PDA

Bekijk Volledige Versie : verhuizen reseller



titusdb
03/10/06, 12:11
Hallo allemaal,

Om de hobby te betalen heb ik een resellers pakket. Nu wil ik gaan verhuizen naar een ander. Hoe doe ik dat met de websites die ik host. De domein namen zijn geregistreerd op de eigenaars van de websites.

Kortom hoe kan ik mijn reselles pakket verhuizen naar een ander zonder dat de website eigenaar er last van ondervinden.

Bedankt en groeten,
Titus

wbakker-letsgoonline
03/10/06, 12:13
Welke control panel gebruikt u ?

dreamhost_nl
03/10/06, 12:35
Hallo allemaal,

Om de hobby te betalen heb ik een resellers pakket. Nu wil ik gaan verhuizen naar een ander. Hoe doe ik dat met de websites die ik host. De domein namen zijn geregistreerd op de eigenaars van de websites.

Kortom hoe kan ik mijn reselles pakket verhuizen naar een ander zonder dat de website eigenaar er last van ondervinden.

Bedankt en groeten,
Titus

1) DNS records aanmaken op nieuwe server, die wijzen naar de oude server
2) DNS records wijzigen voor domeinnamen
3) 3 dagen wachten
4) Web sites naar nieuwe server kopiëren
5) IP adressen van DNS records wijzigen naar nieuw IP-adres
6) 5 dagen wachten (backup in geval van problemen)
7) Web sites van oude server verwijderen

titusdb
03/10/06, 12:39
Welke control panel gebruikt u ?

Cpanel en WHM

Ospito
03/10/06, 12:50
Als je zelf de mogelijkheid heb om DNS zone's te bewerken (en het zijn er niet al teveel) bij ' Edit a DNS zone ' alle TTL waardes van 14400 (4 uur, standaard) veranderen in 300 (5 minuten). Vervolgens (minimaal 4 uur nadat alle DNS zone's zijn aangepast) backup maken, naar nieuwe server toe downloaden/kopieëren en terugzetten, DNS op oude server aanpassen naar nieuwe IP-adressen (en ook de IP's van je eigen nameservers indien je die hebt en meeneemt, anders kan je de dagen er na rustig alle domeinnamen naar de nieuwe nameservers gaan aanpassen bij de registry's).

Indien je SSH toegang hebt of je oude hoster wilt hier aan meewerken zit er in WHM ook een mooie optie om te migreren, dan hoef je zelf geen backups te maken en over te zetten, dit doet het script dan allemaal account voor account voor je. Zit (uit m'n hoofd) onder ' restore multiple backups '.

CharlieRoot
03/10/06, 13:57
de nieuwe partij moet dan ook Cpanel/WHM hebben, het is heel simpel om dan even alles over te zetten (cpanel heeft hiervoor een functie)

Thijssss
03/10/06, 16:38
1) DNS records aanmaken op nieuwe server, die wijzen naar de oude server
2) DNS records wijzigen voor domeinnamen
3) 3 dagen wachten
4) Web sites naar nieuwe server kopiëren
5) IP adressen van DNS records wijzigen naar nieuw IP-adres
6) 5 dagen wachten (backup in geval van problemen)
7) Web sites van oude server verwijderen


Volgens mij moeten de domein eigenaren dan evengoed nog sidn documenten ondertekenen voor het goedkeuren van de verhuizing?
(wat ik gok dat je onder 'klanten lastigvallen' gooit)

dreamhost_nl
03/10/06, 16:55
Volgens mij moeten de domein eigenaren dan evengoed nog sidn documenten ondertekenen voor het goedkeuren van de verhuizing?
(wat ik gok dat je onder 'klanten lastigvallen' gooit)
Nee, het gaat hier immers om een wijzing van DNS records en niet om een verhuizing van de ene registrar naar de andere.

Thijssss
03/10/06, 20:24
Nee, het gaat hier immers om een wijzing van DNS records en niet om een verhuizing van de ene registrar naar de andere.

Ah ok, had ik zo snel niet opgemerkt :p

Ospito
04/10/06, 00:00
Nee, het gaat hier immers om een wijzing van DNS records en niet om een verhuizing van de ene registrar naar de andere.

Dan nog lijkt het me slim om tijdens stap 3 en 4 nog een stap in te bouwen dat op de nieuwe DNS server de TTL-waardes laag worden gezet. Als je dan eenmaal verhuisd bent kan het nog dat anders bezoekers enkele uren lang op de oude server uit komen. Met dynamische websites niet echt wenselijk denk ik.

titusdb
04/10/06, 11:47
Hmmm dat is meer werk dan ik dacht. En volgens mij nogal wat kans op misgaan. Ik ga er eens over nadenken

Bedankt allemaal

dreamhost_nl
04/10/06, 12:24
De beschreven stappen zijn niet echt moeilijk en hierbij is er verder eigenlijk weinig kans op misgaan als de nieuwe server ook cPanel draait.

607
04/10/06, 14:16
Ja inderdaad. Als je nieuwe partij ook Cpanel heeft is verhuizen heel simpel. Heb het al zovaak gedaan voor mijn klanten...kan je eventueel wel helpen.

NVC
12/10/06, 19:38
de nieuwe partij moet dan ook Cpanel/WHM hebben, het is heel simpel om dan even alles over te zetten (cpanel heeft hiervoor een functie)

Beste, kunt u mij zeggen waar ik deze functie kan vinden? Ik heb deze namelijk binnenkort nodig... alleen kan ik ze niet vinden. Het kan natuurlijk zo zijn dat mijn hoster deze functie heeft uitgeschakeld :-s
Is niet de eerste keer dat ik merk dat er functies verdwijnen...

Alvast bedankt!