PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen gevraagd EUROACCESS netwerk te easynet



JayvD
10/10/06, 22:49
Voor een privé projectje wil ik binnenkort in een lekker goedkoop en stabiel netwerk binnenkort een servertje plaatsen. Mijn oog viel op EUROACCESS.

Ik heb eigenlijk op geen enkele manier ervaring met euroaccess en vraag me af wat de meningen zijn over hun? Vriendelijk, behulpzaam, mogelijkheden, toegang etc.

Tevens vroeg ik me af hoe het geregeld is in easynet, ben der ooit een keer langsgeweest maar nooit binnen. Aanmelden op wat voor manier? PAC of dergelijk?

ps. stuur op geen enkele manier (en zeker niet per PM) een offerte of dergelijk. Ben enkel op onderzoek uit.

VinceSTM
11/10/06, 00:58
Ik ben klant bij een klant van euroaccess, maar het netwerk ben ik best tevreden over. Laatst een storinkje, en een stroomstoring, maar verder best tevreden. Wat ik me echter afvraag: er was toch geen ruimte meer bij euroaccess? Althans, dat is wat mijn hoster mij voorhoudt...

Mikey
11/10/06, 00:59
Ik ben klant bij een klant van euroaccess, maar het netwerk ben ik best tevreden over. Laatst een storinkje, en een stroomstoring, maar verder best tevreden. Wat ik me echter afvraag: er was toch geen ruimte meer bij euroaccess? Althans, dat is wat mijn hoster mij voorhoudt...

Geen nieuwe ruimte beschikbaar, maar er zullen vast nog aanbieders zijn met vrije ruimte.

t.bloo
11/10/06, 11:50
Afgelopen jaar een viertal storingen gehad, varierend van 5 minuten naar 3 uur. Maar die kleine storingen die heb ik ook in de andere netwerken en die grote was die stroomstoring. Ik ben er wel tevreden over en deze partij is (op dit forum) ook vrij open over wat er mee aan de hand is.

Technotop
11/10/06, 13:14
Al met al krijgen ze een kleine 5.5 tot 6- (10 max). Ik heb het hier dan ook alleen over het netwerk. Veel te veel down en de uren die wij deze maand achter de rug hebben... nee..

Kleine edit:
Sommige storingen hadden niets te doen met EuroAccess maar met onze leverancier binnen EuroAccess. Hierbij kan ik dus niet 100% zeggen wat de storingen binnen EuroAccess zelf zijn.

Mark17
12/10/06, 01:34
Over het netwerk en de medewerkers zeer tevreden. Dat er geen ruimte in het EuroAccess netwerk zou zijn moet ik bestrijden (racks en mbits genoeg beschikbaar).

JayvD
12/10/06, 02:46
Netwerk en personeel is wel ok maar hoe zit t met inloggen etc ???

rvingen
12/10/06, 03:19
reactie op Forums is snel maar als je ze mailt dan kan het wel eens zo zijn dat je je vergeten ook op de telefoonnummers is het lastig. ( probeer nu al tijden een offerte aantevragen is tot heden niet gelukt, Hopen dat 3de keer scheeps recht is. )

Roy

JayvD
12/10/06, 09:25
reactie op Forums is snel maar als je ze mailt dan kan het wel eens zo zijn dat je je vergeten ook op de telefoonnummers is het lastig. ( probeer nu al tijden een offerte aantevragen is tot heden niet gelukt, Hopen dat 3de keer scheeps recht is. )

Roy
Ik maak hier uit op dat ik ze beter kan mailen, goed begrepen?

Mark17
12/10/06, 10:26
Per mail binnen 24 uur altijd een reactie gehad, daarnaast op msn binnen 2 uur een reactie en per telefoon binnen 5 minuten iemand aan de lijn. Toegang tot het datacenter vooraf (tot 5 minuten voor betreden datacenter) online aanvragen.

Dit werkt zeer goed en er zou nog een API komen om dit te doen vanuit je eigen control panel.

@JayvD mailen is waarschijnlijk inderdaad het beste.
@rvingen Het probleem zit hem waarschijnlijk in de aanvraag (volume of eisen of prijs). Zelf netjes altijd tijdig een reactie ontvangen, mocht je er een vraag over hebben dan kun je per mail contact opnemen.

euro-access
12/10/06, 13:24
Roy

kun je aub je mailtje nog een keer sturen.
Door een te strakke installing spam filter is een hoop geblokt.

thnx

santema
12/10/06, 13:47
Hier de uptime van afgelopen jaar (ja het loopt een beetje achter, heb het druk :)): http://www.xs-24.com/?x=uptime_euro

Aanmelding via een online panel, gaat altijd goed. Als klanten spul mee naar buiten willen nemen wordt er altijd even gebeld.

Support niet echt nodig, maar vragen worden altijd beantwoord.

dreamhost_nl
12/10/06, 13:57
Aanmelding via een online panel, gaat altijd goed

Gelukkig hoeven we niet veel in het DC te zijn, maar is er een online panel voor dan?

santema
12/10/06, 13:59
Ja
Ja
.

Stefan Mensink
12/10/06, 14:02
Hoe komen jullie het DC in dan, dreamhost?

VantilborgICT
12/10/06, 15:11
Wat ik me echter afvraag: er was toch geen ruimte meer bij euroaccess? Althans, dat is wat mijn hoster mij voorhoudt...

Zo ver ik weet is dat in easynet ook niet meer. Ze doen hun nieuwe aanbiedingen dan ook voor databarn.

santema
12/10/06, 15:20
Via e-mail aanmelden kan ook.

Mark17
12/10/06, 15:49
Zo ver ik weet is dat in easynet ook niet meer. Ze doen hun nieuwe aanbiedingen dan ook voor databarn.

Direct ruimte afnemen bij EuroAccess is zo af en toe dan ook onmogelijk, echter zijn er partijen met lege racks welke ze wel willen verhuren.

dreamhost_nl
12/10/06, 20:14
Hoe komen jullie het DC in dan, dreamhost?

Gewoon even mobiel bellen met Paul of Rick... :)

MediaServe
12/10/06, 21:15
Ik denk dat Euroaccess (http://www.netwerkgids.com/netwerk/euro-access) zo'n beetje de beste prijs/kwaliteit verhouding heeft van alle netwerkaanbieders in Nederland. De capaciteit van het netwerk en diversiteit van de uplinks is dik in orde. Meestal hebben we tegen de 100% uptime per maand, helaas een paar problemen gehad twee weken geleden. De omgang met klanten gaat naar mijn mening heel plezierig. Telefoon wordt vrijwel altijd netjes opgenomen, ook in het weekend. Minpuntjes zijn dat onderhoud vaak op zeer korte termijn wordt uitgevoerd (minder dan 24 uur na de bekendmaking) en dat ze nu al enige tijd geen ruimte meer kunnen aanbieden in Easynet.

Easynet (http://www.dcgids.nl/datacentrum/easynet-dc-schiphol) heb ik altijd (als gebruiker, niet als klant) een heel prettig datacenter gevonden. Ik kan goed met het personeel overweg en de beveiliging is goed geregeld. Kantine is erg relaxed, gratis koffie, thee, chocolade en soep. Enige minpuntje is dat het de laatste tijd een beetje een zooi is dankzij de verbouwingen. Ik ben ongeveer eens per week aanwezig in het Easynet datacenter. Wat trouwens ook fijn is, is dat de beveiliging van Easynet met plezier helpt als je wat (eenvoudige) remote hands nodig hebt.

Als je meer informatie wilt, vraag dan gerust :)

RayManZ
12/10/06, 23:31
Ik vind de cage van EA trouwens wel een bende... Misschien moet men daar eens wat aan doen. Staat wel zo netjes tegenover je klanten. Sowieso lijkt me al die troep niet handig in een datacenter.

Struikel je erover en dan val je zo tegen aan kast. Lijkt me niet de bedoeling. Dus wie er nog troep heeft liggen, ruim het ff op :p

santema
13/10/06, 02:16
Wat voor troep, staan wat dozen, servers en switches vooraan bij de bureau's maar waar (verder naar achteren) de racks staan ligt geen rommel toch?

RayManZ
13/10/06, 13:13
Klopt. Maar wat moeten al die dozen en servers daar dan? Zet er dan een mooie kast neer waar alles in past...

Paulewk
13/10/06, 13:15
Ik vind de cage van EA trouwens wel een bende... Misschien moet men daar eens wat aan doen. Staat wel zo netjes tegenover je klanten. Sowieso lijkt me al die troep niet handig in een datacenter.

Struikel je erover en dan val je zo tegen aan kast. Lijkt me niet de bedoeling. Dus wie er nog troep heeft liggen, ruim het ff op :p

struikelen en vallen mag best, zolang je maar niet bloed, dat zorgt voor troep :P