PDA

Bekijk Volledige Versie : Oriëntatie overname



Anoniem
02/10/06, 13:42
Beste lezers,

Ik open dit topic hier om zoals de titel al zegt een mogelijke overnamekandidaat te vinden voor het webhostingonderdeel van een bedrijf.

Men is zich aan het oriënteren op de mogelijkheden die er zijn voor overdracht van het webhostingonderdeel, men wil zich meer gaan focussen op de andere activiteiten binnen dat bedrijf.
Men zoekt naar een betrouwbare partij die de dienstverlening op een correcte manier voort zou kunnen zetten.

Wat beknopte informatie:
Het onderdeel heeft een omzet van circa 16.000€ (exclusief)
Bij het onderdeel zijn een aantal van de eigen servers betrokken, evenals dedicated machines.
Klanten zijn er zowel particulier als (klein) zakelijk.

Eventuele reacties kunnen via e-mail naar voorwebhost@hotmail.com
Bij een reactie graag een bedrijfsnaam vermelden, een kort stukje uitleg over het bedrijf zal op prijs worden gesteld.

Men wil zich graag globaal oriënteren op de mogelijkheden, en zal bij gebleken geschiktheid en uitvoerbaarheid op termijn een partner kiezen om mee in zee te gaan.

Bedankt voor uw tijd.

flashbanger
02/10/06, 14:48
Zou u wat meer informatie kunnen gegeven?

Hierbij het aantal klanten, aantal domeinen (plusminus). Hosting segment (budget?). SIDN deelnemer ?

Dit is denk ik voor de meeste van belang om te weten vandaar in dit bericht ipv mail

janwillem
03/10/06, 07:47
Beste lezers,

Ik open dit topic hier om zoals de titel al zegt een mogelijke overnamekandidaat te vinden voor het webhostingonderdeel van een bedrijf.

Men is zich aan het oriënteren op de mogelijkheden die er zijn voor overdracht van het webhostingonderdeel, men wil zich meer gaan focussen op de andere activiteiten binnen dat bedrijf.
Men zoekt naar een betrouwbare partij die de dienstverlening op een correcte manier voort zou kunnen zetten.

Wat beknopte informatie:
Het onderdeel heeft een omzet van circa 16.000€ (exclusief)
Bij het onderdeel zijn een aantal van de eigen servers betrokken, evenals dedicated machines.
Klanten zijn er zowel particulier als (klein) zakelijk.

Eventuele reacties kunnen via e-mail naar voorwebhost@hotmail.com
Bij een reactie graag een bedrijfsnaam vermelden, een kort stukje uitleg over het bedrijf zal op prijs worden gesteld.

Men wil zich graag globaal oriënteren op de mogelijkheden, en zal bij gebleken geschiktheid en uitvoerbaarheid op termijn een partner kiezen om mee in zee te gaan.

Bedankt voor uw tijd.


Wat kan men nog meer vertellen over het webhostinggedeelte? men deelt daar best weinig over mee. Wil men biedingen ontvangen via dit forum? Het is mij niet helemaal duidelijk wat men wil.

santema
03/10/06, 22:55
" Eventuele reacties kunnen via e-mail naar voorwebhost@hotmail.com "

flashbanger
04/10/06, 10:54
" Eventuele reacties kunnen via e-mail naar voorwebhost@hotmail.com "

iets wat denk ik niet wil aangeven dat er niet meer in de topic gekeken zal worden om algemene vragen te beantwoorden. De vragen gelden voor denk ik iedere lezer.

VinceSTM
04/10/06, 13:46
Weten uw klanten van een eventuele overname en zijn ze hier mee akkoord? Hoe lang zijn de didicated contracten? Wat zijn de specificaties en aantallen van de servers in eigendom?

mitedo
05/10/06, 22:22
wat is het winstpercentage / bedrag

Omzet alleen zegt zo weinig...

santema
05/10/06, 22:23
Ik heb een mail gestuurd, maar geen antwoord gehad?

mitedo
05/10/06, 22:35
dan is de orientatie waarschijnlijk geëindigd in een "Niet doen".

V v Zuydewijn
10/10/06, 21:38
Weten uw klanten van een eventuele overname en zijn ze hier mee akkoord?

KLanten hebben weinig mee akkoord te gaan! Ik werd vanmiddag ook niet gebeld of ik ermee akkoord was dat YouTube werd overgenomen. Ook bij de overname van Telfort door KPN is me niets gevraagd. En toen KLM werd verkocht aan Air France hoorde ik ook niets. Terwijl ik daar echt niet akkoord mee ging!

mitedo
10/10/06, 21:40
klopt, geldt overigens alleen als het volledige bedrijf verandert, dus overname van de portefeuille, terwijl je daar een contract mee hebt lopen.

VinceSTM
10/10/06, 22:40
KLanten hebben weinig mee akkoord te gaan! Ik werd vanmiddag ook niet gebeld of ik ermee akkoord was dat YouTube werd overgenomen. Ook bij de overname van Telfort door KPN is me niets gevraagd. En toen KLM werd verkocht aan Air France hoorde ik ook niets. Terwijl ik daar echt niet akkoord mee ging!

Laten we er even van uitgaan dat je geen klant bent van youtube (alleen gebruiker). Dat Telfort alleen eigendom is van KPN in aandelen, niet is gefuseerd. Dat je elke keer een los contract hebt met KLM als je een ticket boekt. En je doet je naam eer aan.

Laten we er ook even van uitgaan dat bij gemiddelde webhosts de klanten er zitten omdat ze de manier van doen erg prettig vinden, de sfeer, en de communicatie. Dat dat nu allemaal door een ander (bedrijfje) wordt overgenomen, waarbij de bedrijfsvoering drastisch gaat veranderen (immers, de nieuwe webhost drukt zijn eigen stempel). Dus? Wat was je vergelijkingspunt?

santema
10/10/06, 22:55
Hangt er vanaf of de contracten met een natuurlijk of rechtspersoon aangegaan zijn (eenmanszaak of B.V. bijvoorbeeld).

mitedo
11/10/06, 00:08
mee eens

V v Zuydewijn
12/10/06, 20:18
Nogmaals. Klanten hebben niets met een overname te maken. Zij mogen op de voorwaarden waar zij voor hebben getekend opzeggen. Dus je wilt alles zo probleemloos laten verlopen. Maar dat betekend niet dat ze akkoord moeten gaan.

De meeste hosting contracten zijn met de looptijd van een jaar, bepaalde opzegtermijn en weer verlenging voor een jaar. Deze zogenaamde recurring business is geld waard. Een hosting contract is geld waard. Dus als hosting klant ben je gewoon handel. :) Of je daar nou mee akkoord gaat of niet.

DutchTSE
12/10/06, 21:53
Nogmaals. Klanten hebben niets met een overname te maken. Zij mogen op de voorwaarden waar zij voor hebben getekend opzeggen. Dus je wilt alles zo probleemloos laten verlopen. Maar dat betekend niet dat ze akkoord moeten gaan.

De meeste hosting contracten zijn met de looptijd van een jaar, bepaalde opzegtermijn en weer verlenging voor een jaar. Deze zogenaamde recurring business is geld waard. Een hosting contract is geld waard. Dus als hosting klant ben je gewoon handel. :) Of je daar nou mee akkoord gaat of niet.
Hangt er vanaf of het bedrijf een BV is (klant heeft contract met bedrijf als rechtspersoon) of een eenmanszaak (klant heeft contract met eigenaar van eenmanszaak als rechtspersoon). In geval van BV blijft het contract met de klant dus geldig omdat deze is gesloten met de BV zelf, in geval van eenmanszaak kunnen ze erover klagen omdat klant contract heeft met de eigenaar als persoon zelf.

correct me if i'm wrong :)

brinkie
13/10/06, 14:48
Even terug on topic: heeft iemand nog iets vernomen van 'voorweb'? Ik heb een serieuze mail gestuurd maar niets terug gehoord. Ben in principe namelijk op zoek naar (kleinere) partijen om over te nemen..

(ps. mag je daar in deze rubriek iets over plaatsen?)

Swiftway-UK
13/10/06, 15:17
In geval van BV blijft het contract met de klant dus geldig omdat deze is gesloten met de BV zelf, in geval van eenmanszaak kunnen ze erover klagen omdat klant contract heeft met de eigenaar als persoon zelf.

correct me if i'm wrong :)

I will correct you then ;)

In grote lijnen heb je gelijk, maar de laatste stuk is fout. Klanten hebben niet alleen het recht om te klagen, maar hebben simpelweg het recht om niet mee te gaan in de overname.

Als een eenmanszaak of VOF zijn klantenbestand verkoopt, moet de koper met iedere klant een nieuw contract afsluiten, wil de klant niet mee, dan is dat niet af te dwingen. Als eenmanszaak / VOF kun je dus je klanten niet verkopen, je kunt ze adviseren om over te gaan naar een andere partij.

robbinh
25/10/06, 13:03
I will correct you then ;)

In grote lijnen heb je gelijk, maar de laatste stuk is fout. Klanten hebben niet alleen het recht om te klagen, maar hebben simpelweg het recht om niet mee te gaan in de overname.

Als een eenmanszaak of VOF zijn klantenbestand verkoopt, moet de koper met iedere klant een nieuw contract afsluiten, wil de klant niet mee, dan is dat niet af te dwingen. Als eenmanszaak / VOF kun je dus je klanten niet verkopen, je kunt ze adviseren om over te gaan naar een andere partij.

Blijven de contracten dan wel geldig wanneer je de rechtsvorm verandert van een eenmanszaak naar een BV? In dat geval zou je hier namelijk gemakkelijk onderuit kunnen komen.