PDA

Bekijk Volledige Versie : Subdomein en DNS



SEO
01/10/06, 15:38
Hoi!

Ik heb een vraag voor hosting experts!

Ik wilde weten wat de beste manier is om een subdomein van een domein op Host A te linken naar de DNS van server B.

Ik hoorde n.l. dat het configureren van de DNS voor het subdomein via het server beheerpaneel niet zo stabiel is (of snel).

Met vriendelijke groet,
Jan Jaap

VinceSTM
01/10/06, 15:49
bedoel je niet dat je de data van het subdomein.domein.nl wil runnen op server B, op server A de data domein.nl wil runnen ?

SEO
01/10/06, 15:56
Hoi!

Ja, subdomein.domein.com zou dan moeten worden gehost door server B terwijl domein.com op server A blijft. Dit is mogelijk door in het beheerpaneel van server A een custom DNS te configureren voor subdomein.domein.com maar er werd mij verteld dat dit wellicht niet zo'n stabiele oplossing is.

Met vriendelijke groet,
Jan Jaap

p.s. bedankt voor de snelle reactie!

VinceSTM
01/10/06, 16:06
graag gedaan :)

Afhangende van welk panel je gebruikt, kan je gewoon een A record aanmaken voor subdomein met als ip het ip van server B. Dat is gewoon stabiel :)

Edit: tenzij je ook email van subdomein.domein.com op server B wil hosten natuurlijk, dan is het wat gevoeliger.

Magus
01/10/06, 20:28
En dan niet vergeten ook op server b een vhost directive op te nemen in de httpd.conf ;)