PDA

Bekijk Volledige Versie : Offerte gevraagd: Fax over voip incl. software en nummerportering



VinceSTM
28/09/06, 11:29
Beste WHT-ers,

Wij willen hier op kantoor graag faxsoftware op een pc, met nummerportering, via sip/voip.

Wie biedt mij wat aan? (software kan door ons zelf worden geinstalleerd, alleen offerte software dus)

Voys.nl
28/09/06, 12:58
Er zijn naar onze mening maar weinig Nederlandse spelers die dit goed voor elkaar hebben. Daarom kun je twee dingen doen.

1- eFax.
Als het goed is kunnen zij tegewoordig nummers porteren. De abonnementskosten bedragen €11,- per maand. De kwaliteit van verzenden en ontvangen is goed.

Nadeel is dat je een losse client nodig hebt om de faxen te lezen.

2- GFI fax
Een andere optie is bijvoorbeeld GFI fax. Dit is een prachtig pakket dat goed intergreerd met Exchange server van MS.
Hierbij heb je vervolgens een ATA nodig (analoog naar VoIP converter) en een VoIP account (www.voys.nl/voip/) en het nummer dient geporteerd te worden.

Deze laatste optie is naar onze mening de mooiste oplossing: faxen naar een printer driver, dus weinig extra softwareinstallatie + support voor embedded codes.

Keenondots
28/09/06, 13:40
SpeakUp heeft perfect werkende fax2email op reguliere (je eigen) nummers. Als je het wil probereren, stuur maar een fax naar 053 4345993, dan post ik the pdf hier wel als ik tijd heb en niet gespammed wordt :)

renate
28/09/06, 15:31
SpeakUp kan zowel email2fax, fax2email of beide kanten op aanbieden. Voor 10 euro per maand heb je een regionaal nummer en een faxdienst voor inkomende en uitgaande faxen via e-mail. Eenmalige setup kosten zijn 25 euro.

VinceSTM
01/10/06, 21:18
iemand anders nog ideeen?

jongerenchaos
12/10/06, 19:19
Je kan eens kijken op http://www.freenumber.nl das ook een soort fax verstuur en ontvang service, meen helemaal gratis + gratis versturen faxen. Miss kan je eens contact met ze opnemen of ze iets speciaal kunnen realiseren.

-pj-
08/11/06, 21:54
Met de juiste hardware kan je tegenwoordig op de meeste zakelijke sip providers met fax (t.38/g711-64k)
(oa ervaring met Breezz, 12connect, voop)