als je het eenmaal ingeklopt hebt en als je de release trains snapt ;)

Nee, er zijn volgens mij goede redenen dat Force10 niet populair is geworden. En dat is op zich spijtig voor ze, want er was een hele mooie kans. Vendors zijn laat, erg laat met 10GE en software. Het gaat allemaal om 10GE en software. Juniper, Cisco, Foundry, allemaal hebben ze hard moeten trekken om dit enigszins op orde te krijgen. En toch geen serieuze ingang in de markt maken: ik denk niet dat ze 't gaan redden. Wij zien ze absoluut niet als een optie.

Disclaimer: persoonlijke meningen niet die van m'n werkgever, gebaseerd op hearsay, geen rechten aan te ontlenen, etc. ;)

Swiftway-UK
11/10/06, 18:43
Dus jij stelt in het bovenstaand bericht dat True brakke routers gebruikt?

Verder:
"Their boxes are one giant design flaw after another. No v6, no MPLS, no hw control-plane filtering"

Onze testbox ondersteunt MPLS, v6 en HW control- plane filtering, leg eens uit hoe dat kan?

" limited subinterface counters, no uRPF support"

Kan ik niets over zeggen, nog niet op getest.

"poor graceful restart implementation (use lacp? want a hitless restart? bzzzzt all your linkagg trunks will go down when the mgmt does)"

Nee ook niet, testbox hier heeft daar geen enkel probleem mee. Misschien is het rapport wel zeer outdated? overigens had Force10 al lang 10 gigabit ethernet op de E en S series, alleen hebben ze nu een low end series switches uitgebracht met 10 gigabit ethernet.

Paulewk
13/10/06, 14:57
Aanvulling voor Swiftway-UK.

de LINX heeft 2 peering lans, Foundry en Extreme, nergens Force10. (of je moet 't uiteraard anders bedoelen).

handy
13/10/06, 18:31
Ik denk ook niet dat een IX zomaar gaat overstappen naar hardware die zich nog niet heeft bewezen.

Swiftway-UK
13/10/06, 18:36
Je denkt dat force10 zich niet bewezen heeft?

http://www.force10networks.com/applications/profiles-equinix.asp
http://www.force10networks.com/applications/profiles-nttme.asp

En meer profiles: http://www.force10networks.com/applications/profiles.asp

Force10 heeft zichzelf wel degelijk bewezen, True heeft de reputatie als de meest stabiele provider van Nederland, zij draaien geheel op Force10, misschien was je dat even vergeten?

En natuurlijk:

http://cisto.gsfc.nasa.gov/L-Netpdfs/L-Net_10G_DRAGON_v4.pdf
Force10's customers include Google, IBM, Sun Microsystems and Dell.

djalken
13/10/06, 19:47
Je denkt dat force10 zich niet bewezen heeft?

http://www.force10networks.com/applications/profiles-equinix.asp
http://www.force10networks.com/applications/profiles-nttme.asp

En meer profiles: http://www.force10networks.com/applications/profiles.asp

Force10 heeft zichzelf wel degelijk bewezen, True heeft de reputatie als de meest stabiele provider van Nederland, zij draaien geheel op Force10, misschien was je dat even vergeten?

En natuurlijk:

http://cisto.gsfc.nasa.gov/L-Netpdfs/L-Net_10G_DRAGON_v4.pdf
Force10's customers include Google, IBM, Sun Microsystems and Dell.

Vergeet even niet dat True de force10's voor niets kreeg, dat weegt denk ik wel mee bij de keuze ;-)

Swiftway-UK
13/10/06, 19:51
Vergeet even niet dat True de force10's voor niets kreeg, dat weegt denk ik wel mee bij de keuze ;-)

Waarvandaan heb je de wijsheid dat True 4 x force 10 E600 voor niets hebben gekregen? is dat een feit of een gerucht?

Vergeet ook niet dat True voorheen allemaal Junipers hadden staan, maar ze hebben die toch maar even helemaal vervangen door Force10, overigens heeft Force10 ook Juniper vervangen bij Google in de core.

Wido
13/10/06, 19:57
"True heeft de reputatie als de meest stabiele provider van Nederland"

Zo mogen misschien stabiel draaien, maar dat ze de stabielste van Nederland zijn? Waarop is dat gebaseerd?

Swiftway-UK
13/10/06, 20:02
"
Zo mogen misschien stabiel draaien, maar dat ze de stabielste van Nederland zijn? Waarop is dat gebaseerd?

Dat zei ik niet, ik heb het over hun reputatie.

Stel dat Force10 niet goed genoeg was voor True, denken jullie dan dat ze toch maar Force10 in de core geimplementeerd zouden hebben?

Ik denk van niet.

djalken
13/10/06, 20:02
Waarvandaan heb je de wijsheid dat True 4 x force 10 E600 voor niets hebben gekregen? is dat een feit of een gerucht?

Vergeet ook niet dat True voorheen allemaal Junipers hadden staan, maar ze hebben die toch maar even helemaal vervangen door Force10, overigens heeft Force10 ook Juniper vervangen bij Google in de core.

Het is een gerucht, maar als bepaalde mensen op bepaalde plekken zoiets melden :) anyway, force10 had er heeeel veel baat bij dat True die hardware ging gebruiken, heeft in nederland toch een naam voor force10 "verzorgt"

Swiftway-UK
13/10/06, 20:07
Het is een gerucht, maar als bepaalde mensen op bepaalde plekken zoiets melden :) anyway, force10 had er heeeel veel baat bij dat True die hardware ging gebruiken, heeft in nederland toch een naam voor force10 "verzorgt"

Force10 heeft die hardware niet gratis gegeven zover ik vernomen heb van hen direct.
Ik zou geruchten niet als feiten brengen op een publiek forum.

Jij stelt hier dat Force10 bijzonder veel baat gehad heeft bij True als klant in Nederland, kun je dan een andere partij noemen in Nederland die Force10 gebruikt dankzij het feit dat True Force10 gebruikt in de core?

Paulewk
13/10/06, 20:54
Swiftway, over dat gerucht dat True de F10's gratis kreeg...

De nederlandse distributeur van F10 = True :>

Swiftway-UK
13/10/06, 20:56
Swiftway, over dat gerucht dat True de F10's gratis kreeg...

De nederlandse distributeur van F10 = True :>

Over dat gerucht dat True de Nederlandse distributeur is, dat is onjuist, True is een klant van Force10 en niet "de Nederlandse distributeur".

mark_m
13/10/06, 21:04
» True officieel Force10 distributeur

geplaatst op 19-05-05

http://true.nl/pages/nieuws.html#nw7 :)

Swiftway-UK
13/10/06, 21:09
Vraag het dan eens aan force10 of True de officiele distributeur is van Nederland. True is vast wel een reseller, maar niet de officiele distributeur.

Citruz.
13/10/06, 21:51
"Vanaf heden is True officieel distributeur..." <> "Vanaf heden is True de officiële distributeur..."

rq
13/10/06, 21:53
Vraag het dan eens aan force10 of True de officiele distributeur is van Nederland. True is vast wel een reseller, maar niet de officiele distributeur.
Dus TRUE liegt?

En ze hadden zo'n goede reputatie?

Sphere
13/10/06, 22:27
Vraag het dan eens aan force10 of True de officiele distributeur is van Nederland. True is vast wel een reseller, maar niet de officiele distributeur.

Ik vertrouw een officieel bericht van TRUE eerder dan een onbeargumenteerde mening van iemand uit 0048 die vage bedrijfsconstructies gebruikt en zelf ook geen schoon verleden heeft. Mag TRUE zichzelf zo niet noemen dan hadden ze dat allang vernomen van Force10

JWD
13/10/06, 23:58
Dat zei ik niet, ik heb het over hun reputatie.

Stel dat Force10 niet goed genoeg was voor True, denken jullie dan dat ze toch maar Force10 in de core geimplementeerd zouden hebben?

Ik denk van niet.

Dus je wil zeggen dat als ze de keuze hadden gehad tussen een Juniper M320 en een F10 E600 dat ze alsnog voor de E600 waren gegaan?

Als we uitgaan van normale kortingen kunnen ze redelijk in de buurt komen van elkaar qua prijs.
True heeft alleen geen 'normale' korting gekregen maar een 'offer they can't refuse'.
Veel grote spelers zullen liever op safe spelen en voor een paar centen meer een bewezen product kopen, Force10 was zeker ten tijde van True z'n aankoop nog niet het beta stadium ontgroeid.
Dan heb je dus een hoop lef nodig om zoiets te kopen en een bijzonder goed aanbod.

Dat het een slecht product is zal je mij niet horen zeggen, maar ga nu niet lopen roepen dat het heilig is want als je opgelet had en echt zo close met True bent dan had je echt wel meegekregen wat een gezeur ze al gehad hebben met die dingen.

mark_m
14/10/06, 01:33
Vraag het dan eens aan force10 of True de officiele distributeur is van Nederland. True is vast wel een reseller, maar niet de officiele distributeur.

http://www.fuerzanet.nl/ is de officiele distributeur in de benelux.

Fuerza networks BV io is gevestigt op: Coöperatiehof 16a in Amsterdam

True, is toevallig ook gevestigt op: Cooperatiehof 16a in Amsterdam

Dus lijkt mij dat je direct de link kan trekken, Fuerza networks BV io is van de zelfde eigenaar(en) als True / is zelfde bedrijf, alleen andere kvk inschrijving.

True is (hoewel wel via andere BV) dus wel degelijk Distributeur.


Ps. Als ik het fout heb hoor ik het vanzelf ;)

ivs
14/10/06, 10:34
Wat ik me nog van het force10/true verhaal kan herinneren dat ze volgens mij tegelijk aankondigde dat ze ook 4 10ge poorten op de ams-ix zouden nemen/hebben. Ik heb dat toen op dat moment gechecked en toen hadden ze er geloof ik pas 1 en nu hebben ze er ook nog maar 3.

MikeN
14/10/06, 12:19
Neh, er is aangekondigd dat ze 2x 10GE zouden nemen, wat ze ook hebben. Nu pas gaan ze upgraden naar 2x 20GE geloof ik. Op http://www.2fast.nl/nieuws/index.php?id=41 kun je de originele announcement nog lezen.

JayvD
14/10/06, 12:28
Wat ik me nog van het force10/true verhaal kan herinneren dat ze volgens mij tegelijk aankondigde dat ze ook 4 10ge poorten op de ams-ix zouden nemen/hebben. Ik heb dat toen op dat moment gechecked en toen hadden ze er geloof ik pas 1 en nu hebben ze er ook nog maar 3.
» AMS-IX upgrade naar 40 Gigabit

geplaatst op 31-08-06

True bereidt momenteel een upgrade van haar verbindingen met de Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX) voor naar twee 20 Gigabit uplinks. Hiermee verdubbelt True de capaciteit naar het belangrijkste Internet knooppunt van Nederland van 20 naar 40 Gigabit.

Paulewk
14/10/06, 13:09
Over dat gerucht dat True de Nederlandse distributeur is, dat is onjuist, True is een klant van Force10 en niet "de Nederlandse distributeur".

Remon, gooi je kop vooral in de wind.

jan post
14/10/06, 13:38
Vergeet even niet dat True de force10's voor niets kreeg, dat weegt denk ik wel mee bij de keuze ;-)

True heeft inderdaad een korting gehad op de netwerk infrastructuur, maar dat ze het voor niks hebben gehad is niet waar.

Voor de rest heeft True een prima imago en positioneren ze zich in het hogere segment in de hosting markt.

Veel bedrijven kiezen voor True of Proserve in mijn omgeving omdat zij hun zaakjes prima in orde hebben en al een aantal jaren actief zijn. Ik ga niet zeggen dat True de stabielste hoster is, maar ze hebben hun zaakjes wel prima in orde.

Swiftway-UK
14/10/06, 17:41
Remon, gooi je kop vooral in de wind.

Fuerza Networks is the certified Force10 Networks partner for the Benelux

Van hun website. Wat is het grote verschil tussen strategic partner en officiele distributeur?

Van een partner MAG je afnemen en zij geven vaak een additionele value added service, van een officiele distributeur MOET je afnemen als je als Nederlands bedrijf afneemt, dit is een substantieel verschil lijkt me.

Juniper M320 en Force10 E600 zijn niet vergelijkbare producten uit compleet andere prijsklasses, het zegt mij voldoende als mensen die vergelijking gaan trekken, tijd om je huiswerk te maken. Dit bedoel ik niet als belediging overigens, maar het is natuurlijk een totaal ander product voor een totaal andere markt, met onvergelijkbare prijsstellingen.

Ik heb al veel argumenten voorbij zien komen in deze thread zoals:

- True is DE officiele importeur, onjuist
- True heeft Force10 gratis gekregen, onjuist
- Force10 ondersteunt geen IPv6, onjuist

Wat natuurlijk wel waar is, dat True een korting heeft gekregen op de listprijs, dat dit een aantrekkelijke korting is geweest, kan ik me voorstellen, gezien ze 4 dozen ineens namen, leuke marketing partner zijn en bedenk je goed: niemand betaald listprijs, ook niet van Cisco, Juniper of Foundry.


Dus je wil zeggen dat als ze de keuze hadden gehad tussen een Juniper M320 en een F10 E600 dat ze alsnog voor de E600 waren gegaan?

Als we uitgaan van normale kortingen kunnen ze redelijk in de buurt komen van elkaar qua prijs.

Totaal onjuist, maar wellicht ben je een biljonair en kijk je niet op een paar ton euro meer of minder.


Ik vertrouw een officieel bericht van TRUE eerder dan een onbeargumenteerde mening van iemand uit 0048 die vage bedrijfsconstructies gebruikt en zelf ook geen schoon verleden heeft.

Zou je zo vriendelijk willen zijn om te verklaren waarom je als Nederlands bedrijf uitsluitend een Belgische bank account hebt? onze bedrijfsconstructies zijn geheel helder, zoek eens een aantal andere Limiteds op die op dit forum posten, dan merk je dat zij werken met trust funds en anonieme stichtingen uit Panama of "whatever" als aandeelhouder, wij daarentegen verschuilen ons geheel niet achter zulke constructies, ik vind je onbeargumenteerde mening op een publiek forum over onze bedrijfsconstructies eerder een teken van laster dan van een nette manier van met elkaar omgaan.

Domenico
15/10/06, 22:23
Ontopic!

kilobit
15/10/06, 23:15
De terascale E series kunnen maximaal 262.000 routes aan.
Dit is een limiet van de TCAM's

Aangezien de globale tabel afgelopen week 200.000 prefixes heeft gehaald is het dus aftellen totdat de globale tabel dichtbij die limiet komt. (1 a 2 jaar)
Waarschijnlijk heb je de investering er dan nog niet uit.

Daarna zijn alle linecards niet meer bruikbaar zonder prefixes te filteren.

phreak
16/10/06, 11:40
Ik heb al veel argumenten voorbij zien komen in deze thread zoals:

- True is DE officiele importeur, onjuist
- True heeft Force10 gratis gekregen, onjuist
- Force10 ondersteunt geen IPv6, onjuist

Wat natuurlijk wel waar is, dat True een korting heeft gekregen op de listprijs, dat dit een aantrekkelijke korting is geweest, kan ik me voorstellen, gezien ze 4 dozen ineens namen, leuke marketing partner zijn en bedenk je goed: niemand betaald listprijs, ook niet van Cisco, Juniper of Foundry.



Eh, huiswerk...

http://www.true.nl/pages/contact.html

http://www.fuerzanetworks.nl/contact.html

Swiftway-UK
16/10/06, 13:00
De terascale E series kunnen maximaal 262.000 routes aan.
Dit is een limiet van de TCAM's

Mocht je dat uit het rapport hebben, dan moet ik je erop wijzen dat:

- Het rapport een beta versie van de linecards en chassis heeft getest
- Productie later aangevangen is bij generatie 1
- De producten inmiddels al zijn bij generatie 2
- Dan binnenkort generatie 3 uitkomt.

In generatie 1 waren de linecards al voorzien van 512 MB geheugen voor routing tables en nieuwe TCAM's, dus toen konden ze al meer aan dan 262.000 routes, inmiddels werkt productie al op generatie 2.