PDA

Bekijk Volledige Versie : Hosting bedrjif ?



Andy69
09/10/06, 10:07
Beste,

Ik wil best een hosting bedrijf beginnen, maar is het tegenwoordig nog wel te doen en kan je nog wel wat verdienen ? Er zijn namelijk naar mijn gevoel zoveel hosting bedrijven die voor een euro al hosting aanbieden.

Ik wil best wel wat geld investeren (5k a 10k).

Of is het misschien dan wel verstandig om een bedrijf over te nemen.

Alvast bedankt.

starfix
09/10/06, 10:26
Dit soort dingen worden om de dag op dit forum gevraagd. Daarom hebben ze hier een zoekfunctie: http://www.webhostingtalk.nl/search.php

Succes!

groenleer
09/10/06, 10:33
Beste,

Ik wil best een hosting bedrijf beginnen, maar is het tegenwoordig nog wel te doen en kan je nog wel wat verdienen ? Er zijn namelijk naar mijn gevoel zoveel hosting bedrijven die voor een euro al hosting aanbieden.

Ik wil best wel wat geld investeren (5k a 10k).

Of is het misschien dan wel verstandig om een bedrijf over te nemen.

Alvast bedankt.


Om achter dat soort dingen te komen hebben ze de term Markt Onderzoek bedacht. Daar bij onderzoek je de markt en kijk je of dat voor datgene wat jij wilt gaan aanbieden wel behoefte is. En ofdat jouw bedrijf naast andere bedrijven zou kunnen bestaan.

Maxhost
09/10/06, 16:17
5 a 10k? wat is k?:P

3j3ct
09/10/06, 16:19
5 a 10k? wat is k?:P
een k is 1000 euro

FSCJasper
09/10/06, 16:21
1k = €1000,00

Andy, lees de topics op dit forum goed door. Veelal zul je horen dat de markt al verzadigd is door de vele bedrijven. Echter voor goede bedrijven die kwaliteit diensten aanbieden en hun zaken in orde hebben, is er altijd plaats.

Cybafish
09/10/06, 17:25
k = kilo = 1000

5k a 10k is dus 5000 a 10000 (wat bananen?)

Swiftway-UK
09/10/06, 17:59
Nee, het ging om geld, geld kan goud zijn.

5000 - 10000 kilo goud kom je een aardig eind mee qua investering in een hosting business;)

Anyway om serieus op je vraag in te gaan, hoe is het gesteld met je sociaal netwerk ? als je veel contacten hebt die webhosting nodig hebben, dan kun je nog wel een eindje komen, indien dat niet het geval is, verwacht dan dat er paar duizend kilo goud ;) besteed moet worden aan marketing en reclame.

eMiz0r
10/10/06, 00:19
Volgens mij ligt de markt nog zeker open voor nieuwkomers die het voor elkaar hebben. De internetbubbel is weer aardig aan het opblazen, dus er valt genoeg te verdienen. Vraag is wanneer hij (weer) barst :)

FSCJasper
10/10/06, 00:41
Neem niet aan dat op kort termijn de bubbel zal gaan barsten, eMizOr. De economie zit gelukkig nog steeds in een groei.

De prijsstijgingen van verschillende datacenters zal een positief invloed gaan hebben op de markt, zo heb ik het vermoeden.

Cybafish
10/10/06, 01:10
Kijk naar de overname van YouTube door Google. 1.65miljard dollar, als we het over een bubbel hebben :D

FSCJasper
10/10/06, 01:21
Is die overname rond? Las namelijk vandaag wel over de interesse van Google in Youtube, echter deze was nog niet concreet.

Overigens een verrassende zet, gezien het nieuwsbericht een tijdje terug dat YouTube niet interessant was voor dergelijke bedrijven gezien de hele kosten en opstapelende rechtzaken.

DutchTSE
10/10/06, 17:12
Is die overname rond? Las namelijk vandaag wel over de interesse van Google in Youtube, echter deze was nog niet concreet.

Overigens een verrassende zet, gezien het nieuwsbericht een tijdje terug dat YouTube niet interessant was voor dergelijke bedrijven gezien de hele kosten en opstapelende rechtzaken.
Die is inderdaad al rond :) 1.65 miljard in google aandelen wel te verstaan ;)

groenleer
10/10/06, 19:48
Dat is zeker met een clausule dat ze niet meteen alle aandelen mogen inwisselen tegen geld, anders zakt de waarde van het aandeel.

Ik ben zelf toch meer voorstander van keihard geld, of eventueel giraal geld. Zeker zo makkelijk bij grote bedragen. :D