PDA

Bekijk Volledige Versie : DNS-record toevoegen voor alle 200 Plesk-domeinen?



londoneye
07/10/06, 20:04
Hoe voeg ik een dns-record toe voor alle 200 plesk-domeinen op een server?

Toegevoegd moet worden:
barracuda01.serverdomain.nl - MX(5)

Is de enige mogelijkheid dit scripten met de Plesk Agent?
Via de console icm Bash is geen optie?

mihosnet
07/10/06, 21:09
Er is geen commando waarmee je in één keer een record kan toevoegen. Je enigste manier is om een bash scriptje te maken, deze je domeinen uit te laten lezen uit de Plesk DB, en dan per domein een MX record toevoegen dmv de API/command line tools.

davinci
08/10/06, 00:34
al gekeken naar dns.sh?

/usr/local/psa/bin/dns.sh -a %domain% -mx barracuda01.serverdomain.nl -priority 5

ik doe dit zelf meestal door ff via phpmyadmin de psa database te openen.
'SELECT `name` FROM `dns_zone`
Dit copy&pasten in excel, daarna functietje 'samenvoegen':
=TEKST.SAMENVOEGEN("/usr/local/psa/bin/dns.sh -a ";A1;" -mx barracuda01.serverdomain.nl -priority 5")
Dit even copy/pasten voor A1 t/m A200
dit pasten in een bashscriptje.. et voila!

groenleer
08/10/06, 21:47
al gekeken naar dns.sh?

/usr/local/psa/bin/dns.sh -a %domain% -mx barracuda01.serverdomain.nl -priority 5

ik doe dit zelf meestal door ff via phpmyadmin de psa database te openen.
'SELECT `name` FROM `dns_zone`
Dit copy&pasten in excel, daarna functietje 'samenvoegen':
=TEKST.SAMENVOEGEN("/usr/local/psa/bin/dns.sh -a ";A1;" -mx barracuda01.serverdomain.nl -priority 5")
Dit even copy/pasten voor A1 t/m A200
dit pasten in een bashscriptje.. et voila!


Kan je dan niet net zo goed een klein regeltje php ofzow schrijven en een php script op de command line uitvoeren?

while lusje zou waarschijnlijk een wonder doen denk je ook niet?

Maar via excel is ook een oplossing.

davinci
08/10/06, 22:40
uiteraard, als de kennis van TS mbt scripting op peil is, moet ie dit ook in een scriptje kunnen bakken.
Mijn ervaring leert echter dat voor dit soort eenmalige acties het copy&pasten (mij in ieder geval) sneller afgaat.

groenleer
09/10/06, 09:59
Corigeer me als ik het fout heb, maar als je meerdere servers hebt dan kan het regelmatig voorkomen dat je voor alle, of veel domeinen records toe wilt voegen.

Bijvoorbeeld als je een extra mailserver hebt etc. Of aan het schuiven gaat met accounts over meerdere servers.

Maar inderdaad voor een eenmalige actie voldoet knippen & plakken.