PDA

Bekijk Volledige Versie : Zorin | Graag jullie mening!



Mark Stegeman
10/10/06, 20:08
Hoi allemaal,

Ik zou graag jullie mening over de volgende gang van zaken willen. Ik heb een tijd geleden een berichtje hier geplaatst op het forum dat ik op zoek was naar een dedicated server. Ik heb er veel goede berichten van jullie op gekregen en ik ben in zee gegaan met een van de aanbieders.Goed, om een lang verhaal kort te maken:

Ik heb gereageerd op de aanbieding van Zorin:


Zor.in kan u het volgende aanbieden:


Specificaties :: Dedicated Server

* AMD Athlon64 3000+
* 1024 MB intern geheugen
* 120 GB harddisk
* 100 MBit uplink
* Service Level Agreement met refunds
* Online traffic statistieken
* 4 eigen IPs + ReverseDNS
* 1000 GB dataverkeer
* OS: CentOS 4.3
* Controle paneel: CPanel + WHM
* In 1 werkdag online!
* Maandselijkse betaling
* 1e maand testen zonder contract

Reden dat ik voor deze aanbieding gekozen heb is dat hij me een maand test periode bied. Dat was een van de voorwaarden voor mij. Ik heb vervolgens Sander via de MSN benaderd. Ik moest even een contract onder tekenen en dan was het geregeld. Goed contract getekent....en server was snel online.
Even later was de server ook weer offline....na 10 dagen was hij weer online..

De snelheid en de up time van de server vielen mij tegen du heb ik hem een keurig mailtje gestuurd dat hij niet bood wat wij zochten. Nu stuurde hij een mail terug dat ik vast zit aan het contract en dat er geen sprake is van een test periode! terwijl we dit duidelijk nog via de msn besproken hebben.

Kan hij dit zomaar doen!?

Ik heb de offerte bij gevoegd zodat je een kijkje kunt nemen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Mark Stegeman

Hollanda
10/10/06, 20:10
Gezien een downtime van 10 dagen lijkt het mij dat hij zich ook niet houdt aan de schriftelijke overeenkomst? Edit: 10 dagen down is zowieso volgens de overeenkomst de rest van de maand niks betalen...

Als de maand testtermijn hier op het forum aangeboden is (en de aanbieder zich niet aan zijn eigen offerte houdt) moet je even contact opnemen met 1 van de mods.

Komto
10/10/06, 20:11
Zit je nog wel binnen die eerste maand?
Zo ja:
Nee dat kan hij niet, stuur een aangetekende brief ter opzegging..
En ga op zoek naar een nieuwe :)

Randy
10/10/06, 20:14
Laat me raden: "Zonder een aanvullende Service Level Agreement (SLA) kan het uitvallen van een (eigen) server om hardwarematige redenen nooit reden zijn om aanspraak te kunnen maken op enige vorm van schadevergoeding."

Het was een hardwareprobleem en jij hebt pech. Je had natuurlijk even kunnen Googlen alvorens je met een aanbieder in zee gaat. Dan ad je kunnen weten dat hij vanuit Arnhem tenminste twee uur reistijd naar Amsterdam heeft om problemen op te lossen, als er al treinen tijden. Los van alle negatieve ervaringen.

Mark Stegeman
10/10/06, 20:14
Zit je nog wel binnen die eerste maand?
Zo ja:
Nee dat kan hij niet, stuur een aangetekende brief ter opzegging..
En ga op zoek naar een nieuwe :)

Ik zit niet meer binnen die eerste maand....


Laat me raden: "Zonder een aanvullende Service Level Agreement (SLA) kan het uitvallen van een (eigen) server om hardwarematige redenen nooit reden zijn om aanspraak te kunnen maken op enige vorm van schadevergoeding."

Het was een hardwareprobleem en jij hebt pech. Je had natuurlijk even kunnen Googlen alvorens je met een aanbieder in zee gaat. Dan ad je kunnen weten dat hij vanuit Arnhem tenminste twee uur reistijd naar Amsterdam heeft om problemen op te lossen, als er al treinen tijden. Los van alle negatieve ervaringen.

Ja je hebt gelijk over het eerste gedeelte. Het was een hardwareprobleem en ik had pech.....

Komto
10/10/06, 20:18
Dan heb je inderdaad pech, eerste maand over is contract aangegaan met de duur van een jaar ;)

veenman
10/10/06, 20:18
In het contract staat geen test periode, dus je hebt gewoon een overeenkomst getekend met een looptijd van 12 maanden. Echter is er wel sprake van een overeenkomst die via MSN is aangegaan en daarnaast was de server ook zonder enige aankondiging 10 dagen niet beschikbaar, waarbij ik overigens het aandeel van Zor.in in die kwestie niet kan beoordelen.

Er zijn dus twee overeenkomsten, één schriftelijk, voor een periode van 12 maanden en één mondeling/schriftelijk via msn over de test periode van één maand, er is geen reden om aan te nemen dat de tweede overeenkomst niet rechtsgeldig is. Dus ik denk dat die test periode van één maand gewoon van toepassing is en je het contract per direct eenzijdig kan opzeggen mits je nog in je eerst maand zit!

Mark Stegeman
10/10/06, 20:19
In het contract staat geen test periode, dus je hebt gewoon een overeenkomst getekend met een looptijd van 12 maanden. Echter is er wel sprake van een overeenkomst die via MSN is aangegaan en daarnaast was de server ook zonder enige aankondiging 10 dagen niet beschikbaar, waarbij ik overigens het aandeel van Zor.in in die kwestie niet kan beoordelen.

Er zijn dus twee overeenkomsten, één schriftelijk, voor een periode van 12 maanden en één mondeling/schriftelijk via msn over de test periode van één maand, er is geen reden om aan te nemen dat de tweede overeenkomst niet rechtsgeldig is. Dus ik denk dat die test periode van één maand gewoon van toepassing is en je het contract per direct eenzijdig kan opzeggen mits je nog in je eerst maand zit!

Dankje voor de feedback :)

Swiftway-UK
10/10/06, 20:22
Dus ik denk dat die test periode van één maand gewoon van toepassing is en je het contract per direct eenzijdig kan opzeggen mits je nog in je eerst maand zit!

Ik denk hetzelfde,je kunt ook rustig stellen dat die 10 dagen dat er geen server beschikbaar was afgetrokken kunnen worden van de totale leveringsperiode, mits je de aanbieder wel op de hoogte gebracht hebt op afgesproken wijze dat er een storing is.

Overigens bewijfel ik sterk of een aanbieder je aan een contract kan houden als er een storing is van 10 dagen, ik denk dat je een erg sterke zaak hebt voor een rechtbank dat dit niet bepaald een redelijke termijn is om zo een probleem op te lossen.

Arto
10/10/06, 20:27
Mischien niet echt over dedi's maar over zijn domeinen heb ik veel te zeggen
Maar ik vind het niet netjes om dit hier te doen.

En waarom die gesprek via Msn en niet via email?
Zou beter zijn denk ik.

Zor.in
10/10/06, 20:32
OK, allemaal uitgesproken?

Vaxon Networks
10/10/06, 20:41
OK, allemaal uitgesproken?

Misschien handig dat jij ook je verhaal in deze zaak formuleerd?

Zor.in
10/10/06, 20:45
Misschien handig dat jij ook je verhaal in deze zaak formuleerd?

Gebeurt ook, maar niet via dit forum.

Mark Stegeman
10/10/06, 21:01
Mischien niet echt over dedi's maar over zijn domeinen heb ik veel te zeggen
Maar ik vind het niet netjes om dit hier te doen.

En waarom die gesprek via Msn en niet via email?
Zou beter zijn denk ik.

Omdat Sander mij geblokeert heeft op msn. Ik had het in een convo over dit probleem. Daarna heeft hij me geblokeert ;)

Geoffrey
10/10/06, 21:06
Omdat Sander mij geblokeert heeft op msn. Ik had het in een convo over dit probleem. Daarna heeft hij me geblokeert ;)

Dan zijn er andere manieren om zor.in te contacteren lijkt me? Je hebt een contract getekend waarvan je niet exact wist wat het inhield, want in de offerte stond 1e maand zonder contract. Je tekent toch een contract, waar ik me op zich al vragen bij stel, want tijdens een testmaand is er geen contract nodig tenzij als het specifiek gaat over die testmaand.

Verder is het helaas niet meer de eerste keer dat zor.in tersprake komt, het wordt een beetje erg de laatste tijd. Ik denk dat webhostingtalk stilletjesaan de sub zorin.webhostingtalk.nl mag aanmaken waar iedereen over zor.in kan praten, het begint namelijk een beetje belachelijk te worden nu...

Bullcat
10/10/06, 21:09
is er niet zo iets als een MSN log beschikbaar waarin Sander deze maand testen aanbied ?

Mark Stegeman
10/10/06, 21:11
Dan zijn er andere manieren om zor.in te contacteren lijkt me? Je hebt een contract getekend waarvan je niet exact wist wat het inhield, want in de offerte stond 1e maand zonder contract. Je tekent toch een contract, waar ik me op zich al vragen bij stel, want tijdens een testmaand is er geen contract nodig tenzij als het specifiek gaat over die testmaand.

Helaas is hij telefonisch zelden te bereiken en per mail wil het ook niet zo vlotten. Via zijn website kan ik hem ook niet bereiken om dat hij mij ip daar gebanned heeft.

Tekenen van dat contract moest voordat de server up ging.


Verder is het helaas niet meer de eerste keer dat zor.in tersprake komt, het wordt een beetje erg de laatste tijd. Ik denk dat webhostingtalk stilletjesaan de sub zorin.webhostingtalk.nl mag aanmaken waar iedereen over zor.in kan praten, het begint namelijk een beetje belachelijk te worden nu...

Helaas...ik wou dat ik iets positiefs te vertellen had...

Komto
10/10/06, 21:11
Als jullie nou eerst eens die pdf lezen ;)

Zor.in
10/10/06, 21:12
Het is een beetje eenzijdig altijd en ik vraag me af of je er ook maar één stap verder mee komt door hier een post neer te zetten.

Mark Stegeman
10/10/06, 21:13
is er niet zo iets als een MSN log beschikbaar waarin Sander deze maand testen aanbied ?

Ja hoor, die heb ik bewaard ;)

Sorcer
10/10/06, 21:14
Zoals andere zeiden, zet dan eens jou kant van het verhaal hier. Zo komt iedereen wat meer te weten..

Zor.in
10/10/06, 21:19
Als iemand het nodig vindt om zijn verhaal te posten dan lijkt me niet dat ik verplicht ben ook mijn verhaal te posten toch ? ;). Zoals eerder gezegd zal er schriftelijk contact op worden genomen met Dhr. Stegeman.



Niet slecht bedoelt hoor Zor.in, mischien kan je toch nog die factuurtjes sturen? of antwoorden op die 5 pm's met aanbiedingen die je gaf ?

Wat bedoel je? Wie ben je?

Technotop
10/10/06, 21:23
Ik vraag me af in hoevere de wet "Koop op afstand" hier tersprake is? en lijkt mij dat als er een contract is gesloten dat hier aan dient te worden voldaan. Echter kan je als dienst verstrekker niet zomaar de contracten dichttimmeren en valt er vaak vooral bij grote storingen altijd iets te halen.

Kan er uiteraard helemaal naast zitten, maar wet Koop Op Afstand blijft toch vankracht? Verder is een mondelinge overeenkomst net zo bindend als een schriftelijke overeenkomst.

Dus zijn de twee contracten "Mondeling en Schriftelijk" tegenstrijdig?

V v Zuydewijn
10/10/06, 21:29
Zolang die msn logs er zijn, met duidelijk een maand test dan hoef je je nergens zorgen om te maken.

Laat hem zijn geld maar komen halen. Hij zal een incasso inschakelen, die gaan akoord want zien een contract en zijn blij. Jij betalat niet, zij willen gerechtelijk uitspraak (doet ie vast niet, moet ie namelijk iets voor doen en het lijkt me niet dat Zor.in iets doet) en dan zal een rechter zeggen: Dat jij er redelijkerwijs vanuit kon gaan dat je een maand mocht testen.

Zorin moet de rechter betalen en klaar.

Ik wordt een beetje moe van Zor.in. Dit soort mensen verneuken de markt, zorgen voor een slechte naam enzenz. Wat een idioot.

Victor

Ecatel
10/10/06, 21:31
Hoi allemaal,

Ik zou graag jullie mening over de volgende gang van zaken willen. Ik heb een tijd geleden een berichtje hier geplaatst op het forum dat ik op zoek was naar een dedicated server. Ik heb er veel goede berichten van jullie op gekregen en ik ben in zee gegaan met een van de aanbieders.Goed, om een lang verhaal kort te maken:

Ik heb gereageerd op de aanbieding van Zorin:


Reden dat ik voor deze aanbieding gekozen heb is dat hij me een maand test periode bied. Dat was een van de voorwaarden voor mij. Ik heb vervolgens Sander via de MSN benaderd. Ik moest even een contract onder tekenen en dan was het geregeld. Goed contract getekent....en server was snel online.
Even later was de server ook weer offline....na 10 dagen was hij weer online..

De snelheid en de up time van de server vielen mij tegen du heb ik hem een keurig mailtje gestuurd dat hij niet bood wat wij zochten. Nu stuurde hij een mail terug dat ik vast zit aan het contract en dat er geen sprake is van een test periode! terwijl we dit duidelijk nog via de msn besproken hebben.

Kan hij dit zomaar doen!?

Ik heb de offerte bij gevoegd zodat je een kijkje kunt nemen.

Alvast bedankt voor de reacties!

Mark Stegeman

Wat ik me afvraag is, als iemand u een test-periode aanbiedt hoe kunt u dan een contract ondertekenen? Dan is het toch geen testperiode meer maar een maand gratis?

Een testperiode is juist om te testen of het product aan de door u gestelde eisen voldoet. Bevalt het pakket dan kunt u in zee gaan met de desbetreffende partij.

Verder kan ik in de aanbieding ook helemaal niks vinden over server management. Toen de server offline ging heeft u toen contact opgenomen met uw provider (in dit geval zorin) voor een reboot? Als u dit gedaan heeft en daarna vervolgens 10 dagen heeft moeten wachten dan is dit inderdaad een slechte zaak. Maar dit slechts alleen als u een reboot heeft aangevraagd bij uw provider.. zorin kan tenslotte niet ruiken dat de server van de klant offline is. (??).

Verder vind ik het een beetje rare zaak, aan de ene kant zou ik zeggen.. er is een overeenkomst getekent onder valse voorwendselen (proefperiode). Maar aan de andere kant ook weer niet.. U heeft getekent, ik snap niet in waarom u zou tekenen als u nog in de proefperiode zit.. Dan is de proefperiode overbodig.

FunnyMedia
10/10/06, 21:34
Als zorin nou zijn zaakjes echt in orde had dan had SIDN niet zo veel briefjes moetenb verzenden.
Ik zou niet reageren op (schristelijke) mededelingen van Zorin, laten ze eerst maar bewijzen dat ze een goed product opgeleverd krijgen en met de MSN logs erbij sta je gewoon sterk voor een eventueel incasso bureau.
(een incasso bureau schreeuw alleen maar, meer niet)

Maar ik moet eerlijk zijn, das mijn mening en ik ben eenmaal tegendraads

Zor.in
10/10/06, 21:36
<knip>

Mafkees ;)

Hoe ga jij MSN-logs rechtsgeldig verklaren. Iedereen kan wat nicknames en wat teksten samenstellen. Grappig :).


<knip>

Maar ik moet eerlijk zijn, das mijn mening en ik ben eenmaal tegendraads

Als je dan wil reageren, reageer dan INHOUDELIJK (op dit topic).

FunnyMedia
10/10/06, 21:39
Als je dan wil reageren, reageer dan INHOUDELIJK (op dit topic).
U zegt....
Voorloopig draag je ook niets zinnigs bij in dit topic
Mafkees

brinkie
10/10/06, 21:40
ik ben vrij nieuw hier en wil niet te snel een waarde-oordeel uitspreken over wie ook maar alhier...

Wel heb ik jarenlange ervaring in contracten sluiten (in diverse vormen en mbt diverse zaken) en soms ook met vervelende gevolgen, zo ben ik ooit eens zwaar een oor aangenaaid door bijv. Tom Dings van, indertijd, 'webgeneral', bij veel mensen niet onbekend neem ik aan. Heb nog steeds een webserver en/of NLG 4200,- van 'm tegoed. En ik niet alleen!

Het contract van Zor.in is waterdicht in die zin dat er een vergoedingsregeling voor downtime is en verder alles zonder veel juridische prietpraat helder beschreven is. Beide partijen zijn dit met elkaar overeengekomen en aangezien de proefmaand voorbij is, heeft de 'klager' volgens mij juridisch geen poot om op te staan. Neemt niet weg dat 10 dagen downtime, door welke oorzaak dan ook, belachelijk lang is (veel van mijn klanten flippen bijkans al bij 10 minuten!)

Al met al zit je er aan vast, wellicht dat Zor.in het fatsoen heeft je met een kleine afkoopsom (bijv. 3 maand huur -/- natuurlijk de schadevergoeding voor offline gaan > 95%) van de haakt te laten gaan. Zou wel zo netjes zijn in mijn optiek? Ik doe maar een suggestie..

Overigens is een mondelinge overeenkomst inderdaad geldig, maar of een MSN-chat daaronder valt?! Wie bewijst wat daarin besproken is? Persoonlijk zou ik -om maar een open deur in te trappen- dat soort chat-sessies loggen. Zeker als er (bindende) afspraken worden gemaakt, voorkomt dit soort ellende en discussies...

Ps..

@Technotop
Wet op afstandsverkopen => lijkt inderdaad van toepassing maar (a) die geeft je het recht de koop binnen 8 dagen te ontbinden (wanneer geleverde product niet voldoet). Die zijn ruim verstreken én (b) er is sprake van een huurovereenkomst. Dus die vlieger gaat denk ik niet op.

@FunnyMedia
Mijn incassoburo weet korte metten te maken met wanbetalers hoor :)


Mafkees ;)

Hoe ga jij MSN-logs rechtsgeldig verklaren. Iedereen kan wat nicknames en wat teksten samenstellen. Grappig :).

Aangezien je je MSN-naam op je site hebt staan, lijkt mij dat geen enkel punt, of wil je beweren dat anderen onder jouw naam op 't web zitten?

Geoffrey
10/10/06, 21:44
Helaas is hij telefonisch zelden te bereiken en per mail wil het ook niet zo vlotten. Via zijn website kan ik hem ook niet bereiken om dat hij mij ip daar gebanned heeft.

Tekenen van dat contract moest voordat de server up ging.



Helaas...ik wou dat ik iets positiefs te vertellen had...

Je moest helemaal niks. Komop, je moet nooit voor een test periode een algemeen contract tekenen, slimme zet van ZOR.IN, maar je had beter moeten weten. Had een bedrijf dat tegen mij gezegd had ik hem vriendelijk bedankt voor de moeite, maar kon hij het schudden.

Verder vind ik de manier waarop zor.in met sommige klanten omgaat buiten alle perken eigenlijk, het komt wel heel veel tersprake tegenwoordig. Je verbant geen ip's van klanten van je website of je blokt ze niet op msn hoe lastig ze ook zijn, het blijven klanten en je hebt daar verplichtingen tegenover. Als hij contact weigert dan lijkt het me duidelijk wat je te doen staat en ik hoop dat het vanaf nu eens gedaan is met constant de topic zor.in.

Verder is er niemand die je verplicht Sander om hier je verhaal te plaatsen, maar klantvriendelijkheid is toch iets anders lijkt mij. Verder is het geen van ons allen onze zaken en is het tussen zor.in en zijn klanten die dit moeten uitvechten.

V v Zuydewijn
10/10/06, 21:44
Mafkees ;)

Hoe ga jij MSN-logs rechtsgeldig verklaren. Iedereen kan wat nicknames en wat teksten samenstellen. Grappig :).



Als je dan wil reageren, reageer dan INHOUDELIJK (op dit topic).

Aha! nu ben ik de Mafkees?! Mijn klanten hoefden tenminste niet van SIDN deelnemer te wisselen ineens! (headbang)

En even ter verduidelijking: Een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst. Moeilijker te bewijzen maar ik denk dat een rechter eerder iemand geloofd die netjes ter werk gaat dan iemand zoals Zor.in. Het lijkt me niet zo moeilijk om een getuige om 100 mee te nemen die heel goed kunnen uitleggen hoe je te werk gaat. Maar goed, we weten allebei dat het zover niet komt. Jij zal nooit om een rechterlijke uitspraak vragen.

TS: Niet betalen, laat maar schreeuwen.

Victor

Zor.in
10/10/06, 21:52
Mijn klanten hoefden tenminste niet van SIDN deelnemer te wisselen ineens! (headbang)


Van mij hoeven ze dat nog steeds niet. Ik kan je garanderen dat er geen enkel domein door SIDN zelf zal worden opgeheven. Maar goed, dat is nog steeds offtopic in dit topic.



TS: Niet betalen, laat maar schreeuwen.

Victor

Zoals Dhr Stegeman hier zijn verhaal post staat hij volledig in zn recht en is er geen lopende overeenkomst meer.

rvingen
10/10/06, 21:55
Sorry maar ben jij niet van die lekkere snacks ? Dacht je nu echt dat iemand zo iets post hier dat het wordt opgelost ? kijk zoek je problemen ergens anders uit misschien samen overleggen ? met je aanbieder ? Ik wordt er zo ziek van om telkens dat heen en weer verhaal telezen van hij doet dit en hij doet dat ....

We zijn toch niet meer op de BASIS SCHOOL !

Jongens hoe oud zijn jullie ? 12 jr ?

Zo dat moest er even uit... (sorry)

Bullcat
10/10/06, 21:56
Aangezien je je MSN-naam op je site hebt staan, lijkt mij dat geen enkel punt, of
wil je beweren dat anderen onder jouw naam op 't web zitten?

Wil je dat echt weten :D :D :D :D :D ja dus schijnbaar enige maanden geleden zoals ik ergens anders las.

dus nu maar weer ontopic.

Arto
10/10/06, 22:02
Verder is het helaas niet meer de eerste keer dat zor.in tersprake komt, het wordt een beetje erg de laatste tijd. Ik denk dat webhostingtalk stilletjesaan de sub zorin.webhostingtalk.nl mag aanmaken waar iedereen over zor.in kan praten, het begint namelijk een beetje belachelijk te worden nu...

Gelijk heb je, ik vind het persoonlijk niet fijn voor Zorin om op zo'n forum allemaal niet goede verhalen te horen over zijn "bedrijf"
Ik weet zeker dat hij dat ook niet leuk vind, gelijkt heeft ie.
Maar mensen die hier met een topic komen over Zorin kunnen Zorin absoluut niet bereiken, zoals mij.
Mailen, telefoon en Msn niks heeft een nut.
Hij reageerd gewoon niet, en die mensen proberen via zo'n forum zijn stem uit te brengen, dit moet ook niet verkeerd begrepen worden vind ik.

Mijn menig is dat dit ergens anders moet besproken worden tussen deze twee personen.
Maar wel dat Zorin zijn werk netjes en goed moet doen, anders blijfen dit topics komen en meer mensen die weten wat voor bedrijf Zorin is.

Ik wil niemand hier zwart maken, maar heel duidelijk.
Iedereen betaald geld voor iets, daar moet ie ook wat voor terugkrijgen.
Gewoon elkaar respecteren.

V v Zuydewijn
10/10/06, 22:15
Van mij hoeven ze dat nog steeds niet. Ik kan je garanderen dat er geen enkel domein door SIDN zelf zal worden opgeheven. Maar goed, dat is nog steeds offtopic in dit topic.
Nee, dat ze dat van jou niet hoeven is duidelijk. Van de SIDN echter wel. Maar goed, ik vind het niet erg. De klanten die van je vandaan komen weten niet wat ze overkomt: Ze krijgen service, zaken zijn geregeld en als ze bellen dan wordt er opgenomen.




Zoals Dhr Stegeman hier zijn verhaal post staat hij volledig in zn recht en is er geen lopende overeenkomst meer.

Werp dan licht in de duisternis. Waarom denkt hij dat ie genaaid wordt?

Victor

martysmarty
10/10/06, 22:16
Kan het woord zorin mischien geblokt worden in de censuur list op het forum? Scheelt zo'n 200 posts en 10 topics per dag..

Zor.in
10/10/06, 22:22
Of een moderator die er een slot op zet? Of is het fun om het tot 13 pagina's te laten vullen en dan pas te sluiten?

X-Hosted
10/10/06, 22:28
13 pagina's maar?:) volgensmij zijn er wel langere 'kijk eens hoe kut zorin is' topics.... maar de TS is maar weer eens het levende bewijs dat ze toch geen nut hebben. (als TS de zoekfunctie had gebruikt en op 'zorin' had gezocht wassie vast geen overeenkomst aangegaan).

Dus, lockje idd.

Bullcat
10/10/06, 22:29
Ik snap 1 ding eigenlijk niet Sander, als mensen dit richting mijn bedrijfje zouden doen zou ik alle zeilen bijzetten om de zaak op te lossen, waarom doe je dat zelf ook niet, ontbreekt het je aan tijd of kennis of weet ik veel wat.
Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het je eigenlijk allemaal worst zou zijn wat er hier gepost word over je bedrijf, en dan kan je wel om een slotje gaan roepen, maar zo los je geen problemen op, neem als het moet nu nog contact op met de TS, die is de enigste die om een slotje kan vragen hier, en help de problemen uit de wereld !

X-Hosted
10/10/06, 22:43
ontbreekt het je aan tijd

Ik denk (en ervaring met zorin bevestigd dit) dat dit em voornamelijk is, Sander heeft geen kwade bedoelingen ofzo, en hij kan het wel en kan soms erg behulpzaam zijn.. maar er zijn volgensmij gewoon te veel klanten en problemen waardoor volgensmij door de bomen het bos niet meer te zien is voor Sander.

Personeel/manskracht 'oversellen' is misschien erger dan hardware overselling ;)

Bullcat
10/10/06, 22:49
dan moet hij een prioriteiten lijstje maken, en voorlopig een klanten stop instellen hoe lullig dat ook is. en dan gewoon van boven naar beneden die lijst afwerken, en zorgen dat de probs worden afgehandeld in de tijd die hij wel heeft !

Maar ja wie ben ik he, trappen heeft niet zo veel zin, oplossen lijkt me beter.

Zor.in
10/10/06, 22:50
Bullcat, heb jij een maand vakantie gehad? De meeste klanten rennen weg ;).

Bullcat
10/10/06, 23:01
Word het dan zeker niet eens tijd om bij je orde op zaken te stellen ? als je klanten gillend wegrennen ?
Zorg dan ook eens voor positieve berichten als het wel goed is gegaan, het lijkt er nu namelijk meer op dat er meer negatieve dan positieve berichten zijn over je.
De tijd die je hier kwijt bent met reageren op een topic die je weer zwart maakt had je ook kunnen besteden om een probleem op te lossen van een klant, geef ze geen aanleiding om te zeiken over je, net zoals het tegenhouden van die .com of andere namen.
Dat gaat je echt niet helpen, laat gaan die handel, is lullig, maar het zij zo.

Misschien zie je het over het hoofd die aanvragen om ergens een lock af te halen, maar kijk dan je Spam box nog eens na. Ik weet echt niet wat je aan het doen bent hier en nog minder wat je ermee wenst te bereiken, behalve als je van al je klanten afwil !

En nee ik ben geen maand met vakantie geweest, maar ik voel mezelf niet geroepen om op elk negative topic over je bedrijf te reageren, want ik gun je gewoon je bedrijf, maar doe er dan ook wat aan !

Hans

Zor.in
10/10/06, 23:07
Nou, je geeft nu gewoon willekeurig reacties. REGISTRAR-LOCKs worden niet gezet, alle domeinnamen staan op ACTIVE.

En je weet nog steeds maar één kant van het verhaal.

Geoffrey
10/10/06, 23:08
Nou, je geeft nu gewoon willekeurig reacties. REGISTRAR-LOCKs worden niet gezet, alle domeinnamen staan op ACTIVE.

En je weet nog steeds maar één kant van het verhaal.


Met alle respect, als je nergens een deftige publiekelijke verklaring geeft dan moeten we, en belangrijker eventuele toekomstige klanten zich wel basseren op één kant lijkt me...

Zor.in
10/10/06, 23:11
Mwa dat denk jij Geoffrey. Ik maak me dr niet druk om. Ik weet hoe het verhaal in elkaar zit en de rest gelooft maar wat ie wil geloven ;).

Bullcat
10/10/06, 23:12
Er is hier op WHT een ander topic, waarin word gezegt dat je niet meewerkt aan verhuizing. response van Jou erop niks nada nopes.

En ja ik weet maar 1 kant van het verhaal, en zie je dat ik ja aanval naar aanleiding van die 1ne kant van het verhaal, ik probeer alleen mee te denken, en dan niet eens richting TS, of het wel of niet rechtsgeldig is, maar alleen te zeggenzet alles eens op papier, waar de schoen wringt, maar als je dat al als een aanval ziet, dan weet ik het ook niet meer eigenlijk :(

X-Hosted
10/10/06, 23:16
en de rest gelooft maar wat ie wil geloven ;).

doet me denken aan; http://www.ispam.nl/archives/278/machiavelli-zorin-sander-vossen/

''Wat is er dan loos, de persoon achter Zor.in, Sander Vossen, probeert dat zeer vaag te houden, wat eigenlijk zijn primaire manier van handelen is, het opwerpen van rookgordijenen en het creeeren van chaos, waar logische verbanden in verdwijnen. Binnen deze chaos lijkt Sander echter wel grotendeels de waarheid te vertellen, gecombineerd met een grote hoeveelheid onzin die hij uitkraamt om die zelfde waarheid weer te verhullen, of te wel, hij liegt de waarheid, zoals dat wel genoemd wordt.''

Nee, een deftige verklaring kunnen we according to ispam wel vergeten Geoffrey;)

FSCJasper
10/10/06, 23:25
Waarom bekritiseren sommige webhosters hier Zorin? Als zij hun bedrijfsvoering op deze manier in te vullen, is dat hun goed recht. Het lijkt me verspilde energie om hun op andere gedachte te brengen.

In tegenstelling tot het bekritiseren van Zorin, probeer ervan te leren en zorg dat het jou niet gebeurt. :)

janneman
10/10/06, 23:35
Hebben jullie ooit al eens getracht uit te rekenen hoeveel potentiele omzet je verliest met het besteden van tijd aan dit topic?

Bullcat
10/10/06, 23:38
Dat doen we even tussendoor Jan, ben nu een server aan het opbouwen, dus heb wel even wat ruimte over, en ik probeer Sander tot inkeer te brengen, is ook een goed doel toch !

X-Hosted
10/10/06, 23:39
In tegenstelling tot het bekritiseren van Zorin, probeer ervan te leren en zorg dat het jou niet gebeurt. :)

:W: vooral het laatste deel...:)


Dat doen we even tussendoor Jan, ben nu een server aan het opbouwen, dus heb wel even wat ruimte over, en ik probeer Sander tot inkeer te brengen, is ook een goed doel toch !

Hehe, same here, niet veel anders te doen, geen support mail oid...dus dan maar even wht'en;)

Of Sander tot inkeer brengen gaat lukken:rolleyes: ... je kan ook een peukie gaan roken ofzo:D

Zor.in
10/10/06, 23:43
Hebben jullie ooit al eens getracht uit te rekenen hoeveel potentiele omzet je verliest met het besteden van tijd aan dit topic?

Of hoe groot de kans is dat hier een potentiele klant komt kijken en niet met Zorin in zee gaat maar met één van de posters in dit topic ;). Of een bestaande klant die overstapt naar een poster in dit topic.

Bullcat
10/10/06, 23:47
weinig kans , maar als ze gaan googlen en dit topic zien staan worden ze ook niet vrolijk lijkt mij !

janneman
10/10/06, 23:47
Vergeet alsjeblieft even mijn titel, want als niet-webhoster doch grootverbruiker van webhosting geef ik slechts een persoonlijke zakelijke mening.
Ik snap jullie meningen wel, maar zal het niet op de man af spelen.

Bullcat
10/10/06, 23:56
Nee die vergeten we wel ff, maar wat is er mis om iemand ie er en puinzooi van maakt op de rails te krijgen, er komen zat robots langs hier elke nacht en die slaan ook echt deze puinhoop op als je op zorin gaat googlen, eerst even de eerste pagina met James Bond overslaan dan ! :)

Gomer
11/10/06, 00:08
Of hoe groot de kans is dat hier een potentiele klant komt kijken en niet met Zorin in zee gaat maar met één van de posters in dit topic ;). Of een bestaande klant die overstapt naar een poster in dit topic.

zor.in en besthost (beide je bedrijven) staan wel hoog in rank op google als het alleen maar om chaos of problemen gaat:

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=zor.in&meta=cr%3DcountryNL
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=besthost&meta=cr%3DcountryNL


Sander:
Als ik terug in het verleden kijk, wil je alleen alsmaar chaos en wanorde creeren, als dit je staaltje marketing is...? Zo niet, wat is dan je doel? Wat voor zin heeft dit? Heb je ook weleens van klantvriendelijkheid gehoord? Weet je ook dat het beste is om waarheid boven tafel te houden? En zo gaat het maar door, er zijn vast wel meer vragen dan dat.

Je hebt onze aandacht, maar op deze manier wil niemand zaken met je doen. Dit is echt heel goed te merken.




@FunnyMedia
Mijn incassoburo weet korte metten te maken met wanbetalers hoor


Roep dat maar niet te hard :)

Roadster
11/10/06, 01:21
Of hoe groot de kans is dat hier een potentiele klant komt kijken en niet met Zorin in zee gaat maar met één van de posters in dit topic ;). Of een bestaande klant die overstapt naar een poster in dit topic.

Hier toch 1 :) Die (helaas) nooit met een bedrijf als zor.in zee zal gaan !
Ik moet zeggen als ik je aanbiedingen zie dan zijn ze regelmatig de goedkoopste en misschien is dat de reden wel geweest waarom de TS voor u gekozen heeft. Maar zoals blijkt.. Goedkoop is uiteindelijk duurkoop :rolleyes:

Dillard
11/10/06, 02:27
Het contract van Zor.in is waterdicht in die zin dat er een vergoedingsregeling voor downtime is en verder alles zonder veel juridische prietpraat helder beschreven is.

Bedankt! (denk ik......).

Met open mond heb ik dit topic bekeken, voornamelijk omdat ik (als eerste post) de PDF bekeek welke me bijzonder bekend voorkwam. Erg bekend zelfs, waarschijnlijk komt dat doordat ik de oorspronkelijke auteur van deze tekst ben.

Verbaasd ben ik dus dat mijn contracten ineens op WHT opduiken en klaarblijkelijk worden gebruikt door collega ISP's. Om dit te voorkomen worden contracten altijd als PDF verstuurd, maar het lijkt erop dat er een doorheen is geglipt. Jammer, want het opstellen van een dergelijk raamwerk kost iets meer tijd dan een gemiddelde regenachtige zondagmiddag en dan is het niet leuk om te constateren dat een dergelijke 'copy-paste' aktie afbreuk doet aan mijn intellectueel eigendom c.q. auteursrecht.

Sander, wil je mij nog even (evt. via PM) laten weten hoe je aan het origineel van dit contract bent gekomen?

Ontopic:

@TS: hoe vervelend ook, je staat niet zo sterk (juridisch gesproken). In de offerte (via WHT) is gesproken over een testmaand, in de overeenkomst (welke JIJ hebt getekend) niet. Daarmee overruled de overeenkomst de eerder gedane offerte.

Als jij een offerte opvraagt van een BMW-1 serie, vervolgens hierover belt (=MSN) met de dealer en vervolgens bij de dealer een contract tekent voor een BMW-3 serie, heb je die laatste besteld, niet de eerste.

Dit laat onverlet dat de 10 dagen downtime natuurlijk niet acceptabel is (hopenlijk heb je dit ook kenbaar gemaakt tijdens de 'testmaand'). De bepaling dat men bij het uitvallen van een eigen server (let op "eigen") server geen aanspraak kunt maken op een schadevergoeding is bedoeld voor een colocated server (immers, de ISP kan er niets aan doen als jouw eigen server uitvalt). Bij een dedicated server mag je verwachten dat er binnen 10 dagen een oplossing geboden is. Dat staat overigens ook in de overeenkomst:


artikel 3: Indien opdrachtnemer als onderdeel van deze overeenkomst hardware heeft geleverd dan wel verhuurd dan wel ter beschikking stelt, gelden hiervoor de normale garantiebepalingen, standaard 24 maanden. Opdrachtnemer zal zich inspannen storingen zo spoedig mogelijk te verhelpen.


Ik kan me niet voorstellen dat Zor.in dit hard wil spelen, dus het lijkt me dat Zor.in met een oplossing zal komen waar alle partijen zich in kunnen vinden.

edit: typo

Randy
11/10/06, 02:37
afbreuk doet aan mijn intelligent eigendom c.q. auteursrecht.

Intellectueel eigendom

Dillard
11/10/06, 02:41
Je hebt gelijk (tis al laat)

Cybafish
11/10/06, 02:58
- Hoe oud is de TS?
- Kan de TS aantonen dat de dedicated server offline was?

Randy
11/10/06, 04:20
Wat een discussies; Meent TS gelijk te hebben, lapt hij 106,- en legt het geschil voor bij de arodissementsrechtbank te Arnhem. Dat zijn de mensen die zouden moeten oordelen. Wij kunnen enkel huilende kiddo's troosten hier of lekker bashen op Zorin. Of toch maar slapen (Ook hier is het laat, patch tuesday geweest).

JayvD
11/10/06, 08:00
Bedankt! (denk ik......).

Met open mond heb ik dit topic bekeken, voornamelijk omdat ik (als eerste post) de PDF bekeek welke me bijzonder bekend voorkwam. Erg bekend zelfs, waarschijnlijk komt dat doordat ik de oorspronkelijke auteur van deze tekst ben.

Weet niet of je weleens boeken leest maar behoorlijk wat administratieve boeken geven deze opzet weer. Het kan best zijn dat Zor.in wat teksten geleend heeft, echter is 75% gewoon uit die boeken te halen.

Zor.in
11/10/06, 08:02
Zolang je het verhaal niet volledig kent kun je hier niet over oordelen.

Het gebeurt zelden dat iemand 'zomaar' in de 1e maand moet afhaken. De meeste servers worden door klanten enkele jaren gehuurd voordat de overeenkomst wordt beeindigd, en dat is niet omdat de dienstverlening niet goed is, maar omdat er op dat moment geen behoefte is aan de dienst.

Het blijkt heel makkelijk een beeld te creeeren door één 'klant' een bericht te laten posten en dat als waarheid aan te laten nemen. Ik ga mijn eigen verhaal niet meer verdedigen. De echte klanten weten waarom ze bij zor.in producten afnemen en zullen dat blijven doen.

Maar goed, het blijft 'gezeur' op dit forum, dus in praktijk heeft het weinig invloed. Wanneer je bij een klant op bezoek gaat en je levert die klant een goed product dan boeit het niet hoe google over je denkt.


Bedankt! (denk ik......).

Met open mond heb ik dit topic bekeken, voornamelijk omdat ik (als eerste post) de PDF bekeek welke me bijzonder bekend voorkwam. Erg bekend zelfs, waarschijnlijk komt dat doordat ik de oorspronkelijke auteur van deze tekst ben.

Verbaasd ben ik dus dat mijn contracten ineens op WHT opduiken en klaarblijkelijk worden gebruikt door collega ISP's.

Sander, wil je mij nog even (evt. via PM) laten weten hoe je aan het origineel van dit contract bent gekomen?
<knip>

Is opgesteld door een jurist en is netjes voor betaald, dus mag ik toch aannemen dat deze persoon zijn eigen kennis/boeken gebruikt heeft en geen kopie heeft gemaakt.

Dillard
11/10/06, 09:54
Weet niet of je weleens boeken leest maar behoorlijk wat administratieve boeken geven deze opzet weer. Het kan best zijn dat Zor.in wat teksten geleend heeft, echter is 75% gewoon uit die boeken te halen.

Ik lees best wel eens boeken, maar ik heb dit toch echt 100% zelf geschreven en indien een dergelijk document nagenoeg 100% identiek op internet verschijnt (er is nog niet eens de moeite genomen om het over te typen, ik herken mijn eigen Word-opmaak), dan weet ik zeker dat hier geen sprake is van toeval.



Is opgesteld door een jurist en is netjes voor betaald, dus mag ik toch aannemen dat deze persoon zijn eigen kennis/boeken gebruikt heeft en geen kopie heeft gemaakt.

Helaas, ik kan je documenten van meer dan 3 jaar geleden laten zien die 98% identiek zijn aan dit document. Indien je hiervoor iemand hebt ingehuurd, ontvang ik graag zijn gegevens en/of een kopie van de factuur zodat ik gepaste maatregelen kan nemen. Ik hoor graag van je!

InterNetjes
11/10/06, 22:32
Ik wil mijn hulp wel aanbieden, Hans help je ook mee? ik ken nog wel wat meer mensen die Sander ook wel willen helpen, schop er onder, bezem mee, gereedschap mee en opruimen de bende....

zorgen dat hij met een schone lei verder kan :) goed plan?

Bullcat
11/10/06, 22:38
Kevin ? mis ik wat dan ! :)

InterNetjes
11/10/06, 22:40
Kevin ? mis ik wat dan ! :)

sorry, maar er belde mij net een kevin.... had net gepost, daarna was ik ergens anders mee bezig... dacht even na... oeps :) maar je had het al gezien :)

tvm
12/10/06, 13:50
Even mijn mening:

Ik heb nu reeds enkele maanden een dedicated server bij sander. De prijs is goedkoop en de server heeft nog geen enkel probleem gehad. De enige downtime die deze server heeft gehad is 30 minuten door mijn schuld.
Qua domeinregistratie is alles altijd vlot verlopen, zelf .be registratie's die per email gebeuren durt +- 6 uur.
Snel voor zulk budget toch?
Voor de rest qua support hoef je wat gedult te hebben maar binnen de 24 uur mag je toch bericht terug verwachten. Wil je toch heel snel support bel je hem even op.

Ik ben tevreden over de diensten en als er iets minder is zal je mij niet horen klagen want het is dan ook maar een peulschil die wordt betaald. Ik gebruik die server ook enkel voor mensen die op zoek zijn naar heel goedkope hosting en vrienden die een website hebben. Die ook weten dat ze niet hoeven te klagen bij een downtime.

mvg,

Tim

Domenico
13/10/06, 21:02
Genoeg Zor.in!