PDA

Bekijk Volledige Versie : locatie servers



ispars
30/09/06, 17:34
Hebben jullie zelf een server of gebruiken jullie een van een grotere hosting provider?

Waar hebben jullie de servers staan?

roelp
30/09/06, 17:43
vermits webhostingtalk voornamelijk een forum is voor webhosters, kan je er toch vanuit gaan dat de meerderheid hier eigen servers heeft ;-)

Randy
30/09/06, 17:50
Inderdaad,

Ooit 4 jaar terug begonnen met een resellerpakket in de VS. Inmiddels meerdere racks met voornamelijk eigen servers te Doetinchem. Alle servers in Amsterdam zijn wel dedicated ingehuurd, maar dit omdat we vanuit de Achter(af)hoek een reistijd van ruim 2 uur hebben. Doetinchem is met 15~20 minuten bereikbaar en hier staan dan ook alle web- en applicatieservers, alsmede de managed servers voor andere partijen, waaronder ook webhosters waarvoor we geheel whitelabel het onderhoud voor verzorgen.
Amsterdam wordt uitsluitens gebruikt voor backup en streaming media. Het laatste om de goedkopere bandbreedte.

Luuc
30/09/06, 18:00
Hier eigen servers in en rond Amsterdam en binnenkort hopelijk ook in Twente :)

Sander-
30/09/06, 18:32
Biedt mijn diensten aan vanaf een resellerpakket en heb zelf ook een colomachine hangen voor eigen gebruik.

snaaps
30/09/06, 18:36
Waar hebben jullie de servers staan?

5 minuten vanaf kantoor

Technotop
30/09/06, 19:08
Waar hebben jullie de servers staan?

Racks momenteel op twee locaties, straks een derde locatie.

Amsterdam ~ 35 min
Capelle aan den Ijssel: ~ 17 min

en straks op 2 minuten afstand.

Sorcer
30/09/06, 19:31
Waar hebben jullie de servers staan?

Racks momenteel op twee locaties, straks een derde locatie.

Amsterdam ~ 35 min
Capelle aan den Ijssel: ~ 17 min

en straks op 2 minuten afstand.

Heb vandaag je servers gezien bij EasyNet :) Was zelf bezig aan mijn servers

BM-Solutions
30/09/06, 19:43
Eigen servers te Amsterdam ~ 35 min

AlexanderOnline
30/09/06, 19:44
Redbus, Amsterdam. Voor mijn collega ong half uurtje, voor mij dik twee uur.

Technotop
30/09/06, 19:46
Heb vandaag je servers gezien bij EasyNet :) Was zelf bezig aan mijn servers

Dat is inderdaad een van onze racks binnen EasyNet. Echter niet ons rack waar wij eigen servers hebben. =). (G rack ben je geweest? ) Die staan in een ander rack veilig achter slot en grendel. :)

quicknl
01/10/06, 22:08
Redbus

Remigius
01/10/06, 22:11
Afgelopen weken hebben wij alles verplaatst van Amsterdam naar Capelle a/d IJssel. Dit is ook goed aan te rijden vanuit Leiden.

PatS
01/10/06, 22:27
KPN Cybercenter te Oude Meer ~ geen reistijd
Eweka ~ 15 minuten rijden

nopzolder
01/10/06, 23:29
Wat ik me afvraag, met name voor de mensen met een behoorlijke reistijd.

Is het niet verstandiger om dedicated servers bij verschillende partijen in verschillende datacenters af te nemen? Uiteraard is dit duurder, maar ik ben benieuwd waarom iedereen voor eigen servers kiest, en niet voor een goede partij die dedicated servers verhuurd?

Zijn er uberhaupt collega's die het zo doen?

jinxedworld
01/10/06, 23:59
Ik ben begonnen met eigen servers. Bevalt me het beste en ik heb er graag controlo over. Ze staan allemaal in SIG Telehousing in Groningen waar ik 5 minuten vanaf zit, dus qua reistijd zit dat wel goed :D . Een tijdje terug heb ik wel een dedicated machine gehuurd in Amsterdam voor secondairy DNS. Maar dat is dan ook het enige wat niet van mezelf is :rolleyes:

Dirkje
02/10/06, 08:48
Wij hebben zo goed als alle servers in Rotterdam staan, dit is voor ons 10 minuten op de A20 "blazen" ;)

Jesperw
02/10/06, 10:21
Servers te Telecity2 en Eunetworks. We komen uit Doetinchem (Da's een uurtje blazen) maar we schakelen meestal personeel in te Amsterdam. Da's veel sneler. :)

royen99
02/10/06, 10:26
Tijdje geleden ons cabinet verhuist van Redbus naar het Eweka DC. Daarnaast ook nog wat in EasyNet.

Smoved
02/10/06, 17:52
Wij hebben al onze servers in schuberg staan (en nog een dedicated ergens anders voor de fallback mx en secondary dns), is een klein uurtje rijden.

Ik zou absoluut geen dedicated machines willen, laat mij maar lekker zelf beslissen wat ik met mijn machines doe. Wij hebben een KVM over IP oplossing en een APC, dus echt vaak hoef ik niet naar het datacenter, wat er ook mis is.

nopzolder
02/10/06, 17:55
@smoved, dat kan ik inderdaad begrijpen.

Punt blijft dat je eerst op het omslagpunt moet zitten. Nu heb ik een aantal dedi's, maar nog niet voldoende om een rack af te nemen met eigen apparatuur.

Smoved
02/10/06, 18:10
@smoved, dat kan ik inderdaad begrijpen.

Punt blijft dat je eerst op het omslagpunt moet zitten. Nu heb ik een aantal dedi's, maar nog niet voldoende om een rack af te nemen met eigen apparatuur.

Wij zijn begonnen met een half rack met maar 2 servers, simpelweg omdat we niet afhankelijk wilden zijn van een bedrijf die toevallig een keer niet bereikbaar is of iets dergelijks.

Natuurlijk zal dit niet voor iedereen financieel haalbaar zijn, maar zelf vind ik het gewoon een stukje zekerheid en daar betaal ik graag voor.

Randy
02/10/06, 19:11
Wat ik me afvraag, met name voor de mensen met een behoorlijke reistijd.

Is het niet verstandiger om dedicated servers bij verschillende partijen in verschillende datacenters af te nemen? Uiteraard is dit duurder, maar ik ben benieuwd waarom iedereen voor eigen servers kiest, en niet voor een goede partij die dedicated servers verhuurd?

Zijn er uberhaupt collega's die het zo doen?

Ja,

Alle servers in Amsterdam zijn dedicated. Waren het wel eigen servers, had ik een goede deal met de coloboer gemaakt en iemand uitgezocht die binnen 1 uur problemen kan oplossen en wat hardware in spare heeft. Helaas zijn er hier maar weinig partijen die ik dit echter toevertrouw.
Ach, Gelukkig heeft Maarten-Snaaps het spul lekker bij de hut staan en is Dennis-Brainstorm ook zo in het DC. Wel partijen waar ik het een en ander wél aan zou toevertrouwen.

gjtje
02/10/06, 19:53
Begonnen met dedicated en daarna eigen servers. Kosten van eigen servers zijn toch een stuk lager, als je de technische kennis inhuis hebt, en meer controlle over wat er mee gebeurt, in SBP en ESY.

Denk erover om naar eunetworks te verhuizen aangezien dit op 3 minuten fietsafstand zit van de werkplek.

phreak
02/10/06, 20:41
We hebben spul in TeleCity I, TeleCity II, TeleCityRedbus III en GrafiX NOC (Capelle a/d Ijssel).

Mark17
02/10/06, 21:13
Begonnen met halfrack en 2 servers en 1 switch. Inmiddels gegroeid tot heel rack en 3 switches en 2 servers. In de praktijk loopt colocatie zo goed dat uitbreiden alweer noodzakelijk is op korte termijn en een extra rack in Easynet al geregeld is. Het netwerk kan ik er ook "trouw" blijven aangezien de kwaliteit gewoon goed is.

santema
02/10/06, 23:52
1.5 rack in easynet ~ 2 uur rijden :(
1.0 rack in SIG (bijna) ~ 15 min rijden :).

Niks gehuurt, alles is eigen spul.

Bullcat
03/10/06, 00:37
Servers in Redbus hangen, nog wel :)