PDA

Bekijk Volledige Versie : Ervaringen Concepts-ICT datacenter



FSCJasper
09/10/06, 14:37
Graag hoor ik ervaringen over het Concepts-ICT datacenter. Gelieve alleen reacties van diegene die er daadwerkelijk klant zijn.

Het gaat mij om de colocatie diensten. Gezien mijn verhuizing naar Tilburg, wordt een datacenter in Breda een mooie optie om te overwegen in de nabije toekomst.

Bij voorbaat dank.

NIS3
09/10/06, 14:58
Tja, op zich leuk datacenter en lekker dichtbij, alleen noodstroom, brandpreventie, etc ontbreekt. InterConnect heeft het wat dat betreft beter voor elkaar in Den Bosch. Ook is de airco in het verleden een aantal keer uitgevallen, maar dit is nu gefixt geloof ik of gaan ze snel fixen. Verder met Concepts gewoon prima ervaringen.

Overigens heeft Claranet ook een leuk datacenter in Eindhoven.

FSCJasper
09/10/06, 15:11
Bedankt voor je reactie NIS3.

Had nog nooit gehoord van het Claranet Datacenter. Zie dat zij de 25e een open dag hebben georganiseerd. Klinkt mij de moeite waard om eens te gaan kijken.

Overige ervaringen hoor ik graag, ook overige datacenters in de buurt van Tilburg.

dimitrivisser
09/10/06, 15:59
Overige ervaringen hoor ik graag, ook overige datacenters in de buurt van Tilburg.

Het Grafix datacenter in Capelle aan den IJssel misschien ? Het lijkt veel verder dan bv Den Bosch, volgens mijn routeplanner scheelt het echter maar 12 minuutjes vanuit Tilburg.
Prijzen daar zijn wat lager dan in bv Breda (prijzen van Den Bosch en Eindhoven ken ik niet). Dus misschien een optie, tenzij je natuurlijk verwacht er elke dag naartoe te moeten gaan :)

NIS3
09/10/06, 16:00
Het Grafix datacenter in Capelle aan den IJssel misschien ? Het lijkt veel verder dan bv Den Bosch, volgens mijn routeplanner scheelt het echter maar 12 minuutjes vanuit Tilburg.
Prijzen daar zijn wat lager dan in bv Breda (prijzen van Den Bosch en Eindhoven ken ik niet). Dus misschien een optie, tenzij je natuurlijk verwacht er elke dag naartoe te moeten gaan :)

Concepts heeft op dit moment aanbiedingen lopen a 20 EUR/Mbit. Lijkt me sterk dat het daar nog goedkoper is? :)

dimitrivisser
09/10/06, 16:19
Concepts heeft op dit moment aanbiedingen lopen a 20 EUR/Mbit. Lijkt me sterk dat het daar nog goedkoper is? :)

Toen ik een paar maanden geleden voor mezelf rondkeek waren ze ongeveer 3x duurder voor hetzelfde (of eigenlijk voor iets dat een stukje minder interessant was).

http://www.concepts-ict.nl/nl/layout/zakelijk_najaarsactie.html stond toen nog niet op de site...

Randy
09/10/06, 17:17
Niemand betaald de listprice. Altijd even de vriendelijke accounmanager bellen. Zeker bij 1/1 racks of meer. (Hoewel de aanbieding al zeeeer scherp is voor een reionaal DC)

roberto333
09/10/06, 20:31
Het Grafix datacenter in Capelle aan den IJssel misschien ? Het lijkt veel verder dan bv Den Bosch, volgens mijn routeplanner scheelt het echter maar 12 minuutjes vanuit Tilburg.

Dat ligt er maar net aan aan welke kant van de steden je moet zijn, hoe ver het van de snelweg is en waar de alom beruchte files staan... Het verschil is in de meeste gevallen denk ik groter dan 12 minuten, maar kan theoretisch zelf andersom uitvallen.

t.bloo
09/10/06, 22:01
Had nog nooit gehoord van het Claranet Datacenter.

ik ook niet, maar VIA NET.WORKS kende ik dan weer wel:


In juni 2006 wijzigt VIA NET.WORKS Nederland haar naam in Claranet Benelux BV.

xSeries
10/10/06, 11:37
Naar mijn idee laat de organisatie wel eens te wensen over; ip-adressen zijn bij ons dubbel uitgedeeld.... Pas nadat een andere klant erachter kwam dat zij down waren kwamen ze er bij Concepts achter

NIS3
10/10/06, 11:39
Naar mijn idee laat de organisatie wel eens te wensen over; ip-adressen zijn bij ons dubbel uitgedeeld.... Pas nadat een andere klant erachter kwam dat zij down waren kwamen ze er bij Concepts achter

Vreemd, want alles gaat toch in je eigen vlan normaal? :) Bij ons wel tenminste.

phreak
10/10/06, 11:39
Gemiddelde reistijd naar GrafiX NOC, van Capelle a/d Ijssel moet je toch wel op 45 tot 60 minuten rekenen. Alhoewel ik ook ervaring heb met Concepts-ICT in Breda, neem ik die 45 minuten wel voor lief..

xSeries
10/10/06, 11:48
@NIS -> lijkt mij ook; maar ik heb natuurlijk geen idee hoe hun netwerk technisch is opgebouwd.... Dit is slechts een ervaring die ik met hun heb gehad nog geen 2 maanden geleden :-)

NIS3
10/10/06, 11:52
@NIS -> lijkt mij ook; maar ik heb natuurlijk geen idee hoe hun netwerk technisch is opgebouwd.... Dit is slechts een ervaring die ik met hun heb gehad nog geen 2 maanden geleden :-)

Had je je eigen IP range of gewoon IPtjes uit een gedeelde range? Wij hebben meerdere eigen /24's en deze zitten gewoon in een eigen vlan.

xSeries
10/10/06, 12:00
@NIS3; zullen wel iptjes uit de gedeelde range geweest zijn; wij huren daar ruimte voor een klant van ons; het is geen volledig rack maar een paar U

Heb dit trouwens via mijn klant moeten horen; geen reactie vanuit Concepts met de melding dat er een fout was gemaakt of een mail met nieuwe ip-adressen....
Is ook praktisch dat je als klant er weer zelf achteraan moet.