PDA

Bekijk Volledige Versie : verkoop website aan NLer



timvermaesen
09/10/06, 22:31
Hoi

Kan iemand mij vertellen hoe ik als persoon zonder bedrijf (woonachtig in België) een website kan verkopen aan een inwoner van Nederland? Het gaat dus over de afhandeling door de belastingsdienst van beide landen.

Dus die persoon betaalt mij, en ik bezorg hem de website. En ik dien er ook een factuur bij te doen, zodat hij het natuurlijk kan aangeven.
WAT wordt er dan doorgestuurd naar de Belgische belastingsdienst? Handel ik dan volgens de belastingen als bedrijf ofzo?

Dank je wel als iemand hier een antwoord op kan geven!

Tim

Triloxigen
10/10/06, 00:07
Zoals ik het begrijp gat het om particuliren?
Dan hoef je niet zo moeilijk te doen, gewoon verkopen :)

timvermaesen
10/10/06, 00:43
Ik ben particulier en de NLer treedt op als bedrijf.

Serve-xs
10/10/06, 14:45
Het kan tevens ook prive verkocht worden zonder factuur. Koper betaald het afgesproken bedrag en verkoper verstuurd de gehele website en/of domeinen/webhosting aan de koper.

timvermaesen
10/10/06, 15:04
Het is natuurlijk de koper die dat bepaalt. Hij wenst dus een factuur, zodat hij het waarschijnlijk kan opgeven als investering.
Voor mij is dat natuurlijk 50% minder, en ik wil eigenlijk liever dat dit pas volgend aangegeven wordt daar ik dan mijn bedrijf heb. Ik zie die inkomsten liever onder mijn bedrijf en als starter heb je nog voordelen.
Het is voor mij vooral van belang wat er doorgegeven wordt, en wanneer.

ShowU
10/10/06, 15:23
Het is natuurlijk de koper die dat bepaalt. Hij wenst dus een factuur, zodat hij het waarschijnlijk kan opgeven als investering.
Voor mij is dat natuurlijk 50% minder, en ik wil eigenlijk liever dat dit pas volgend aangegeven wordt daar ik dan mijn bedrijf heb. Ik zie die inkomsten liever onder mijn bedrijf en als starter heb je nog voordelen.
Het is voor mij vooral van belang wat er doorgegeven wordt, en wanneer.

wellicht kun je met je klant afspreken dat je de facturering dan pas volgend jaar afhandeld? dan kun je uiteraard niet nu al geld verwachten...

timvermaesen
10/10/06, 22:03
Dus niemand kan vertellen wat er daadwerkelijk verstuurd wordt?