PDA

Bekijk Volledige Versie : Telefoonsoftware voor buiten kantoor uren?



johnburk
01/10/06, 21:23
Weet iemand of er een simpel sofware bestaat dat na kantoor uren een bericht laat horen en als de telefoon in gesprek is een bericht laat horen?

Proxio
01/10/06, 21:25
Lijkt me dat dit met elke willekeurige (bedrijfs)telefoon centrale wel in te stellen is?

johnburk
01/10/06, 21:30
Ben een klein bedrijf en heb een simple telefoon en geen telefoon centrale. Daarom vraag ik mij af of het probleem met een simple stuk software en een modem op te lossen is.

VinceSTM
01/10/06, 21:33
asterisk?

XBL
01/10/06, 21:37
asterisk?
Jep, ik zou ook Asterisk zeggen. Is overigens niet een super goedkope oplossing (tenzij je veel tijd over hebt en je tijd gratis is), aangezien het behoorlijk wat configuratie-werk vereist (en veel lezen + debuggen).

Asterisk kan wat jij wilt en nog véél meer.

Jochem

XBL
01/10/06, 21:37
dubbel

johnburk
01/10/06, 21:38
Bedankt VinceSTM
Asterisk is een minder simple stuk software dat een eigen (linux) server eist. Zo ver ik weet draait het niet op windows.

VinceSTM
01/10/06, 21:39
ehh.. graag gedaan :D

Proxio
01/10/06, 21:49
Ben een klein bedrijf en heb een simple telefoon en geen telefoon centrale. Daarom vraag ik mij af of het probleem met een simple stuk software en een modem op te lossen is.

Dan koop je een simpele voice mail voor 20 eur bij kijkshop bijv :). Spreek hierop een gesloten bericht in en zet deze aan als je naar huis gaat.

johnburk
01/10/06, 21:58
@Proxio

Mijn telefoon provider bied ook een gratis voicemail. Het nadeel is dat het een voicemail is. Ik wil juist niet dat mensen inspreken na kantoor uren, maar dat ze alleen een bericht krijgen en dat het aan en uitzetten automatisch gaat met een stuk software.

Ruim 9 jaar geleden toen ik nog een 33k6 modem had, zat er een programma bij die dit deed, plus een bericht als mijn telefoon in gesprek was, plus gesprekken opnemen en nog 1 of 2 handige dingen. Kan bijna niet voorstellen dat dit soort software tegenwoordig niet bestaat.

Als ik zoek krijg ik heel zwaar software of inderdaad de oplossing die jij geeft. Zelf zoek ik een tussenweg.

Proxio
01/10/06, 22:00
http://www.kijkshop.nl/index.asp?strPageType=productpagina&intProductID=2186&intHoofdgroepID=247&intSubgroepID=330&intProductgroepID=334

Die heeft bijv. 2 standen, 1 is dat ze berichten in kunnen spreken, 2 is dat na het afspelen van meldtekst de verbinding verbroken word.

johnburk
01/10/06, 22:59
@Proxio

Dit is helaas niet de oplossing voor mij, maar bedankt voor het uitzoeken.

sdetroch
03/10/06, 10:53
Kijk eens naar Faxtalk Messenger Pro 7.0 op http://www.faxtalk.com.

DennisWijnberg
03/10/06, 11:01
In Asterisk is dit relatief eenvoudig. Misschien dat er bedrijven zijn die je hier een offerte voor op kunnen maken. Het is te doen door phpAGI te gebruiken.

Het is minder aantrekkelijk als je een POTS (Plain Old Telephone System) lijn hebt overigens. Dan kunnen de hardware kosten wel wat duur uitvallen. VoIP-lijn moet zeker snel te doen zijn.