PDA

Bekijk Volledige Versie : Oud papier van servers.nl



FunnyMedia
05/10/06, 16:09
Hoi,

Al een jaar of 3 wordt ik met enige regelmat lastig gevallen door ongewenste reclame post van servers.nl
Ik heb meerdere malen een vriendelijk mailtje gestuurd met het verzoek mij uit de mailing te halen aangezien ik zelf wel voor mijn servers kan zorgen.
De belofte om verwijderd te worden is er wel elke keer maar tot op heden lukt het deze prutsers niet.

Inmiddels heb ik vandaag weer een mooie brief gekregen van ze met mooie aanbiedingen :mad:

Ik heb even contact opgenomen met de opta inzake spam en deze het probleem verteld, deze waren geintresseerd in het verhaal.
Ik heb ze inmiddels een aardig briefje geschreven en die is onderweg per post.
Ook de consumentenbond heb ik even gebeld, maar die moeten mij nog terug bellen.

Servers.nl zelf bel ik niet meer, immers ze beloven iets maar komen hun afspraken toch niet na.
Zijn er meerdere mensen die deze problemen hebben en hoe heb jij het opgelost?
Ik kan ze vanavond wel een lief faxje of 100 sturen met het verzoek mij niet meer lastig te vallen alleen vraag ik me af od servers.nl dit zal begrijpen

Luuc
05/10/06, 16:12
"Tijdelijk GÉÉN setup kosten en de eerste maand gratis!!!"

Staat er altijd, negeer ze gewoon.. ga daar geen tijd aan besteden :)

NIS3
05/10/06, 16:15
Ja krijg het hier ook regelmatig. Gooi het gewoon weg, waarom moeilijk doen? ;)

Sorcer
05/10/06, 16:15
Kan best irritant zijn in mijn ogen, maargoed daar hebben we een knop voor uitgevonden!

FunnyMedia
05/10/06, 16:30
helaas zetten ze geen afzender op de envelop, anders had die direct de weg naar de versnipperaar gevonden.
Alleen een postbus nummer doet mij niet vermoeden dat het weer zo ver is.

Inmiddels even een mailtje gestuurd maar Musti van Qweb / servers.nl wil blijkbaar geen actie ondernemen om de gegevens te verwijderen.
heb hem het advies gegeven zijn fax te vullen met papier, kan wel eens een heel lang faxje worden :-)

Maxhost
05/10/06, 18:33
Je kan het ook positief bekijken:o
Ik leg al die kut dingen met reclame enzo bij het oudpapier.
De plaatselijke basisschool in de buurd is er erg blij mee!
Zij krijgen van de gemeente betaald per kg papier...
Dus wrom moeilijk doen? die envelop niet open maken en schenk het aan de arme schooltjes:p

Zor.in
05/10/06, 18:37
Ze laten het nog bezorgen met een aparte postdienst ook. Effectief zal het toch wel werken als je een miljoen van die brieven verstuurd.

MikeN
05/10/06, 18:50
Opta? Die gaan over telecommunicatie?

Gewoon vriendelijk via brief verzoeken of ze je gegevens uit hun bestand halen, en anders gewoon klagen bij CBP ofzo als je het op je huisadres krijgt.

Erik
05/10/06, 19:29
Dank de kamer van koophandel, welke jouw gegevens schaamteloos keer op keer verkoopt aan de hoogste bieder..

Ramon Fincken
05/10/06, 19:39
Weet je toevallig ook hoe ze aan je adres komen?
Whois , nieuwsbrief of bestelling?

Mark17
05/10/06, 20:55
Indien je er geen producten hebt lopen -> brief op de brievenbus dat van die afzender geen post word geaccepteerd (vermeld eventueel het postbus nummer). Dat werkt wel. Ze versturen het met de goedkoopste partij zo te zien (hoe zwaar was die brief met envelop samen? Nog geen 50 gram? TPG waarschuwen die starten graag een rechtzaak op tegen de bezorger en servers.nl!).

Gomer
05/10/06, 21:09
Sinds kort (31 maart 2006) is spammen aan de bedrijven verboden, met dank aan minister Brinkhorst. Dit is in de telecommunicatiewet toegepast, volgens mij hoort OPTA daarin de wet te handhaven.

bluebird
05/10/06, 21:11
In de fax doen en de voor- en achterkant aan elkaar plakken. Vervolgens de fax een tijd door laten lopen.
En nu maar hopen dat ze genoeg papier in de fax hebben.

jantje.vlaam
05/10/06, 21:50
In de fax doen en de voor- en achterkant aan elkaar plakken. Vervolgens de fax een tijd door laten lopen.
En nu maar hopen dat ze genoeg papier in de fax hebben.

Dan kun je beter wat witte en zwarte banen printen op 2 a4-tjes en dat aan elkaar plakken. Dan gaat hun toner sneller op. Mits ze geen digitale fax hebben, anders kost het jou geld (faxen is nog steeds niet gratis) en hun drukken enkel op delete.

mitedo
05/10/06, 22:17
geen aandacht aan schenken.... Of retour afzender sturen....

JayvD
05/10/06, 23:09
geen aandacht aan schenken.... Of retour afzender sturen....
Ach wat maakt t uit, zijn ze weer blij mee bij de vereniging. (papier inzamelen)

Stewie
05/10/06, 23:18
Dan kun je beter wat witte en zwarte banen printen op 2 a4-tjes en dat aan elkaar plakken. Dan gaat hun toner sneller op. Mits ze geen digitale fax hebben, anders kost het jou geld (faxen is nog steeds niet gratis) en hun drukken enkel op delete.
Soms vraag je je toch af of het een kleuterschool is of een kantoor waar je dagelijks je tijd verdrijft :lovewht:
Kom op mensen, 't is maar reclame per post :)

DaRkDrEw
05/10/06, 23:30
Reclame is reclame, zelfde als je wordt doodgespamt met het krantje van de V&D bijv. maar dat is dan op consumenten gericht, daarvoor hebben ze nou papierversnipperaars uitgevonden :)

Bullcat
06/10/06, 00:22
Ik krijg meer zooi van de makro en kvk dan van die server meneer, dus ik ook zo'n mooie aanbieding in de bus gehad.

de papierbak is er erg blij mee hoor !

MediaServe
06/10/06, 01:30
faxen is nog steeds niet gratis
Ooh??
http://www.tpc.int/sendfax.html

I am evil :o

BeneluxGaming
06/10/06, 08:58
De papierbak is er hier ook heel blij mee...

Triloxigen
06/10/06, 10:24
Hier komt die ook nog altijd binnen. Ik vind het niet erg als er reclame binnenkomt, dat kan best interesant zijn.
Maar als ik zie dat een bedrijf niks voor de reclame overheeft (goedkope reclame) vraag ik me altijd af hoe het met de klanten omgaat.

Hier gaat hij dus altijd trouw door de shredder (kan er niks aan doen, ikvind het gewoon leuk om dingen door de shredder te doen :p)

lifeforms
06/10/06, 10:32
Precies @ opmerkingen over KvK.

Het moment dat ik mijn eenmanszaak uitschreef bij de KvK was het in een keer afgelopen met al die klotepost.

KvK bedankt :(

(Maar ja, de direct marketing-inkomsten helpen natuurlijk wel om de KvK-activiteiten te subsidieren... Zouden ze ermee stoppen, reken er dan maar op dat het lidmaatschap duurder wordt, misschien wel met een factor 1.5 of 2... Dan liever versnipperen toch?)

Misschien de KvK eens bellen of je kan opt-outen?

DutchTSE
06/10/06, 11:09
Misschien de KvK eens bellen of je kan opt-outen?
Ga ik straks inderdaad even doen :)
Heb gister ook post mogen ontvangen van servers.nl, en het begint nu wel een beetje genoeg te worden :)

jeffrey
10/10/06, 09:24
Vraag me af waarom ze het sturen naar bedrijven die zelf ook dedicated / colocated aanbieden?

als ik hun was zou ik toch iets selectiever te werk gaan ;)

jouwnaam
10/10/06, 10:47
Het moment dat ik mijn eenmanszaak uitschreef bij de KvK was het in een keer afgelopen met al die klotepost.
Dan update servers.nl haar bestand zeker 1 keer per 10 jaar ofzo? Kreeg onlangs ook zo'n lelijk votje dat door moet gaan voor reclame in de bus. Gericht aan onze oude handelsnaam (al een hele tijd niet meer terug te vinden bij de KvK)... :rolleyes:

Savvas
10/10/06, 11:35
ik snap niet echt wat het probleem is, je ontvangt ook wekelijks je pakkie reclame krantjes van de supermarkten / horeca / groothandels maar reclame over servers vindt je niet zo vaak in de bus dus is het gelijk vervelend.......

Spyder01
10/10/06, 13:21
Het interesseert mij niet wat ze me sturen, of het nu de Makro is of Servers.nl, als ik zin heb kijk ik er naar, anders maak ik de voetbalclub er blij mee.

Maar één ding vindt ik wel, als je diverse keren aangeeft dat je uit het bestand gehaald wil worden, hadden ze dat bij de eerste keer al goed moeten doen, en hooguit bij de tweede keer.

RichardF
13/10/06, 11:50
ik snap niet echt wat het probleem is, je ontvangt ook wekelijks je pakkie reclame krantjes van de supermarkten / horeca / groothandels maar reclame over servers vindt je niet zo vaak in de bus dus is het gelijk vervelend.......
hoe weet je dat zeker? misschien heeft ie thuis wel een nee nee sticker :)

bluebird
13/10/06, 22:52
De folder van Office Centre is nog wel interresant voor de impuls aankopen. Verder gaat alles snel door de shredder of de papierbak in.

Qweb
19/12/06, 10:57
wij kopen onze adressen in bij de K.v.K. Wij hebben alle bellers mailers netjes vermeld dat ze een opt-out kunnen aanvragen bij de K.v.K. zodat ze van ons en andere partijen geen reclame post meer ontvangen, dat heeft die meneer waarschijnlijk niet gedaan. Wij kopen het adressenbestand elk half jaar bij de K.v.K. in, ook al verwijder ik het in ons adressenbestand helpt het niet, want zodra wij weer die lijst van ingekochte nieuwe adressen van de K.v.K. importeren en die personen hebben geen opt-out aangevraagd bij de K.v.K. komen er weer op te staan.

systemdeveloper
19/12/06, 11:34
wij kopen onze adressen in bij de K.v.K. Wij hebben alle bellers mailers netjes vermeld dat ze een opt-out kunnen aanvragen bij de K.v.K. zodat ze van ons en andere partijen geen reclame post meer ontvangen, dat heeft die meneer waarschijnlijk niet gedaan. Wij kopen het adressenbestand elk half jaar bij de K.v.K. in, ook al verwijder ik het in ons adressenbestand helpt het niet, want zodra wij weer die lijst van ingekochte nieuwe adressen van de K.v.K. importeren en die personen hebben geen opt-out aangevraagd bij de K.v.K. komen er weer op te staan.
Maakt toch geen ruk uit waar je die adressen vandaan haalt? Als iemand aangeeft dat ie niks van je wil ontvangen, moet je daar rekening mee houden.
Je gaat toch ook niet iedereen in het telefoonboek iets opsturen terwijl ze aangeven iets niet te willen ontvangen? Of zeg je dan tegen die persoon dat ie zich maar uit het telefoonboek moet laten schrijven?

Erik
19/12/06, 11:39
Daar zit inderdaad een goed argument in. Want ik wil me niet opt-out'en bij de K.v.K. De gratis magazines en kranten zijn namelijk wel van harte welkom. De post van concurrenten trouwens ook hoor, ook van servers.nl. Dan weet je tenminste wat er allemaal speelt denk ik altijd maar.

Ik zou aanraden om een database te maken en daarin de mensen die aangegeven hebben niets te willen krijgen laten staan. Het is geen argument om te zeggen dat je bij elke nieuwe feed van de K.v.K. weer diezelfde mensen erbij krijgt. Dat moet toch te combineren zijn met een klein beetje moeite.

Serveo
22/12/06, 00:08
Je kan het ook positief bekijken:o
Ik leg al die kut dingen met reclame enzo bij het oudpapier.
De plaatselijke basisschool in de buurd is er erg blij mee!
Zij krijgen van de gemeente betaald per kg papier...
Dus wrom moeilijk doen? die envelop niet open maken en schenk het aan de arme schooltjes:p

Heb ik ook last van idd.. maarja zoals maxhost al zegt de lokale (in mijn geval) asielzoekers centrum is er ook erg blij mee :)

ErikKosters
22/12/06, 01:23
ik vindt het ook best onzin, gaat regelrecht de bak in.. Een keer een blaadje is wel ok maar ondertussen al 3/4 gehad..

Serveo
22/12/06, 05:35
wij kopen onze adressen in bij de K.v.K. Wij hebben alle bellers mailers netjes vermeld dat ze een opt-out kunnen aanvragen bij de K.v.K. zodat ze van ons en andere partijen geen reclame post meer ontvangen, dat heeft die meneer waarschijnlijk niet gedaan. Wij kopen het adressenbestand elk half jaar bij de K.v.K. in, ook al verwijder ik het in ons adressenbestand helpt het niet, want zodra wij weer die lijst van ingekochte nieuwe adressen van de K.v.K. importeren en die personen hebben geen opt-out aangevraagd bij de K.v.K. komen er weer op te staan.

misschien.. maar onder tussen is het verspilling van je liquide middelen want sommige doen er echt geen ruk mee. Heb er van de week 2 weg gegooit. Zonde van je geld!