PDA

Bekijk Volledige Versie : Graydon brief



WieCom
28/09/06, 17:02
Hoi allemaal,

vandaag heb ik een brief gekregen van het bedrijf Grayon, credit management Services.

Hier willen ze mijn gegevens controleren die staat ingeschreven bij de kvk. Ik vraag me eigenlijk af of ik deze brief wel moet beantwoorden of moet negeren en zien als SPAM, hij is gewoon via de brievenbus binnen gekomen.

kent iemand dit bedrijf of wat moet ik met deze brief?

nip
28/09/06, 17:08
Hoi allemaal,

vandaag heb ik een brief gekregen van het bedrijf Grayon, credit management Services.

Hier willen ze mijn gegevens controleren die staat ingeschreven bij de kvk. Ik vraag me eigenlijk af of ik deze brief wel moet beantwoorden of moet negeren en zien als SPAM, hij is gewoon via de brievenbus binnen gekomen.

kent iemand dit bedrijf of wat moet ik met deze brief?

Ken het bedrijf van mijn vorige werkgever(een accountants kantoor). Deze instelling probeert gegevens over bedrijven te verzamelen om zodoende te weten of er wat te halen valt in het geval dat ze daar dan een keer langs moeten voor 1 van hun clienten :cool: :cool: :cool: :cool: :cool: . Altijd handig om achter de hand te hebben voor hun natuurlijk maar ik zou het zeker niet doen en je bent het ook HELEMAAL NIET verplicht (headbang) .

WieCom
28/09/06, 17:11
Altijd handig om achter de hand te hebben voor hun natuurlijk maar ik zou het zeker niet doen en je bent het ook HELEMAAL NIET verplicht (headbang) .

Die laatste regel vind ik belangrijk, het hoeft dus niet? dan doe ik het dus ook niet

crazycoder
28/09/06, 17:14
Altijd handig om achter de hand te hebben voor hun natuurlijk maar ik zou het zeker niet doen en je bent het ook HELEMAAL NIET verplicht (headbang) .
Ze doen dat ook om hun klanten te vertellen of jij al dan niet credietwaardig bent.

Verplicht ben je het inderdaad niet.

Grischje
28/09/06, 20:27
Ze doen dat ook om hun klanten te vertellen of jij al dan niet credietwaardig bent.

Verplicht ben je het inderdaad niet.

het is inderdaad om hun klanten te adviseren of je crediet waardig bent cq hun klant een credit verzekering bij hun kan afsluiten voor jou als klant..

beetje onduidelijk geformuleerd volgens mij, maar als bedrijf kan je je verzekeren voor mensen die op rekening willen kopen (in het geval ze niet willen betalen en er niks te halen valt) graydon doet daar iets mee :)

Thijssss
28/09/06, 21:28
Hey grappig, die kreeg ik ook in de bus laatst.. en ging zo direct de versnipperaar in; vond dat beesie erg lekkerrr :W:

t.bloo
28/09/06, 23:15
als ze eenmaal een negatief advies over een bedrijf hebben bedacht, dan kom je daar vervolgens een aantal jaar niet meer vanaf. dat kan lastig zijn, bijvoorbeeld omdat je dan bij sommige bedrijven niet meer op rekening kan kopen.

WieCom
28/09/06, 23:44
Nou ik heb hem weggedaan, lijkt me niet dat iedere groothandel eerst na Graydon gaat en vragen van heeft hij geld. Dan neem ik aan dat ze eerst met hun creditverstrekker gaan kijken..
maar goed, bedankt voor de reacties, hij is iig weg..

xSeries
28/09/06, 23:48
Je bent niet verplicht om 'm in te vullen inderdaad; maar wij maakten het een paar maanden geleden mee dat een leverancier ons geen hoger kredit wilden geven omdat (ja; je raadt 't al) hun verzekerd zijn bij Graydon; en die hadden dus geen gegevens van ons...

Mijn advies; niet invullen; mocht 't nodig zijn kan 't ook altijd nog rechtstreeks met je leverancier geregeld worden of op dat moment !

Dergelijke bedrijven moet je niet wijzer maken dan ze zijn :-)

FSCJasper
29/09/06, 00:23
Heb deze brief ook een tijdje geleden ontvangen. Meteen de prullebak in.

veenman
29/09/06, 01:23
Al een paar jaar terug gehad, de oudpapierbak was er blij mee :)

jantje.vlaam
29/09/06, 01:41
Dom dom dom

Graydon is niet zomaar een marketingpartij, het is de meest vooraanstaande adviseur van de kredietverzekeringsmaatschappijen. Als je inderdaad ooit op krediet wilt kopen (en die partij wil een verzekerde limiet), dan is een Graydon notering de beste investering van een half uurtje dat het duurt om alles in te vullen.

Een bedrijf wat bij je wilt innen gaat niet naar Graydon, maar naar een incassobureau of een deurwaarder. Graydon levert je dus alleen maar voordelen!

veenman
29/09/06, 01:44
Dom dom dom

Graydon is niet zomaar een marketingpartij, het is de meest vooraanstaande adviseur van de kredietverzekeringsmaatschappijen. Als je inderdaad ooit op krediet wilt kopen (en die partij wil een verzekerde limiet), dan is een Graydon notering de beste investering van een half uurtje dat het duurt om alles in te vullen.

Een bedrijf wat bij je wilt innen gaat niet naar Graydon, maar naar een incassobureau of een deurwaarder. Graydon levert je dus alleen maar voordelen!
Graydon doet ook incasso's!

jantje.vlaam
29/09/06, 02:20
Graydon doet ook incasso's!

hm, de site maar eens bezocht en inderdaad, doen tegenwoordig ook incasso's.

3j3ct
29/09/06, 08:39
Och als je hem al had versnipperd geen nood over een paar weken krijg je er vast nog wel 1, mijn teller staat nu op 6 brieven.....

almar
29/09/06, 10:09
Een flink aantal grote organisaties in NL doet ook alleen zaken met je als je zogenaamd Graydon nummer levert.

ShowU
29/09/06, 10:22
ik heb er anders nog nooit van gehoord, dus blijkbaar zal ik het wel niet nodig hebben dan :-P

nip
05/10/06, 13:59
Een flink aantal grote organisaties in NL doet ook alleen zaken met je als je zogenaamd Graydon nummer levert.

Dat is natuurlijk niet zo :cool: . Volgens mij is het enig betrouwbare instituut of te bepalen of iemand krediet waardig is het BKR in tiel (dj) (headbang) (dj) (headbang) (dj) (headbang)

t.bloo
05/10/06, 14:43
BKR doet geen bedrijven.

nip
06/10/06, 12:38
BKR doet geen bedrijven.

Naar mijn beste weten wel (headbang) (headbang) (headbang) (headbang) (headbang) .

Apoc
06/10/06, 13:02
Al doet Graydon ook incasso's, dan moet je er gewoon voor zorgen dat ze niet langs hoeven te komen. Kortweg, zorg dat je rekeningen optijd betaald worden, dan heb je daar uberhaubt niet mee te maken.

nip
09/10/06, 11:39
Al doet Graydon ook incasso's, dan moet je er gewoon voor zorgen dat ze niet langs hoeven te komen. Kortweg, zorg dat je rekeningen optijd betaald worden, dan heb je daar uberhaubt niet mee te maken.

Ik vind dat wel heel kort door de bocht maar in principe heb je wel gelijk :rolleyes: .

Marin
17/02/07, 00:07
Topic is van September / Oktober 2006 :(

dutchcrazytiger
17/02/07, 06:16
Invullen is inderdaad een leuk pluspunt bij ons geweest :)
In de tijd dat we dat stomme formulier hadden ingevuld bleek achteraf een bedrijf te zitten dat graag zaken met ons wilde doen.

Het invullen heeft ons goed geld opgeleverd (ik zei express geen goud).
Daarentegen... tis maar de vraag of dit natuurlijk ook achter de van jullie schuild.
Ik sta liever overal en nergens geregistreerd(zolang het positief is) en heb ook graag links en rechts veel leningen staan... mocht ik die lening ooit nodig zijn, dan hoef ik mezelf niet eerst door allerlij bochten te wringen, en misschien een klant zou moeten afwimpelen omdat ik mijn financien niet op orde kan krijgen, maar graydon heeft het hier dus wel gemaakt;)