PDA

Bekijk Volledige Versie : Schending Copyright



DaRkDrEw
28/09/06, 07:21
Beste WHTers,

Ik kwam vandaag tot de ontdekking dat een concullega de halve tekst + een foto van onze website heeft geript. Nu heb ik deze meneer vriendelijk een mailtje gestuurd maar mijn vraag is wat kan ik hier aan doen, want eigenlijk ben ik niet zo dol op copy&pasters :mad:

Aan Modje: Mijn excuses indien geplaatst in verkeerde subforum

Santario
28/09/06, 09:39
Een jurist raadplegen...

ShowU
28/09/06, 11:43
Ik zou eerst even zijn reactie afwachten voordat je gelijk een jurist inschakeld
Wellicht ziet hij/zij zijn/haar fout en haalt gelijk alles eraf. Zo niet dan kun je altijd nog een jurist inschakelen. Zorg wel dat je alle communicatie goed archiveerd, zodat je aan kunt tonen da je zelf geprobeerd hebt het probleem op te lossen, dit werkt meestal in jouw voordeel bij een eventuele rechtzaak of geschillencommissie.

systemdeveloper
28/09/06, 11:46
Niet direct op oorlogspad gaan. Misschien heeft ie een bepaald design van iemand gekocht en weet ie nergens van. Wel even bellen/mailen natuurlijk en om opheldering vragen.

AlfaHosting
28/09/06, 15:09
Beste WHTers,

Ik kwam vandaag tot de ontdekking dat een concullega de halve tekst + een foto van onze website heeft geript. Nu heb ik deze meneer vriendelijk een mailtje gestuurd maar mijn vraag is wat kan ik hier aan doen, want eigenlijk ben ik niet zo dol op copy&pasters :mad:

Aan Modje: Mijn excuses indien geplaatst in verkeerde subforum


Heb je zelf een copyright op de foto of waar heb je deze vandaan ?

Thijssss
28/09/06, 16:26
Om welke tekst en foto gaat het dan?

Je mag trouwens wel eens je eigen website bekijken, een aantal plaatjes
laden namelijk niet.

(zoals http://www.dedicated4u.nl/images/logo_nortel.gif en http://www.dedicated4u.nl/images/logo_juniper.gif onderaan de pagina en bovenaan naast het login scherm zit iets wat niet laad)

DaRkDrEw
28/09/06, 20:58
Het gaat om een foto van onze website waar nu even een replacement voor online staat maar die wel weer gaan gebruiken.

Het is een foto die ik heb gemaakt en in het oude design al verwerkt had.