PDA

Bekijk Volledige Versie : psbl.surriel.com

RichardF
10/10/06, 16:03
Een klant van ons heeft in zijn site een mailist ingebouwd. Geen probleem tot zo ver.

Het is alleen dat er een mail van zijn lijst in een spamtrap terecht komt. De lijst is, zo ver ik de klant moet geloven een schone lijst, van ongeveer 15.000 adressen.

Op psbl.surriel.com is te zien om welke mail het gaat dat in de spamtrap gekomen is, maar het script verwijdert (natuurlijk) het adres van de spamtrap. Daardoor kan ik dat adres niet uit de mailinglist halen.

Het probleem is ook dat de beheerder van psbl.surriel.com niet te bereiken is via de adressen die op de site staan. En omdat ik hem niet kan benaderen kan ik hem niet vragen om onze server of te whitelisten of me het adres door te geven van zijn spamtrap zodat ik de van de mailinglist kan verwijderen.

De kabelleverancier in NoordHolland (multikabel) gebruikt deze onbeheerde DNSBL en op multikabel zitten de meeste van mijn klanten. Multikabel weigert om zelf hier iets aan te veranderen ook al genereert deze DNSBL false-positives.

Weet iemand hoe die persoon (Rik van Riel) te bereiken is?

Magus
10/10/06, 16:40
riel@nl.linux.org al geprobeerd?

Digiover
10/10/06, 17:15
Een klant van ons heeft in zijn site een mailist ingebouwd. Geen probleem tot zo ver.

Het is alleen dat er een mail van zijn lijst in een spamtrap terecht komt. De lijst is, zo ver ik de klant moet geloven een schone lijst, van ongeveer 15.000 adressen.
Bij een schone lijst wordt geen e-mail naar spamtraps verstuurd. Bij een schone lijst heeft je klant een confirmatie per aangemeld e-mailadres (de telecommunicatiewet heeft een bewijsplicht, je klant moet kunnen bewijzen dat een natuurlijk persoon zich aangemeldt heeft).

Verder kan ik je helaas niet helpen.

groenleer
10/10/06, 23:13
Hoe bewijs je dat een natuurlijk persoon zijn adres heeft toegevoegd?

Menig internetter weet niet eens waar, wanneer en waarom dat hij zijn emailadres achter heeft gelaten.

crazycoder
10/10/06, 23:35
Hoe bewijs je dat een natuurlijk persoon zijn adres heeft toegevoegd?

Menig internetter weet niet eens waar, wanneer en waarom dat hij zijn emailadres achter heeft gelaten.
Dat heet confirmed opt-in.

E-mail adres gaat in database, confirmatie wordt gezonden met verzoek om bijv. op link te klikken als men ingeschreven wil worden. Pas na het klikken op een link (of een reply) wordt het adres toegevoegd.
Datum/tijd/ip opslaan -> done.

RichardF
12/10/06, 13:09
Ik weet dat iig op dit moment de aanmelding zo werkt dat je adres ook moet bevestigen.

De lijst zal dus niet zo schoon zijn als de klant beweert.. zo naïef was ik ook niet :)

@Digiover.. Bedankt voor de tip voor deze voor de klant dwingende plicht. Ik ga de klant vragen zijn lijst op die basis op te schonen.

@ magus.. bedankt voor 't zoeken. Ik heb dat adres idd geprobeerd zonder resultaat.