PDA

Bekijk Volledige Versie : Dataverkeer meten per user of per poort



TiMMiEJ
29/09/06, 12:56
Ik ben op zoek naar een programma (liefst met een webinterface of een functie dat ik de gemeten waarden kan exporteren) waarmee ik het dataverkeer per user kan meten.

Ik heb al gezocht naar een programma waarmee ik per poort kan meten, maar daar is niet veel over te vinden. Met een poort bedoel ik geen switch poort (om misverstanden te voorkomen ;) ).

Of kan ik zoiets ook zelf in elkaar zetten?

GlobalServe
29/09/06, 12:58
Google, zoek funktie van dit board, dit zijn al tips, maar hier ook:


PRTG (Voor windows) Kan perfect per poort monitoren als je Layer 3 switches hebt
MRTG (Voor Linux)

Allemaal SNMP gebasseerd

TiMMiEJ
29/09/06, 13:05
Google, zoek funktie van dit board, dit zijn al tips, maar hier ook:


PRTG (Voor windows) Kan perfect per poort monitoren als je Layer 3 switches hebt
MRTG (Voor Linux)

Allemaal SNMP gebasseerd

Thnx voor je reactie, maar dat bedoelde ik juist niet.



Met een poort bedoel ik geen switch poort (om misverstanden te voorkomen ).


Wat ik er mee wil doen is het dataverkeer van een gameserver meten. Het makkelijkste is denk ik de data meten die over 1 bepaalde poort loopt. Of als ik het dataverkeer van een user kan meten is dat ook al voldoende.

nzyme
29/09/06, 13:26
ik heb ooit eens gespeeld met bandwidthd... een beetje de source lopen hacken om andere poorten te laten scannen en dat was eigelijk best wel een fijn ding :)

zit dacht ik in de debian reposit en anders ff op sf.net kijken :)

TiMMiEJ
29/09/06, 13:58
Ik zie het, standaard pakt ie http, ftp enz. Maar ik moet wel automatisch poorten toe kunnen voegen (php of een andere taal).

nzyme
29/09/06, 15:25
source hacken dus :) dan wil dat best wel

full-Patrick
29/09/06, 16:50
Netlimiter (http://www.netlimiter.com/) kan dit (Windows only) Helaas zonder webadmin.

Deze kan elk process apart monitoren.

PS. Neem dan wel versie 1.3, stukken beter :P

EDIT: There are 3 available versions of NetLimiter 2 - Pro, Lite and freeware Monitor.

TiMMiEJ
29/09/06, 19:29
Netlimiter (http://www.netlimiter.com/) kan dit (Windows only) Helaas zonder webadmin.

Deze kan elk process apart monitoren.

PS. Neem dan wel versie 1.3, stukken beter :P

EDIT: There are 3 available versions of NetLimiter 2 - Pro, Lite and freeware Monitor.

Bedankt voor je reply, maar we hebben alleen linux servers.

@nzyme ik kan het inderdaad zo maken dat ik op die manier poorten kan toevoegen!

Gomer
29/09/06, 19:42
Realiseer je wel dat dit VEEL cpu power kan kosten tijdens het meten van traffic (mits continu)?

TiMMiEJ
29/09/06, 20:34
We hebben aparte server voor het meten van de data en is tevens soort van testbak dus dat is het probleem niet.

repsaj
29/09/06, 21:04
We hebben aparte server voor het meten van de data en is tevens soort van testbak dus dat is het probleem niet.

maar het meten van data per poort moet wel op de server zelf gebeuren

nzyme
30/09/06, 08:24
maar het meten van data per poort moet wel op de server zelf gebeuren
overhead van dat progje is nihil, die gast die het gemaakt heeft verteld het op een P1 ofzo te draaien met een dikke zooi hosts erachter ;) aan de andere kant, je komt er vanzelf achter lijkt me :)